Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 12 Disember 2009

HABIS TANAH DATUK NENEK MOYANG KENA REMBAT



DEMO SUDAH MENJADI BUDAYA DI SABAH





ORANG KAMPONG MARAH DOMPOK
-malaysiakini

Incensed villagers in Penampang, on the outskirts of the state capital, have set a Dec 31 deadline for two senior politicians to explain a proposed private housing project on their reserve native land or risk being hauled to court.

The targets of their wrath are United Pasok Momogun KadazanMurut Organisation (UPKO) president Bernard Giluk Dompok and Moyog state assemblyperson Donald Peter Mojuntin, also State Assistant Finance Minister.

"Once we go to court, it will open up a can of worms," warned Joseph Joilus Poudi who leads the ad hoc Kampung Kibabaig Native Reserve Land Action Committee.

The land is for grazing animals.

"How could the authorities have approved the project on our native reserve land? It's like stealing our land from right under our noses."

If the project goes ahead in the old village, according to Poudi, 12 existing houses will also be affected along with an old cemetery.

The villagers also want the dissolution of the Kampung Pogun/Kibabaig Reserve Lands Panel headed by Native Chief OKK Christopher H Mojungkim "since it's only a pro-tem one".

Besides Pogun and Kibabaig, the panel covers Tuavon, Dabak, Nampasan and Kivastu, all villages.

The native chief was recently involved in a tussle for his post with his cousin Sylvester J Disimon.

KAH KAH KAH…


kah kah kah.. HABIS TANAH WARISAN KENA REMBAT… kah kah kah…

woit.. TAK HABIS HABIS GEROMBOLAN TIPU SATU MALAYSIA…kah kah kah..

woit… ORANG SABAH INI PUN SATU… KENAPA PILIH GEROMBOLAN….kah kah kah..

kah kah kah… PADAN MUKA… BERAPA KALI NAK CAKAP… kah kah kah..

woit… TIAP KALI PILIHANRAYA … TIAP KALI KENA TIPU… kah kah kah



7 ulasan:

Johan 230184 berkata...

woit bro Isham,kat California mahasiswa take over campus..bilalah pelajar Msia ni nak bangun..

http://utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1212&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_02.htm

nami o fish berkata...

Berpuluh pelajar ditahan kerana membantah potongan dana
12/12/2009 3:19am

BERKELEY, California 12 Dis. - Berpuluh-puluh pelajar ditahan pihak berkuasa kampus dalam tunjuk perasaan yang menyaksikan sebahagian besar bangunan kampus di Universiti of California, Berkeley diambil alih oleh para pelajar, sejak hampir seminggu lalu.

Sebahagian besar Dewan Wheeler di unversiti berkenaan dikuasai pelajar yang berdemonstrasi bagi membantah pemotongan dana negeri yang menyebabkan kos yang ditanggung pelajar melonjak.

Tunjuk perasaan yang berlangsung di dewan itu bermula sejak Isnin dan mereka di arah bersurai menjelang tengah malam semalam, tetapi polis kampus telah bertindak menahan kira-kira 65 pelajar seawal pagi semalam. - AP


Beb,Encik Terminator dah cuak dengan student..hahaha!

Tanpa Nama berkata...

orang sabah dapat subsisi beras dah kira ok tu...mereka tak ambil peduli siapa memerintah sebab mereka kebanyakkannya pendatang tanpa izin yg di rekrutkan sebagai 'rakyat malaysia' kahkakah...ketawa berdekah dekah...orang tempatan sabah dah parah....mana orang sabah? dan siapa orang sabah?...nak kena tanya siapa ya...

Tanpa Nama berkata...

orang sabah dapat subsisi beras dah kira ok tu...mereka tak ambil peduli siapa memerintah sebab mereka kebanyakkannya pendatang tanpa izin yg di rekrutkan sebagai 'rakyat malaysia' kahkakah...ketawa berdekah dekah...orang tempatan sabah dah parah....mana orang sabah? dan siapa orang sabah? nak kena tanya siapa ni ye...

kucingsiam berkata...

meow~

nak cakap apa lagi bro ...
nasib mereka yang mudah lupa tatkala acap kali sampainya PRU, RM 200 duit kocek, bir, rokok satu karton undi dah bagi orang, sekarang menangis macam budak hingusan.

bukannya tak tau perangai pemimpin mereka yang rakus tu ... ambil tanah jual kepada tauke, lepas tu kena halau. Dah brapa kali kena dah, masih nak pangkah dacing senget. Nak simpati macam mana lagi macam tu ...

Tanpa Nama berkata...

Diorang marah2 sayang je tu kot. Kalau betul marah kenapa undi pilih Be End

Latest Blogger Template di sini

Tanpa Nama berkata...

Sham...Org cerdik tipu org bodoh. Dah betul lah tuuuu.... kah kah kah!!! Macam cerita God must be crazy!!! kah kah kah!!! dah nasib badan sham....