Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 12 Disember 2009

TELUS MACAM MANA



TILAM INI AKAN DIBAWA KE MAHKAMAH SEBAGAI BAHAN BUKTI




SIASATAN SKANDAL PKFZ TELUS - melayau

Tiga orang yang didakwa di Mahkamah Sesyen atas tuduhan pecah amanah skandal Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) merupakan bukti manifestasi Najib Razak dan pendirian kerajaan mahu memastikan kes itu dilaksanakan dengan telus.

Muhyiddin Yassin berkata, kerajaan tidak akan melindungi sesiapa jika ada bukti dan asas kukuh untuk mengheret mereka ke mahkama

KAH KAH KAH..

woit… KALAU MALIKUL KATA INI TELUS… ERTINYA TAK TELUS…kah kah kah..

woit… KALAU AKHBAR KATA KES SELESAI… ERTINYA KES TAK SELESAI..kahkah kah..


TIGA DIDAKWA BUKAN KAMBING HITAM –melayau

Musa Hassan menegaskan tiga individu didakwa dalam skandal Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) semalam, bukanlah merupakan 'kambing hitam'.

Dia berkata, sebaliknya siasatan kes itu masih berjalan dengan lebih ramai akan didakwa dalam masa terdekat termasuk 'jerung'.

Ditanya sama ada membabitkan ahli politik, beliau enggan mengulas kerana bimbang mengganggu siasatan.

KAH KAH KAH…

kah kah kah… BILA PULAK KAMBING KENA TANGKAP ?... kah kah kah

woit… TAK NAMPAK PUN MUKA KAMBING… MUKA AMOI TUA NAMPAK…kah kah kah..

kah kah kah… NAK TANGKAP JERUNG ?... JANGAN SUSAH SUSAH…kah kah kah..

woit… BIAR SAJA PAKATAN RAKYAT BUAT KERAJAAN… kah kah kah..

kah kah kah… BILA PAKATAN MEMERINTAH… TAK KIRA KAMBING ATAU JERUNG… kah kah kah..

kah kah kah… BUKAN TANGKAP ARKITEK… kah kah kah..

woit… PAKATAN AKAN DAKWA … SIAPA YANG LULUSKN PROJEK TIPU INI… kah kah kah…

woit... JANGAN PUTAR PUTAR BERITA .. kah kah kah



12 ulasan:

Khun Pana aka johanssm berkata...

Kalau betul telus , bik mama , mat mongol , carpetman , dinesh , mat baginda dah di hukum gantung dah.

Kalau betul telus , rahim thambi maseh duduk dalam penjara dah.

yang ini tangkap Ahmoi tua buat apa?
pengurus chuma urus bukan nya kasi lulus wang berbillion billion.Ahmoi tua tak bolih luluskan projet

jambantan yang runtuh, tapi soal siasat gurubesar sampai terkencing.

Sudin berkata...

Amoi tua....?
kah,kah,kah...isham....kah,kah,kah..
Nyonya tua tu sambil makan kuachi je dalam jail.....kah,kah,kah....

Ketua polis kepala penyangak.....bapanya hassan ulamak penyangak,berselindung di sebalik ubun-ubun ayat suci lagi syahdu...

Hakim kepala rasuah...
Peguam negara tinggal setahil....kita pakai pound pula..
PM Najib kaki jubor...siang malam cari lubang tahi untuk sumbat kepala toya lepaskan gian...
Ayam katik gila punai hindustan...
TPM pula terlebih daging kat muka...memanjang je sembab
woit....mat sembab ! kasi bikin korban daging sembab kat muka tu..!

Telus...?
Agaknya telus ni rupa macam makan telur rebus ye.....

Banyaknya kambing hitam...
Altantuya ada kambing hitam....
Tambi kecik ada kambing hitam...
Dalam utusan melayau pun ada kambing tak mandi....tersenyum,tersengih macam kerang busuk......

trio berkata...

kah kah kah kah

bila la wei kes nie nak selesai, dah bosan la wei... tak selesai-selesai.. itu la ini la, semuanya berita putar alam kah kah kah kah kah... ada dgr citer pasal kotak putera arab tak kah kah kha

Tanpa Nama berkata...

nak telus dan bukannya kambing hitam.....orang yang pertama dikorek ialah madey lepas tu najib.......korek sampai pancut kah kah kah kah, taiyeb mahmut apa citer, suci dari rasuahkah dia tu.

Tanpa Nama berkata...

Bila PR wat kije..paus pun di tangkap! Amacam? Gerun tak paus.....hau hau hau ...ikanlah bukan pope!

Tanpa Nama berkata...

Kah..kah..kah..
aku rasa bukan setakat Jerung je..
tp, byk lagi..Harimau, Anaconda,
Buaya, T-rex...
Kah..kah..kah..
(lembu)?

Sukj berkata...

KALAU PAKATAN RAKYAT MEMERINTAH, PENYAPU KHIR TOYO AKAN DIGUNAKAN SEPENUHNYA

UNTUK PERAMBAT...kah kah kah kah

TUKANG PERAMBAT 'MAHFUZ'. TUKANG LEPUK 'MAT SABU'...kah kah kah kah

koboi berkata...

TELUS?? Kah.. Kah.. Kah..

Apa yang telus? Konek telus ada la...

konek mongol telus...
konek carpetman telus...
konek baginda telus...

kah.. kah... kah

Bhs S'wak telus tu pelir keluar dr seluaq. Ha... Ha... ha...

Tanpa Nama berkata...

fatwa terbaru al-sembabi:
-ini ayat yang telinga aku dengar sendiri dia cakap dalam berita tv gerombolan, lebihkurang berbunyi:
kalau ada bukti jelas dan kukuh, maka harus lah didakwa

-ini pulak ayat yang dilapor oleh berita hairan:
"kalau ada laporan disampaikan pihak berkuasa iaitu Peguam Negara, sudah ada bukti sahih ataupun ada asas kukuh untuk ambil tindakan sesiapa sekali pun, maka tindakan harus diambil"

(ini pulak ayat yang diterjemah dan dilapor oleh star)
"The Deputy Prime Minister said action could be taken against any individual if the authorities or the Attorney-General found evidence of wrongdoings"

apa katakunci al-sembabi?
"harus"
atau org puteh kata "could"

adoi la... patutlah selama ni kadang2 kita dengar ada kes, kadang2 takde kes, kadang2 ada pendakwaan kadang2 takde pendakwaan, kadang2 ada tangkap kadang2 ada senyap...

rupa2nya sebab UMNgOk-BoNgok dok guna fatwa "harus" selama ni... walaupun sudah ada bukti sahih/kukuh!!!

sepatutnya bila dah ada bukti sahih & kukuh, maka pihak berkuasa yang memikul tanggungjawab wajib lah menjalankan tugas mereka menegakkan keadilan/kebenaran dan membendung kezaliman/kesalahan!

bukannya setakat "harus" je!

agaknya fatwa al-sembabi ni sealiran dgn harussini harussana!!
(ada tauliah raja ke??)

-average joe-
klakka-la.blogspot

Tanpa Nama berkata...

Sham...yang lohe pon tak apa, yg penting ada grip suam2 kuku udah ler....kah kah kah!!!

Tanpa Nama berkata...

Woit Sham, kau ingat ni kes rogol nyonya ke??? Tapi tak mustahil kalo tilam tu nak check air liur basi sapa yang tido sampai tak sedar2 duit berbillion kena kebas. Kah kah kah!!!

jebatmalaya berkata...

salam. sekarang ni musim nelayan spArmE tangkap ikan temenung gelama dan segala ikan kecil. kira tunjuk handal jadi nelayan. nak tangkap jerung xde skill. xpun memang takut dengan jerung. jerung ni ganas. boleh makan nelayan. satu lagi kapal nelayan ni xcukup jaring nak tangkap jerung. cadangan je. kita guna kepakaran nelayan Rakyat. pakat 1malaysia tangkap jerung. leh buat sardin. ha ha ha...