Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 9 Disember 2009

INI BOS MESTI TAHU



BUAT BISNESS BOSS MESTI TAHU - ATAU BISNESS BOSS ?





PARLIAMENT SIASAT SETPOL NAJIB
-malaysiakini

Parlimen hari ini bersetuju menubuhkan sebuah jawatankuasa khas untuk menyiasat dakwaan seorang ahli parlimen PKR bahawa beliau "dihalang" setiausaha politik Najib Razak di dewan itu semalam.

Penubuhan jawatankuasa khas itu dibuat ekoran usul tergempar Wee Choo Keong (PKR-Wangsa Maju), yang menggesa supaya tindakan diambil terhadap Shafie Abdullah kerana mengganggunya.

Bercakap kepada pemberita selepas usul itu diluluskan, Wee berkata, beliau telah didatangi setiausaha politik perdana menteri di lobi Parlimen sejurus selepas beliau membangkitkan isu yang membabitkan individu berkenaan dalam satu perbahasan.

PEMUDA PAS MAHU SETIAUSAHA POLITIK PM DIGANTUNG TUGAS – harakah daily

KUALA LUMPUR, 8 Dis: Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) berpendapat Perdana Menteri wajar menggantung tugas Setiausaha Politiknya, Shafie Abdullah sepanjang waktu siasatan dijalankan jawatankuasa Khas ditubuh parlimen.

Ketuanya Kamaruzaman Mohamad dalam satu kenyataan memberitahu, selain bagi melancarkan proses siasatan, tindakan tersebut juga dilihat terbaik dan pernah ditunjukkan oleh Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim semasa Pegawai Khas beliau Yahya Sahri disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Parlimen semalam memutuskan menubuhkan sebuah jawatankuasa khas untuk menyiasat dakwaan Ahli Parlimen PKR-Wangsa Maju, Wee Choo Keong bahawa beliau telah "dihalang" oleh Shafie di dewan itu semalam.

DPPWP juga menyokong penuh cadangan Wee supaya Shafie yang juga Ketua Penerangan Umno Wilayah Persekutuan disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung kepentingan beliau dalam syarikat Evergreen Sdn Bhd, Bukit Kiara Development Sdn Bhd dan Maju Bangun Sdn Bhd, dimana ke semua syarikat ini terlibat dalam beberapa tender projek kerajaan.

KAH KAH KAH…

kah kah kah…. BOSS SENYAP AJE… kah kah kah..

kah kah kah… PASAL APA BOSS SENYAP ?... kah kah kah…

kah kah kah… BOSS BUSZZZZZZZ KE?... kah kah kah…

woit… DULU KATA DOLAH BUSZZZZZZ…. kah kah kah…

kah kah kah… SEKARANG PUN SEMUA SUDAH BUSZZZZZZZ….. kah kah kah…

woit... BTN TARAAAAAK KOMEN...WHAT STORY...kah kah kah




24 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

1malaysia kena senyap takleh nak gege geger nanti cina kutuk melayu kutuk india kutuk orang bajau pon kemungkinan kan kutuk kah kah kah kah

mtgbertam berkata...

Ada ke orang umno yg tak pulun duit negara??

Tanpa Nama berkata...

Maju Bangun Sdn Bhd?..pernah deal dgn company ni...bad paymaster..

M.FAZREENSYAH berkata...

Assalamualaikum pada blogger tukartiub dan pembaca2 sekalian..
Saya hanyalah bru berusia 16
tahun dan masih menuntut ilmu di sebuah institusi pendidikan di negeri Kedah.Saya berasal dari Perak.Saya tidak mahu menyuarakan pendapat mengenai keburukan pembangkang dan juga keburukan kerajaan.Sememangnya kedua2 'side' ini memang mempunyai masalah tersendiri yang lebih2 lagi melibatkan AGAMA dan BANGSA.Saya ingin merakamkan sesuatu tentang kekuatan kaum Cina yang mana tidak ada pada orang MELAYU yang sepatutnya dalam agama ISLAM,kita diajar untuk memperkukuhkan ukhwah sesama ISLAM.Pertama sekali,saya ingin meminta maaf kepada kaum Cina yang membaca tulisan saya ini kerana bagi pendapat yang tidak menyenangkan liang2 minda mereka dan saya sesungguhnya menulis ini dengan niat memmberitahu kepada sekalian orang MELAYU betapa pentingnya kekuatan ukhwah untuk masih MELAYU berdiri teguh di TANAH MELAYU ini.
Namun ada niat jahat sebuah kaum yang lain untuk memusnahkan ukhwah bangsa MELAYU kita.Blogger dan juga pembaca sekalian,saya ingin berkata sesuatu tentang bangsa Cina yang ada di dalam kerajaan(seperti difahami sendiri MCA & Gerakan)..dan juga bangsa Cina yang berada di pihak pembangkang(lagi yang anda memahami DAP)..Bangsa Cina yang ada di Malaysia(khusus untuk yang terlibat dalam politik) walaupun berada dan menyokong pihak kerajaan mahupun pembangkang,semuanya sama,untuk memecahbeLahkan ukhwah BANGSA kita.Yang berada di dalam kerajaan kononya sentiasa menyokong usul yang dibentangkan kerajaan.Yang berada di pihak pembangkang pula kononya sentiasa melawan usul-usul kerajaan dengan mendapat sokongan 'parti2 kawan' mereka yang mana semua orang sudah ketahui yang parti2 itu dimonopoli oleh orang MELAYU sendiri(PAS DAN PKR).Saya ingin bertanya sesuatu,PERNAHKAH SAUDARA2 SEKALIAN MELIHAT SESAMA MEREKA BERGADUH DI LUAR PARLIMEN?..Saya yakin dan pasti saudara2 sekalian ada jawapannya.Saya ingin bertanya lagi,SELALUKAH ORANG MELAYU DI PIHAK KERAJAAN DAN DI PIHAK PEMBANGBANG BERGADUH?..Saya yakin dan pasti sekali lagi saudara2 sekalian ada jawapannya.Niat bangsa Cina yang ada di TANAH MELAYU ini semuanya sama,ingin melihat MELAYU terkubur di TANAH MELAYU ini.Ekonomi sudah mereka kuasai,sosial sudah mereka kuasai anak2 remaja MELAYU,sekarang ini adalah 'aim' mereka yang terakhir iaitu NEGARA yang melibatkan tanah orang MELAYU.Prinsip saya mudah sahaja,orang Cina kalau berbuat baik,ada muslihatnya..Yang menerima padah orang MELAYU sendiri.DAP berbuat itu berbuat ini kepada orang MELAYU kononya untuk merapatkan silaturrahim dan sebenarnya mempergunakan kuasa orang MELAYU yang menyebelahi politik mereka(PAS DAN DAP)untuk meraih sokongan dan UNDI dari orang MELAYU.
Sekian.
Sekiranya sesiapa yang ingin berkata2 sesuatu kepada seorang hamba ALLAH dan orang MELAYU ini,silalah hantar di alamat mail saya(masarin19@gmail.com).Seribu tangan saya menanti kata2 dari saudara2 sekalian..

B1N1 baikpunya berkata...

Boss sudah kenaaa Nasi Kangkang laaa...

Tanpa Nama berkata...

Boss tetap tahu.. tetapi pura pura tak mahu tahu!!

Ini demokrasi 1Malaysia..kakitangan PM disuruh mengganggu wakil rakyat PR untuk menjalankan tugas rasmi.

Kes ini akan ditutup sebab tak ada kes disiasat!! Ini kes 1Malaysia.

Boss buszzzzzzzz lah..akibat tak dapat buatzzzzzzz komen.Biasa lah tu.

Kita doakan perut buncit pemimpin yang tak memberi Royalti Minyak kepada rakyat Kelantan. Biar perut dia terbuncit dan meletup!

Allahuakhbar Allahuakhbar.

Tanpa Nama berkata...

PADAN MUKA....BIAR DIA MAMPUS, KALAU MAMPUS KITA TOLONG KAMBUS....
KALAU KERJA TAK JUJUR AKAN TERDEDAH JUA USUS YANG BUSUK TU....

Khun Pana aka johanssm berkata...

1MalingSia

" Rakyat di Ulu Kan , Pencapaian diTamat Kan "

Tanpa Nama berkata...

haloooooooooooo... mana orang ni?
semua tidur ke?
ooo... semua tidur lagi kot...
semua pakat mengantuk sebab masing2berjaga malam tengok bola kot...

-average joe-
tengok2 bola kat dalam blog gua:
klakka-la.blogspot

Sivakumar berkata...

Baca di bawah. Ini mahasiswa-mahasiswa University yang berani. Diorang ada bukti mp3 BTN tu rasis dan diorang cabar Mahathir mengaku BTN rasis. Mahathir kena lesing sama pelajar pelajar muda!

Hidup orang muda dan pelajar mahasiswa!




http://malaysiakini.com/news/119411

Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) wants former premier Dr Mahathir Mohamad to admit that the National Civics Bureau or Biro Tata Negara (BTN) programme is racist in content.

At a press conference at Universiti Malaya today, representatives of student groups in the coalition registered their objection to Mahathir's claim that BTN courses have helped promote unity and patriotism.

Rather, they argued, the courses have been used to propagate "Umno Islam" and to invoke racism among university students.

Kelab Rakan Siswa Islah Malaysia president Abdullah Omar Muhamad Fuad said previous BTN directors have conceded that the programme is infused with a political agenda. As such, he said Mahathir should admit the truth as well.

Agreeing, SMM president Shazni Munir Mohd Ithin said Mahathir should be truthful in keeping with the traits of a good statesperson.

"He should accept our criticism which is valid," added Shazni.

The coalition further called for BTN courses to be abolished, as these are the cause of race-based enmity among Malaysians and are being used as a tool of political propaganda.

SMM, which represents 5,000 students from several public universities, will now boycott courses organised by BTN.

"We urge other students to stop attending the courses as these are conducted in such a way that we have to blindly accept everything the instructors tells us. This restricts our thoughts and intellectuality," said Shazni.

'Stop threatening scholars'

In addition, the groups want the government to stop imposing attendance in BTN courses on recipients of government scholarships.

"We feel that it is not fair to force the scholars and to threaten us into attending the courses," said Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen president Hilman Idham.

The representatives said they have been told that they cannot graduate if they fail to complete at least one of the BTN courses.

Abdullah said the programme should not be funded with the people's money.

"If a certain political party wants to organise such programmes, they should run it with party funds," he added.

SMM further told journalists that the coalition has a MP3 recording of one of the BTN seminars and that this will be revealed in the near future.

"We will take further action to investigate and expose more of the BTN's racist indoctrination," Hilman added.

The BTN courses have come in for severe criticism in recent weeks, leading the cabinet to issue a directive to revamp the modules.

The Selangor and Penang governments, led by Pakatan Rakyat, have banned civil servants in state-based agencies from attending these courses.

Tanpa Nama berkata...

kemungkinan besar boss tu 'Boss Rosmah'....pasal tu 'Boss Najib' pon senyaplah macam kura-kura !!



Dakis

Tanpa Nama berkata...

Ooo....bos boleh bikin niaga.....??

kitorang pegawai kerajaan x kan x leh kut....

Tanpa Nama berkata...

itu btn mana boleh komen....
itu pun pm juga...
pm sulong.

Tanpa Nama berkata...

Sham....apa punya turrr lah lu...zzzzzzzz ada duit tau!!! Kau tido mana dpat duit....Taik mata banyak ler!!!

Gaban! berkata...

Woit M. Fazreensyah

You ni masa tadika lagi sudah masuk BTN ka?

Orang Cina mau pecah belahkan Melayu konon.

Please lah UMNO supporters, cukup lah.

Macam macam cara helah ini cybertroopers guna.

Lakon macam budak 16 tahun lah, nak bagi nasihat la. Orang Cina jangan tersinggunglah.

UMNO ni memang cukup terdesak! Hantar budak 16 tahun tulis komen kat Tukar Tiub! Peeweet! Hebat.

Tanpa Nama berkata...

Untuk Adik Fazreen....

Adik ada ee....Jadi, abg takut nak percaya dgn tulisan adik nii...kah kah kah!!!.

Mungkin adik, banyak membaca pada satu sumber sahaja. Mcamana pulak hubungan antara UMNO dan MCA????. UMNO dan MIC???.

Siapakah petualang kes BBMB. Melayu dan Cina kan!!!

Siapakah petualang kes Perwaja. Melayu dan Cina kan!!!

Siapakah petualang kes PKFZ. Melayu dan Cina kan!!!.

Lebih baik adik suarakan pendapat adik di 1Malaysia.com!!!

Sudah lah lu....ketuanan melayu konon...bisnes tak support pon melayu...

Kalau lu betul2 melayu....tak payah nak mintak maaf pada org cina kerana ini TANAH MELAYU!!!

Kalau lu betul2 melayu...pergi ambik balik tanah yg cina dah miliki....Pasal lu cakap TANAH MELAYU!!!

Come on ler bro... lu masih bermimpi ker??? Ini tanah melayu tinggal skit ajer pasal org melayu sendiri sudah jual!!! Sapa itu yg perintah??? Lu fikirlah!!!

Memang betul lah lu budak2!!!

Nak support melayu bukan susah...Beli barangan yg melayu jual walaupon mahal!!! Sanggup!!! Itu betul2 ukhwah dikkkk!!!

Kalo keje...support bos melayu tanpa ragu2 walaupon company nak lingkup!!! Sanggup!!!.

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

M.Fazreensyah, hang sudah kena 'BTN' ke ?? apa yg hang merepek ni !!

baru berusia '16' tahun dah pandai jadi 'racist' macam 'ayahanda'....

Hang patut hantar 'Dilemma M.Fazreensyah' pada Utusan Melayu utk disiarkan disana dan bukan di TT !!

Di TT, semua pembaca adalah untuk 'Ketuanan Rakyat' dan bukan utk Ketuanan UMNO, tahu !!

M.Fazreensyah, janganlah cuba nak memperbodohkan orang-orang Melayu.....padahal pembaca2 TT sedang kah..kah..kah.. sama hang !!


Dakis

kucingsiam berkata...

meow,

kahkah, apasal pulak budak 16 tahun bagi analisa macam baca dari manual BTN? chak wau boleh lah ... kahkahkah

mana datang ancaman cina ni? puak MCA berperang rebut harta negara macam sial pergi kedai kopi tanya orang cina dengar dia orang maki sama parti tauke itu.

habis pakai hantu cina, pakai hantu yahudi, dahhhh bosannn.

p/s: bila nak pakai bini puaka kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

woit m fazreesyah pencacai umno ,ko ni tak nampak ape umno buat slm ni,besar tembolok sendiri je,dh 50 thn ko tahu..melayu miskin lg..yg kaya kroni je,politik umno ni mmng hampehh,pstu slh kan cina la,pak2 menteri ni org cina ke..

Tanpa Nama berkata...

aku dah kata, semakin lama amno memerintah, semua rakyat yang tak setujudengan amno akan susah,amno aje yang mahu hidup. amno ni seperti yahudi, malahan lebih teruk dari yahudi, sebab dia nak semua orang dengar katanya, ikut katanya jadi kuli dia, biar dia saja yang berjaya dan ambil semua kazanah negara.

Tanpa Nama berkata...

ee sudah bersabda...pala hangguk ko!!! punai blom kembang dah nak jadi jaguh!!! kah kah kah!!!

Keliwontron berkata...

Ini Syafie satu e ker Syafieeee eeee beribu2 lemon ...TT kasik keluar gambar archive skit kalau selisih boleh aku ketuk kepala mawas nie dengan daun mengkuas

Keliwontron berkata...

Abang Isham ... lain kali tolong lah letak bouncer yg jaga approve komen ini mcm FazreenSyah tu ..la nie cuti sekolah depa patut pi PetroSains KLCC hahaha ...melawak saja no FAzreen jangan nangis kay ....
Sebenarnya pandangan kao nie seperti berpijak di atas benang yg basah direndam air kencing Mahathir ..... UKhuwah menda adik oiiii ....semuanya pasal EKONOmi ..dah berbuih2 sawan dah mulut TT dok ulang kat blog nie ...hang nie baru turun dari langit dengan Ayah Pin ka ....anyway kim salam Jack& The Beanstalk kat dia kay !

Utk pengetahun adik yg mulia , kami warga Malaysia ini ramai yg dah melepasi tahap rascim dik ... kami nie dah buta warna kulit , kami hanya nak menyelamatkan M'sia dari punah ranah dik BN puaka nie , nanti mampus anak cucu kami nak makan apa ... silap2 adik besaq nie pi Bangladesh pulak jaga table kedai Mamak kat sana kalau BN dok memerintah lagi

Tanpa Nama berkata...

ni anak ustad ketuanan melayu ni kot..
dik.. dh besar nnt join jd menteri kanan k.. pastu bole arr melebong dgn ukhwah2 suma tu.. sembang kt sini x function pun.. silap2 kene maki jer..hehe