Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 10 Disember 2009

KELANTAN KENA KELENTONG



ISU ROYALTI MINYAK KE MAHKAMAH


Kerajaan Pas Kelantan sedia menyahut cabaran i Mohamed Nazri Aziz supaya mengemukakan isu tuntutan royalti minyak dan gas ke mahkamah.

Menteri Besarnya, Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, beliau sudah lama bercadang untuk membawa isu itu ke mahkamah jika tuntutan royalti minyak itu gagal diselesaikan secara rundingan.

"Bukan dia (Mohamed Nazri) saja nak, kita pun nak,” kata Mursyidul Am Pas itu pada sidang akhbar di pejabatnya di sini, hari ini.

nota:
hantar memorendum
duduk berbincang macam abang adik
semuanya adalah taktik gerombolan

bawa kes ke mahkamah adalah taktik
yang paling ampuh.

kalau pekerja mogok – bawa ke mahkamah
bicara bertahun tahun – buruh mati lapar
kalau saman polis – bawa kes ke mahkamah
kes bertahun tahun – mati sakit jantung

bawa kes royalti minyak ke mahkamah
bertahun tahun – sampai minyak kering
teranganu sudah bawa kes ke mahmakah
sampai sekarang satu habuk taraaak !
orang jahat akan melakukan apa sahaja
asalkan mereka dapat menipu.

tak percaya sila tunggu !

nak cepat buat macam ppsmi –
turun ke jalan raya – jamin duit royalti dapat
silap silap kena dengan masa dan ketika
satu malaysia dapat di tawan kah kah kah..





10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Minta TGNA jangan bawa ke mahkamah. Alasannya ialah:

1.Terengganu zaman PAS dulu saman hingga kini masih tarak apa.

2.Kedudukan mahkamah negara ini yang dilihat terlalu/ amat/ sangat/ begitu condong kepada UBN. Peluang ialah 0. (Menang dulu, rayuan kalah)

3.Rakyat sukar memberi pandangan kerana dianggap akan menghina mahkamah. (Benda jadi sepi)

4.Benda ini akan jadi penafian. Contoh: "kenapa nak demo, tunggulah mahkamah buat kerja/ buat keputusan".

5.UBN akan besar diri dan diterima semula kerana kemenangan pasti pada mereka. Imej PR tercalar.

6.Bila mahkamah dah buat keputusan terakhir, tidak ada terus minyak utk kelantan sampai ke anak cucu/cicit kita. Ini kerana mahkamah telah buat keputusan walaupun keputusan itu dibuat oleh hakim yang kontolversial dan walau keputusannya juga menjadi kontolversial

7.Pemuda UBN akan tersengeh tapi pemuda PR akan terima penghinaan dengan alasan UBN: "Memang inilah pas yang buat benda palsu dan tidak betul. Mana dia layak pun", kata UBN nanti. Baik jangan bawa mahkamah.

8. kalau nak bawak mahkamah pun, bawaklah ke mahkamah antarabangsa setelah UBN dijatuhkan dalam PRU 13 nanti. Kalau sekarang, baik tak payahlah TGNA. Buang boreh, buang karen.

9.cabaran ke mahkamah adalah sebagai taktik supaya Kelantan tidak akan dapat minyak sampai bila-bila. Keputusan siapa menang atau siapa kalah sudah diketahui rakyat walaupun kertas cadangan bawak mahkamah baru aje hendak dibuat oleh TGNA. (Sama juga dengan kes datang lewat abang kita dengan simpol baru-baru ini!

10.Jangan bawak ke mahkamah kerana isu ketidakadilan royalti ini akan terus menguatkan rakyat membenci UBN dalam pilihan raya akan dtg. Jika di bawa mahkamah PR akan kalah dan ada pula Mat Gunting ubn Dalam Lipatan menyalahkan TGNA bagi menanam rasa benci kepada UBN. Sebaiknya semarakkan terus perjuangan menuntut secara total.

Tak percaya? TUNGGU!

matkambing berkata...

ramai yang setuju dengan saranan bro isham.

shamjj berkata...

Ambo pun setuju ngan bro isham..

Tanpa Nama berkata...

Sham, lu mmg batu ronson yg bergeliga...Lu ada berani turun ke? Gua tak berani!!! Gua dalam comfort zone area. kah kah kah!!! Tulang2 gua sudah bunyi manyak kuat...Kena balun kaluuu, turusss patah. kah kah kah. Tapi...gua tetap sokong lu orang dgn cara lain...kah kah kah! Gua tolong api2 kan sham ajer. kah kah kah

Media Cyber berkata...

bodohnya hishamuddin ni ,.. otak cacat.. anak siapalah ko ni yer?

Tanpa Nama berkata...

syabas bro hisham... memang membangkitkan kesedaran anak muda..

kasi pecahh lagi... biar anak2 muda tau perangai gerombolan ni...

Tanpa Nama berkata...

Media Cyber berkata...
bodohnya hishamuddin ni ,.. otak cacat.. anak siapalah ko ni yer?

alahai media cyber ko muka je lawa..tapi otak kecik...tak leh pikir sendiri...kan sonang jo...pikir... yang baik kita ambik..yang busuk kita bagi ...amenoooo..
kolo naik court...sampai minyak abis baru tau sapa menang...sapa menang dapat pelantar minyak....hakim hakim...lawyer lawyer dapat minyak keta free..(minyak masak)

wa ka ka..jangan marah ..media cyber boleh berkenalan....nanti kita isikan minyak keta awak...

Tanpa Nama berkata...

Mediacyber!!! nama bapak sham tu...Rais!!! Ada berani buat doa supaya hisham tak berak!!! kah kah kah!!!.

Tanpa Nama berkata...

media cyber muko yo lawa tapi bangang,kau tak bulih ko pikir apo yang warieh ni kato,memang akal kau suntuk bonar,kalau pencacai ubn yang makan suap memang ni la yang dikato kek kau warieh.apo yang dikato semuanyo gilo,letop org pakai c4 bukan gilo ko mydiacyber.kau jangan la jadi bangang kodarek,kalau nak mengampu tu poie main jauh2la,bau longkang kau tu buek orang muntah.shoh shoh shoh shoh shoh

zafa berkata...

sy cadangkan kelanatan kluar dari gagasan malaysia sebb KERAjaan xpernah adil..hanya ingin menindas rkyat..sy tidak sokong mana2 parti politik,tp ini sudah jelas yg hak rakyat dicabuli dan pencabulnya adlah KERAjaan...akta2 dan undang2 di mlaysia ni hnyalah hiasan semata2..