Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 26 Disember 2009

RASUAH AWAL AWAL - KALAU TIDAK IKANG HILANG



KETUANAN MELAYU MENOBATKAN RASUAH




PELAJAR CEMERLANG DIRASUAH AHMAD SAID - harakah daily

"Dari semua bantuan dan sumbangan yang kerajaan buat ini, saya tidak minta perkara besar dari tuan-tuan, hanya ada satu permintaan kecil sahaja iaitu bagilah undi tuan puan untuk BN dalam pilihan raya akan datang."

Ungkapan di atas dikeluarkan oleh Ahmad Said di Dewan Besar, Wisma Darul Iman semalam.

Ia dibuat di hadapan ibu bapa dan para pelajar seluruh Terengganu yang menerima hadiah kecemerlangan Pelajar Yayasan Terengganu.

Inilah kemuncak bagi 'segala kerja baik' dari kerajaan negeri kepada rakyat iaitu 'satu undi untuk BN'. Namun kali ini ia tidak diminta secara 'berlapik' lagi tetapi secara terus terang.

KAH KAH KAH…

woit… KECIK KECIK LAGI DAH DI AJAR DENGAN DUIT… kah kah kah…

woit…. KECIK KECIK LAGI DAH MULA DI RASUAH… kah kah kah..

woit…. BILA SUDAH BESAR…. BOLEH JUAL ENJIN KAPAL TERBANG…kah kah kah…

kah kah kah… BILA SUDAH BESAR…JADI BARUA GEROMBOLAN… kah kah kah…




12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lagi teruk TGNA yg menyalahgunakan masjid utk politik,sampai aku nak g masjidpun hati tak tenteram,

MAT LENDIR KG LONEK berkata...

Tuan isam:

Demi sedikit kuasa yang tinggal:
Sedekah dengan matlamat bukan untuk Maha Esa.
Sedekah sudah jadi diminta-minta.
Hadiah tapi lalu meminta-minta.
Rasuah diputar-putar jadi halal.
Haram bertukar hukum jadi wajib.
Yang wajib hilang dimakan ikang.

Demi kuasa sejemput.
Sedekah, hadiah, rasuah diuli sama rata.
Lebongnya bukan main.
Gahnya tidak pernah runtuh.
Hanya kerana kuasa tinggal sejemput.
Sebijik macam sejembut!

Ikang yang sudah nampak tulang.
Senang-senang dilebong ikang.
Ikang tipu ikang tinggal tulang.
Kerana ikang nak kuasa yang tinggal sejembut!

Oh ikang! Oh ikang!
Mamat UBN ikang belukang!
Ikang UBN kuat temberang!

tujuh76satu berkata...

salam bro...
renungan: SIAPA LEBIH BESAR.
antara tuan punya dengan pengurus?
- kalau nak mengadap rajagopal, datang 3jam awal,mandi limau, pakai minyak wangi, pakai baju terbaik, angkat tangan tangkup siap junjung atas kepala, berbahasa patik dan tuanku siap mengaku pecal basi, lontong tah hape jadah lagi....
- kalau mengadap Allah, bukan khutbah kedua tapi dah rakaat kedua, mandi junub pun tak sempurna, makan petai tak gosok gigi, pakai baju pun TERBALIK,berdoa pun tangan sampai letak atas lutut basa yang digunakan pun cuma Kau dan aku tapi permitaan sampai tujuh lapis langit dan bumi...
ALLAH tuan punya agama sedangkan rajagopal hanya ketua agama (?)..

Tanpa Nama berkata...

Woi!Woi!Woi!
Pelajar pandai!Pelajar straight A selalunya matang dalam menilai!!!Yang dok terima rasuah,yang dok tak ketawan hala dalam bab agama....pelajar macam hang!!!!pas gitu-gitu jeeeee!!!!Kalau hang tak percaya hangpi la buat kajian pada doktor dan jurutera yang pernah mendapat straight A dalam SPM dulu!Hang akan dapati hubungan yang signifikan.Hang jangan pi tanya khir toyo dahla!Dia macam hang jugak, budak DEB!Mana dapat straight A dalam SPM!!!!!

ibnusulaiman berkata...

Selepas itu. " saya bersumpah saya tidak melakukan rasuah kat budak2 sekolah"....hahahahah...lawak gila. Sumpah boleh jadikan mainan. Kalau berani buat sumpah laknat. Kalau berbohong besar. Allah laknat on da spot.Cash.

Tanpa Nama berkata...

Menteri Besar Gerombolan bermentaliti Ulu Dungun!!! Heh heh heh!

Rasuah tu halal! Dapat pahala kalau buat! Dapat masuk syurga nanti! Heh heh heh!
Tuan-tuan dan puan-puan jangan takut! Tidak ada shubahah dalam rasuah macam ini. Kita bagi duit rasuah, anak tuan puan menjadi lebih cerdik! Bangga kan? Heh heh heh!

Tanpa Nama berkata...

Umno dengan rasuah ni umpama aur dengan tebing....ada umno...adalah rasuah....dan ada rasuah....adalah umno....

Jadi..TT...mulai sekarang...dalam blog kau ni...makna Umno adalah rasuah...contohnya..

i) Seorang pemimpin gerembolan telah dituduh menerima umno sebanyak RM10 untuk meluluskan projek.

ii)Seorang pemimpin gerembolan telah dituduh cuba memberi umno sebanyak RM 10 kepada hakim untuk kes entot-entotnya.

Amacam DBP...sebab rasuah dalam umno telah ditukarkan nama pada politik wang...setuju tak?....

rillink berkata...

Tuan TT

UBN adalah pengamal segala rasuah dari sekecil cell atom hingga sebesar bumi,,,manakala SPRM pula pencegah rasuah yang berkerja dengan UBN pengamal rasuah tegar,,,SPRM hanya mencegah rasuah bukan menangkap perasuah,,,system bengong yang di-amalkan di-Malaysia,,,cuba cuba ubahkan pentadbiran SPRM di-bawah Yang Dipertuan Agong,mungkin lebih berkesan.

Tanpa Nama berkata...

Sham, Biarlah dia bagi...Yang dapat pon orang rakyat ganu jugak tuuuu...Yang kau dengki sangat apa hal!!! Hahahahaha...Yang dapat pon bukan mat rempit atau mat doktor pencen...Hahahahaah!!! Yang dapat tu pon semua berakal punya orang.... Tunggu ajerlah...silap2 kena gigit nanti tuuuu...tapi kena tunggu sampai penyu bertanduk kot!!!!Hahahahaha!!!!

siber labukau

doksirnatang berkata...

15 tahun lagi, mungkin ada sebahagian student tu akan bawak kain rentang "KAMI NAK AHMAD SAID, NATANG"...

Tanpa Nama berkata...

dengan ikhlasnya KERAjaan UBN menolong rakyat.....maka rakyat hendaklah menolong balik dgn mengundi UBN. kalau tak undi kamu rakyat masuk golongan yang tak kenang budi. KERAjaan nie dah ikhlas sungguh, bukan gimik-gimik atau sekadar nak ambik populariti. KERAjaan nie tak seperti pembangkang, cakap je lebih tapi tak buat ape-ape.

Johan 23.01.84 berkata...

kahkahkah..woit Mat Ikang,"duit kerajaan" tu keluar dari hasil sendiri ke bodoh?!