Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 1 Januari 2010

BERGUMBIRA LAH SATU MALAYSIA – SEMUA SUDAH KENA TIPU !



TUAN EMPUANYA KILANG JUGA YANG JADI KAYA RAYA





HARGA GULA TIDAK NAIK , BEKALAN DIJAMIN CUKUP – ISMAIL SABRI
- bernama

KUALA LUMPUR, 2 0gos (Bernama) -- Kerajaan memberi jaminan bekalan gula di negara ini mencukupi serta tiada kenaikan harga akan berlaku sehingga akhir tahun ini.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob turut mengingatkan peniaga agar tidak menyorokkan bekalan gula untuk meraih perhatian kerajaan bagi menaikkan harga gula.

18 Jan – KERAJAAN TAMBAH SUBSIDI ELAK HARGA GULA NAIK – berita hairan

KUALA LUMPUR: Kerajaan mungkin membatalkan hasrat menaikkan harga gula berikutan langkah terbarunya untuk menambah pemberian subsidi sebagai alternatif bagi menampan kenaikan harga barang keperluan berkenaan.

Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Mohd Zain Mohd Dom, berkata langkah menambah subsidi itu antara cadangan utama yang diteliti secara serius kementeriannya sebelum dibentangkan kepada Kabinet.

“Ada kemungkinan harga gula tidak dinaikkan berikutan kelembapan ekonomi dunia. Kementerian mengambil kira pelbagai perkara sebelum membuat keputusan apatah lagi kita mahu elak membebankan rakyat.

“Industri gula membabitkan pengeluar serta pemborong juga memberikan jaminan tidak menaikkan harga gula pada waktu terdekat dan akur terhadap keputusan kerajaan yang dijangka diumumkan empat minggu lagi,” katanya.

GULA NAIK 20 SEN MULAI ESOK – berita hairan

Kerajaan akan menaikkan harga gula di seluruh negara sebanyak 20 sen mulai esok, kata Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), Md Zain Md Dom, sebentar tadi.

Ketika ini, harga gula di pasaran tempatan adalah RM1.45 sekilogram.

Kenaikan itu menjadikan harga gula di Semenanjung bermula 12 tengah malam ini, RM1.65 sekilogram manakala RM1.75 bagi Sabah dan Sarawak.

KAH KAH KAH…

woit… BETUL TAK …HARGA GULA AKAN NAIK… kah kah kah…

woit… CARA MENIPU INI CUKUP SENANG… kah kah kah..

kah kah kah… MULA MULA SURUH KANG KONG TULIS TENTANG BAHAYA GULA...kah kah kah..

kah kah kah...KEMUDIAN BUAT BERITA YANG GULA TAK ELOK UNTUK KESIHATAN…. kah kah kah..

woit… KEMUDIAN NAIK KAN HARGA GULA…. kah kah kah..

nota:
kalau betul hendak menjaga kesihatan rakyat
kenapa hospital di swastakan?
kenapa hoppital kena bayaran?

cakap nak jaga kesihatan rakyat !

sekarang ini ambulan pun di sawastakan.
ini kerja gila. kalau kemalangan siapa nak hatar
ke hospital. ini lah dasar kapitalis.
ini bukan menanggok di air keruh.
ini menangkap ikan dalam pinggan kah kah kah




24 ulasan:

Johan 23.01.84 berkata...

buat pesta bunga api berjuta-juta ringgit takde masalah pulak..
gula dah naik lepas ni segala macam barangan pulak naik harga akibat ni..

bersedialah,lepas ni TNB lak naikkn letrik..

nama nami berkata...

lepas tu cerita proses bikin gula macam nak buat heroin..

sama la nak proses buat TV macam nak bikin senjata..

Sang Bukabau berkata...

Bangang punya kerajaan.Bapak gua baru nak menikmati harga getah mahal,tiba-tiba gula naik pulak.Bukan sedikit,20 sen!Lahabau boto Umno..tak saba pulak den nak titik2 an Umno PRU dopan.

storm62 berkata...

raja gula baru syed mokhtar....naik 20 sen.....raja gula robert kuok tak terasa tertekan pulak....kah kah kah....melayu umno boleh !!!

Rakyat tertipu lagi. sedih. sungguh sedih!!

wakmeli berkata...

Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan. sesuai la bro dgn slogan yg dibuat oleh pm tu. klau ekonomi negara dah nzak, apa2 subsidi ditarik balik. biarlah rakyat yg tanggung suma tu sbb klau negara gawat, rakyatlah didahulukan dgn kesusahan, bukan pmimpin2 yg rakus tamak harta...brulah pencapaian politikus diutamakan.. kah kah kah.....

Tanpa Nama berkata...

Cukong Gula Baru, Syed Mokhtar asalnya dari petani miskin. Jadi dia tau la macam mana nak perah keringat rakyat supaya tunduk dengan kebejatan dia. Mula2 tunjuk baik, bina universiti la, hantar orang pegi haji la...kendian tibai duit rakyat dengan bernas dan duit gula pulak.

Baik sungguh Syed Mokhtar ni yer. Lepas ni dibinanya pula SYURGA untuk orang Melayu. Orang Melayu ni punyelah bodoh. Minat memancing mereka ini samalah ikan becak dalam pinggan atau akuarium rumah pun dia tetap nak pancing jugak. Apa punyer banganglah bangsaku ini.

Tanpa Nama berkata...

Jangan lupa tunjuk baik2 kucing yer, bina masjid, bina bisnes ketuanan melayu, kendian dapat tibai makan keliling duit melayu.

Harris berkata...

Babi punye kerajaan umNGOK!!!Cibai!Pukimak!Lahabau!Bangsat!Hamjadah!Lahanat!Celaka btol xde keja lain asyik nak menyusahkan rakyat aje!Kata rakyat didahulukan..FAKAP!!!

apaapaaja berkata...

PERLU INGAT, HARGA ROTI PUTIH JUGA TIDAK LAGI DIKAWAL, PENIAGA BEBAS MENENTUKAN HARGA ROTI.MAMPUS LA RAKYAT MALAYSIA, TAPI JANGAN RISAU MENTERI KATA HARGA GULA KAT MALAYSIA MASIH TERENDAH....HAAAAAAAA....BODO PALOI PUNYA MENTERI.

Tanpa Nama berkata...

umno bn sial!

tt berkata...

kah kah kah....NI SEMUA PROJEK BUNUH RAKYAT.... kah kah kah..
woit....PADAN MUKA MASUK HOSPITAL KERAJAAN KENA BAYAR.... kah kah kah..
woit....HARI TU SAPA YANG BODOH SANGAT MAIN PANGKAH-PANGKAH.... kah kah kah..

nota:
rakyat wajib turun kejalan biar gerombolan gentar
rakyat wajib boikot gula biar takde orang guna hospital
orang bodoh je cakap nak jaga kesihatan rakyat
biar rakyat tentukan kesihatan rakyat

woit!...REPUBLIK COOL...

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih KERA jaan BN sebab naik kan harga gula 20 sen, makan gula berlebihan tidak baik untuk kesihatan boleh kena pissing sweet, selepas ni harga teh tarik turun sebanyak 50 sen segelas dan dijangka semua harga barang berasaskan gula turun tahap melampau.

Kenaikan harga gula ni tidak terlibat pada kaum gerombolan dan mungkee serta chukong.

Kesian melayu kena tipu dari dahulu kini dan selamanya..... berubah le kaum melayu bior le jadi cerdik...tolak BN sokong PR...

Tanpa Nama berkata...

CAP perlu desak kerajaan untuk haramkan penjualan kereta, motor, lori dan bas 2 tingkat untuk mengurangkan kemalangan.. harap semua NGOOOKKK amek perhatian! bodoh betul la BN ni.. pembohong besar.. tak sabar nak mengundi ni..
bro din penang.

Tanpa Nama berkata...

Kah..kah..kah..
Kerajaan UMNNO dah xde duit nak
tanggung Subsidi...
Dah sengkek la tu...
Duit dah banyak dibazirkan..
Ni Mat Jib punya pasal la nie..
(Bapa Skandal Malaysia)
Kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

tapi kalau ikut statement ismail sabri betul lah...sehingga kahir tahun 2009 tidak akan nai... harga naik pada 1 jan 2010...cuba baca betul betul..

broooo... berkata...

celaka! sememangnya CELAKA uBN!!!

hadiah tahun baru 2010 KERAjaan prihatin uBN ...

kenaikkan harga gula 20sen sekilo berkuatkuasa 1JAN2010...

susulan dari itu, maka seMESTInya akan berlaku lah kenaikkan harga barangan berasaskan gula selepas ini...

dan seperti biasa si lidah bercabang BN akan sekali lagi berjanji akan memastikan tiada kenaikkan harga barangan dan tidak akan membebankan rakyat...

begitulah dengan mudahnya sekali lagi rakyat Malaysia berjaya ditipu...

tahniah & SYABAS
KERAjaan uBN @ BARANG NAIK !!!

broooo... berkata...

moto 2010 baru pm najis...

rakyat diHULUkan,
keUNTUNGan kroni diTAMAKkan!!!

jahanammm kau umNo lahanatttt!!!!!!!

ha ha ha berkata...

Ha ha ha ha..

Sabri cakap betul gula tak naik tahun 2009 tapi tahun 2010..hadia tahun Baru....

Kecian Syed Moktar tahun 2010 baru gula naik..camana pulak towkey Gula Prai yang baru tentu seronok kan...baru pegang gula prai terus naik 20 sen ha ha ha ha ha...

Walaubagaimanapun ..takniah Bro Isham keran menjadi Nujum terkenal..ha ha ha ha

Tapi yang paling Bangang Menteri Kesihatan pasal menyalahkan Gula Harga 1.45 sen bukannya Gula dari Coco Cola atau Pepsi Cola dan segala makanan Manis yang di buat dengan Gula Cair yang tak ada subsidi Kerajaan.

ha ha ha..

Tanpa Nama berkata...

untuk 2008, duit makan budak miskin RMT sekolah pun dengar khabarnya telah dipotong. daripada 180 hari kepada 100 hari je...

MAT LENDIR KG LONEK berkata...

Selamat menyambut tahun kenaikan harga gula 2010!

"Padan muka aku. Sapa suruh aku undi UBN!" Kata Mak Cik Felda ketika mendengar kenaikan harga gula di TB Tiga Suku.

"Waaa! Ada can aku naikkan harga tayar basikal" kata Tokeh basikal bernama Tong Teik tek semasa membaca berita hairan tentang kenaikan harga gula.

"Woit! Boleh lonjakkan sikit saham wang hantaran anak pompuan aku nih" kata Lebai Dol ketika mendengar berita radio RTEM tentang kenaikan harga gula.

Selamat menyambut kenaikan harga!
Padan muka kau dan muka aku sekali!

mu gabe berkata...

Kerajaan main bunga api tak pa, rakyat yang main bunga api malam raya, jaga2 nanti abang polis tangkap.

ikut apa yang kerajaan suruh, tapi jangan ikut apa yang kerajaan buat.

labu..labu...oh labu..

tatak sabar mau tunggu pru13 berkata...

sapa ada tanah cepat2lah tanam ubi kayu, lepaeh ni aku ingat bukan saja gula, masuk tandas pun naik harga.

Tanpa Nama berkata...

aku selaku tuan punya kedai akan menutup kedai makan untuk selama-lamanya.aku dah tak tahan untuk naikan harga makanan lagi.niat aku untuk berniaga di jalan yang benar.tidak mahu menipu.Aku tak sanggup melihat pelangan-pelangan aku terpaksa membayar lebih sambil menyumpah-nyumpah dalam hati sebab harga semakin mahal.Anak-anak aku dah besar dan berpelajaran tinggi hasil usaha aku mencari rezeki sebagai penjual nasi dan minuman.Biarlah mereka menyara hidup aku sampai liang lahat.Kerajaan laknat ini telah menaikan harga gula.Aku tidak mahu menjadi sebahagian dari kapitalis busuk pimpinan najib.Kepada sahabat-sahabatku, ayuh kita jatuhkan kapitalis-kapitalis busuk ini.

Tanpa Nama berkata...

Haram jadah punya UMNO, Pukimak kamu sumerrrr!!!!!. Sumer mampus lg bagus..