Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 13 Januari 2010

KANG KONG ADA KONG KANG



INI KONG KANG YANG TAK MAKAN KANG KONG




INI KANG KONG



KERAJAAN TUBUH MAJLIS PROFESOR NEGARA – berita hairan

Kerajaan akan menubuhkan institusi keilmuan dikenali sebagai Majlis Profesor Negara (MPN), yang menghimpunkan komuniti cendekiawan terunggul negara selaras dengan usaha mengekalkan kewibawaan institusi pengajian tinggi (IPT) negara, kata Mohamed Khaled Nordin.

Katanya, MPN akan menghimpunkan ahli akademik negara khususnya di kalangan profesor dan yang bergelar doktor.

"MPN ditubuhkan selaras dengan usaha memelihara kewibawaan dan komitmen IPT dalam bidang keilmuan. Kita harap menerusi majlis ini, ia akan menyumbang input kepakaran bagi kegunaan advokasi awam dalam memperkukuhkan asas penggubalan dan pelaksanaan dasar negara,” katanya.

KAH KAH KAH…

kah kah kah… AKHIRNYA KANG KONG DAN KONG KANG ADA PERSATUAN…. kah kah kah..

woit…AGAKNYA BILA KONG KANG UNKU AZIZ AKAN MENULIS BUKU…kah kah kah..

woit… KONG KANG NI CAKAP DAH BACA 70,000 BUAH BUKU… kah kah kah..

kah kah kah… SATU BUKU HABUK TARAAAK TULIS…kah kah kah..

woit… INI TANDA KANG KONG YANG PALING KONG KANG… kah kah kah..

nota:
bukan persatuan tapi ilmu pengetahuan.
bukan bepersatuan tapi menulis buku
bukan bepersatuan tapi menulis ilmu
bukan bepersatuan tapai menulis kajian

bukan membebel dan menjaklar macam kang kong kah kah kah




8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Woi!Woi!Woi!
P.Ramli,tarak sijil,arah filem,oghang tenguk sampai la!!
Yusuf Haslam tak dak sijil,arah filem,duit berjuta!!!
Mansor Putih,sijil berjela,arah filem,hutang berjuta!!!
TT,sijil berjela,arah filem,ghesap sajaa!!!
Nor arai,DR filem,pandai teori jeeeeee!
Siapa kankong,sapa kong kang!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Takut-takut ini sebagai alasan untuk mengekang beberapa Prof yang didapati vocal dalam menengahkan isu. Bila Menteri yang dok cakap tu adalah yang tak kena tu..

Johan 23.01.84 berkata...

ni memang lawak..kangkong Nordin Kardi dah tau ke belum minyak dan gas ade kaitan dgn IPP?..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Apa hebatnya Profesor Kang Kung kita? Mereka penuh beradap dan bersopan santun dengan pemimpin UMNO bagaikan hudung mereka diikat tak boleh mengeluarkan pendapat di luar kotak. Kesihan kita lihat Profesor Kang Kung kita yang tak ada ilmu kritikal(ilmu menghafal banyak), keberanian menunjukkan kebatilan pemerintah selain dari mengikut buntut Naib Canselor masing-masing dan melaungkan 'agenda Melayu' ala UMNO yang paling sempit. Tak payah minta mereka menulis buku minta depa tulis dalam jurnal antarabangsa yang berprestij. Mereka sama dengan Majlis Ulamak, Majlis Pelajar Aspirasi dan banyak lagi majlis yang melutut kepada UMNO dan bukannya melutuk kepada kebenaran. Minta Prof Chandra Pillai mengetuai majlis ini.

Tanpa Nama berkata...

Dibawah ini mungkin maksud yang hampir2 tepat pasal Professor Kangkong. Abang Isham, tolong la bitau apa sebenarnya maksud Professor Kangkong ni yer. Baru sedap sikik nak baca. Tak tau makna dengan tepat, penat abang Isham tulih sbb kami baca pun macam tak best jer. Tak dapat rasa umph tulisan tu...Letak la nota kaki sikik maksud dia. Repot Parlimen bitau, nak jadi professor bukan semudah menanam kangkung, macam sial pukimak jer maksud yang ditulis dalam report parlimen.
--------------------------------
http://www.mesra.net/forum/index.php?showtopic=22553

Amat malang bagi dunia akademik. Ia telah dicemarkan oleh mereka yang layak digelar "Professor Kangkung".

Walaupun mereka ini berkelulusan tinggi (PhD) tetapi jelmaan serta hujah mereka di TV dan akhbar perdana mengenai Pemilu 2004 telah mewajahkan sifat-sifat "kekangkungan" mereka yang terang, ekoran bercakap dengan tidak mengikut fakta sebenar, mengampu pemerintah dan begitu hebat sekali menghentam pembangkang.

Istilah 'Professor Kangkung' mula dikenali tidak berapa lama dulu, membawa maksud mereka yang dikira professional dalam bidang keilmuan tertentu tetapi apabila bercakap timbul percanggahan dengan fakta sebenar dan bertujuan semata-mata mengampu pihak tertentu demi kepentingan diri mereka.

Dimulai dengan Prof Dato Dr Ibrahim Abu Shah (UiTM) di TV3, Prof Dato Dr Ramlah Adam (UM) di TV3, Prof. Dr. Ahmad Atory Hussein (UUM), Dr. Ahmad Nidzammuddin Sulaiman (UKM) telah memberi hujah-hujah serta komen-komen yang kadangkala tidak masuk akal bagi rakyat yang waras berfikir.

kah kah berkata...

majlis jilat-menjilat dan kemot-mengemot..

kat indon kong kang harga 15 inggit sekor..kang kong tak laku org tak makan pun..makan sakit urat..

kah..kah

mighty berkata...

baik buat persatuan pukimak anak beranak dipengerusikan bini rosemah

Tanpa Nama berkata...

Omak ooi!

Majlis Kong Kang!

Presidennya Kang Kong!
Ahlinya Kang-kong-kang-kong!
Setiausahanyanya Kong-kang-kong-kang!
Bendaharinya Kong-kang-kang-kang!
AJKnya Kang-kong-kong-kong!

Wah! Hebat!

Sama macam apek tanam kong-kang!
Baja kang-kong dengan air taik!