Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 13 Januari 2010

STADIUM IKANG YANG RUNTANG



INI SEBELANG RUNTANG




INI BILA SUDANG RUNTANG



MUNKEE MUKANG BULANG



ARKIB : 11/01/2010

SIARKAN LAPORAN PENUH BUMBUNG RUNTUH – melayau

Arkitek prinsipal Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, Senibahri Arkitek, mencadangkan pihak berkuasa menyiarkan laporan penuh berhubung bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin yang berharga RM280 juta runtuh di Gong Badak dekat sini pada 2 Jun tahun lalu.

Pemiliknya, Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad Shah berkata, selagi laporan penuh tidak dikemukakan, selagi itulah rakyat akan tertanya-tanya tentang pihak manakah yang bertanggungjawab dalam kejadian berkenaan.

''Laporan yang disiarkan akhbar baru-baru ini tidak sepenuhnya dan selagi tidak didedahkan kepada umum, selama itulah aspek integriti dipersoalkan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

ini jawab taiko

HANYA MB BERHAK UMUM KEPUTUSAN PENUH – melayau

Terpulang kepada Menteri Besar Terengganu, Ahmad Said!

Sumber Kementerian Kerja Raya memberitahu, hanya Ahmad yang berhak membuat keputusan sama ada hendak mendedahkan kepada umum siasatan penuh kejadian bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin di Gong Badak yang runtuh itu atau tidak.

Menurutnya, ini kerana stadium tersebut adalah milik kerajaan Terengganu.

KAH KAH KAH…

woit… RESPEK BRADEEER…. kah kah kah…

woit… INI BARU GEDEBE… kah kah kah…

kah kah kah… MALAOAN MACAM INI KITA MAHU…. kah kah kah…

woit… URUT SAMA DIA LAGI… kah kah kah..

kah kah kah… KACAU SEMUA LUBUK… BAGI IKANG KELUAR….kah kah kah…

nota:
munkee tak sekolah
tak ada apa makna bermesyuarat
munkee tak pandai panjat kelapa
tak tahu ada dia demokrasi

tapi munkee muka bulat buntut tembam baik untuk perubahan
lagi gedebe lagi ikang naik bengang kah kah kah




16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hello En Hisham

I would like to ask you something here...the Health Minister had said in a press conference which I saw over yesterday main news that the H1N1 vaccine is available for the public to take, and priority is given to pregnant women, children, and others I can't remember right now.

Personally I would not want to take it because of its questionable efficacy and what with the strong rejection by many people in many countries elsewhere. But I am wondering if many Malaysians are going to blindly take it? I know for one the Polish Health Minister had publicly rejected the use of the questionable vaccine on Polish citizens. But apparent in Malaysia, our minister has deemed it safe.

I do feel scare that a lot this people who are not aware will end up with health problem or maybe death because of the uncertainty of this vaccine.

Do you think this vaccine is ok?

Thank you and best regards.

Bandar Tun Razak berkata...

patutlah stadium tu runtuh bro Hisham.. rupanya klu tgk dr pandangan atas akan nampak logo PKR

Bio Energy Water System berkata...

Darul Runtuh...kah kah akah

Bigfish berkata...

Bila nak masuk dalam Malaysian Book of Records - Stadium paling cepat runtuh sebelum dibuat acara. Panggillah MB rasmi sekali kakakakaka

kah kah berkata...

kah kah kah

Muka mamat sudah serupa ikang kembong..kah kah kah
Mamat sudah bengang..! mamat sudah mau hantang..! kah kah kah

Itu jkr mana ada berani mau kasi tau...kepala bana mat yeh masih idup lg tau..!

Masalahnya skrg mamat nak bgtau ke takut nak bgtau..! mamat jd malay dilema..

Rakyat tau..kalu mamat berani, mesti bgtau punya selepas menteri jkr bgtau..

Tetiba saja..ada satu raja sudah main sama telor mamat..skrg mamat sudah banyak geli!

Bila sudah geli mamat mau bukak seluar..mamat mau toron,kepala bana mamat sudah mogat..mamat tak bleh tahan ooo..!

Dlm dewan baru ni,seluar mamat sudah sikit bukak..ada itu berok mat yeh nama ding adang sudah berani mau toron..mamat senyum saja..itu berok punya kepala bana manyak kecik..mamat tak heran!

Mungkin minggu ni mamat nak pegi jumpa ayoh ping la..kasi ilham skit sama mamat bila time cantek mau toron itu mat yeh..

Mamat cari juga mat yeh slow2..tapi mat yeh menyorok saja skrg..
mamat tau mat yeh bukan mb lg tapi skrg jaga mara yg tak mara2..

Cuma skrg, ada ke siapa2 yg sudi main telor mat yeh..kasi mat yeh stim dulu..mesti mat yeh mau toron jg..

itu jam kalu..jadi serupa ibrahim pendek la jwbnya..

Kita tengok siapa yg kena.....!
kah kah kah

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

ajak member ni masuk pkr....
orang umno tak suka kat dia
tapi dia ceo

MctHeory berkata...

Salam. .

Yang ni bukan kata PR, orang BN sendiri pun tak suka dia. hehe. .

Tanpa Nama berkata...

Salam Bro Isham...
Makang ikang sepinggang, nyandor kat tiang sdakwe BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR....
I FOLLOW...
**beruk bekeng

wan berkata...

hishamudin eksyen poyo gila glamour. main pompuan pun tak penah.hahaha. gila glamour la ko.haha. jangan nak menongkah arus sgt..aku knl byk orang mcm ko.haha

Tanpa Nama berkata...

hahaha

Gadis Reformasi berkata...

salam ziarah

storm62 berkata...

terenganu darul runtuh.

bumbung garage, bumbung stadium pun boleh runtuh...kah kah kah.

itulah yg terjadi bila puak zalim & kejam merobohkan sebuah Masjid Desa Makmur, Rancangan Tanah Berkelompok Kijal, Kemaman, Terengganu pada 26hb Mei 2005.

Tanpa Nama berkata...

TANJUNG DAWAI, 10 JANUARI 2010: Pada zaman dahulu, ada terdapat sebuah negara. Negara tersebut bernama Melayau. Negara Melayau amatlah aman damai. Penduduknya berbilang kaum dan agama. Ada bangsa Cukong, bangsa Eeee, dan bangsa Entot-entot. Malah, oleh kerana kemasyhurannya, ada juga bangsa lain yang datang mencari rezeki di negara Melayau. Mereka ialah bangsa Indo Mee, bangsa Mnyamun, dan bangsa Bonggol. Namun begitu, bangsa utama negara Melayau ini masih lagi kaum Melayau – bangsa yang memang suka kecoh tak tentu pasal.

Negara Melayau mempunyai seorang raja. Sudah berkahwin, tapi sentiasa gatal nak kahwin lagi. Namanya Bung Mokhtar Radin. Datangnya dari Tanah Jawa. Huh! Pelik kan. Nama negara Melayau, tapi rajanya datang dari Tanah Jawa. Sasau betul orang Melayau nih. Negara sendiri pun tak tau jaga. Kena bagi orang Jawa jugak yang jaga. Memang dasar Melayau!

Alkisahnya, ada seorang anak penghulu Melayau di Kampung Serai yang cantik jelita. Putih melepak dan halus gebu kulitnya. Mata siapa terlihat pasti ghairah. Itu time dia pakai baju. Kalau time dia tak pakai baju… Mau melompat Pak Lebai Kampung Pandan. Habis tanggal serban! Seksi you! Nama dara sunti ini Zizie Ezette atau nama glemernya, Zizie Ezette seksi. Nama Zizie Ezzette seksi ini memang masyhur seantero Melayau. Ermm… I tau… Memang gerammm.. Cubalah usyar gambar Zizie Ezette seksi nih. Opps! Tangan letak atas meja you. Jangan letak tempat lain. Keh keh keh!
Adapun di satu hari, riuhlah seantero negara Melayau, katanya Bung Mokhtar Radin ingin turun ke Kampung Serai, ingin datang melihat dengan mata kepala koroknya sendiri tentang keseksian Zizie Ezette. Bila dah nampak sendiri, maka tersenyum lebarlah Bung Mokhtar Radin. Pucuk dicita, ikan menggedik-gedik yang datang. Habis terlupa anak bini di rumah. Cukup berkenan sungguh Bung Mokhtar Radin dengan Zizie Ezette anak penghulu kampung yang seksi.

Apalagi, maka keluarlah segala pujuk rayu daripada Bung Mokhtar Radin. Segala tujuh petala ayat-ayat cinta yang disimpan di dalam poketnya setelah sekian lama telah habis digunakan. Zizie Ezette tak layan. Ditunjukkan segala keikhlasannya dengan segala bantuan apabila Zizie Ezette dalam kesusahan. Masih Zizie Ezette tak layan. Ditunjukkan kepada Zizie Ezette seksi akan betapa dirinya akan menjadi seorang suami yang bertanggungjawab apabila berkahwin kelak. Masih Zizie Ezette buat dunno. Lalu, setelah Bung Mokhtar Radin kehabisan modal, dia pun menunjukkan sesuatu kepada Zizie Ezette.Setelah melihat benda tersebut, Zizie Ezette terus melompat ke atas katil lantas berkata…nak main..nak main..

Soalannya :

Apakah yang ditunjukkan oleh Bom Moktar kepada Zizie Ezette?

Sila teka. Hadiah disponsar oleh Bim Mama.

Tanpa Nama berkata...

PM: Program Juara Rakyat ekoran ‘isyarat’ rakyat – Utusan Meloya

HULU SELANGOR, 9 JANUARI 2010: Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga merangkap Presiden UMNO, hari ini telah melancarkan satu program baru yang diberi nama Program Juara Menipu Rakyat. Program ini menurut Datuk Seri Najib Tun Razak dilancarkan kerana UMNO telah kehabisan modal dan tak tahu nak buat apa. Ini kerana, segala penipuan yang cuba dilakukan oleh UMNO telah dengan mudahnya dikantoikan oleh rakyat. Melalui program ini, ahli UMNO yang berjaya menipu tanpa terkantoi akan mendapat ganjaran yang besar.

Namun begitu tidak semua ahli UMNO boleh menyertai program ini. Ini kerana, program ini tidak dibuka kepada mereka yang baru pulang dari menunaikan haji. Lantaran itu, Ketua Pemuda UMNO sekarang iaitu Brader YB Khairy Jamaluddin secara automatik tidak boleh turut serta menyertai program ini. Beliau ketika diwawancara Team Tukar Tiub kelihatan begitu marah dengan peraturan tersebut. Katanya, “Pergi haji ke Mekah tidak bermaksud saya sudah hilang kebolehan menipu. Haji itu, hajilah. Menipu ini satu perkara lain. Ini hobi saya sejak dulu. Mana boleh samakan!”

Seperti biasa, Datuk Seri Najib Tun Razak hanya buat dunno kepada Khairy Jamaluddin. Dia pun sudah lupa atau buat-buat lupa tentang Khairy. “Takut boss besar marah”, katanya ketika diminta mengulas tentang Khairy Jamaluddin. Datuk Seri Najib Tun Razak berkata lagi bahawa agenda menipu rakyat secara keseluruhan adalah lebih penting daripada melayan karenah Khairy Jamaluddin yang sedang marah itu. Ini kerana, hanya apabila rakyat bodoh sahajalah maka UMNO Barisan Nasional boleh terus berkuasa. Jika semua rakyat sudah bijak, maka akan lingkuplah UMNO Barisan Nasional.

Antara ucapannya pada majlis perasmian tersebut berbunyi:

“Kami dengar dan terima bahawa rakyat beri teguran dan teguran itu kami akan hayati, bukan setakat dengar sahaja”.

Ketika ditanyakan kepada Lim Boon Kau, 56 tahun, seorang pengutip sampah di Batu Tiga, Shah Alam, Selangor, berikut adalah ulasannya:

“Poodah! Ini olang (orang) kencing manyak (banyak) kuat. Itu dulu kita mintak tulun (tolong) jangan kasi naik harga minyak, jangan kasi naik harga minyak, ini olang (orang) kasi naik juga. Ini sikalang (sekarang), susah punya jam, kita kata jangan naik gula, jangan naik gula, ini busuk punya olang (orang) mau kasi naik juga. Ini lagi sikit jam haa, gua mau beli itu lampin anak pun gua kena cukai. Gua cuma mau tanya satu soalan. Kalau ini kencing kuat punya olang boleh jawab butut (betul) punya, gua boleh kira cincai. Lain kali gua boleh bagi chance bagi gua punya undi. Tapi kalau salah haaa, gua ingat ini kencing punya olang memang busuk. Nama pun selupa (serupa) itu najis (najib). Ini soalan gua…”

Soalannya berbunyi:

Kalau itu olang (orang) jadi itu Khaily (Khairy) Jamaluddin, mana satu itu olang (orang) pilih?

Hadiah utama:

Tidur seminggu dengan Bik Mama.

Tanpa Nama berkata...

idris goyang la kali ni
malaysian maverick can be read here
http://www.scribd.com/doc/25135419/Malaysian-Maverick

Keliwontron berkata...

"Hanya MB yg layak dedahkan hasil siasatan kerana stadium itu adalah milik Kerajaan Terengganu "
- ini adalah alasan kepala bana atok sebelah mak mentua bapak kepada ancok mak kao lah JKR !
Terengganu dapat duit dari federal government , kira duit rakyat Malaysia la mangkok . Bodoh tak boleh di ajar . Semuanya kat Mesia nie nak sorok tak nak bagi rakyat tahu , mcm2 alasan bodoh yg kao org kasik .