Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 19 Februari 2010

LAGI BERITA TIPU MELAYU



FROGOO AL-KLASIKO DENGAN BLAKO AL-MUNKEE KO




MAULIDUR RASUL: TIADA PERARAKAN DI JOHOR, PAHANG DAN PERLIS -malaysiakini

Johor, Pahang dan Perlis tidak akan mengadakan perarakan sempena sambutan Maulidur Rasul tahun ini, umumnya kerana ia tidak dituntut oleh Islam.

Di Pahang, negeri itu hanya akan mengadakan satu ceramah di auditorium RTM Kuantan, tanpa perarakan besar seperti yang diadakan beberapa tahun lalu, kata pengarah Jabatan Agama Islam Pahang, Abdul Manan Abdul Rahman.

"Kita tidak buat perarakan, tapi sambutan dalam bentuk ceramah sahaja. Seingat saya kita cuma pernah adakan perarakan sekali saja pada tahun 2008, yang lain lebih banyak kita adakan ceramah," kata Abdul Manan ketika dihubungi.

KAH KAH KAH...

woit... MANA DIA EEEE DARI PENANG... kah kah kah..

woit... MANA DIA MALAON DARI REMBAU... kah kah kah..

woit... KENAPA TAK MELONCAT TAK MENGAMBUR...kah kah kah..

kah kah kah... BILA LAGI NAK MEMPERJUANGKAN HAK BERARAK...kah kah kah..

woit... KENAPA DIA SAHAJA ...PERGI LAH DUKU KERAJAAN PAHANG, JOHOR DAN PERLIS...kah kah kah..

kah kah kah... NAK KE JOHOR MESTI TAK BERANI...NANTI KENA SEPAK OLEH SULTAN..kah kah kah

nota:
apabila kerajaan pakatan Pulau Pinang
membincangkan sama ada hendak berarak
atau tidak di hari kelahiran nabi muhamad
bukan main lagi malaon-malon ini – hebat islam mereka.

bila ditanya kenapa tidak melawan rasuah
semua pekak buat tak dengar
inilah kumpulan yang diberi nama islam berarak kah kah kah





37 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

perkasa,perkasa cepat la buat demo.skrg ni kau byk tugas nak buat.

Tanpa Nama berkata...

jom PEMUDA UMNO(REEZAL MARIKAN),GMPS,PERKASA(BRAHIM ALI),PPIM(MAKMUR),PEKIDA dan lain lain lagi kita pakat buat demo kat Perlis,Johor dan Pahang kerana tak buat perarakan maulud nabi..ni dikira hina Islam dan hina nabi jugak niiih..kita tuntut menteri besar tersebut supaya buat perarakan maulud nabi...dan jangan cabar kita...he he he

Tanpa Nama berkata...

Berita sensasi nie BRO,

Mesti MALAUN-MALAUN um-NGOK akan turun beramai-ramai untuk berdemostrasi di Johor Bharu, Kuantan dan Kangar. Mereka pasti marahkan Kerajaan Negeri kerana tiada perarakan tahun nie. Pasti Utusan Melayau dan Berita Hairan akan menyiarkan dihalaman muka depan " Kerajaan Negeri Tak Buat Perarakan". Rezal Merican akan Gila Meroyan dibuatnya.

Hehehehe...BAHLOL!!!!!


-MADIR-

Tanpa Nama berkata...

UMNO TAK PAYAHLAH NAK TUNJUK SEOLAH-OLAH MENCINTAI ISLAM DENGAN ISU PERARAKAN MAULID RASUL... CERMIN DIRI DULU... AWAK TU IKUT ISLAM KA? LIHATLAH PENAMPILAN KETUA WANITA UMNO DAN ISTERI-ISTERI PEMIMPIN UMNO... AURAT PUN TUTUP TAK SEMPURNA, KALAU BAB ITU TAK BOLEH NAK IKUT PERINTAH ALLAH....BAB LAIN LAGILAH TERUK.....

amalhaj berkata...

asslamualaikum tuan!
kerajaan pusat buat ker perarakan tuh tiap tahun? teman rase deme tuh himpun dalam stadium ajer. maaf kalo silap.

Tanpa Nama berkata...

jangan kuang ajor bila bercakap tentg sultan johor!!!

tok ggawo berkata...

salam tuan tanah !

maaf, tolong betulkan perkataan "SEPAK", lamo ambo same demo .

G' berkata...

paper Otosan Malayau pon tarak kluar.tertipu lagi pak mat...pak leh...milah...mak jah kat kampung sana.kah..kah..kah...

Idop Malayau! Ops..Idop Islam..haha

Tanpa Nama berkata...

Mana tu mamak penang yang dok melalak konon mempertahankan agama dan junjungan Nabi SAW. Kalau betul anda perjuang sejati pergi la protes di Pahang, Johor dan Perlis bawak katak tu skali. Memang celaka lah puak-puak hati busuk UMNOk nie...

Tanpa Nama berkata...

makcik ngan pakcik kat kampung boleh la kau tipuuuu

Tanpa Nama berkata...

siap la Pahang, Johor dan Perlis.....kena serang pasni...kah kah kah

Dlm mykemut tak post kah ....kah kah kah...

ke dah mati lemas dlm ludah sendiri ?

Tanpa Nama berkata...

Meminjam kata2 TGNA
“Orang Melayu yang menolak Islam ini sibuk apa dengan Maulidur Rasul. Islam pun dia tolak. Tolak Islam ini bererti tolak Nabi Muhamad SAW, tolak Allah SWT. Kenapa sibuk dengan Maulidur Rasul sedangkan dia sendiri tolak Islam,”
Kaw-kaw cam taik lembu panazz atas muka...
~~HANUMAN

pembaca berkata...

amalhaj,

salam... setiap tahun pasti ada perarakan maulidur rasul dan disiarkan secara langsung di tv1... perarakan dari perkarangan tpt letak kereta stadium hoki bkt jalil, hingga ke stadium putra bukit jalil... cuba ingat balik...

sya tahu sbb saya penah kerja di bukit jalil... 2-3 hari sebelum hari sebenar setiap pagi pasti ada raptai perarakan dijalankan... saya yg menunggu bas di stesen lrt bukit jalil dpt melihatnya dengan mata sendiri... harap maklum!

Tanpa Nama berkata...

Memang betul ramai orang kampung yang kena tipu dek perkara nie.

Yang dia tau Penang tak buat perarakan Maulud Nabi, Tapi Pahang, Johor dan Perlis dah lama tak buat. Takde sapa yang kisah pun.

Dah nasib orang Melayu la kena tipu dan kena bodoh dengan Bangsa sendiri.

-madir-

Tanpa Nama berkata...

klu geng2 nih hanya brani buat demo atas nama ameno yg dah nak mampus tuh,sbb nak bodek adalah dicadangkan PERKASA ditukar kpd PEKASAM...

malulah skit kat guan eng tuh...harap jer islam tapi hukum hakam tak khatam.org brdemo awak brdemo,org brtempik awak bertempik...tapi org dapat gas pemedih polis awak dapat nasi bungkus...

wakakakakaka.....malayu tipu malayu

Tanpa Nama berkata...

Salam Tuan Rumah:

Sabarlah sahabat
Jangan marah-marah dulu

Kita bagi tempoh seminggu
Mintak Abdullah, KJ, Reezal, Pekida, Perkasa, Gpms dan lain-lain beri kenyataan.
Kita menuntut kenyataan dengan bunyi yang sama dengan kenyataan mereka kepada MB penang hari itu.
Kita tuntut dan bawa tuntutan itu ke hadapan Allah di hari akhirat nanti.

Jika dalam tempoh seminggu ini tiada kenyataan yang sama keluar dari mulut mereka
Fahamlah kita bahawa sebenarnya mereka bukan memperjuangkan Islam
Fahamlah kita bahawa mereka hanya memperjuangkan politik Umno dan BN
fahamlah kita bahawa mereka hanya memperjuangkan tembolok dan tali perut mereka

Ataupun mereka baru tersedar bahawa perarakan Maulidur Rasul itu tidak wajib.
Atau mereka baru sedar bahawa mentiadakan perarakan itu bukan satu dosa

Kami tuntut kenyataan yang sama dan adil daripada mereka tadi demi agama-MU.

Allah Maha Besar.

Apollo 2020 berkata...

mane ayahanda pukida? wat demo pggl 10,000 pendekar melayu turun di kangar, kuantan, JB.

Banner tulis:

" UMNO JOHOR PENGKHIANAT MELAYU"

" MELAYU/ ISLAM DIKHIANATI OLEH UMNO PAHANG'

" BANGKITLAH MELAYU MENENTANG UMNO"

" KAMI TAK RELA UMNO JADI ALAT MCA & MIC"

" PERGI JAHANAM UMNO"

" KAMI TENTERA ALLAH SANGGUP MATI SYAHID DEMI MENEGAKKAN ISLAM"

"MCA & MIC JANGAN CUBA NAK PIJAK KEPALA MELAYU"

" CINA & INDIA DAH MELAMPAU"

" UMNO JANGAN CABAR KUASA ORANG-ORANG MELAYU"

"UMNO AGEN YAHUDI"

"UMNO TAKUT UGUTAN KAFIR AUSTRALIA"

"KAMI ORANG ORANG MELAYU AKAN MENENTANG HABIS-HABISAN KERAJAAN UMNO HINGGA KE TITISAN DARAH TERAKHIR"

ade berani ke Dollah Bodowi ngan Malikul Sembab nak bg komen? kalo kat Pulau Pinang pon heboh masuk TV & paper, takkan kes kt pahang, perlis dan johor nak senyap je?

nak tipu melayu pon jgn la nampak ketara sangat. org melayu jadi makin menyampah ade la.

nampak sgt kes demo kat PP ari tu, yg datang buat demo pon sbb dapat upah. xde upah tak dtg la.

kalo betul2 ikhlas pejuang melayu, jom demo di kangar, kuantan dan JB.

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Perlis, tak buat sebab depa wahabi...

Pahang dan Johor jgn buat fitnah laa...malaysiakini tu blog dajal..ko percaya sgt buat hape???

Tanpa Nama berkata...

salam
gerombolan yg bising bila pulau pinang tak buat berarak tu, sebenarnya takut:
1.kalau berarak maulud nabi pun tak boleh, apatah lagi berarak (demo) kandar kepala lembu atau jinjing kepala khinzir, lagi lah tak boleh - maklumlah, kan gerombolan dah mula naik syahwat dengan berdemo kebelakangan ni...
2.gerombolan tu ingat tak boleh 'berarak' tu mencakupi tak boleh berminum2 arak dsbnya - mereka kan suka ikut cukong pergi kelab2 malam /karaoke....
3.gerombolan tu silap paham, ingat tak boleh 'berak', macam setpol...

Tanpa Nama berkata...

habis nak caya kat media mana ? tv3 suku....b hairan..u meloya...pi MAmpUS la

mosabit berkata...

berok takdak nama 14.04 ni apasal sebok??......pegi sana cebok berak ko dulu .....

kah kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Sedara... sila jawab dengan ikhlas, tak perlu reply.. jawab dalam hati pun takpe... sedara faham apa itu wahabi, kalau faham ok, kalau tak faham jangan suka-suka cakap sebab ianya melibatkan akidah.. saya bukan pengamal wahabi, tetapi saya faham apa itu wahabi..sebab saya membaca

malaysia kini takleh baca...???, sedara saya kena baca semua, blog pembangkang saya baca, blog pro kerajaan pun saya baca..baru saya boleh buat penilaian..
saya rasa sedara pasti kecenderungan saya di manakan..

Mat Lendir kl berkata...

Sampai bila la melayu amno ni nak pandai
Dari lahir sampai masuk lubang kubur pun asik kena tipu
Bebal betoi

Tanpa Nama berkata...

bah kata, orang-orang Melayu UMNO boleh 'Halalkan' segala kegiatan haram samada rasuah,rogol, tipu,rompak,judi,berzina dan sebagainya......tetapi satu hal yg tak mampu dihalalkan oleh UMNO..........iaitu ....'BABI' !!!


Babi UMNO

Penanggah berkata...

btui ker Perlis tu wahabi..

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah...padannnn muko rombau..
dengan segala takhurmatnya dipersilakan pumuda umnongok bedemo di jb..

sila..sila, jangan malu2...bedemo la kat jb, dicabar sekalian pumuda umnongok bedemo dpn bastop, ha ha ha...Loser punya oxpot..

orang tak amik pot, dia pula seybok. Yelah, sejak ada desas desoos nak kena humban ke utan, menyebok la pulak cari pot...

gi jaga anak ja la joe...kang anak takda teladan walidnya macam tooot...

Lang berkata...

woi...

sapa nak berarak nanti pegi je la berarak...

sapa rasa tak mau berarak, tak payah...

dosa pahala bergantung pada niat. gerombolan yang bising2 tu bukannya tak tau pasal hukum hakam... semuanya pandai2... tp sbb taksub dengan politik dan mahu berkuasa memanglah buat macam2 cara.

Kalau Penang buat pon pastu LGE ada dalam tu, diorang bukan nak turun pon... sendiri mau paham la.

Tak mustahil LGE sertai perarakan maulidul rasul. Masih ingat lagi Karam Singh Walia dianugerah tokoh Ma'al Hijrah?

Tanpa Nama berkata...

Perak pun dah lama tak buat perarakan ni, semua main senyap je........pergi tanya orang Perak, wei.....

Small Mama berkata...

oit..
maulidur rasul kena la berarak.

kah..kah..kah..

penang ada lim guan eng, gua paham la kenapa x berarak..

kah..kah..kah..

perlis negeri dia wahabi, gua paham la kenapa x berarak..

kah..kah..kah..

yang johor dengan pahang x berarak apa hal?

ada wahabi gak?

kah..kah..kah..

kat pahang najibi ada la.. mana ada wahabi.

kah..kah..kah..

kat johor ada ghani je..

kah..kah..kah..

xkan ghani pun dah join wahabi?

kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

Encik Mosabit:

Jangan la marah
nanti kena jual.

Perlis tak berarak
sebab wahabi
(beruk 14.04 kata)

Johor tak berarak
sebab dekat singa pura-pura
(nanti kuan yu marah)

Panang tak berarak
sebab tak faham
(pahang = pahe = paham = faham)

tak payah berarak la
takut dapat penat aje
tak berarak pun tak berdosa
berarak belum tentu dapat pahala

puasa sunat ke
baca Al-Quran ke
Dah tentu tak dapat dosa
Dah tentu dapat pahala

Tanpa Nama berkata...

aik, perlis bukan wahabi? rasanya tak kot...mereka tetap ahli sunnah wal jamaah. cuma ahli sunnah yang agak liberal dan sophistikated...haha...

1. jika solat, imam tak baca doa. makmum doa masing2, sbb doa orang lain-2. depa takut imam doa nak menikah 2, tapi ada makmum tak mampu, mana dia mau aminkan doa mau menikah 2. yang bestnya, habis semayang jemaah, makmum buat derk jer...sbb imam dilarang berdoa untuk makmum sama...harharhar...
2. xde buat qunut dalam semayang subuh. qunut nazilah ada, tapi pendek je doa dia.
3. mati tak ditalkinkan lagi.
4. baca bismillah pelan2, imam yang baca kuat, dulu ada kuar pekeliling rasanya..kene turun pangkat atau tak leh jadi imam lagi. ini tak pasti, mintak orang perlis check.
5. mender2 kecik yang dikatakan bidaah, luas dibincangkan di masjid supaya bidaah ditinggalkan. sbb tu dia promote darul sunnah. sampai sapu muka lepas bagi salam habis semayang pun, dia tak galakkan malah penceramah seolah2 mengutuk pula jika berbuat demikian, sbb lantai masjid dah bersih malah ada karpet lagi, kalo nabi saw dulu, dia semayang atas masjib berpasir atau atas padang pasir.
6. banyak lagilah perkara kelakar lagi nak ditulis kat sini jika didedahkan kat orang ahli sunnah wal jamaah orthodoks, mesti depa gelak sakan. perlis mengamalkan "ahli sunnah wal jamaah (kaum muda)" yang lebih cenderung untuk menyokong UBN..muahahahaha.

sapa pandai pasal wahabi??? allo kawan, banyak buku dan web, sumer citer pasal wahabi ni bercelaru dan merapu saja. Rasanya, masa aku study laplace dan fourier dulu pun, senang jugak nak selesaikan masalah. Ada jawapannya. Ini sumer pihak bitau dialah betul-betul-betul macam umngok jugak... aku pun jadi bengang dan malas nak amik tahu lagi pasal wahabi...pegi mampus la dia apa dia nak jadi.

Amalan bergantung pada niat. Kalo tak betul, semayang tahajjud dari awal pagi sampai habis imsak pun, kalo niat tak betul semata2 untuk Allah Taala, sia2 saja. Masuk syurga, hanya ehsan dari Allah Taala. Bukan kerana amalan baik yang tak larat kita nak usung kat akhirat nanti. Sbb tu la nak dapat ehsan Allah ni, banyak hal kita nak kene pertimbangkan.

Minah Law berkata...

Kesian Brother Anwar
Dia yang ajar orang berarak, berdemo.
Untuk memperingati Nabipun orang dah tak nak.
Cari taktik lainlah saudara.

Tanpa Nama berkata...

tuan tt

nama baru PERKASA = PERKOSA

JOM KITA MASHURKAN NAMA INI...

Tanpa Nama berkata...

ANON 1125

depa mati lemas dalam lubang jubur saifool..

muahhahahahhahah

Tanpa Nama berkata...

bab menipu org mlayu mamng kepakaran umno...nak kekal kuasa kena la nipu sampai lubang jubur di tipunya...ha aaa...lepas ni perkasa nak berak pula kut kat pahang dan negeri yg swaktu dgnnya...yea berarak sampai terberak berak...haaaaa

mudz berkata...

Beruk 20:06

Setakat laplace dan fourier celah gigi aku aje...bab nak convert normal domain ke Z domain...hang tak yah gempak....nak tukar fikiran UMNgok tu payah memang karat.

Tanpa Nama berkata...

kena kenceng lg melayu dgn umno...wakakakaka