Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 3 Februari 2010

PROJEK KRONI JAMIN TAK SIAP




KALAU BAGI PADA KONTREKTOR CHINA - JAMIN SIAP




KONTREKTOR 45 PROJEK SAKIT - KEMENTERIAN PELAJARAN BERI INGATAN – melayau

Kementerian Pelajaran hari ini mengingatkan semua kontraktor 45 projek ”sakit” di bawah kementerian itu supaya menyiapkan projek mereka mengikut jadual bagi mengelakkan disenarai hitam.

Mohd. Puad Zarkashi berkata, setakat ini, seramai lima kontraktor sudah disenarai hitam, sementara 23 lagi kontraktor dalam proses dikenakan tindakan sama.

"Jangan nanti bila sudah kena tindakan kata pihak kerajaan atau kementerian tidak adil pula, sebab ini janji kerajaan iaitu Pencapaian Diutamakan,” katanya kepada pemberita selepas melawat tapak projek pembangunan sekolah menengah di Bandar Seri Putra di sini yang terbengkalai.

KAH KAH KAH… KAH KAH KAH..


woit… INI NAK GORENG BERITA… GUNA PERKATAN SAKIT…kah kah kah..

woit… INI PROJEK TERBENGKALAI… PROJEK TAK SIAP… kah kah kah..

woit… DUIT SUDAH REMBAT… SEKOLAH TAK SIAP… kah kah kah..

woit… NAK BUAT APA DI SENARAI HITAM… kah kah kah..

kah kah kah… MALAON INI BUAT SYARIKAT BARU… kah kah kah..

woit… KALAU MAT REMPIT TAK ADA LESEN KENA TANGKAP… kah kah kah..

kah kah kah…MALAON INI HANYA DI BERI INGATAN… INGATAN SAJA?... kah kah kah..

woit... BUKAN MAIN BERBUDI BAHASA...kah kah kah..

kah kah kah... MACAM PROJEK KRONI SAJE?... kah kah kah

kah kah kah.. KALAU KUGAN ATAU BENG HOCK DAN KENA BELASAH...kah kah kah

woit…MALAON INI MENIPU… PATUT DI TANGKAP DAN DIMASUKKAN KE DALAM PENJARA…. kah kah kah…

woit… JANGAN LAH TIPU MELAYU…kah kah kah..



8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Woi!Woi!woi!
Hnagpa nak degaq ceghitaa aku!
1.Dulu aku kontraktor!Juai tanah buat modai bila dapat tander buat sekolah!aku tak pinjam bank!aku tak pakai "baba"!Aku tak beghangan tinggi bila dapat tander!tak beli mercedesw itam!Aku nak jadi kontraktor contoh pada oghang melayu!Aku tak mau juai kontrak pada baba!!
2.Permulaannya!aku berjaya!aku syok!Aku dapat berdikari tanpa pertolongan baba!Aku dah nyahkan mitos!kalau nak berjaya kena pakai baba!kena juai kontrak kat baba!Dapat 10% pun dah kira ok!!Syoknya aku!projek aku dah berjalan!dah naik tiang!!Dah 40% nak siap!!Tak dak masalah!!
3.Hangpa nak tau!bila projek aku dah hampiaQ 50% nak siap!!Aku terkedu!Tak dak simen!tak dak besi!tak dak pasiaq!semua bahan binaan habih!!Pembekal ah chong kata!!semua bahan binaan dimalaysia dah habih!!!Kena tunggu 5 tahun !baghuu ada balik!!Tu pun kena tenguk gaya dulu!kalau bagi projek kat puak depa!kalau juai projek kat baba!baghuu ada bahan binaan!!!
4.Tu la ni!aku dok motong getah tuuuu!Nasib baik skerappp mahai jugak!!Petang-petang aku dok pegang tempughongg!kot-kot ada oghang sedekah sekupang dua!!!Tanah dah kena lelong!!!Habis berjuta!!!Depa kata lani aku!Gilaaaaaaa!!!
5.Mai sini!!pakat semua!!aku nak bagi nasihattt!!Kalau dapat tender buat sekolah!!Juai saja kat puak kapiaq harbiii!!!Hangpa tak jadi macam aku nooo!!!Ada sekupang!!!!nak beli nasikkkk!!!!!

Tanpa Nama berkata...

puad nozakar ni dulu totok PAS!!!Gila kan habuan dunia masuk amnongok!!Bela lah kroni kau tu habis habisan ,come GE13 dgn engko2 sekali nanti habis!!! Idiots!!!


gibuk

Tanpa Nama berkata...

Takpe...kroni punya pasal...
Bagi Mat Sembab isap tetek Amoi China Doll habis...la tutup cerita...

Kasi dia sepancut dua atas perut amoi tidur lena la...
kah..kah..kah...kah..

Tanpa Nama berkata...

nama puad ni, silap haribulan, dia akan masuk pakatan. tapi aku rasa dia ni ada doktor saja, tapi otak macam udang saja.

mosabit berkata...

Woitt...ini syarikat gergasi ker...atau syarikat tinggal gusi??.....

dlm senarai jer hitam....taukenya tetap putih berseri....ubah nama lain...esok masuk dalam senarai balik.....dapat sambung projek

...tak siap..senarai hitamkan lagi....letak nama lain..masuk senarai lagi.....tak sipa jugak..senaraikan hitam lagi......

begitulah seterusnya sehingga semuanya masuk ke lubang kubur...

jahanamulagi....

kah kah kah kah kah kah ...

hidup para penipu..!!!

saji berkata...

Sdr Tanpa Nama 2010 Februari 3 06:28

1. Islam membahagikan hukum/kontrak jula beli barangan kepada dua jenis. Pertama, jual beli mutalk jika barangan yang hendak dikotarak jual beli wujud ketika akad seperti pemutar sekeru yang diharuskan. Kedua, tidak mutalk jika barangan yang hendak dikontrak jual beli tidak wujud ketika akad seperti projek pembinaan sekolah yang dibincangkan kepada dua jenis berikut:

a) Kontrak Tempahan/al-Istisnaa'/ Price-in-advance yang tidak diharuskan oleh imam mazhab Hanbali, Maliki dan mazhab kita Shafie atas alasan ia bukan kontrak tetapi tanggung jawab pihak2 yang berkontrak melunaskan amanahnya dan sukar hendak dipastikan pencapaian kualiti, kos dan tempah penyiapan. Sementara kajian saya mendapati ia alat golongan kapitalis yang terlibat dalam industri pembinaan mencapai matlamat jahatnya. Ini lah jenis kontrak yang digunakan oleh Kerajaan UMNO/BN membabitkan Kementerian Pendidikan, khasnya semenjak DEB hingga kini yang menjelaskan mengapa projek kementerian tersebut terbengkalai dsb dan mengapa gejala ali-baba berleluasa, mengapa kronisme berlaku dan mengapa sdr gagal dengan projek sekolah itu.

b) Kontrak jenis Upahan/al Ijarah/ Cost Reimbursement yang diharuskan oleh keempat mazhab Islam - Hanbali, Maliki, Shafie' dan Hanafi.


2, Untuk maksud perbincangan ini, jika tidak diharuskan itu membawa maksud haram, sdr patut bersyukur meninggalkan bidang pembinaan dan berpindah kepada bidang pertaniaan.

Tanpa Nama berkata...

Hoi, kesiannya!

Hoi, tak pernah dengar citer macam ni!

Hoi, macam ee-kelentong jer!

Hoi, jangan nak gebang lebih!

Hoi, org melayu meniaga kerjanya asyik nak jual tanah!

Hoi, apa guna ada bank!

Hoi, cukong berniaga semua pakai bank!

Hoi, cukong ada fasiliti BA!

Hoi, banyak manager bank cukong!

Hoi, cukong kalau tipu bank terus bank bankrap!

Hoi, melayu dengar bank gigil!

Hoi, cukong pinjam interest spesel!

Hoi, kalu melayu ada tinggi sikitlah!

Hoi, nak berniaga kena kawtim ngan cukong!

Hoi, cukong dah kontrol semua harga barang2!

Hoi, kalu ketuanan melayu tarak...melayu tinggal spender koyak ler!

Hoi,aku niaga jugak!

Hoi, aku dapat term banyak lama!

Hoi, melayu kena jujurlah pada cukong!

Hoi, cukong dengar melayu nak term...tarak layan kalu tak kenal lama!

Hoi, niaga 10% pon boleh pakai kalu dapat term!

Hoi, melayu untung nak sekapal!

Hoi, sebenarnya niaga kadang2 untung pon tarak!

Hoi, kau tahu kenapa?

Hoi, pasal kau orang islam!

Hoi, orang islam kena sedekah lebih!

Hoi, orang islam tak bleh togok dan layan dangdut!

Hoi, orang islam kena selalu pegi mekah!

Hoi, kalu kau buat ini konsep, kau tak kan lingkup!

Tanpa Nama berkata...

kalau di johor dan sabah tu yang buat projek sekolah kroni hishammudin tun hussin...kroni muhyidin yassin...kroni khaled nordin.....kroni depa ni nama tan sri abdullah ali....company name apex communication...eagle strike..global technological....dan beberapa company lagi...pejabat mamat ni dekat menara hup seng...di johor dekat jln impian emas 6 di sabah dekat warisan squre jv dgn 2 sleeping partner musa aman