Sabtu, 6 Februari 2010

TAK SEDAQ SEDAQ KENA TIPU




YANG 9700 TERLEWAT SAMPAI KERANA SYIOK MANDI AIR HUJAN



10,000 BAKAL SERTAI PERHIMPUNAN SEDAQ HARI INI - melayau

Lebih 10,000 orang dijangka menyertai Perhimpunan Sedaq esok, yang diadakan bagi menyedarkan orang Melayu bahayanya 'penjajahan' parti pembangkang khususnya DAP.

Perhimpunan itu juga bertujuan memberi ingatan kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan kerajaan negeri supaya tidak terus menindas orang Melayu.

Presiden Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS), Jais Abdul Karim berkata, sebanyak 50,000 risalah mengenai perhimpunan berkenaan diedarkan secara serentak di seluruh negeri sejak semalam oleh kira-kira 100 ahli GPMS.

HANYA 300 YANG SEDAQ – 9700 TERSEDAK – malaysiakini

Selepas solat Jumaat, kira-kira 300 orang berarak ke Komtar untuk menyerahkan memorandum bantahan kepada Guan Eng.

Demonstrasi tersebut diadakan selepas mendapat permit polis yang dikeluarkan oleh pemangku ketua polis daerah Timur Laut, Gan Kong Meng.

KAH KAH KAH.
..

woit... DAPAT PERMIT POLIS... kah kah kah...

woit... KENAPA HANYA 300 YANG DATANG?.... kah kah kah...

woit... APA JADI DENGAN 9700 MANGKOK MANGKOK YANG LAIN... kah kah kah...

kah kah kah.... TAK SEDAQ ATAU TERSEDAK SEDAK... kah kah kah...




12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PUNDEBB
Macam sial, Projek Malukan Negara Dan Bongokkan Bangsa (PUNDEKB) pun bermula . Aku tengok utusan semalam aduhhh,.. memang tepat keputusan aku tidak mahu langsung berasiosi dengan utusan. Terlalu ketara kesyaitanannya. Marah aku berasap dalam dan kembang, mata aku redup mengusha satu macam punya bengang. Bahasa melayu terasa macam bahasa bodoh dituturkan oleh orang yang bodoh. Semuanya sebab akhbar melayu ini bodoh atau bahasa mudahnya akhbar ini adalah lancau. Akhirnya orang melayu dilihat bodoh.

Tanpa Nama berkata...

Tak payahlah nak berlakun...rakyat
dah lama sedarrrrr! YG MENJAJAH RAKYAT M'SIA ADALAH UMNO/BN!. Harta
org2 Melayu & perkampongan Melayu
dirampas dirembat oleh UMNO/BN & diberikan kpd cukong-cukong bangsa lain atas nama Pembangunan. Ini yg nyata didepan mata!!!!

Tanpa Nama berkata...

Yang 9700 itu sudah pandai baca 'blog'. Sudah pandai sikit. Sudah tidak mahu kena tipu lagi!!!

Yang 300 tu yang masih bodoh lagi! Tak reti tenguk 'blog' atau takut nak tenguk. Asyik baca Utusan Melaon. Asyik kena tipu je. Orang terjun lobang, dia orang ikut terjun lobang. Orang buat memorendum, dia orang pun nak buat memorendum juga!!!

Luncai! Luncai! Luncai

Tanpa Nama berkata...

the rest 9700 tu, terbahak2 la..

suis-media berkata...

Salam bro,

Tiga ratus yang hadir itu buakn melayu islam,,itu adalah melayu umNO yang hak keistimewaan nya sebagai kroni telah hilang.Kalau kita tanya melayu yang bukan lembu pawah umNO di PP semua nya setuju yang menyatakan pemerintahan DAP lebih baik dari Gerakan.

Tanpa Nama berkata...

SEKARANG NI ORANG DAH PERCAYA DAH KAT UMNO....
ORANG DAH TAK MAU....BUANG JAUH-JAUH MACAM BUANG TAIK....
APALAGI PERKASA, GPMS (Gabungan Palajar Mamak Semenajung)... TAK PAYAHLAH NAK BERMUKA-MUKA, POLITIK PERKAUMAN DITOLAK SEKARANG... LIM GUAN ENG LEBIH BAIK DARI KOH TSU KUN... LEBIH BAIK DARI UMNO YANG TAK BUAT APA-APA UNTUK MELAYU PENANG WALAUPUN DAH 50 TAHUN MEMERINTAH...

Unknown berkata...

sampai bila la melayu nak sedar ye tuan TT, dah jadi macam ni pun asyik nak memangkah parti dacing karat tu je, org la ni mana pakai dacing dah, pakai electronic scale daaa

Tanpa Nama berkata...

aper la punya racist,macam la hidup zaman sebelum merdeka,yang utusan meloya ni terus pulak meroyan membuduhkan rakyat,ni sumer pakej memalukan diri sendiri akibat fahaman racist yang sempit,nilah akibat mainan politik yang tak tau hujong pangkal,sanggup dijadikan alat,sedangkan rakyat dah lama sedar,apa yang parti yang nak tulung melayu tu buat,

Tanpa Nama berkata...

berdasarkan statistik, kesimpulannya jelas, lebih ramai yang masih memilih utk mempertahankan hak bangsa mereka berbanding dengan yang datang demontrasi mempertahankan individu di masjid semalam.

Tanpa Nama berkata...

a picture from other blogs can tell thousands word...and the truth.

Tanpa Nama berkata...

LGE sebenarnya cuba amalkan "Demokrasi Liberal Klasik" dimana mempercayai aktiviti ekonomi lebih penting dari kebajikan induvidu dan menjadikannya polisi kerajaan. Persatuan Peniaga PP dipimpan begitu lama oleh Mamak Kutty yang disokong oleh gerombolan. Maka projek baru telah disekat untuk Mamak Kutty ini kerana taksub dgn Gerombolan dan peniaga-peniaga gerombolan tak dapat projek otomatik...maka marahlah golongan ini. Sistem tender di MPSP sangat mudah untuk orang Melayu...mencabut undi dan setiap sebut harga yang berjaya diterbitkan dalam website MPSP untuk penendar-penender rujuk. Maka dengan sistem ini banyak red tape boleh dikurangkan. Inilah cara jujur dilakukan LGE. Walau pun saya tak suka LGE ini tapi saya kena setuju dengan sistem yang dibawa untuk negeri PP. Selama ini tak pernah ada Ketua Menteri dari kalangan orang Melayu semasa gerombolan memerintah apa salahnya kita ada seorang ketua Menteri yang jujur dan tak mencari harta kekayaan untuk diri sendiri.Selagi LGE ini tak ganggu Orang Islam bersolat..dan tak halau dari kampung halaman berbaik dengan bukan Islam tidak apa. Kadangkala bukan Islam ini lebih perihatin dengan agama Islam dari orang Islam sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Setakat bedemo nak buat hapa?

boleh balik semula ker tanah yang tergadai sejak merdeka tur??

boleh terbeli ker rumah yang reganya ratusan RM tur??

boleh tumbang ker MB lim guan eng tur??

lepas demo, balik naik lif duduk rumah tinggi.

dapat duit ratusan RM ker pegi demo satu hari tur??

Woi!! daripada pergi demo
baik bukak gerai goreng pisang tepi jalan.
baik bukak gerai jual jambu potong.
satu hari boleh dapat 4 @ 5 ratus
sebulan sudah berapa???

demo apa dapat?
buang masa buang duit
braem ali ajak kita buang masa buang duit

Woi!! sedaq la sikit
anak bini kat rumah belom makan lagi!
tunggu awak balik demo