Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 17 Februari 2010

BERITA BARU DARI MAHKAMAH




KES LEWAT DATANG





MAHKAMAH SYARIAH WILAYAH PERSEKETUAN


Mahkamah Syariah Wilayah Perseketuan telah
menangguhkan kes Qazaf untuk Anwar Ibrahim.

Tarikh baru ialah 10 hb March 2010 yang

MAHKAMAH RAYUAN

Mahkamah Rayuan telah menolak rayuan
pembatakan kes Anwar Ibrahim lewat datang
dengan Saiful.

Perbicaraan akan diteruskan di Mahkamah Jalan Duta.



21 ulasan:

Lang berkata...

Skrip lama guna pakai..

recycling method...

Tanpa Nama berkata...

Dua bulan lepas aku dah tau dah
kes lewat datang tak ada ampon punya
lepas lewat datang dua hari kemut oi
mana boleh main ampon-ampon

Tanpa Nama berkata...

tak heran pun
satu mayapada sudah tau
tak payah agak

Tanpa Nama berkata...

Kena jalan bagaikan nampak adil walaupun pakar DNA dari 3 institusi luar akan mengatakan air mani AI tu dah berusia 10+tahun dan doktor tempatan kata tiada tembusan pada jubur Saiful, tapi si PEKAK masih kata ada kes sodomi, tak tahulah nak kata seperti seorang atheis menyakan orang beriman : apakah Tuhan kamu ada jubur?' Benggong den dibuatnya.

Lang berkata...

tengok link ini, contoh yang ada dalam negara islam

KLIK SINI,

Tanpa Nama berkata...

kenapa umno terlalu berfikiran bodoh ye? aku sangat kesian,,,,,,

Lang berkata...

"KUALA LUMPUR 17 Feb. – Bantahan awal Menteri di Jabatan Perdana Menteri (JPM), Datuk Jamil Khir Baharom terhadap permohonan qazaf Datuk Seri Anwar Ibrahim akan didengar di Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Lumpur di sini pada 10 Mac ini.

Hakim Syarie, Mohd. Shukor Sabudin menetapkan terikh tersebut bagi membolehkan kedua-dua pihak memfailkan afidavit.

Jamil Khir bersama Ketua Pendakwa Syarie Wilayah Persekutuan, Shamsuddin Hussain dan Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi), Datuk Che Mat Che Ali pada 9 Februari lalu memfailkan bantahan awal untuk membatalkan permohonan qazaf Anwar, yang juga Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Pada 9 Julai 2008, Anwar membuat satu laporan qazaf terhadap Mohd. Saiful Bukhari di Unit Siasatan, Bahagian Penguatkuasaan Jawi mengikut Seksyen 41 Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah Persekutuan) 1997.

Pada 7 Januari lalu, Anwar memfailkan permohonan bagi mendapatkan perintah untuk mengarahkan Shamsuddin agar mendakwa bekas pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan atas tuduhan qazaf.

Menurut seksyen tersebut, sesiapa yang menuduh orang lain melakukan kesalahan seksual tanpa mengemukakan empat saksi lelaki atau ikrar (pengakuan) orang yang dituduh, boleh dikenakan denda RM5,000 atau penjara tidak lebih tiga tahun atau kedua-duanya.

Mohd. Saiful Bukhari sebelum ini mendakwa Anwar telah meliwatnya dan kes itu kini sedang dibicarakan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur di Jalan Duta di sini. – Utusan"


kita lihat mahkamah syariah ikut siapa, hukum ke hukum karma ke atau hukum manusia ke

baginda® berkata...

kahkahkah aku da tengok gambar lang bagi tu... Umno mmg camtu.. separuh tutup sparuh haram...

Tanpa Nama berkata...

Ini semua kes "Corect...Correct"..sudah diatur tarikh. Tetapi kenapa mereka kejar tarikh..keadaan seperti mereka kesuntukan masa untuk sesuatu perkara yang telah dirancang.Kalau ikutkan kes sodomi di negara ini bukan satu sahaja. Setiap hari berlaku di mana-mana saja. Pondan berkeliaran di sana sini dengan pakaian wanita. Pencarian diatur di mahkamah syariah dengan kes-kes liwat isteri. Bila rakyat kata kes anwar ini bermotifkan politik orang UMNO menyangkal. Tetapi sebagai orang Islam yang taat pada Islam bagaimana orang-orang UMNO menuduh Anwar sebegitu rupa. Adakah sesiapa saksi untuk tuduhan ini. Kenapa percayakan si saifool yang kita tak kenali lebih dari anwar sendiri?. Kerana kita benci pada anwar buatkan kita fitnah terhadap beliau?. Ini sampai ambil DNA dan lain-lain aspek perubatan CSI?. Ini bukan menunjukan sikap prejudis pihak polis terhadap anwar?. Siapa yang gerakan pasukan polis ini?. Kes ini adalah balas dendam dan tutup malu manusia-manusia yang fikirkan mereka hebat. yang hebat cuma Allah. Manusia yang fikirkan mereka itu hebat adalah pewaris Iblis. Mereka ini cuma penganut Iblis maka keimanan mereka adalah beriman kepada Iblis bukan allah s.w.t.Janganlah kamu semua ikutkan perangai-perangai Iblis menuduh dan fitnah orang lain tanpa punyai saksi. Fitnah orang memang sedap tetapi satu hari nanti pasti anda rasa kezaliman Fitnah di dunia atau di akhirat kelak.

Tanpa Nama berkata...

PERANAN JAMIL KHIR BAHARUM AMAT BESAR UNTUK KES QAZAF SAIFOOL...
ITULAH PERANAN ULAMA' UMNO....

Excel Bindery berkata...

bang..aku geram la nengok depa berdemo...cam halal jer...jom la la kita berdemo gak..abang anjur la demo enjin kapalterbang ker, kapal selam bangan ker..kalau kena gaya,mesti aku turun..dari penang ni..lg pun tu hari abang jugak yang ajak ber rebel...

hj jamaludin berkata...

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Bab gambar bontot , PKR Baginda, BRO ISA & Si Lang suka sakan gamatnya ya!

SL Chan berkata...

SAME SHIT DIFFERENT DAY!!!

Lang berkata...

buat tuan hj jamaluddin

bukan suka sangat kat gambar tu, tapi nak tunjuk itulah budaya rakyat malaysia yang makin lama makin tak faham hukum agama.

tuan haji pon tengok juga kan...

hmm... maaf bukan nak singgung pak aji cuma nak bagi pak aji paham. terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Terkini yang ana dengar.

Sdra Anwar dapatkan perkhidmatan 3 pakar DNA.

Kes ini akan jadi lebih menarik.

Tunggu dan lihat.

DNA baru, DNA dolu-dolu atau DNA orang ketiga?

Sudin berkata...

Satu mahkamah ketuanan melayu dan lagi satu mahkamah cukong...kah,kah,kah

Nasib baiklah bagi orang bujang....
Kalau ada masalah rumahtangga bawa kes ke mahkamah ketuanan melayu maka hancuslah rumahtangga....tunggang-langgang....kah,kah,kah

2006
Hakim : Bila lagi ?
Isham: ???

2007
Hakim : Bila lagi ?
Isham: ???

2008
Hakim : Bila lagi ?
Isham: ???

2009
Hakim : Bila lagi ?
Isham: Apa benda?
Hakim : Bila lagi nak jatuh talak ni?Denda cuma RM1000 je.

Kah,kah,kah....mahkamah ketuanan melayu meruntuhkan rumahtangga.
Langsung tak advance.....
Ijazah berjela-jela.....makan gaji buta....kah,kah,kah

Sepatutnya nasihatlah.....
Meminta suami jatuhkan talak maka isteri tak akan mencium bau surga walaupun sembahyang seribu tahun...walaupun haji 7 kali menaiki MAS melalui Tabung uji...oops Tabung Haji...kah,kah,kah....
Ijazah berjela-jela....tapi hadis advance ni pun tak pernah dengar...kah,kah,kah....kesian orang melayu kena tipu tiap-tiap hari.

Hah...!maka beramai-ramailah masuk neraka bersama hakim iblis dan tuan-tuan khadi yang mengawinkan tok kodek....kah,kah,kah
Saksi nikah pun masuk neraka.....kah,kah,kah
Tak berbaloi upah saksi 30 ringgit...kah,kah,kah

Kesian mahkamah ketuanan melayu.
Apalah nasib mahkamah cukong pula?

Tanpa Nama berkata...

Ish ish ish. Diorang ni kes anwar ngan Saifool datang lewat pun nak kecoh. Potong gaji kasi settle la.

Ada tak lps ni saifool tu akan ngadu loya dan muntah2. Maklum dah berapa bulan dah nih. kakaka

Tanpa Nama berkata...

Cerita ulang tayang ni,membuatkan orang makin menyampah. Poorah Umngok.

Tanpa Nama berkata...

mereka ni tidak takut atau rasa gentar pada pembalasan.Insaflah segala tuan hakim, pendakwaraya dan of coz si penuduh....

Tanpa Nama berkata...

aku yg nak main ngan laki pun melawan......ini x kan senyap ajer...tendang tendang x kan x da kot.......sepol.....sepol.....pondan kot..

Tanpa Nama berkata...

Gerombolan cuba jadi juara kalimah Allah..tapi bab liwat/Qazaf nak pakai civil..tolak syariah