Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 4 Mac 2010

BERITA GEMPAR SATU MALAYSIA



AL-USTAZI AL-MONGOLI AL PORT DICKSON ALZIANA ZAINRI




PM AJAK UMMAH HAYATI AL –QURAN – beriota hairan

Najib Razak meminta umat Islam menjadikan al-Quran sebagai sumber ilmu dan intelektual dalam kehidupan di samping membaca dan menghafaz kitab suci itu.

Dia berkata, al-Quran mengandungi mutiara pengetahuan amat berharga untuk manusia, manakala membaca dan menghafaz ayat suci adalah sesuatu yang afdal kerana diberikan pahala oleh Allah.

Beliau berkata ilmuwan Islam terdahulu menjadikan al-Quran sebagai sumber berfikir dan mencetuskan anjakan perubahan dalam kehidupan bagi menyelesaikan kemaslahatan ummah.


KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH


woit.... JANGAN KETAWA SAMPAI KUNTUT .... kah kah kah




61 ulasan:

ketuapolis online berkata...

lu bikin gua sakit perut la bro...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Salam.
Maaf saya tak fhm.
Kat mana lawaknyer?
Kt mana salahnyer?

setapa berkata...

Ehh...ehh..Siapakah ini.Tak kenal pun.Tapi tengok macam ada iras-iras seseorang.Tapi tak mungkin kot.Photo edit agaknya.Rasanya tak ada dalam rekod JPN ni.

tukar cadar berkata...

masalahnya .. kata2 nih adalah kata2 recycle yg skrip asalnya adalah dari para ulamak ..

masa bila ler plak mamat nih jadi ulamak .. ainaya ulamak adalah ..... nnt jap lg mat sembab plak kuarkan fatwa bangang dia ..

Tanpa Nama berkata...

yg salah nyer, cakap tk srupa bikin..pastu bikin tk srupa cakap!!

Mat Udin gila kt kg aku pun bleh jadik PM kalu cm ni...

kah kah kah kah kiokk.....

mayahalim89 berkata...

Tanpa Nama: tak ada yang salah dan tak ada yg lawak dgn berita 2. yg salah dan lawaknya bila apa yg dikata x dibuat...

Ada Nama berkata berkata...

Adui...Tanpa Nama??!!

hang pun baru bangun tidoq ka???...tak tau mana lawakyer!..mana betui yer??...

kah kah kah kah kah kah kah

pi tidoq balik!!

Zul berkata...

Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah. Oops trkuntut jugak..,

akuadalahaku berkata...

tak lawak dan tak salahnya kalau yg cakap tu ustaz Al-hafiz...

tapi kalau cakap tak serupa bikin, cakap sekadar baca teks ucapan yg org lain kena buat... hah lawak laa tu....

kena muhasabah diri tu...

Tanpa Nama berkata...

Siang baca kitab,malam bejubor....

Tanpa Nama berkata...

Al Ustazi ni menggigau di siang hari kaa...lawak..lawak

Lang berkata...

mangkok tt...

mula-mula aku ingat aku salah blog... ingat blog tuan guru td..

kahkahkah..

memang cute... gambarnye, bukan orangnye.

but its not impossible, lompat punya hal... apa pon boleh jadi. Allah punya kuasa.

Tanpa Nama berkata...

Pakcik isham
nak tanya skit ni

cikgu displin saya isap rokok
suruh anak murid jangan isap rokok

bole ke?

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha,
Cermin diri sendiri dulu le beb.. sebelum kata apa-apa, buat malu jer..

Tanpa Nama berkata...

ularmak besarrr nya ni..

bini ostad ni mesti muslimah sejati, lengkap bertudung, merendah diri, berhemah bila berbelanja, menghubungkan silaturrahim dgn sedara mara di kampung dll agaknya ye...

Tanpa Nama berkata...

alaa... buat-buat tak fhm plak... kahkahkahkahkahkahkahkahkah...

Tanpa Nama berkata...

Tuan TT, Boleh komen berita ini...

Belum buat rayuan, tapi mahkamah dah bagi tarikh untuk rayuan.

Apa akan terjadi kalau Anwar tak mahu buat rayuan?

Pelik bin Ajaib betul la mahkamah kita ini...

Court of Appeal 'overly efficient' with Anwar
Hafiz Yatim - Malaysiakini
Mar 4, 10

In what could possibly be a world record of sorts for a democratic country, the Court of Appeal has fixed the hearing of Anwar Ibrahim's appeal for the recusal of trial judge in his sodomy case even before the filing of the Petition of Appeal (POA).


1 Malaysia - Sodomi Diutamakan, Ekonomi Dikemudiankan

UMNO - UNITED MELIWAT NATIONAL ORGASM

TEKONG DARAT berkata...

cara hayati quran...
dengar orang baca...
pejam mata...
bayangkan berada di switzerland..
tengah main luncur ais

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama 2010 Mac 4 11.55

Tak faham?
tak tahu kat mana lawaknyer?
tak tahu kat mana salahnyer?

TAK FAHAM-tak terdaya nak tolong, sendiri pergi mengajilah
TAK TAHU KAT MANA LAWAKNYER - tak terdaya nak tolong, urat lawak u dah putus
TAK TAHU KAT MANA SALAHNYER?
oh...ini pun tak faham atau u memang kurang cerdik?

dont waste your time here lah...pergi Facebook Ustaz Najib and get your syok sendiri there..

sri hartamas

SyawaL berkata...

Macam ni kena sokong la cakapnya...
Nak gelak pun rasa mcama tak patut, tapi memang dok tengah gelak pun ni....
Dah tobat ke?

Tanpa Nama berkata...

jauhari saja yang mengenal manikam. kah..kah..kah lagi kah...kah...kah.. Bro maaf nak terkentot aku lepaskan ye..
hah lega rasanya.

Tanpa Nama berkata...

Bro...MCA...kah kah kah..buat lawak spastik ke spontan ... kahkahkah...dah mcm MIC...saya putar Halim...

Tanpa Nama berkata...

Tahniah PM6, muka macam najib ade, macam hj hadi pun ada, tak pe le.

Bagueh kalo dah ingat kat Al Quran, tapi sebagai suami, perintahkan isteri menutup aurat, kerana menutup aurat diwajibkan dalam islam, melalui perintah Allah s.w.t didalam Al Quran.

Tanpa Nama berkata...

woi Guruji !! murid hang dah murtad !!!

Johan 23.01.84 berkata...

aduh..terharunya gua dengar..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

kalau tak paham
pi masuk blog umno



kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

apa masalahnya DS Najib mengajak orang menghayati al-quran? Mana lebih elok? Mengajak orang menghayati dan mempelajari al-quran atau mengajak orang mengata/mengumpat orang yang mengajak orang menghayati al-quran..

bersihkanlah minda dan hati dengan mengingati Allah..membaca al-quran..

punca yang menjadikan umat manusia memilih jalan sesat..mengumpat orang...menabur fitnah..buruk sangka pada orang dan 1001 perangai yang keji itu ialah kerana dada kosong dengan ilmu yang diperolehi daripada al-quran..

bacalah al-quran..insyaallah akan bertemu dengan diri anda..kawan-kawan yang rapat dengan anda sama ada orang yang beriman,kufur, fasiq, munafiq..musyrik

renungkanlah...

Tanpa Nama berkata...

Salam Bro,
Tak habis-habis lu nak malukan ZZ lagi, udah-udah le tu. Kan dia dh mmpunyai anak & suami. Tpi klu lu nk kutuk mat mongol kaw-kaw, gua tk kisah. Gua rasa ramai yg setuju dgn pendapat gua ni.

Tanpa Nama berkata...

kepada temanku- tanpa Nama..lawaknya terletak pada moral dia...najid adalah seorang pemimpin yg rendah moralnye..suh org ikut al quran tapi dia sendiri terus hanyut di tibai dgn dosa...silap2 alifbatapun tak hafal...penah ker kita tgk dia imamkan jemaah?? penah dgr dia baca yasin?? suh org baca tapi dia sendiri x amalkan hukum allah secantiknye...rosmah, dah la tak pakai tudung, botox pulak tu..kalau tgk boleh stim xpe gak..ni hancur..macam mak lampir...camni ker seorang wanita islam???
awak tu bini pemimpin...so, tunjuk la contoh yg baek (walaupun confirm x baek) cam bapak ketam ajar anak bejalan..

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah adoi ai ni baru betul raja lawak.... tanpa nama tak faham, tak tau kat mana lawaknya kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah ni bukan lawak raja lawak astro susah nak faham kat mana lawaknya kah kah kah kah kah kah kah kee keee kuiiiiii

Tanpa Nama berkata...

Kalau tak faham, tanya sama itu burung hud hud. hahahaha.

Pro-Pakatan berkata...

Tuan Guru Najib kata, 1Malaysia 1Halal. Halalan Toyyiban.

Aku kata, 1Malaysia 1Haramjadah. Halalan Taliban.

Hak ptui!

Tanpa Nama berkata...

ini kah yg dikatakan tokoh sesumpah @ boleh tukar2 karektor, tukar2 nasihat?
atau inikah ucapan yg disifat sbg munafik? tolong tuan2 fikirkn... memang gua baca sampai terkeh.. keh..
lawak222

Sudin berkata...

Ha,ha...dengar tu ahli gerombolan Umno !

Wajib baca Koran Iblis Umno.

Rukun-rukunnya :
1.Hanya Presiden dan penasihatnya sahaja yang boleh mengentot Altantuya dan meletupkannya menggunakan C4.

2.Anak-anak ahli Umno 18tahun keatas boleh MURTAD sebagaimana yang dibenarkan Perlembagaan Persekutuan.

3.Ahli-ahli Umno digalakkan menikam nombor ekor bila-bila masa bila presidennya meluluskan special draw bagi membolehkan pembayaran kepada wakil rakyat yang akan melompat kedalam Umno.
Atau terus sahaja berjumpa tawkey judi abang long Vincent Tan untuk mengambil wang kemenangan.

4.Ahli-ahli Umno wajib taat pada cina MCA kerana cina MCA Islam tak makan babi,tidak sebagaimana DAP sah kafir.

5.Ahli-ahli Umno wajib percaya pada bomoh bila terkena penyakit kanser,kencing manis,darah tinggi atau penyakit-penyakit kronik.Berjumpalah dengan mana-mana bomoh untuk mengubati penyakit tersebut.

Fatwa ini berkuatkuasa pada hari ini tanggal 4hb Tiga duaribu sepuluh.Boleh mula MURTAD dari sekarang.

Kah,kah,kah....ayat serupa yang dikeluarkan oleh barua British.
Dari Tunku,Razak,Husin,Mahafiraun dan seterusnya.

Kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah,..

sardindalamtin berkata...

memang kelakar tahap bangang lg sewel. dulu pon ade gak die kluar fatwa 'ubah gaya hidup'. suruh rakyat pakai minyak masak 2 x.

aku ingat lg berita tue. tp bini die shopping mcm dunia nak kiamat esok. makan banyak sampai jd gemuk mcm hippo. sekali menguap mulut terbuka mcm hippo gak.

mesti semua org AMNO akan buat forum pasal tajuk nie.

mmg bangang la najis seketul nie. tp nape ade lg org melayu sokong AMNO haaa?????

tukar komputer berkata...

aku rasa scriptwriter dia copy+paste text org lain lah .. silap bukak file .. hahaha

Saudaramu Nikjoe berkata...

kah kah kah kah

woit tanpa nama. a'ahla tak lawak. ya betulla awak kata tak lawak, dan takda langsung salahnya.. najib tu kan baik.. apa yang dia cakap tu pasti dia buat. dia ikhlas.. dia nak semua orang mengamalkan prinsip-prinsip islam dan macam-macam lagilah..


woit! lu pergi main konda - kondila. menyebuk aja kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Kalau tak paham, pegi masuk blog mykemut.com...

al-monggomolia berkata...

an-najibul ghunnah wal ziana zainri mutaqarribaiiin fil fut diksiiin..

sakariya berkata...

Mamat Sembab berserban tak ada ke?
baru ngam tuan!
Mat Monggol vs Mat Sembab

Tanpa Nama berkata...

Ini lah "kata tidak serupa buat".
Al-Ustazi Al-Mongol minta kaum ulama menghafal dan membuat AL-QURAN sebagai sumber ilmu dan pengajaran.
Wow Al_Quran boleh mengajar seorang pemimpin jadi jurusilapmata: hilangkan seorang perempuan cun dari Magnolia; hilangkan seorang jurusiasat (pi..bala); hilangkan dua biji jet enjin; boleh buat Scorpene ta dapat menyelam!!

Ini lah paling mengkagumkan.

cucu mamak kutty berkata...

AL QURAAN TU UNTUK DI BACA DAN DI HAFAL AJE...KLU NAJIB BERAMAL DGN ALQURAN TENTU ROSMAH DAH TUTUP AURAT DAN ROSMAH TAK LE JADI LAKI NAJIB KAN KAN KAN,KAH TERKEKAH KAH KAH KAH

Tanpa Nama berkata...

bagusla dah faham..sama2lah kiter hayati kandungan al-quran..mungkin byk lgi yg kiter xtahu walaupon mgelar diri sbgai umat islam yg berpandukan al-quran..
'sudah di mudahkan al-quran itu dalam bahasamu supaya kamu mengambil pelajaran'surah maryam ayat 97..
muda-mudahan kelak lebih ramai menghargai mukjizat terbesar ini..amin

ayamtido berkata...

yang paling lawak... al-Quran kata ekonomi orang Islam di kongsi bersama... dengan kata lain.. sistem sosialis telah wujud lebih dari 1400 tahun yang lepas(sila baca kitab torah dan injil untuk kepastian)

maka Al-Quran turun untuk melengkapkan lagi idea-idea sosialis yang telah tertampal pada kitab-kitab lama.. (antaranya.. anda boleh refer pada sistem zaka(h))

kalau takat mengajak orang hayati al-quran tapi tak amalkan politik, ekonomi, dan sosial cara Islam yang terdapat dalam al-Quran... apa gunaaaaaaa?

harga gula pon dinaikkan sebab nak kawal kesihatan rakyat... harga tol dan petrol pon naik sebab nak kawal keselamatan rakyat(kurangkan kemalangan)... apu punya bohong laa najib...

baca al-Quran bukan dengan amal kan puasa, haji, zaka(h) dan sola(h) je.... banyak lagi isi kat dalam yang perlu dikaji.. kepada sesiapa yang ada pandangan yang sebegini sempit terhadap al-Quran... saya ajak anda join geng-geng najib HAYATI al-Quran...
takde beza laa korang dengan najib

kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

no comment..
but i would like to vote the picture as the picture of the year! buleh menang itu journalist pullitzer award rasanya...

Khun Pana aka johanssm berkata...

1malingsia tunggu Datuk Nazak dan Datin Bossmah mahu pertandingan membaca koran.

Tanpa Nama berkata...

kahkahkahkahkah..lawak n mangkaq betoi...

Tanpa Nama berkata...

NI lah tanda tanda besar Hari kiamat

Tanpa Nama berkata...

try jadi imam tengok...fatihah lulus ke x nih....

kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahka

berair mata woooiii
lu pikir la sndri....

pagi2 dah nak tkincit bang woooiiii
kahkahlkahkahkahkahkahkahkah...

MymassaVoice berkata...

sedih betul aku tgk juak2 pas ni, org ajak hayati alquran, habih dihamburnya dgn fitnah dan cacian. masya-allah! kalau najib tu pembunuh, buktikan! kalau najib itu menyeleweng, buktikan! kalau najib pernah ada hubungan dgn ziana zain, buktikan! org2 kafir kamu mati2an pertahankan, altantuya, tbh, kugan..tetapi apakah pula nasib anak-anak org islam yg diseksa dan dibunuh dgn kejam? skrg ni aku nampak siap ade komen indon bangsat sekali yg menghina negara dan kamu sume biarkan sahaja.aku percaya lebih byk komen yg menentang tukar tiub yang terencat akal ini, tapi sume dibolcknya termasuk komen ini.oh, baru aku fhm, kalau nak ajak, org hayati alquran dan hukum islam, kena pakai purdah, serban dan pandai bercakap loghta arab ye...patutla peliwat , kafir baca quran korang taklebeer ye!

suis-media berkata...

Salam Bro,

Ini adalah contoh manusia munafik keturunan umNOK,,,betulkan dulu kaum keluarga yang tidak mengikuti ajaran islam,,bini pun tak pandai tutup aurat macamana????.

Tanpa Nama berkata...

kalo bik mama yg ckp camni konfom lg lawak...wakakakaka

Lang berkata...

mymassavoice...


hangpa pon lebeh kuang jugak la... baca ayat terakhir hang... tuduh2 tu ada 4 saksi ke?

Tanpa Nama berkata...

Kita nilai akhlaq seseorang itu dari bahasanya...

Barulah aku tahu betapa buruknya akhlaq penyokong pembangkang. campak sahajalah kopiah masing masing.

Anda semua tak layak bergelar saudara seIslam.

ISLAM,AL-Quran dan Hadith BUKAN HAQ MUTALK PARTI anda atau HAQ Anda,

Malunya ada orang Islam yang menghina Pemipin Negara Sendiri..Nak BerPolitik tapi BEBAL.

Kesian.

Kucing Parsi berkata...

hahaha

baca quran

dah jadi ustaz dah perdana menteri kita

kah kah kah

visit

http://melodymockers.blogspot.com/

SL Chan berkata...

kah kah kah kah kah kah...ha ha ha ha ha ha ga ga ga ga ga ga..lawak betul kah kah kah kah kah

Chan berkata...

Memang best punya gambar ini..

PICTURE OF THE YEAR ..boleh menag Pulitzer prize..kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Bayangkan kalau Nik Aziz atau Abdul Hadi yang jadi PM dan cakap macam ni! Ade beza tak?

Tanpa Nama berkata...

ape salah ke yg si najib tu ckp wahai beruk2 sekalian?..

tunjukkan aku patah ayat mane yg salah..meh aku hentak kapla korg masing2 baru hilang sewel korg tu..

Tanpa Nama berkata...

kesian sampai tak sedar diri korang ketawa.ketawa begini selalunya ditemani syaitan...bawak beristifar sejenak...kita boleh mentertawakan orang, orang juga boleh mentertawakan kita.....sebaik2 umat kah korang yg tertawa terbahak2 disini..??malas nak fikir lah...anda semua pon tak payah fikir lah..teruskan lah ketawa lagi selagi mampu...lagi satu sambil2 ketawa tu kalau nak terkentot pon kentut lah, kerana korang sendiri yang akan bau kentut korang sendiri..assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh...out...
dengan komen aku kalau korang nak ketawakan,ketawa lah....

rasa bersalah berkata...

Wahai org2 yg pandai agama...berhenti la menghina..fitnah org tu.. belum tentu org yg kita hina.. fitnah tu buruk... jahat masuk neraka... Takut pula sebaliknya kita pula yg buruk.. jahat dan masuk neraka.. Nak tanya kamu2 semua apa kah dato Najib tu dgn bini dia tak bertudung masuk neraka kamu yg tentukan.... Apa kamu anuar ibrhim... nik aziz dgn jangut panjang tu... dan kamu2 yg siang mlm solat tu dah tentu masuk syurga ka? Taubat seblum mati... Takut kita tak sempat... tak kisah la dunia ni bukannya kekal pun.. yg kekal tu akhirat.... Fikir2kan lah... Orang yg Pasti masuk neraka ada lah Org Kafir... Sperti lim kim siang... dan Kapal sing... dengan kapal2 nya sekali masuk neraka... Itu pula kita nak ikut dan nak buat kawan.... Apa kah kita sangup masuk sekali ikut kapal sing tu masuk neraka... atau kita ber kawan dgn Dato najib belum tentu masuk neraka...