Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 8 Mac 2010

INI BUKAN MUFTI TAPI MAU UFTI



INI AJEN FROM UNCLE - ADA KELAS BUKAN AJEN GEROMBOLAN




NIK AZIZ : MUFTI PERAK TINDAK MACAM EJEN UMNO – malaysianinsider

Mursyidul Am PAS Nik Abdul Aziz Nik Mat terkilan dengan Harussani Zakaria Khamis lalu yang mengeluarkan kenyataan berkaitan dengan syor membentuk kerajaan perpaduan di negeri itu, yang telah ditolak PAS tahun 2008, sambil menyifatkan Mufti Perak itu bertindak macam “ejen” Umno.”

Menteri Besar Kelantan itu berkata sekiranya Harussani berpandangan Islam dan politik harus selari, tetapi dalam masa yang sama terus melibatkan jubah muftinya dengan politik bererti beliau telah menjadi ejen.

“Dan dalam kes ini, beliau telah menjadi ejen Umno. Kemuliaan seorang mufti hilang kalau merelakan diri menjadi ejen. Apatah lagi menjadi ejen sebuah parti politik sekular.

“Saya kira, seorang mufti yang menjadi ejen parti politik sekular, itu bukanlah lagi al-mufti (yang memberikan fatwa) tetapi al-mufta (yang diberikan fatwa),” kata beliau dalam kenyataan dikeluarkan di sini hari ini.

KAH KAH KAH..

kah kah kah... INI DIA.... ZERO ZERO ZERO... EJEN GEROMBOLAN...kah kah ka..

kah kah kah... TAK LAMA LAGI MALAON INI AKAN PAKAI SEPETOL.... kah kah kah..

kah kah kah... KESIAN AL – MUFTA INI... kah kah kah..

kah kah kah... KIRI KENA DUGU... KANAN PUN KENA DUKU...kah kah kah..

woit....NAK BUAT MACAM MANA.... INILAH KERJA AJEN... kah kah kah..

woit.. NASIB BAIK TOK GURU PANGGIL AL – MUFTA...kah kah kah..

kah kah kah....KALAU IBNU CHAR MURTA.. LAGI HEBAT.. kah kah kah..

nota:
kalau tak tahu apa
ibnu char murta
sila tanya lebai google
kah kah kah




13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kita sama2 doakan 1 hari nanti Hasussani akan faham perjuangan PAS dan akan turut serta berjuang bersama2 PAS...
Sayang...ilmu agama yg beliau ada tu ada baiknya digunakan utk meneutralkan isu politik semasa disamping menjadikan diri sendiri neutral...
hentam apa yg x elok,perbetul mana yg x betul...itu lg elok dr jd ejen parti sekular...isteri pemimpin x pakai tudung pn,diam je..

Datuk B berkata...

SURUH MOKTI PERAK TU PAKAI KOPIAH HITAM DIPERBUAT DARI KULIT 'KERBAU'...kah kah kah kah kah...kah kah kah kah kah kah

KALAU NAK SANGAT JADI KERBAU UMNO...kah kah kah kah kah kah kah

http://umnogoyangtelor.blogspot.com

kah kah kah kah kah..kah kah kah

saudaramu nikjoe berkata...

kah kah kah kah..

apa nak jadi la ngan bumi malaysia ini.

tanya sama itu polis, polis buat kacao, tanya sama itu sprm, sprm kacao bilau, tanya sama itu pak menteri, pak menteri tipu klentong, tanya sama itu proffesor, proffesor bagi kangkung, tanya sama itu hakim, hakim banyak bohong, tanya sama itu raja gopal, raja gopal banyak sombong. sekarang, tanya sama itu pak mufti, pak mufti sudah mau jadi bokbong

kah kah kah kah. aku "siyes" ni!

Tanpa Nama berkata...

Kalau perempuan panggil puteri
kalau lelaki panggil putera
perempuan,Mufti..
Lelaki? Mufta lah....
keh keh M ialah ejen Terkangkang
keh keh keh keh
__
___ /oo\ ___
/ \_\__/_/ \
/ \.)(./ \
/ /\ \@@/ /\ \
/ ///\ /\ /\\\ \
__/ / \\ \ \/ / // \ \__
/____/ <> \_/\_/ <> \____\

-pernahkeluardaripukimak-

Tanpa Nama berkata...

KENA LAH TU PENCURI MENIPU PENYAMUN. SORANG MUFTA DAN SORANG KAKI AUTA. APA NAK HERAN?

Lang berkata...

aku pernah bertanya kepada bekas mufti, kenapa pandangan, pendapat, keberaniannya dan ketegasannya semasa menjawat mufti amat berbeza selepas tidak menjadi mufti. Aku lihat selepas tidak jadi mufti beliau nampak lebih condong kepada menyatakan yang benar berbanding sebelum itu, beliau selalunya 'reserve' dan adakalanya berdiam diri.

Jawapannya amat mudah... "ana makan gaji, ana takut nanti ana kena pecat". Itulah jawapannya yang diberi.

shahmetal berkata...

nik aziz ketaq lutut lagi bila orang sebut pasal UMNO.

kahkahkah phobia betul orang tua ni. sat gi aku nak g KB jerit UMNO kuat2 kat tinga dia. sure terkucil kahakhah

Tanpa Nama berkata...

mufti pling lama skali kat malysia ni...tetap dan brepencen...malysia book of rekod....

Tanpa Nama berkata...

saya tau apa ibnu char murta dia adik bradik ibnu syarmuthah kat EGYPT... kan2

Tanpa Nama berkata...

Mufta atau MUFUNTA......

Tanpa Nama berkata...

Nik Aziz salah tu

"....bertindak MACAM agen amno.."

yang sebenarnya,

"....MEMANG agen amno..."

Tanpa Nama berkata...

Spesis mau ufti musang berjanggut! Layak masuk dalam peti besi

Tanpa Nama berkata...

sib baik mufta.. kalo aku, harusanasini ni layak dipanggil mutha fucka je!!
p/s: dia bukan ulamak, dia ular dalam semak bwah perut mamak.. jd mmg wajib dihina..


peace.