Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 31 Mac 2010

SERAM BACA BERITA INI



BERITA SERAM





NAJIB : TIDAK BOLEH AMAL PERBUATAN MERENTIR, PATRONAGE
- malaysianinsider

Najib Razak hari ini mengumumkan Model Ekonomi Baru (MEB) yang sememangnya dinanti-nantikan yang akan mengubah ekonomi menjadi ekonomi berpendapatan tinggi yang mampan dan inklusif serta menempatkan negara pada landasan betul untuk mencapai status negara maju menjelang 2020.

Najib, berkata MEB akan menjadikan Malaysia lebih kompetitif pada peringkat serantau dan global yang menghasilkan manfaat bagi semua rakyat Malaysia di mana pendapatan per kapita masing-masing boleh meningkat kepada AS$15,000 menjelang akhir dekad, daripada AS$7,000 sekarang ini.

Di bawah MEB itu, katanya kerajaan tidak lagi boleh menerima amalan perbuatan merentir dan “patronage”, yang telah lama mencemar matlamat membantu golongan sasaran di bawah Dasar Ekonomi Baru (DEB).

KAH KAH KAH… KAH KAH KAH

woit…. INI BETUL BERITA LAWAK SERAM…. kah kah kah…

kah kah kah… TAK BOLEH RENTIR… kah kah kah..


kah kah kah…. BELI KAPAL SELAM ITU APA?.... ITU RENTIR LAAA AMBIL KOMISEN…. kah kah kah…

kah kah kah.... AMBIL KOMISEN ITU KERJA RENTIR LAAA...kah kah kah..

kah kah kah... HANYA PUNGUT UNTUNG... KERJA TARAAAK...kah kah kah

kah kah kah... TAK BOLEH PATRONAGE?... kah kah kah

kah kah kah…. RAZAK BAGINDO TU APA?.... MALAON ITU ADALAH HASIL PATRONAGE….. kah kah kah…

nota:
tak ada rentir?
tak ada patronage?
biar betul!
ini ertinya gerombolan sudah pupus kah kah kah




9 ulasan:

atila berkata...

sendiri buat bagi melayu tak percaya.

lepas tu nak suruh melayu diam & halalkan apa tak betul mereka dah buat.

nak tanye sikit..
Islam ke tak Islam ni?

Sudin berkata...

Di sebalik kenyataan ini mesti ada kaki bodek dan kaki cium tangan.....kah,kah,kah
Busuk punya kaki !

Biar betul !
Tak kan nak menderhaka....kah,kah,kah
Ha..!Rajagopal dan anak beranak akan buka kedai besi buruk untuk cari makan.....kah,kah,kah

Jangan mengarutlah !
Kalau lu laksanakan model ni tanpa semangat perlembagaan British....lu lah perdana menteri pertama ke tali gantung menderhaka Rajagopal Sri Seram...kah,kah,kah

Tak ada ayat power ke nak tipu melayu lagi ?
Telunjuk lurus,kelingking berkait,bontot sumbat pisang....kah,kah,kah

Pemusatan kuasa akan menghasilkan zuriat mamak penghasut,pembodek,cium tangan,penindasan,fitnah sana-sini....tak kan nak buang perangai dan tabiat 50tahun lebih dan kuku yang mencengkam selama 22tahun memerintah ?

Woit...isham !
Kalau baca terbalik alamat mampuslah rakyat !
Baru betul !
Siang baca kitab,malam keluor celah kangkang cukong dan zionis....kah,kah,kah

Yang untung taukey karaoke...kah,kah,kah

Udah biul gamaknya mat monggol ni....?????????

Tanpa Nama berkata...

Yang percaya UMNO adalah PERKASA, penjaga 'Ketuanan Melayu' alias peminta sedekah profesional nak banyak projek menjadi pengerusi/pengarah kepada syarikat korporat bukan Melayu tak kira yang berniaga haram ke hahal, janji ada masyuk tiap-tiap bulan dan boleh hidup macam orang kaya yang sudah kerja amat kuat walaupun tak ada kepakaran. Mereka tak mahu jadi ahli jawatankuasa masjid/surau/ sekolah agama/yayasan anak yatim atau Ketua PIBG, mereka mahu pangkat dala lembaga korporat bukan Melayu. Itu cara mereka cari makan selepas melalak yang orang Melayu tak dapat apa-apa kerana GLC Melayu sudah tutup peluang orang Melayu majoriti daripada menikmati bersama kekayaan negara, contoh peneroka kecil dalam bidang pokok getah, sawah, nelayan hidup tak berapa sangan , lihat badan korporat seperti FELDA, Sime Darby atau Lembaga Perikanan. Orang Melayu kena sedar yang mereka dah banyak kena klentong pemimpin UMNO. LIHAT kedudukan semua Ketua Bahagian UMNO dan bandingkan dengan ahli UMNO atau rakyat biasa. Dan perkara ini dah berjalan selama 52 TAHUN !

Puan Ainon Mohd. berkata...

Kalau betul UMNO-BN tidak akan meneruskan amalan patronage dan merentir, tamatkan amalan direct negotiation dalam pemberian kontrak dan tender!

rozali53uk berkata...

Siapa lagi nak diharap kalau melaon ni menibai licin kantung negara, tuan-tuan disinilah gigit geraham kuat-kuat sebar tebar turun kejalan raya lagi kita.... FRU/pdrm kawan kita dah masyuk lagi kantung kuat lagi dioorang ni mengganyang
kito simarhaen jago-jago jang MuSang berhantu nak jago periok

ikantuna berkata...

Patronage ni bahasa ape? tak jumpa pon dalam kamus dewan bahasa. punya hebat bahasa! nak lipat mak cik jual pisang goreng kat sabak bernam ka?


mi spik no inglis. mi dis no andestan.

Tanpa Nama berkata...

Takper. Lepas ni undi lagi BEE END yang korang dok sayang2 tu. Melayu tak mati sampai bila2. Yang matinya rakyat Malaysia.
Dah tau nak kena 'NGAP'...yang korang pegi hulur kepala tu buat apa.
Aku ni nak marah ni.
Yang PERKASA pun satu. Takat seminggu sekali, perkasa aperr...
Kalau 1 hari berkali-kali barulah PERKASA.
Buang karan betulla geng keparat ni.
(AKU MARAH NI YANG DOK SOKONG BEE END TU JER...)

Tanpa Nama berkata...

hemmmmmmm!!!!!!!

patutla kir toyol kata lebih baik P94 bagi pada mic...

umno dah kecut teloq!

Tanpa Nama berkata...

Cakap konar baring apa hal?

cakap aja la, nak tarik semua subsidi rakyat

kan senang nak faham