Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 19 Mac 2010

TOLONG JANGAN HINA ORANG ASAL




ORANG ASAL TELAH BANGUN MELAWAN !




BERSEDIA MELAWAN




KAMI SERAH MEMO , BUKAN MELANCONG KE PUTRAJAYA - mkini

Orang Asli bukan sekadar berjalan-jalan ke Putrajaya semalam tetapi membawa harapan yang sangat besar, kata presiden Persatuan Orang Asli Semenanjung Malaysia (POASM) Majid Suhut.

Beliau berkata demikian bagi menolak kenyataan Shafie Apdal semalam yang mengatakan masyarakat tersebut bukannya berdemo di putrajaya tetapi sekadar mengunjungi pusat pentadbiran negara itu untuk melancong.

Mengulas lanjut, Majid berkata kenyataan itu mungkin dikeluarkan Shafie berdasarkan persepsi menteri pembangunan luar bandar dan wilayah itu terhadap usaha yang dilakukan Orang Asli bagi mempertahankan hak mereka.

"Itu kenyataan yang tidak berapa tepat. Mungkin dia salah cakap dan perlu diperbetulkan. Itu persepsi dialah, tapi tujuan kita sebenarnya serius untuk serahkan memo kepada perdana menteri dan juga kepada beliau," katanya ketika dihubungi Malaysiakini hari ini.

Tambahnya, program dialog dengan Shafie semalam sememangnya tidak dirancang, malah menteri berkenaan mengambil peluang atas kedatangan mereka bagi mengadakan dialog tersebut.

"Rancangan kita bukan untuk dialog. Dialog itu menteri yang buat bila dia sedar kita datang untuk hantar memorandum


nota:

lihat betapa kurang ajarmya malaon ini.
inilah contoh seorang munkee yang tidak di ketahui asal usulnya.
inilah bahaya jika seseorang itu tidak kenal waris dan saka
munkee ini berasal dari mana?
orang pelarian dari sulu
atau orang kedah kah kah kah




15 ulasan:

Puan Ainon Mohd. berkata...

Sengal betullah pak menteri kita itu!

Tanpa Nama berkata...

malaon ni orang Bajau dari Sulu kahwin dengan orang Kedah, hasilnya jadi orang KELU.

sri hartamas

HajiKepalaLembu berkata...

orang Kedah tu. BAKAL KETUA MENTERI SABAH BAH TU

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa elok nama persatuan tu ditukarlah...Persatuan Orang Asli...habis tu...kita ni orang tiruan ka?...jadi aku cadangkan persatuan tu dinamakan.."Persatuan Penduduk Pribumi Malaysia"

umar al khattab berkata...

nak cakap dia bangang,dah jadi menteri.boleh pulak dia cakap orang asli tu semua nak melangcong??? bodoh.nak bodohkan rakyat la tu.diorang tu semua guna duit sendiri bayar tambang bas pegi balik.entah2 siap bawak bekal lagi.kesian sungguh.terharu rasanya. tu tandanya diorang dah bengang dengan kerajaan.orang asal tanah melayu telah dipinggirkan berpuluh2 tahun!! sekarang gunung berapi dah nak meletup!!

Tanpa Nama berkata...

Itu dia jika suda tersusun (organised) Orang Asli pun boleh berdemo. Bukan mudah berdemo secara tersusun melain sudah ada keberanian dan kesedaran tingkat tinggi. Bravo Orang Asli!Ingat Hindraf, Bersih, Pejuang Bahasa, PERKASA, majlis Peguam, Pemuda UMNO ajae boleh demo, kini orang Asli pun BOLEH! TT sukalah kerana menepati " Pilihan Jalan Raya ". Pokoknya mana-mana kumpulan yang mahu kepentingan mereka didengari berdasarkan fakta tetap peroleh kejayaan, walaupun lambat melalui demo. Kini kerajaan tak boleh 100% pekak dengan tuntutan Orang Asli, kalu pekak lagi nanti demo lebih besar lagi. Putrajaya pula jangan asyik tidur dengan tuntutan rakyat lain, jangan asyik layan tuntutan "Ketuanan Melayu' aje!

Oh Me berkata...

ya benda ni takkan terjadi kalau Anwar Ibrahim yang memerintah....

Tanpa Nama berkata...

Menteri bajau kurang ajar !!!
Menteri bajau ni lahir diKedah keturunan siam,membesar diJohor,tanam kat Sabah.
Memang kurang ajar melayu Umno ni !
Bangang punya bajau !
Kurang ajau !

Tanpa Nama berkata...

Ramai Kumpulan-kumpulan orang Malaysia kini suka demo. Kita kumpulkan semua yang suka demo ini, jadikan satu demo besar-besaran seperti Pada 20 Oct 1947 yang PUTERA-AMCJA anjurkan itu.

"Is a day on which the people of Malaya will called upon, to stage the greatest political demonstration that this country has ever seen" - PUTERA-AMCJA 6 oct 1947.

Tanpa Nama berkata...

Kurang ajo, ni sudah menghina orang asli. ingat orang asli ni kolot sangat ke. Mana ketua JAKUN, tak nampak ke penghinaan kepada orang asli.

Tanpa Nama berkata...

@oh me...

aku rasa UMNO lagi teruk la buat demo kalo Anwar jadi PM. Mungkin siap buat gig lagi ke haper...ko takkan tak tau mentaliti pukimak dia orang tu.

Tanpa Nama berkata...

tipikal menteri umnggok. asyik nak kelentong. cubaan untuk memperbodohkan orang pribumi tetapi memperlihatkan kebodohan diri. susah betul nak cari pemimpin yg pandai dikalangan pemimpin bodoh sekarang ni...

sakariya berkata...

Sepatutnya disumpit aje malaon Bajau seekor ni...

Tanpa Nama berkata...

gatal lagi bangang rupanya ko Sapi.
begitu punya demo pun ko ingat roadtrip jalan2? ampun, bodohnya menteri amno ni...

by d way, apahal ko bleh bepolitik jauh sangat di kedah, ha ha ha...

suluk mari, cucuk sana la?

aha ha ha...hoi wannabe,pulang semporna la, perasaan mu saja orang kedah suka ko tu

mangkuk tul la!

Lang berkata...

nasib diorang dah mcm pribumi amerika yg hilang tanah adat mereka..