Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 16 Mac 2010

WAKIL RAKYAT TAKUT PADA RAKYAT



MOHSIN HILANG KERANA BIMBANG KESELAMATANNYA
- malaysiakini

Ahli parlimen Bagan Serai Mohsin Fadzli Samsuri menjelaskan bahawa beliau tidak dapat dihubungi kira-kira seminggu selepas keluar PKR baru-baru ini kerana bimbangkan keselamatan dirinya.

Sehubungan itu, tambahnya beliau mengambil keputusan tidak turun ke kawasan parlimennya dan menutup pejabat wakil rakyatnya buat sementara waktu.

“Insya-Allah, tidak lama lagi (beroperasi kembali). Saya rasa sudah makin kendur (bantahan orang ramai),” katanya kepada Malaysiakini.

Beliau sebelum itu membacakan sepotong ayat daripada surah Yasin yang mengisahkan bagaimana Rasulullah dapat meloloskan diri daripada dibunuh kaum kafir Quraish pada zaman permulaan dakwah Islam walaupun rumah baginda telah dikepong.

Mohsin diminta mengulas tindakannya 'menghilangkan diri' selepas mengumumkan keluar PKR dan menjadi wakil bebas pada 3 Mac lalu atas alasan tidak bersetuju dengan pandangan parti berhubung isu penggunaan kalimah Allah.


KAH KAH KAH...


kah kah kah...TAK BIMBANG MACAM MANA.... kah kah kah..

kah kah kah... TIAP MALAM ADA SEMBAHYANG HAJAT...kah kah kah..

woit... MEMANG BETUL ...MALAON INI ADA PANDANGAN TERHADAP KALIMAH ALLAH...kah kah kah..

kah kah kah... TAPI YANG LEBIH TEPAT IALAH PANDANGAN MALAON INI TENTANG KEPALA AGONG....kah kah kah




23 ulasan:

Hamba Tuhan berkata...

Tak malu. Ada pulak membandingkan dirinya dgn Rasulullah s.a.w. Woi! Rasulullah tu buat perkara yg benar. Ko tu melompat parti sbb dirasuah, perkara yg batil. Lps tu guna alasan tak puas hati ttg penggunaan kalimah Allah oleh org bukan Islam utk justifikasi melompat. Org mcm ni la yg memburukkan imej Islam.
Aku rasa ada 2 sbb dia menghilangkan diri. 1) sbb bimbang keselamatan. 2) sbb dia pergi berunding dgn pembantu najib ttg duit ganjaran sbb melompat, ala, yg mcm 2 katak di perak dulu... hilang seminggu pergi ke pekan, pahang.

M Buasir berkata...

Ada yang panggil ringgit
Ada yang panggil dollar
Ada yang panggil baht
Ada yang panggil rupiah
Semua ini duit
Bikin orang belit
Duit! Duit!
Di mana kau duit Duit! Duit!Hutangku membukit
Ada yang benci duit
Ada yangcinta duit (bikin perut buncit)
Skandal sana sini Punca semua duit
Cari duit halal
Agar jangan kesal Duit! Duit! duit! duit!
Duit! Duit beli duit Duit! Duit! duit! duit! Duit!
Buat beli cinta
Ramai orang yang berkata
Duit punca banyak dosa
Jangan sampai makan rasuah
Nanti bangsa jadi musnah
Zaman ini zaman duit
Tak ada duit diri tercepit
Tapi jangan jadi hamba duit
Nanti musnah diri send

mosabit berkata...

dia sedang berdoa agar doa solat hajat yg dilaksanakan ke atasnya tidak makbul....

mudah mudahan dia tak ditimpa musibat....

kerana muka musibatnya mula sembab...

PiDoT_OtAi berkata...

lari kemana tu?? haha

Tanpa Nama berkata...

Alasan keluar dari mulut aje.....50 kali p Mekah pun kalau tak kuat iman, leburlah kalau RM akan masuk berjuta

Tanpa Nama berkata...

Ala Mohsin...tak payahlah nak kelentong...tak ada orang nak apa-apakan awak...tak payahlah nak ceritakan pasal Nabi Muhamad.

Kau tahu tak Mohsin...kau menang bukan kerana pengundi kenal kau...tetapi kerana kau calun PR..

Tak apa...PRU13 nanti...kau merayu pada BN supaya kau jadi calun...kalau tak pun...kau jadi calun Bebas...itu pun kalau kau ada telo..kahkahkah

SOKONG berkata...

woit...tak payah lari la
kah..kah..kah..orang tak kenal pun

masa keluar Pakatan baru tahu tu Wakil Rakyat...kah...kah

Bila nak cakap dalam parlimen? Tak kan di parlimen pun ada ancaman keselamatan

Tanpa Nama berkata...

"menghilangkan diri kerana bantahan orang ramai"?

oiit! ada orang bantah ker?
ingatkan semua yang undi katak ni setuju!
patutlah cabut lari
ramai orang bantah
ramai orang mau mamat ni lempar kerusi

"bantahan sudah makin kendur"?
ye ke?
kalau kendur tak kan sampai buat sembahyang hajat
ini bukan kendur
ini kes berat

mau tak berat
katak tua gian lompat pagar
ini bukan katak pisang
ini katak tak puas makan
ini katak jenis kuat makan
makan bangkai

Tanpa Nama berkata...

Kenapa malaon ini dapat bersama PKR/PR kerana dari segi penampilannya di media, ia langsung TIADA ciri kepimpinan, mempunyai visi, kosong intelek sama dengan Zulkifli Nordin, Zahrain(Bayan Lepas) dan pemimpin UMNO lain asyik-asyik merapu, tapi hairan media kerajaan masih beri depa publisiti. CUKUP boring lihat dan mendegar apa-apa cakap dari mereka, maka jangan lagi sebut nama mereka, hampeh ako! Kita naik bodoh dengar dan melihat mereka!

SINGA LAPAR berkata...

Mohsin dpt duit..kah kah kah
sebab tu cabut lari takut org mintak sikit kah kah kah..

Zul nordin tak dpt duit..sebab tu meracau siang malam kah kah

Tengok yb yg dpt duit semua duduk ontok-ontok je..mana2 wakil rakyat nak duit boleh mohon skrg..kalu dah jln GST nanti gigit jari la beb kah kah kah..

Cuma mana buktinya mereka dpt duit..??

Bukan senang nak buktikan apabila libatkan 2 perkara ini iaitu ; DUIT & BUrIT..dua-dua pandai makan pandai simpan punya..!

Jadi utk sedapkan hati, bukti takde cakap je lah senang..kah kah kah..

Cakap takde bukti = Fitnah/tohmahan

kah kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Mohsin,
kau ni katak tepi longkang.Katak tepi longkang orang tak makan.Katak yang di makan ialah katak yang susah nak di tangkap. Susah nak dapat. Susah nak cari.
Aku kutok kau 7 keturunan. Bagi cepat kau jalan!
Kau lah sebenarnya musoh Allah.

zulkifli berkata...

Tuhan akan balas perbuatan hang, Mohsin. Pandai gunakan nama Rasulullah untuk halalkan tindakan. Rasulullah punya situasi tak sama langsung dengan hang. Baginda menyembunyikan diri daripada orang Musyrikin. Hang lari diri daripada orang Baik dan Muslimin. Yang jahat tu...hang. Bila hang buka saja pusat servis hang, baik hati hati..nanti orang lempar taik ke dinding pejabat hang. padan muka...

Tanpa Nama berkata...

zaman Rasulullah tercabut nyawa dari badan pun akidah dan pendirian tak kan berubah. Tak kira tua tak kira muda.

mp zaman sekarang, kena silau rm sikit dah menggeletar lutut tukar prinsip. sebijik macam musuh rasulullah yang melanggari perjanjian hudaibiah. Tak kira tua tak kira muda.

tak payahlah nak banding. macam langit dengan bumi. macam pungguk dengan bulan. macam air liur dengan kahak.

Tanpa Nama berkata...

Tak payahlah takut

InsyaAllah
berkat doa dan sembahyang hajat tu
permintaan orang ramai akan termakbul

tunggu aje lah
tak hari ni, esok lusa
tak tahun ni, tahun esok lusa
tak sekarang, besok

ada ler tu!
sabor aje ler!
sebab ada yang lebih besar dari pm

Keliwontron berkata...

Compare diri dgn Rasullulah kakakakaka ...woihhh raja Lawak Astro dah tammat la , kami dah tau sapa pemenangnya ...kakakaka...lain la Muhsin nak masuk kumpulan Scenario ada kosong lagi sebab Yasin amik ganja

sakariya berkata...

1 malam dirumah mat monggol
1 malam dirumah mat sembab
1 malam dirumah hisapmuddin
1 malam dirumah harusanasini
1 malam dirumah ibrahim katak
1 malam dirumah zul kulim
1 malam dirumah Zambri mat gelap - terima upah........

Tanpa Nama berkata...

bodo punye MP..ptg td dlm pukul 6.30 sy tejumpe zul nordin kt lobi hotel legend, the mall sbelah PWTC tu...sbelum tu die buat kenyataan kt meloyau akan ada kejutan besar...kimak punye zul nordin ni..terang2 bekerjasama ngn UMNO. die ni anjing UMNO

Tanpa Nama berkata...

Bala sudah tiba.... hujan tak turun turun lagi...sebab katak dah lupa panggil hujan..ong ong ong dah tak kedengaran....tapi hanya bunyi wang wang wang!!!

Tanpa Nama berkata...

hahaha, jenis MP yang bodoh bangang. Kepala dia masih dibaluti idealogi gerombolan lagi ni...

Sepatutnya isu kalimah Allah ni, MP-MP atau ADUN-ADUN PAS yang lebih kecoh sbb mereka-mereka ini mewakili parti berlandaskan agama, tapi takder la pulak mereka-mereka ini keluar PR atau PAS sendiri! Lebih sudu dari kuah, MP-MP PKR sekular dan yang berfahaman sederhana pulak yang terlebih kecoh Islamnya..kak!kah!kah!...

Jangan ingat menang election sumer, jadi MP dah dikira cerdik! OK kita tengak next election siapa yang akan ajar siapa.

Tanpa Nama berkata...

sambungan lagu M Buasir diatas...

..ada yang dapat 12 juta..!
..ada yang dapat 15 juta..!
..duit duit ..
.. aku dah dapat duit..!
..duit duit..!
aku dah kenyang duit..!!
duit didahulukan..alasan diutamakan...
..duit duit... KAH KAH KAH... aku dah kenyang duuiiittttt..!!!!
..korang sume boleh blahhh... KAH KAH KAH...!!!

Tanpa Nama berkata...

ini mangkok kalau di kutuk pun tak jadi hal pada dia orang pasal cash tebal dah masyuk,mangkok2 ni memang cilaka,sial,sundal,anak haram jadah,ancokmakkau,pundek,cibai,muka tembok,banjingan,memang suei pilih mangkok2 ni masa pru 12 dulu,kau tunggu la mangkok pru 13 nanti.pukimakkkkkkkkkkkkkkkkkkk

HajiKepalaLembu berkata...

ada sumber tak, berapa juta mohsin ni dapat. kalau tak masuk PKR gerenti tak merasa jadi wakil rakyat...hehehehe

Tanpa Nama berkata...

yaaa ampon, siap samakan diri dengan nabi???

adakah mangkun jamban ni mengatakan nabi s.a.w SAMA dengan dia tu, yakni minta diundi tapi kemudian amik rasuah dan lepas tu bersembunyi??!!

oi laknat mangkuk jamban, sama? sama kepala hotak bapa datuk nenek ngko!

siap bleh guna agama bagai, jamban berjalan ni, hoi pi terjun laut nan biru la, baik takyah idup!