Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 27 April 2010

SUARA PENIPU BESAR




PENIPU BESAR - KAKI KELENTONG ORANG MELAYU






JINS : GUGUR KERAKYATAAN INDIVIDU HINA SULTAN, RAJA
- minsider

Seorang anggota Dewan Negara hari ini mencadangkan supaya kerajaan menggugurkan kerakyatan individu yang menentang dan menghina Sultan atau Raja-Raja Melayu.

Jins Shamsuddin berkata perbuatan itu adalah bertentangan dengan undang-undang dan Perlembagaan negara.

“Kalau zaman dahulu, sebelum ada mahkamah dan polis, kalau ada orang yang menghina dan menentang Raja akan dihukum pancung, tapi sekarang ini kita tidaklah melaksanakan (hukuman) pancung kerana kita ada undang-undang, mahkamah dan polis.

“Oleh itu, saya cadangkan kerajaan gugurkan kerakyatan mereka yang menghina dan menentang Sultan dan Raja-Raja Melayu kerana tidak ada gunanya rakyat yang tidak menghormati pemerintah negara,” katanya semasa membahaskan usul menjunjung kasih titah ucapan Yang di-Pertuan Agong, yang dibentangkan Senator Datuk Azian Osman di Dewan Negara hari ini.
KAH KAH KAH..

woit… TARIK KERAKYATAN?.... kah kah ka..

woit… APA HUKUM NYA MENIPU DUIT FINAS DAN DUIT KERAJAAN PERAK?.... kah kah kah..

woit… KATA NAK BUT FILEM PASIR SALAK… HABIS LINGKUP PROP DALAM SUNGAI PERAKI…kah kah ka..

woit… BERAPA JUTA DUIT FINAS HABIS?... kah kah kah..

woit.. BERAPA JUTA DUIT … KERAJAAN PEERAK HABIS…kah kah kaj..

woit... INI PROJEK TIPU...kah kah kah..

woit… BOLEH TARIK KERAKYATAAN TAK KERANA MENIPU?.... kah kah kah


36 ulasan:

isa samad berkata...

jojo struys & elaine daly ni chun la... sexy pulak tu...
'cokeng bate aku...

Tanpa Nama berkata...

sudah -sudahlah tu jins oi! orang beri cadangan kau nak beri cadangan juga, tapi tahap cipan punya cadangan, mangkok mana lah yg cadang atuk tua ni jadi senator?

jins ni kalau jadi raja, agak2nya mesti jadi raja zalim macam dalam cerita kat rtm tu kot.. jahat macam jin..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

bila manusia bercakap macam jin...ni lah jadinya...alif mim nun wau = sarkas...la ni apco...

Tanpa Nama berkata...

raja yang adil kita julang raja yang zalim kita sanggah.apa guna ber raja jika mereka tidak pernah hadhir didalam penderitan,kesusahan serta masaalah rakyat.selama ini pernah rakyat diberitahu perbelanjaan untok raja raja 1malaysia?.pemberian darjat daripada raja raja tidak langsong mempamirkan kredibility seseorang penerima.apakah jasa mereka terhadap negara dan rakyat yang boleh dibanggakan?setakat menyanyi,melalak melalaikan umat ramaja dan mengajak serta mengajar mereka beronggeng sehingga nilai kehidupan darisegi islam jauh panggang dari api boleh dibanggakan?.lainlah kalau seni itu memberi dan menjulang islam ketahap yang diredhai oleh allah swt.berbalik kepada usul jins terhadap rakyat adalah semata mata atas kedaulatan raja,kedaulatan rakyat bagaimana pula?dimana raja bilamana hak,harta, keadilan bagi rakyat diperkosa secara terang tanpa ihsan?.jins kamu memang buta sejarah dan buta ilmu.

Tanpa Nama berkata...

Kalau di Negara China, orang yang tipu duit rakyat macam ni kena hukuman tembak di kepala sampai berkecai otak. Jins nak ke dihukum macam ni? Di Malaysia, orang macam ini diberi gelaran Tan Sri, kerusi Dewan Negara, dapat belajar buat kajian entah apa apa di Universiti Kangkung Malaysia untuk PHD, asalkan dia menyokong pemerintah membabi buta. Ada peruntukan dalam perlembagaan atau kanun keseksaan ke untuk hukuman digugurkan kerakyatan bagi hukuman menghina raja?

sri hartamas

Khun Pana aka johanssm berkata...

hmmm..siapakah yang tulis 'NATANG" untuk sambut Agong di Terengganu tu?
hahaha..sila pancung umno untuk dijadikan teladan hahaha...

madbi berkata...

ni wakil rakyat wilyah mana yang mulut macam cibai ni??? sudahla... cadangan yang membodek ekor sendiri bergelumang taik. yang menghina Islam dan nabi tu nak di apa kan pulak???? nak lantik jadi senator ke, nak bagi pingat dato? tansri? pi mamposla seniman konon, ceh meluat aku........

iddin berkata...

Bodek jangan tak bodek...jilat buntut raja gopal pun sanggup asalkan masyuk. Otak tak kreatif langsung...dasar kerabat jin.

jab sp berkata...

1.Kena lucut kerakyatan malaun ini dulu.Nama anak dia pun dia taruh nama Hang Jebat,penentang raja melaka.
2.Hoi malaun,malam tadi hang tengok ka gambar Musang Berjanggut.Raja jadi kuda.Tak mau cadang tarik balik tittle Tan Sri dari P Ramlie ka?.
3.Hoi mangkuk,apa pasai tak marah portugis yang halau raja dari melaka dan pada british yang buang negeri raja di johor satu ketika dulu.
4.tak marahkah pada siam yang ligan keturunan raja Kedah sebelum merdeka dulu?.
5.hoi mangkok,tak mau bagitau ka?.ada geng hobi macam zaid ibrahim dikalangan anak raja raja.(hobi apa? tanya umno hulu selangor.)

Tanpa Nama berkata...

saya setuju, tarik kerakyatan jin, tapi malangnya di malaysia ni undang-undang hanya berjalan kepada yg berkata benar.bagi penipu, penyamun, penyangak, perasuah, pengampu adalah orang berjasa dan perlu di hormati... itulah hakikatnya.

Tanpa Nama berkata...

u la pasal..nama pun dah Jin, maka dia berpura2 la jadi manusia.

Sbb tu jugak la abah dia tak taruk nama "MANUSIA SHAMSUDIN", dah memang dibentuk untuk menjadi Jin. Kenapa pulak hairan dia menipu...

Aku dok cari jugak, apahal malaun ni asyik ikut gerombolan kehulu-kehilir, kehulu kehilir? Rupanya ada projek dia tengah cover untuk disebat.. kah...kah...kah...

Mcm hepi ending jer nampak gayanya...Filem2 dia banyak jer genre membodek... Itulah orang Melayu, suruh belajar, malas. Bila orang tanya, hebat tak nko, aku hebat? Ada degree, master, phd dan macam2 string lagik ha... Biler kejer, asyik mengampu jer. Kendian gaduh la, negara tak maju! Nak maju camana kalo asyik membodek jer? Akal ada pun, sumer pikir cara nak bodek terpaling baik ...

Tanpa Nama berkata...

bosanlah dengar ex-bintang pelem ni cakap. kita tengok tv malam tadi dan dengar dia merepek meraban..
apa hal-lah! tetiba timbul isu pasal hina dina sultan...ini kes yg digembar-gemburkan tahun lepas kat perak..dah basi-la..!
inilah contoh meletakkan sesuatu bukan pada tempatnya, bukan kebaikan yg mendatang sebaliknya penganiayaan yang mari..
bawak2lah pencen jin ooiii...sabar aku..!

Tanpa Nama berkata...

Kenapa tak boleh tegur golongan monarki? Mereka selalu ditegur sama ada secara profesional atau sevara kedai kopi jika dirasai sesuatu tidak kena daripada sikap atau kegiatannya. Apa dalam Perlembagaan monarki tu kalis kritik ke?
Monarki pun manusia sama juga nabi, rasul, mufti, ustaz, bomoh, ketua dadah dunia atau ketua komunis dunia, malahan orang terkuat dalam dunia Obama pun boleh dikritik masakan monarki. Kritik itu dengan niat positif adalah baik lebih baik daripada membodek monarki tak tentu fasal.
Manusia akan mempersoalkan siapa saja baik Tuhan apakah peranan mereka memberi faedah kepada rakyat atau tidak? Jika seseorang itu katakan ketua jabatan tak buat kerja asyik mengampu orang atasan yang memberi dia gaji lumayan lambat laun dia mesti kena kutuk baik secara mulut mahupun secara lisan. Sesiapa yang jadi tunggul tetapi dapat habuan dan peranannya asyik mempertahankan sebuah sistem bobbrok wajib ditegur, lagi pun ini satu keistimewaan bersuara dalam sistem demokrasi. Di zaman Stalin pun betapa gerun dan dasyatnya dia mencengkam rakyat dia tetap menerima kritikan daripada rakyat, cuma rakyat itu jika sempat ditangkap dia akan dipancung!

HajiKepalaLembu berkata...

KALAU TAK MAU GUGUR PINDAH DI SABAH, SARAWAK DAN PENANG. TAK ADA SULTAN YG NAK DIHINA. MELAKA JANGAN, SITU ADA TENGKU ADNAN TENGKU MANSUR DAN ADA DATUK TENGKU SHAH RUKH KHAN

abu berkata...

POLIS WARNING MALAYSIAKINI~!

apa la nak jadi malaysia bila polis pemalas buat keje amik bukti dari wartawan terus buat kenyataan media.takat print pastu adjust sku pon boleh buat.

nampak polis ni buta IT...

Narong betul lah.

azizuan aziz berkata...

ramainye orang2 bodoh dalam blog ni.. kuikuikui

abu berkata...

WARTAWAN THE STAR ANIAYA MALAYSIAKINI.

http://www.malaysiakini.com/news/130300

wartawan the star buat PDRM kelihatan bodoh.

satu lagi alasan nak angkut server malaysiakini.

KALAU LAPORAN THE STAR TU X BETOL MALASIAKINI SAMAN JE 20JUTA KAT DEPA.

APCO never dies~!

Tanpa Nama berkata...

Sudahlah JIN, nama kamu pun JIN perangai pun macam jin!

Tanpa Nama berkata...

dah lame film pasir salak nie nak buat, tapi tak siap2 lagi pun??????
duit dah banyak habis, kojeee tak jalan2 lagi.
takut2 JIN nie yg jln duluu
kah... kaahhh....
taiping malieee

Tanpa Nama berkata...

pahlawan pasir salak dulu ok....tapi MP pasir salak yg berlagak mcm tok janggut tu mcm org bodoh je aku tgk...dungu pun ye....kalo dekat dgn aku memang confirm kena pelempang.

alfaberlian berkata...

Ya Ampun
Raja yang adil kita sembah raja kapoor yang zalim kita sanggah. Kepala Bana Apa Bermonarki kiranya menghabiskan beras rakyat, coba tanya pada diri sendiri apa yang anda pernah dapat dari seseorang Monarki?
telah aku katakan "REPUBLIK KAN NEGARA INI DARI MONARKI"

Jin Beragas berkata...

itu jin sudah menyamar...kan jin tanah dah pesan, kamu layak main wayang je...yg kamu main perasaan tu pasal apa..? Haa..kan dah kena hempuk...buduss punya jin!

a7x berkata...

kalo raja perangai cm lanun penyagak x akn nak hormat...
depa maksum ka...

mr edz berkata...

korang jangan la marah sangat.. kat akhirat nanti siapa yang kena tanya dulu... pemimpin.. jadi jawab la sendiri

rajakapur berkata...

Kau ingat negara ni milik sultan ngan mak bapak dorang ke. ini tempat aku lahir jadi inilah tanah air aku. Apahal pulak suka hati nak lucut2 kewarganegaraan orang pulak. Kalau sultan2 tak boleh nak dikritik pegi berambus dari negara ni. Duduk la pulau terpencil mana2 ke. Jadila kau sultan kat situ syok sendiri.

Tanpa Nama berkata...

sultan boleh lak korang nak tegur...tp bila dijentik sikit ketua puak2 ni terutama Nik Aziz tu, korg hentam balik...
kiranya Nik Aziz tu maksum ke?
munafik betul la puak2 korang ni...
buat2 bertaubat...

shahmetal berkata...

bro bila nak kupas ni..

pakar forensik dari thailand ape citer? minah gila tu mana lari? kahkahkahkahakh

jamal berkata...

byk nye komen bodoh + bangang dari pihak pr bangang.....

kah kah kah kah kah kah kah
kah kah kah kah kah kah kah
kah kah kah kah kah kah kah

hidup islam!!!
hidup melayu!!
hidup bn!!

kah kah kah kah kah kah kahkah kah kah kah kah kah kahkah kah kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah
Jins, pasir salak, mampus finas, duit perak.
kah kah kah
semua tak penting, apa penting? ampu, mengampu, diampu, ampuan.
kah kah kah
senator, bukan apa, ada niaga, niaga apa? benda semua org besar-besaran suka....
kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Tidak lama dulu seorang sahabat pernah kata masa sama-sama perkena teh di Alor Setar ada dua perkara jangan di pertontonkan kepada mamat yang bernama Jins Shamsudin ni. Perkara pertama ialah bini kita dan yang kedua ialah duit. Beberapa hari lalu sekali lagi masa berjumpa dia ulangi perkara yang sama masa perkena teh di Kuala Lumpur. Katanya mamat ni bukan arif sangat pasal filem. Datuk Mustafa Maaruf lebih senior dari dia. Dia pernah berlakon dengan P Ramlee dalam filem Hang Tuah. Khabarnya mamat bernama Jins ni sangat segan dengan Datuk Mustafa yang duduk di kerusi Presiden Seniman tu.

Tanpa Nama berkata...

dulu masa kecik dulu, selalu diberitahu dalam banyak2 jin, jins samsudin lah yang tak makan manusia, tapi sekarang jin ni dah dah mula nak kacau manusia, dah tuakau jins.... buat baiklah sesama manusia...

Tanpa Nama berkata...

oi takkan kena lucut jugak kerakyatan sebab tak pandai main takraw?
takraw tu kan sukan tradisional masyarakat melayu

kah kah kah

orang utara kan pendapat pun salah patut la malaysia jadi malasia

visit
melodymockers.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

to alfaberlian...

kalau nak sangat republik. pi je la jadi warganegara singapura...tu pun tanah melayu jugak pada asalnya...

dulu melayu jadi majorit tp kini merempat di dunia sendiri...

dulu melayu jadi presiden, kini dah tak ape2 yg tinggal...

azan pun da tak bole...kena azan dalam masjid je...korang pi la sendiri ke singapore baru korang tau betapa melayu hilang ketuanya sendiri (sultan)

jgn doko pi safari or makan2 je kat sana...tunggu waktu zohor...dpt dgr tak azan spt mana kat Malaysia ni?

Rose berkata...

..SOKONG UTK REPUBLIKKAN NEGARA TERCINTA NI!!

HajiKepalaLembu berkata...

bikin boringlah ulasan Tanpa nama. panjang sangat.

Tanpa Nama berkata...

aku tak sembah raja.aku hanya sembah Allah saja.raja adil aku setakat hormat.jika dia pun zalim igt ada lagi yang maha zalim.