Khamis, 6 Mei 2010

PETANG AHAD INI - KALAU SUDAH BANGUN TIDOO




POODIEN - PAMERAN SENDIRIN PERTAMA SESUDAH BERCERAI




AHAD INI

DI BALAKONG KAJANG

KALAU SESAT TALIPON
: 012- 376- 20-23 atau 013 -243 -70-92

KALAU TERUS SESAT JUMPA DI RESTUARAN MALAYSIA KAJANG ADA SATE DAN BEER.. kah kah kah

NOTA:

LUKISAN potret revolusioner - kiri dalam tradisi Marxist dari Karl Marx kepada Tan Malaka, bersama Shamsiah Fakeh, Ahmad Boestamam, P Veerasenan, S Ganapathy dan ramai lagi.

Pameran ini berlangsung di Pustaka Kiri, bertempat di kawasan industri Balakong dan dikuratorkan oleh ahli PSM Cawangan Kajang, Sevan Doraisamy. Pameran yang bersempena dengan pelancaran Pustaka Kiri - sebuah perpustakaan kecil dengan gagasan besar.

Berikut adalah petikan kenyataan kuratorial oleh Sevan:

"Parti Sosialis Malaysia (PSM) mengambil inisiatif untuk membuka sebuah pustaka mini yang akan menempatkan ratusan buku, akhbar dan majalah kiri dari Karl Marx, Che Guevara, Ho Chi Ming, Chavez ke Boestaman, Dari PKM, PKMM, PUTERA ke PSM, Sosialis lama ke Sosialis Baru dan buku-buku progresif dan sebagainya. Anda dijemput ke pelancaran Pustaka Kiri Mini dan anda boleh juga menyumbang buku kiri kepada kami. Dengan bersenjatakan idelogi dan kaki sentiasa di tanah, ayuh kita maju langkah demi langkah menuju sebuah dunia tanpa diskriminasi - SOSIALISMA KEMBALI BERGEMA MEGAH."

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pustaka kiri tu ada simpan rekod/rakaman ucapan tokoh kiri seperti Ahmad Boestamam, Sukarno, Rendra atau Pramoedya? Kalau ada Aden mesti ke Pustaka Kiri itu satu hari nanti kerana nak dengar(aden malas baca teks) ucapan yang mengupas/analisis/membuka minda /memberi semangat kepada rakyat suatu masa dulu. Kasi rakyat dengar dan bandingkan dengan ucapan para pemegang ideologi Ketuanan Melayu.

merbok berkata...

ermm... menarik!

Tanpa Nama berkata...

ingatkan nak buka Pustaka Islam...Islam tu syumul Isham ooii...(bukan jumud seperti setengah orang sangkakan)...

Tanpa Nama berkata...

..nak mengundur kebelakang ni...

Cob Nobbler berkata...

Tanpa Nama 15:49,

Syumul tu hape?Jumud tu hape?Kepala bana apa tu?

Beb - gua makan sambal belacan,gua tak makan daging dhob biawak pasir al-Arabun..

hahahaha...bila orang Melayu jadi Arabian wannabe..susah la den..tak sedar zaman berzaman keturunan duduk kat hutan menyumpit dan memburu babi hutan..itulah Melayu beb..

Empat perkataan Melayu pertama - api,besi,padi,babi.Ada nko jumpa perkataan "syumul" atau "lagho" dalam bahasa asal Melayu.

Tolonglah - susahlah kalau semua nak tipu nama tantawi..lahir kat kuala pilah jangan berangan macam duduk kat Syria..tolong la..

Tanpa Nama berkata...

oit fifie!
aritu kau dah pg penang!
jom pegi yg ni!!

Tanpa Nama berkata...

sure pergi ......

Ada Nama berkata...

Wa dah agak dah,,.. lu memang sosialis.. komunis.. dsb..

nazi..

kah kah kah

kah kah kah

hidup rosli dhobi
hidup shamsiah fakeh
hidup chin peng

kah kah kah