Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 11 Mei 2010

SALUT UNTUK MEREKA YANG BERANI




SALUT ! MON AMIE... A LA PROCHAINE..




LENA HORNE - June 30, 1917 – May 9, 2010

akan terus diingati kerana suara yang lunak
kulit yang hitam
jiwa yang berani melawan penindasan

akan terus diingati dalam stormy weather
pejuang kulit hitam yang terawal

salut untuk mereka yang berani !


sila baca sejarah perempuan ini
tidak ada perempuan ini
obama tidak mungkin sampai
ke rumah puteh
sila tanya lebai google tentang
persahabatan intim lena dengan PAUL ROBESON


nota:
untuk pembaca tt
sila buka mata bahawa
dunia ini luas dan perjuangan kiri
berterusan dari seluruh pelusuk dunia
jangan jadi ibrahim ali duduk di bawah kotak mat ezam kah kah kah

9 ulasan:

eden ni rabbi umno wakaka berkata...

wakakaka...duduk dalam jubor saifool the store kunyit...wakakaka

Tanpa Nama berkata...

Woit TT... ni salut-2 ni ape ke hal nye... salut ni apa? salut nangka ke macam Bik Mama... kalu camtu aku pon nak salut gak la.. kepada Saifool Al Buntuti Wal Kunyiti Al Jubburi Berdakiri Al Biasiswari Mongoli kerana muka tak malu dia... kih.. kih.. kih...

Tanpa Nama berkata...

BRo TT..Marion Anderson,the greatest ever vocalist, was the 1st to break the colour barrier..

Tanpa Nama berkata...

alsaifoolri aljuburi almasuki alplastiki

Holden Caulfield berkata...

Au revoir,Lena Horne.

Reposer en paix.

Jebat_Musibat berkata...

Lena Horne

yang pasti badan dia bukan cam bik mama. kah kah kahhhh

Tanpa Nama berkata...

Lena Horne tu nama samaran Sayfool B ker?

sori...sori...sori...Tuan TT tersilap Sapuu...



jalan JPJ, panji.

Tanpa Nama berkata...

salut jugak pd karpal singh
dah tua bangka pun otak masih geliga
nak rebah saifool dibuatnya
kalu masuk bEnd dah tentu jadi menteri penuh nih!

Raja Petai berkata...

Lena Horne - Stormy Weather

http://www.youtube.com/watch?v=QCG3kJtQBKo