Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 13 Jun 2010

BUKAN SAJA BODOH BANGANG LAGI




MENTERI BESAR JOHOR GHANI OSMAN DI KELILINGI OLEH PENYOKONG




RAKYAT USAH PETARUH MASA DEPAN PILIH PEMBANGKANG
– beerita hairan

Rakyat diminta tidak mempertaruhkan masa depan mereka dan negara dengan memilih parti pembangkang yang hanya ingin berkuasa tetapi tidak mempunyai hala tuju untuk membawa negara ini ke arah kemajuan, kata Abdul Ghani Othman.

Dia berkata, kerajaan Barisan Nasional (BN) yang memerintah selama 64 tahun sudah terbukti berjaya memimpin negara dengan baik dan tidak akan tergamak membiarkan tanah air dalam keadaan tidak menentu.

KAH KAH KAH

woit… INI BODOH PUNYA MALAON…. kah kah kah…

kah kah kah… CAKAP IKUT IDUNG… kah kah kah

woit… MARAH LAAAA TUKANG PENYAPU DI SELANGOR…kah kah kah..

woit… MARAH LAAA TOK PA DI KELANTAN… kah kah kah..

woit… MARAH LAAA ZAHRIN GOLF DI PENANG… kah kah kah..

woit… MARAH LAAA BUDAK ITAM.. DI PERAK…kah kah kah..

woit… MARAH LAA… ZUL NORDIN PEJUANG ISLAM DI KEDAH… kah kah kah…

kah kah kah… MAPUSLAAA MALAOAN MALAON INI…. kah kah ka

nota:
apa punya bangang maloan ini
tak tahu apa siapa pembangkang
patutlaaaa habis johor kena jual kah kah kah

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Inilah dia kebanyakan Johorean.... BENGAP lah lu ni beb....... masih dok ingat A.rahman hassan, A Romzi... tak sedar ke at one time Johore adalah negeri terkaya. Si sembab tu kena tendang ke federal dari jadi MB johore kenapa eekk!!...tahu tak kalau perang.... internationally spore boleh masuk/ceroboh Johore atas alasan nak mempertahankan tanah rakyatnya yang ada?????

Tanpa Nama berkata...

BANGANG..
BANGANG..
BANGANG..
GUNI MEMANG BANGANG...
KA..KAA..KAAAAAA......

udang berkata...

PR harus sedar bahawa proses reformasi belum cukup dijalankan di Johor ni. Jangan harapkan PAS dan DAP je....mana dia PKR dan NGO lainnya.

Harus diakui bahawa kesedaran reformasi nasional dimulai oleh orang Johor dahulu. Selepas Dato Onn pada fasa pertama, di ikuti oleh Musa Hitam pada fasa kedua.

Dato Shahril adalah tokoh reformasi yang melepaskan jawatan menteri dan kerusi parlimen Johor Bahru, beliau bertanding sebagai calun bebas dan memenanginya semula. Selain itu tokoh muda PAS adalah orang Johor iaitu Salehudin Ayub. Cuma pada masa itu belum ramai lagi yang berani mengikuti arus ini.

Walau apa yang terjadi selepas itu bukan persoalannya kerana anak Johor tetap dengan pendiriannya. Kami tidak membakar jambatan kayu dan selepas itu membuat jambatan batu.

Cara hidup dan pemikiran orang Johor adalah berbeza dari negeri lainnya kerana kami dibesarkan oleh maklumat dari Singapore. Dulu orang Johor hanya mendengar radio dan menonton siaran TV Singapore...cuma sekarang ni apabila ada Astro baru keadaan berubah sedikit. Kerana itulah kenapa ramai artis berasal dari Johor.

Berbalik kepada persoalan awal tadi, PAS, DAP dan Kepala Lembu (PSRM) dah lama memainkan peranan mereka menyedarkan orang Johor..tetepi dimana PKR....

Orang Johor mempunyai pegangan yang kuat didalam sesuatu perkara. Sekiranya mereka dah berpaling mereka tidak akan pergi ke pihak lain yang memang menjadi musuh tradisi mereka.

Disinilah pentingnya PKR. Memang diakui bahawa orang Johor adalah UMNO....tapi itu dulu...Sekarang ni ramai yang dah menjadi pembangkan walaupun mereka bukan PAS, DAP ataupun Kepala Lembu (PSRM).

Cara berpolitik orang melayu Johor lebih kepada cara UMNO atau PKR. Sepatutnya sekarang ni PKR menumpukan seluruh jenteranya memerangi Johor dengan dibantu isu-isu semasa yang masih lagi membebankan rakyat. Tambahan pula sekarang ni pihak Istana pun telah berubah tampuknya.

Apa yang kami perlukan disini adalah tokoh reformasi seperti Malek Husin, Tian Chua ataupun Gobala Krishnan dan bukannya ahli politik yang stereo type. Banyakkan menganjur aktiviti seni, sosila dan sukan yang akan diselitkan dengan tarbiah tanpa disedari......bukan hanya ceramah dan perhimpunan semata-mata.

tgpiai-asia.blogspot.com

Lang berkata...

pandai ckp pembangkang tiada hala tujuan... yang bee end tu dah jd tak tentu hala... sedarkah munkeee... ini ckp bukan ikut idung tp ikut dubur...

Arr berkata...

En. Udang.
Awk ckp mmg btl. Org JHR mmg ade yg dh brbh tp msh ramai yg penakut nk nytkn pndrian sbnr. Tkt nk isythr pmbngkg. Tkt hlg keje le. Tkt tk dpt nk pngkt le dn mcm2 tkt lg.
Gua org PERAK, duduk JHR dh 3X PRU. Gua prati org JHR ni adakala sng sgt brubah hati dn mudah mkn UMPAN dari UMNO. Sorry la ha.
Bkn ape jika nk brubah ORANG JOHOR KENE UBAH SIKAP. Jika tdk haus bang. Hrp ckp aje le buatnye tdk. Deme kate NATO. Gitu le lbh krg.