Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 26 Jun 2010

KASSIM BABA HANYA MEMERHATI DARI JAUH





KASSIM BABA MENUNGGU PELUANG - BILA NAK CAMPUR 40 PENYAMUN



40 ULAMA MUDA SERTA UMNO - mkini

Anak bekas mufti Perlis - Fathul Bari Mat Jahaya adalah antara 40 ulama muda yang menyertai umno malam ini, tanpa bekas mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

Borang kemasukan kumpulan pertama itu, telah diserahkan oleh ketua kumpulan tersebut, Fadlan Mohd Othman kepada Presiden Umno Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak sebelum mesyuarat Majlis Tertinggi Umno di PWTC malam ini.

Fadlan merupakan pensyarah fakulti pengajian Islam, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM). Seramai 16 daripada mereka hadir malam ini.

Manakala dalam sidang media yang diadakan selepas penyerahan borang tersebut, ahli MT Umno, Datuk Seri Shahidan Kassim berkata bekas mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidi , yang diura-urakan akan menyertai parti itu akan berbuat demikian "bila sampai masanya".

KAH KAH KAH..

woit…. APA LAAAA ULAMAK NI…. kah kah kah…

kah kah kah…. START START DAH KANTOI MANTOI…. kah kah kah..

woit… CARI LAH JUMLAH 39 KE…35 KE…. 43 KE…. kah kah kah..

kah kah kah… KENAPA AMBIL 40… INI ANGKA SUNAT KE?.... kah kah kah..

woit… INI 40 ORANG PENYAMUM MASUK UMNO….. kah kah kah..

kah kah kah… INI MAT MONGOL DAN 40 ORANG PENYAMUN…. kah kah kah..

kah kah kah…. KASSIM BABA ASRI … LEWAT SIKIT NAK SAMPAI…kah kah kah..

kah kah kah…. KASSIM BABA ASRI… MEMERHATI 40 PENYAMUN BARU… kah kah kah

36 ulasan:

Teluk Bakong berkata...

salam TT

lawak paling bebal dalam dunia..sakit perut aku ketawa melihat telatah 40 penyamun dan Kasim Baba Asri

qwerty berkata...

bro...
sultan2,raja2.mufti2,pengawal istana dah lama masuk umno.....

does it matter ?
will it matter ?
should it matter ?


NAH , NO , NIL , NYET

cucu mamak kutty berkata...

kahkah....ni le dia ulanyak YAT NGEE SENG MATA KAJI SMARTI LEEM....kahkahkah......masok dlm tong taik krn nak mendakwah org yg dah lama makan taik.....kahkahkah.....mcm mana nak beritahu org yg dah lama makan taik bahawa taik tu najis....sedang seluruh tubuh sendiri akan bergelumang dgn taik....kesian mak bapak dia org yg jadi ulanyak tapi masok dlm tong taik.....mcm mana nak mendoakan mak bapak....klu badan sendiri dah bergelumang dgn taik....kahkahkah....ALI BABA DGN 40 ORG PENYAMUN YG UNIFORM NYA ...MCM KUDA BELANG....PANGKAH PUNYA PANGKAH TERPANGKAH JAMBAN TAIK....KEHKEHKEH....

Tanpa Nama berkata...

ulama tu byk ilmu.. kite yg gelak nih entah2 ayat 100 surah baqarah pon seciput pon x mampu ulas.. ish3.. lambat la nak melangkah ke syurga nanti.. ulamak diejek.. bahan ketawa .. kasihan ulama yg berpenat menuntut ilmu dunia akhirat..

indraputra80 berkata...

Dulu Nenek selalu pesan ,

Kalau Allah marah,buat apa pon tak sudah sudah.

Maksud nya, tidak akan sampurna pekerjaan ,ada saja cacat celanya.

Mcm UMNO dulu, kini dan selama lama nya.

Jgn Maree.

mi-phg berkata...

INI SEMUA PUAK WAHABI
WAHABI PRODUK YAHUDI
KENTAKI JUGA PRODUK YAHUDI
KENTAKI DIGUNA ROSAKAN HATI
WAHABI DIGUNA ROSAKAN ANUTI

Tanpa Nama berkata...

ULAMAK????
ULARDALAMSEMAK KOT...
ini jenis orang2 yg berilmu yang akan masuk NERAKA mendahului orang2yg lain..
TAPI Madday akan jadi ketua mereka kerana dia MAHAFIRAUN..
Firaun2 lain pon belakang dia..

Tanpa Nama berkata...

ini 40 ekor ulama sudah masuk dalam tong najis, mari mari mari.... selamat masuk kedalam tong najis amno-apco.... sapa lagi mau masuk...

maka gerombolan 40 ekor ulamak yang berkelulusan hadis, fikah, usuluddin, syariah dan lebih tonggang tonggek semayang beramai2lah datang menyembah amno-apco mengikut jejak firdaus penyepak (peti undi), masitah wal lacuri (darurat-harus melacur), jamil khir, nakhei ahmad bla bla bla....

Tanpa Nama berkata...

Pensyarah Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Fadlan Mohd Othman berkata tujuan beliau dan 39 lagi ulama muda menyertai Umno malam ini adalah untuk membantu kerja-kerja dakwah dalam parti itu.

lagi....

"Saya mewakili kumpulan ulama muda untuk bekerjasama dengan Umno dalam perkara-perkara keagamaan dan kerohanian.

lagi...

"Kebanyakan mereka ini berkelulusan dari Jordan, Madinah dan Mesir.

komen aku...\

hiyarkhhhh..... ptuiiiiiiiii....

Tanpa Nama berkata...

http://tunhisyamuddin.blogspot.com/2010/06/adakah-benar-15-ahli-parlimen-pkr-minta.html

oi kominis ulas la pasal ni lalau berani!

ibrahim kj berkata...

prapu nyiseng smartiiiilum biar dia mati dalam gua tu

Tanpa Nama berkata...

membantu kerja dakwah dlm umno?
mengajak najis ke arah kebaikan?
kah..kah..kah.. klakka-la.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

Dahsyat sungguh kome menghina orang...ini ke yang diajar oleh ulamak PAS?

Hamba Tuhan berkata...

Kepada Tanpa Nama Jun 26 04:40,

Jadi kalau depa byk ilmu apahal? Kat negara2 Arab sana ramai je org bukan Islam yg mengajar Islam, tu pun kalau ko tau la. Depa berilmu tapi tu je la, takda amal.

Ulama' adalah org yg fakih, iaitu yg beramal dgn ilmu. Bkn yg ada ilmu simpan dlm kertas ijazah kemudian pi masuk tong najis.

Nabi s.a.w. ajar supaya kita menegur/menentang pemimpin yg zalim, bukan menyertai pemimpin yga zalim.

Ingat imam besar yg empat dulu sampai ada yg kena seksa sbb tak nak jadi kadi, takut bersubahat dgn pemimpin yg zalim melakukan kezaliman.

Rillink berkata...

Salam Bro,

Ulama akhir zaman === ulama RM dan kebendaan,nak percaya ke ulama yang ada hari ini??mungkin ulama yang baru masuk gua umno nii baru keluar dari BIRO TATA NEGARA kerana biro itu tugasnya mengumnokan orang yang lemah fikiran,ketua reformasi pun kalau dah masuk biro ini akan jadi lembu umno.

Aseli banyumas berkata...

Script sama je ngan cite lompat si katak lompat.

Tanpa Nama berkata...

betul niat nya nak sebar dan bantu agama dlm umnogok apco??????????????????
klu umnogok apco nak tegak islam sepatutnya sudah lama!!! mereka sudah perintah malaysia 50thn lebih...
ini semua sandiwara dan menghina islam dan juga nak tutup kes atau isu2 lain.
tektik2 lame yg sudah basi busuk.....
ini semua ulamak suk ulamak jahat ulamak tinggal dineraka allah...

sakariya berkata...

memang betul cuma 39 orang je yang serahkan borang keahlian Umnongok....seorang lagi Ulamak tersohor Ayah Pin akan menyusul minggu depan....

Tanpa Nama berkata...

Ulamak pun sudah jadi semakin bebal. Seingat aku, lagi belajar agama, semakin tunduk dan tawadduk kat Allah Taala.

Ini tidak, menjadi semakin bebal dan melawan pulak apa yang dia pelajari.

Hoi ulamak pukimak, kami yang tak belajar agama pun boleh kenal baik buruk UMNO tu. Buat penat jer belajar agama kemudian mengapal quran untuk rosakkan diri sendiri dan masyarakat. Kalo beginilah bentuk ulamak kita, baik lagi isap dadah dan meminum arak, sekurang2 tidak merosakkan orang lain, hanya diri sendiri jer... ringan la sikik siksaan yang dijanjikan Allah tu.

Inilah duit punya pasal, jadi penyamun pun, penyamunlah... janji perut kenyang...

Tanpa Nama berkata...

Salam
br isham. I ni takla penyokong ust Asri. tapi rasanya selagi tak saheh dia isi borang isythihar dlm media/tak buat press conference janganlah kita tuduh dia. Atau sapa-sapa je. Takbaik tuduh perkara yg khabar angin.

Aku heran org tuduh dia Wahabi. yg tuduh tu fahamke? dia pernah ke dengar apa ust tu cakap dgn telinga sendiri. Apa buktinya. Sekalipun dia Wahabi apa salahnya dan kenapa..So what? Ada org tu sosialis la, dok cakap Tuhan Zeusla..okay je. I think kita kena ada etika/basic guide line jugak bila nak hentam. Sekalipun ada perbezaan pendapat okayla. terima lah. kalau tak agree bg lah objektif punya point.Kurangkan lah maki hamun.

kalau gelak kah..kah tu okaylah..tapi kalau puak2 gerombolan tu okayla nak kutuk sebab depa dr dulu kini dan selamanya penipu, pembohong, perasuah...dll.

Jangan mare ye.

Tanpa Nama berkata...

Pendapat aku:

kalau 40 org yang menggelarkan diri ulamak itu masuk umno utk membaiki keadaan adalah ikhlas, mereka tidak perlu menunggu utk hantar borang semasa mesyuarat tertinggi amno. Mereka juga tak perlu hantar semasa tv sibuk ambik gambar.

kalau ikhlas masuk diam2 dan jalankan tugas dengan amanah. masuk nak tunjuk2 ni macam tak ikhlas dan macam nak cari publisiti.

pada pendapat aku, kemasukan orang muda yang menggelar diri ulamak itu tidaklah seikhlas mana. dan mereka juga akan hanyut seperti mana ulamak lama yang telah hanyut.

**tiba2 aku teringat kisah seorang ulamak lama yang minta mayatnya dibakar kerana matinya dalam kekafiran.

Tanpa Nama berkata...

Ingat2 lupa:

ada sapa2 ingat ke seorang montri dulu penah kata ahli ekonomi/ peniagaan pun temasuk golongan ulamak kerana termasuk dalam golongan yang majukan ekonomi org islam.

aku kompius kerana ahli ekonomi skang terdedah dan mendedahkan diri dengan unsur riba dan kapitalis. Ulamak ke turr?

Tanpa Nama berkata...

Ali baba/ kasim baba dan 40 penyamun

cerita ini mengesahkan kasim baba/ ali baba membaca mentera/doa untuk masuk dalam GUA. Selepas itu kasim baba/ ali baba mengebas harta dalam gua itu. Usaha mengebas itu menyebabkan kasim baba kaya raya.

Selepas itu, 40 penyamun nakkan harta kasim baba. Malangnya 40 penyamun itu jugak yang terkorban sedangkan kasim baba tetap kaya raya dengan harta hasil kebasan penyamun.

Ulasan cerita:
Masuk jadi penyamun belum menjanjikan kekayaan. Yang pasti, kasim baba akan tetap kaya dengan ilmu kelentongnya yang tinggi.

Bijak P Ramlee mengesan waktu!! Dan waktu itu kini telah sampai.

wer9740 berkata...

mudah nya lah mendapat taraf ulama,belajar je kat mesir,jordan,arab saudi boleh status ulama,,klu mcm tu belambaklah ulama dalam malaysia ni,rasanya lebih 10 ribu dah yg belajar kat negara arab ini,abis belajar terus dipanggil ulama,,,,malaysia2x...

wer9740 berkata...

mudah nya lah mendapat taraf ulama,belajar je kat mesir,jordan,arab saudi boleh status ulama,,klu mcm tu belambaklah ulama dalam malaysia ni,rasanya lebih 10 ribu dah yg belajar kat negara arab ini,abis belajar terus dipanggil ulama,,,,malaysia2x...

wer9740 berkata...

mudah nya lah mendapat taraf ulama,belajar je kat mesir,jordan,arab saudi boleh status ulama,,klu mcm tu belambaklah ulama dalam malaysia ni,rasanya lebih 10 ribu dah yg belajar kat negara arab ini,abis belajar terus dipanggil ulama,,,,malaysia2x...

Tanpa Nama berkata...

Aku lihat dari sudut positif dan mengucapkan tahniah kepada 40 ulamak muda yang telah masuk UMNO semalam.

Aku ingin benar melihat:

1. Diharap selepas 40 ulamak muda ini masuk UMNO, PM akan sedar semula dan menghalau UPCO dari bumi Malaysia. Ini kerana APCO adalah ejen zionis yang telah membunuh rakyat islam di seluruh ceruk dunia seperti yang berlaku di palestin. Jangan pula bila dah masuk UMNO, 40 ulamak muda ini akan berpadu dan menyokong UPCO.

2. Diharap juga, apabila 40 ulamak muda ini telah masuk UMNO maka mereka dapat menasihati PM agar hudud dilaksanakan di negara kita kerana kewajipan melaksanakan hudud itu ada dalam Al-Quran. Inilah juga yang dipelajari semasa mereka hendak menjadi ulamak dahulu. Mereka kena sedar apa akibatnya jika hukum wajib ini tidak dilaksanakan. jangan hanya sekadar menegur di dalam hati sahaja jika boleh menegur dengan mulut dan tangan.

3. Diharapkan 40 ulamak muda ini dapat membuat usaha supaya ahli-ahli UMNO semuanya bertudung rapi tanpa mengira wanita kelas atasan, sederhana atau rendah. Menutup rambut dikepala juga ada dalam Quran dan menjadi kewajipan mereka untuk mengajar dan menegur tentang perkara ini. Kalau tak juga berubah, kalau tak juga berbeza dengan sebelum 40 ulamak muda ini masuk UMNO, tak mendatangkan faedahlah mereka masuk.

Banyak lagi perubahan yang aku inginkan setelah 40 ulamak ini masuk UMNO. Buat masa ini biarlah 3 permintaan dahulu. Yang lain aku akan minta pada masa terdekat.

Berapakah masa yang diperlukan oleh 40 ulamak muda itu untuk mengubah keadaan itu?? Ikut suka merekalah. Tapi aku harap tidaklah hingga ratusan tahun macam nabi nuh menyampaikan dakwahnya.

- cikgu agama sekolah tadika

pemerhati berkata...

Ulamak pun tinggal nama dan pangkat sahaja, kurang berperanan efektif dalam masyarakat

Tanpa Nama berkata...

boleh ka ulamak ni nak menyucikan tong taik khinzir ni....?

Tanpa Nama berkata...

Hullamak!!
Muda-muda belaka dah bergelar ulamak!
Tentu dah berlori2 dakwah yang dibuat oleh ulamak2 ini

Fullamak!!
anak-anak sapalah tu!
Tentu sejukkkk dan kenyangggg perut emak bapak ulamak2 ni

Tanpa Nama berkata...

Satu hari jumaat kemarin bilangan ahli UMNO bertambah 40 oreng. EMPAT PULUH ULAMA pulak tu.Waaaaaaaaaa

Ramai tu...bukan calang2 orang.40 ulama sekali gus. Lapas ni 60 oreng pulak. " bila sampai masanya" kata Shekh Shahidan Kassim Baba yang sangat mengenali siapa ulama siapa tidak ulama.100 ulama akan menyertai parti gerombolan, kemudian mereka akan bertanding dalam PRK atau PRU (dengan izin bikmama). Maka negara kita diperintah oleh menteri2 yang semuanya ulama. Tidak akan ada lagi sepak tong @ judi sukan @ rasuah / politik wang.
Mereka yang berjenama dan berasa dirinya ulama itu menyerahkan borang masyuuuuk UMNO dengan senyum lebar dari Presiden UMNO merakap PM1Malaysia.
Akan tengok perubahan besar akan terjadi sehari dua nanti kerana 40 ulamat itu akan menentang kemungkaran rakyat umumnya dan kefasikan UMNO khasnya.

TUNGGU.........

jalan JPJ,panji.

Sykt peningaan Kudin Jely berkata...

Iklan kejap
Iklan cari makan bang!

JUALAN 100 BARANGAN TERPAKAI CAP SERBAN:

barang terpakai pelbagai jenis cap serban keluaran terkini. Keluaran kilang masih kelihatan baru dan segar untuk dijual kepada orang ramai.

40 barang terpakai cap serban telah habis dijual dengan harga berpatutan kepada individu ternama dari monggolia. 10 barang lagi telah ditempah dan bakal habis dalam beberapa hari lagi.

Cepat! siapa cepat dia dapat. Hanya tinggal 50 barang terpakai cap serban untuk dijual. Siapa lambat akan menggigit jari.

Berminat? Hubungi Kudin Jelly! Siang atau malam tempahan diterima.

Lang berkata...

pertama.... gelaran ulama ni bukan main taruk maruk sesuka ati je... seseorang tu di panggil ulamak setelah orang ramai melihat ilmu dan amalnya tidak terpesong sama sekali dari jalan allah. ni pakat muda belia udah dipanggil ulamak... kita dah mcm indonesia ni... budak kecil pon dipanggil ulamak bila dah boleh berceramah...

barapa kitab udah mereka ni tulis... sampai boleh dipanggil ulamak? atau sekarang ada perjawatan baru ke? tt tolong follow anak bekas mufti ni... sekarang pangkat pensyarah... sok lusa jd prof madya ke?... mana la tau... sekarang jaman materialistik...

ala kassim berkata...

Sebenarnya Pembangkang tak perlu takut dan hairan, kenapa ulamak2 muda menyertai umno.

Sebenarnya umnolah yang perlu hairan mengapa golongan ini menyertai umno.

kita tunggu dan lihat!!

anak siak berkata...

Sapa yang pandai agama, tolong selesaikan masaalah aku.

sah atau tidak, aku bersembahyang berimamkan tok imam yang sah ahli umno?

Ahmad Chin berkata...

anakmudadiary.blogspot.com