Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 26 Jun 2010

SATU LAGI BANGUNAN BERSEWJARAH AKAN HANCUR




INILAH LAPANGAN TERBANG KITA SEBELUM SUBANG DAN KLIA



PENSWATAAN PANKALAN TUDM MASIH DALAM KAJIAN –berita hairan

Projek penswastaan Pangkalan Udara Kuala Lumpur masih lagi pada peringkat perancangan dan kajian, kata Ahmad Zahid Hamidi.

Dia berkata, jika rancangan itu menjadi kenyataan, kementerian akaa menentukan perpindahan Pusat Operasi Tentera Udara (POTU) tidak sesekali menjejaskan sistem yang sudah dibangunkan. Katanya, kementerian juga akan memastikan perpindahan hanya akan dilaksanakan selepas segala tugas pembuktian dan pentauliahan dijalankan.

Sistem radar bersepadu yang dibangunkan tidak akan terjejas kerana Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) sudah mempunyai sistem yang redundant (bertindih) sebagai alternatif terhadap sistem radar bersepadu negara.

Pada keseluruhannya, keselamatan ruang udara tidak akan terjejas disebabkan pemantauan berterusan masih dilaksanakan di Pusat Operasi Sektor pada setiap masa, katanya ketika menggulung perbahasan Rancangan Malaysia Ke-10 (RMKe-10) bagi kementeriannya, semalam.

KAH KAH KAH..

woit… SATU LAGI BEKLUM MUKTAMAD…. kah kah kah..

kah kah kah… TAPI INI TRIK SAJA…. NAK TIPU MELAYU….kah kah kah…

kah kah kah… SAJE CAKAP SEDANG DALAM KAJIAN….. kah kah kah…

kah kah kah…. KAJIAN KEPALA BANA APA?.... kah kah kah…

kah kah kah… INI PROJEK BIK MAMA….. kah kah kah…

woit… WHAT BIK MAMA WANTS…. BIK MAMA GETS…. kah kah kah..

woit… KAJIAN INI HANYA NAK TIPU RAKYAT … JANGAN MARAH…kah kah kah…

woit… DALAM ILMU POLITIK INI DI PANGGIL : MENGOLAH PERSETUJUAN….kah kah kah

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Brader kalau di bangunkan dan beri keselesaan pada rakyat ok la ini semua nya untuk si cukong dan kroni sahaja.
Tapi Zahid Midi tak payah bohong la dengan cerita dongeng nya sistem bertindih la dan macam macam lagi kerana semua nya auta sahaja. Ruang angkasa kita melopong sahaja sebab semua nya fuck up dan zahid midi tak usah berbohong kalau tidak mana kan injin bolih hilang.... poraaaah la cuba la cerita yang sebenar nya Mat pertahanan yang celaru....cakap aja lah nak buat duit!!!

Tanpa Nama berkata...

Brader dari TUDM sanpai ke Istana Negara sapu licin.....melopong rakyat.

Bradpitt berkata...

Yang dah ada nak dipindahkan ke tempat baru

esok nak cari tempat baru, kasi roboh rumah orang; kasi ambik kebun orang

sudah ada mau kasi roboh. Lepas tu mau kasi pindah baru. tak ada kerja mau cari kerja. tak ada duit mau kasi buang duit!!

apa punya mangkok!
Bukankah baik kalau duit itu digunakan buat jalan raya kat sabah sarawak!
Bukankah lebih baik kalau duit tu digunakan untuk menaikkan gaji pekerja supaya setaraf dengan gaji pekerja singapura!

********??????
Elaun perjalanan/ perbatuan ADUN dan MP ada lagi ker? Sudah dimansuhkan atau belum?? Bukan apa PM, sebab elaun perjalanan kakitangan guru khabarnya sudah tak ada. Sudah lesap entah ke mana. Banyak mesyuarat luar, banyaklah duit poket melayang. Kejaan pulak tak abis2 dengan keja mesyuarat. kalau tenguk peruntukan jumlahnya berbeliun!!! Pergi mana pun ente tak tau!!

Tanpa Nama berkata...

Airport Subang hilang sume orang tak ambil pot pun. jangan biarkan airport bersejarah ni pula hilang.

Tanpa Nama berkata...

Bangunkan lapangan trb TUDM!!!

Aku memang menyokong penuh!

Kerajaan mencadangkan hanya rumah kos rendah dibina di situ. Rumah2 anak yatim dan ibu tunggal yang berpendapatan rendah akan juga dibina. Pendek kata, kawasan TLDM akan dijadikan petempatan rakyat termiskin serba lengkap dengan pelbagai kemudahan awam paling canggih di Malaysia Barat. Harga rumah 4 bilik dijual pada sekitar RM10 ribu hingga RM20 ribu. Tidak ada tolak ansur langsung untuk orang kaya untuk membeli rumah di situ. Tidak ada rumah kos sederhana, kos tinggi atau banglo dibina di kawasan itu. Untuk mengelakkan bangunan runtuh dan membahayakan nyawa rakyat, kontrektor yang dilantik ialah kontrektor terkemuka dari Jepun yang memang pakar dalam gegaran tsunami dan gempa bumi.

Tapi kalau nak bina banglo atau gedung cukong, aku TAK SETUJU!!!
Kalau kontrektor malayu, LAGI AKU TAK SETUJUUUUUU.......

Tanpa Nama berkata...

Zahid ..
LANCHOW LAH LU

Lang berkata...

ni lah kalau udah mate kelabu... otak lembam biru... kejap ok kejap belum ok... nak jaga bontot toke... nak jaga mulut rakyat... takut jugak kena hantuk kepala kat landasan tu... suke ati ko la midi...

Tanpa Nama berkata...

Ramai yang tak percaya.Kalau Najib jadi PM akan hancur Malaysia ni.Semua akan tergadai,semua dijadikan sumber kewangan - tak kira bangunan lama yang bersejarah,kampong Melayu tradisional,penjara,tanah KTM,stadium- apa saja yang boleh mendatangkan keuntungan,termasuk Istana Negara - akan diroboh dan dimajukan oleh chukon-chukon.Tak percaya tengoklah nanti.