Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 5 Jun 2010

SATU LAGI FLIP FLOP





MELELEH AIR LIUR CUKUNG DAN BROKER MELAYU NAMPAK KAMPONG BARU





KAMPUNG BARU MESTI KEKAL MILIK MELAYU - mkini

Kampung Baru adalah 100 peratus milik orang Melayu tanpa kompromi dan tidak boleh dibuka kepada bangsa lain kerana ia "satu-satunya aset Melayu di tengah-tengah Kuala Lumpur"

Ahli parlimen Titiwangsa Dr Lo' Lo' Ghazali berkata cadangan Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin untuk membuka pemilikan sebanyak 40% kepada bukan Melayu di kawasan tersebut amat dikesali.

"Selama 110 tahun pemilik dan pewaris mempertahankan Kampung Baru meski pun dikelilingi bangunan-bangunan pencakar langit disekelilingnya.

"Tiada sebab untuk mereka melepaskan pegangan kerana kelemahan kerajaan yang memerintah," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Katanya, penduduk kawasan itu rela membangunkan Kampung Baru dengan cara dan kemampuan sendiri daripada membiarkan aset bersejarah itu terlepas akibat himpitan pembangunan.

Dr Lo' Lo' berkata cadangan pembahagian itu hanya menyerlahkan kegagalan kerajaan mempertahankan kampung itu "walaupun UMNO mengaku sebagai pejuang dan juara Melayu".


raja gopal jadi takut:


TIADA HASRAT JUAL TANAH KAMPUNG BARU KEPADA KAUM LAIN
- melayau

Kerajaan tidak bercadang untuk menjual walau seinci pun tanah di Kampung Baru di sini kepada kaum atau bangsa lain, kata Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin.

Malah katanya, kerajaan akan memastikan setiap pemilik tanah mendapat pulangan masing-masing apabila tanah mereka diserahkan untuk tujuan pembangunan.

"Seperti yang saya jelaskan, nisbah 60:40 hanyalah satu cadangan daripada pihak kerajaan dan ia sebenarnya bukan bermaksud menjual tanah sedia ada kepada bukan bumiputera atau pelabur asing mengikut nisbah tersebut,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Katanya, cadangan nisbah itu hanya akan diguna pakai apabila keseluruhan kawasan kampung berkenaan dibangunkan dengan pelbagai bangunan pencakar langit dengan mendapat persetujuan pemilik tanah.

Raja Nong Chik juga berkata, tidak ada seorang pun pemilik tanah yang akan dipinggirkan daripada proses pembangunan, bahkan setelah memiliki hartanah baru di kawasan berkenaan, mereka akan diberi peluang untuk menjual atau menukarkannya dalam bentuk saham atau pemilikan.

"Kita juga belum membuat sebarang keputusan sama ada unit-unit bangunan atau hartanah itu hendak dijual, disewa atau dipajak kepada bukan bumiputera atau syarikat asing.
"Cadangan nisbah itu sebenarnya bertujuan untuk memastikan pembangunan tersebut turut disertai oleh syarikat gergasi asing, khususnya dalam bidang perhotelan, pasar raya, bank dan sebagainya,” katanya.

Beliau berkata, jika pemilik tanah tidak bersetuju dengan nisbah yang dicadangkan itu, kerajaan bersedia untuk berunding sehingga satu persetujuan dicapai yang akan menguntungkan kedua-dua belah pihak.

KAH KAH KAH… KAH KAH KAH… KAH KAH KAH

woit… INI SATU LAGI …. KAJIAN BELUM MUKTAMAD… kah kah kah..

woit…. LAIN KALI BUAT KAJIAN DULU… KEMUDIAN BUAT LAPORAN… kah kah kah…

woit… INI DASAR FLIP FLOP….JANGAN JADI BANGANG….. jkah kah kah…

woit….ITU PASAL ORANG SURUH PERGI BELAJAR… BUKAN MAIN JUDI… kah kah kah..

woit… EMAK BAPAK SURUH BELAJAR… INI BELI IJAZAH… JADI BANGANG… kah kah kah..

woit… KALAU BANGANG…. SIMPAN DALAM ALMARI… JANGAN BAGI TAHU ORANG RAMAI… kah kah kah…

woit… DULU CAKAP KAMPONG BARU PROJEK TERBESAR DALAM DUNIA…. kah kah j kah…

kah kah kah…. HANYA YANG BANGANG CAKAP MACAM INI…. kah kah kah…

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Akhir nanti dijual juga kampong baru. Dasar Umno. Juara Melayau bangsat. Cibai lu.

Sudin berkata...

Sumber dari Bernama Tiunama ka cibai...!

Lanun Umno/Bn Apco cakap berbelit-belit.....

Kerajaan tak akan jual seinchi....
Kerajaan akan pastikan apabila tanah diserahkan....

Ini nong cik raja pukimak darimana ?

Janganlah bodohkan orang kg.baru..
Barua cukong ni fahamkah apa yang dicakapkan ?
Atau hanya propaganda Bernama Tiunama ?

Kalau HKM(hak milik) sementara atau 99 tahun,bila-bila masa sahaja lanun ni boleh rampas guna akta kanun tanah negara....!!!

Maknanya,HKM tanah di kg.baru adalah kekal atau geran putih....

Pukimak apa nak serah pada kerajaan kalau hak milik kekal ?
Yang sebuk-sebuk suruh serah kepada kerajaan tu kenapa ?

Mula-mula ugut atas nama akta parlimen...!
Bila diluluskan ?
Udah gazet ?
Tak habis-habis menipu je kerjenye ....!

Kalau dah tak ada cara lain ntuk diguna pakai,kenapa tidak guna ISA,OSA,Akta polis sek 27.Akta Darurat.....?
Atau bom sahaja kg.baru....atas alasan kg.baru ramai teroris,komunis bersembunyi di situ.....

Rakyat wajib belajar dari episod ini.....bagaimana apabila kuasa mula terhakis lanun ini akan gunakan tipu muslihat lain untuk merampas hak rakyat.....
Apabila majoriti di parlimen berkurangan tidak ada bil yang dapat diluluskan.....cakap hanya atas angin dan menganggap orang melayu akan bodoh selamanya....ugut dan terus ugut..

Muka melayu tapi Zionos...itulah melayu Umno(B)....

Barua raskal punya nong cik...!!!

Tanpa Nama berkata...

Oi badigol Nong Chik.. 2-3 kerat bangsat kat Kg Baru ni buleh le ko beli... tapi bukan semua org Kg Baru gelap mata nampak kepala Agong tu.. ko buleh cakap apa ko suke la... cadangan nisbah 60:40 la, akta parlimen la.. apa-2 la.. tapi memang nampak jelas yg niat ko tu tak baik... pd yg tak nampak tu memang sah bodoh tahap kritikal dan aku cadang pegi la balik belajar kat sekolah... semua dh tau ko tu tak ikhlas Nong Chik.. Org Kg Baru semua, kalau korang nak majukan tempat ni carilah org yg ikhlas membantu.. aku tgk Dr Lo'Lo ni memang ikhlas... Insya Allah... tapi pasal apa pihak berkuasa cam DBKL, Kementerian Wilayah tak lantik Dr Lo'Lo' ni jadi perantara.. jawapannya klau diorang lantik Dr ni jangankan satu sen... habuk pun bangsat-2 dlm DBKL, Kementerian Wilayah, Cukong tak akan dapat..

Tanpa Nama berkata...

cuba tanya Msia 60% Spura 40% tu baru cadangan jerr ke aper? kalau baru cadangan, terus suruh batalkan jerr!!!!!

Tanpa Nama berkata...

rajagopal ni tetap akan berusaha sehingga orang kampung baru menggadaikan tanah2 mereka... usaha tanpa lelah macam yakjuj dan makjuj ini tidak akan berhenti selagi duit dia tak dan nak rembat.

nak rembat bukannya susah, tipu jer melayu... maka berbondong2 la melayu datang menyembah.

ps: jalan paling mudah ialah berbuat2 kebakaran besar kat kampung baru.... lihatlah banyak2 kawasan setinggan, bila disuruh pindah, pakat2 tak mau...last sekali dibakarnya pulak macam filem2 keling...

filem2 keling telah mendedahkan cerita2 rakyat, bagaimana orang yang ada kuasa dan kekuatan, lanun, penjahat, pencuri menipu, polis2 macam sial pukimak... tapi melayu tetap mudah ditipu macam dalam filem keling jugak!

Tanpa Nama berkata...

allah you ni TT, kalu u nak amoi, bitau gua la.. lu boleh balik pa chu ceng dan entot2, berjubur lagik ha tanpa perlu risau macam anwar kene kes mahkamah! dulu aku offfer 10%, lu tak mau, skrg gua offer lu 20%! amacam? ada beranik?

-rajagopal nong

Tanpa Nama berkata...

rajagopal dulu jual bijih kat inggeris; ambik elaun bulanan
(demi rakyat ......????)

rajagopal sekarang nak jual kg baru kat cukong; ambik huntung
(demi melayu......?????)

Kesimpulannya:
1.kalau tak kerna rajagopal, tanah melayu tak akan dijajah
2. kalau tak kerna rajagopal, kg melayu tak akan terjual

Tanpa Nama berkata...

Jual aje kg baru tu kat dia
ikut suka apa dia nak buat
nak bagi free kat cukong pun dia punya hal lah

bagi dia kaya raya

matstimketum berkata...

walaupun geran putih tapi kerajaan boleh gunakan akta pengambilan tanah untuk tujuan pembangunan. diharap waris jangan tertipu sebab ditempat lain kerajaan telah menggunakan akta ini untuk tujuan komersial! biasanya didalangi oleh pegawai dipejabat tanah dan galian. pampasan yang diberikan sesunguhnya sangat rendah.

Sudin berkata...

Isham.....!
Sampai masanya gua akan tunjuk satu kes di mana hanya sekeping nota dari orang putih(British)kepada seorang Benggali yang membenarkan beliau tinggal atas sekeping tanah berjaya mempertahankan hak walaupun ada cuban lanun gerombolan zionis Umno(B)/Bn untuk merampas hak beliau.

Hingga sekarang Benggali itu tetap tinggal dengan aman....atas sekeping nota kebenaran oleh orang putih....Malayan Tin Dredging

Cubaan mamak Mahathir haram jadah,daim,ghafar baba..dll untuk memonopoli tanah melalui Maju Perak dan MMC dengan menggunakan ugutan akta kanun tanah negara untuk tujuan pembangunan terbantut kerana benggali itu bawa kes kemahkamah,bergolok bergadai mempertahankan hak.....akhirnya menang kes atas sekeping nota kebenaran orang putih....tanpa geran,tol pun tarak boleh menang.....!
Kenapa ?
Benggali itu tak pulak terkencing dalam seluar bila anggota Majlis tempatan,PTD,Polis kepung dengan jentolak untuk mengusir beliau keluar.......atas nama pembangunan dan akta itu,ini...

Dah kata...! melayu ni bila dengar akta itu,ini mula kecut telor macam asam masin kecut....terkencing terberak dalam seluar......
Mudah tertipu oleh Gerombolan lanun Umno(B)/Bn...!

Mereka pun cuak juga....lihat demo anti zionis,apco......kalau dah ramai terkencing juga anjing kerajaan tu.....

Isham gua salut sama lu bawak ini hal....!!!
Bagaimana perjalanan mempertahankan hak walaupun tanah tol....tak semudah itu untuk ditipu lagi dan lagi oleh melayu zinos Umno(B)/Bn.....

Zionis Melayu Umno(B)/Bn ni paling takut apabila rakyat bangkit menentang kezaliman yang tak henti-henti sekarang ni.....

Kita gembelengkan tenaga dengan apa jua cara agar orang melayu kampung tidak ditipu terus-terusan.

I help you, you help me wakakaka berkata...

wakakaka...sabit bukan aku kat Kg Baru..

wakakaka...biar berlumut tanah Kg Baru nama nak di jual...ghontikan jo la

wakakaka...Kg Baru adalah salah satu simbol kuasa rakyat...ada percaya ka cakap wa...KG BARU SIMBOL KUASA RAKYAT.

Tanpa Nama berkata...

PEPATAH TERKINI....HATI INDIA ITU DI BATU CAVES...HATI CINA ITU DI PULAU PINANG.HATI IBAN ITU DI GUNUNG SANTUBONG,HATI KADAZAN ITU DI GUNUNG KINABALU DAN HATI MELAYU ITU DI KAMPUNG BARU.PEM NAJIB....ADA TERIMA, ROGER N OUT.