Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 16 Jun 2010

SATU LAGI PROJEK KRONI ROSMAH MANSOR




IMEJ YANG INGIN DILUPUSKAN DARI INGATAN BERSAMA



KHAIRY : UTAMAKAN BIASISWA , SAYA SEDIA SIDAMH DI PARLIMEN BOCOR - minsider

Pergerakan Pemuda Umno hari ini menggesa kerajaan mengkaji semula keputusan untuk mengurangkan jumlah biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) yang diberikan kepada pelajar-pelajar melanjutkan pengajian ijazah di luar negeri.

Justeru, Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata selaku anggota Dewan Rakyat beliau sanggup bersidang di bangunan Parlimen sedia ada yang disebut-sebutkan akan dipindahkan ke Putrajaya atas alasan demi keselesaan dan kerana bocor.

“Saya sedia duduk dalam bangunan Parlimen sedia ada jikapun ada kebocoran siling sekali-sekala daripada melihat sejumlah wang besar dibelanjakan untuk keselesaaan Ahli Parlimen sedangkan ia boleh digunakan untuk menjanjikan masa hadapan lebih cerah untuk negara dan anak-anak kita,” katanya.

Kata Khairy, pihaknya menerima hakikat bahawa kos menampung pengajian luar negeri adalah amat tinggi, tetapi berpandangan bahawa ini merupakan pelaburan yang membawa pulangan jauh lebih tinggi kepada negara Malaysia dalam bentuk modal insan yang berkelulusan tinggi.

nota:
baca sekali lagi dan halusi kenyataan menantu dolah ini.
ini adalah kenyataan yang menentang parlimen di pindah.
ini lah isinya yang lebih penting.
kj pasti sedar bagaimana oxfart yang
beumur 700 tahun tidak pernah pindah pindah
dan tidak berubah ubah hingga menjadi tradisi ilmu.
ini juga pandangan kj yang melihat bahawa
semua yang dirancang ini tidak ada sangkut paut
dengan tradisi dan budaya tetapi untuk buat projek.

kita lihat dan tunggu ke arah mana jadinya semua ini.
madey nak ubah stadium merdeka – gagal
mat mongol lagi hebat nak ubah parlimen
dan yakinlah kertas cadangan telah ada untuk dialihkan
masjid negara dan muzium negara.

tak percaya?

kalau ada kawan kawan di EPU sila tanya kah kah kah

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ala, si KJ tu kalau dikasi jawatan Menteri, pasti tak lawan taiko dia...

kingkonglee69 berkata...

hai hicyam,
lu kasi gua confuse ma,.. mana satu DS Nizar Jamaluddin @ Keri Jamaluddin.
Pasai pa itu Keri sudah mulut besar, cakap bela rakyat - Keri cakap pasai Oxfolk 700 tahun tradisi ilmu. Keri cakap tak angkat keris mana ada ummph.
Idea cibai mau pindah itu parlimen ke putrajaya kos RM800 juta.
Keri tau itu projek akan dibaham oleh cukong2 bukan Keri punya geng. Keri tau isteri Rosmah tadak lantik dia jadi Tim menteri/menteri.
Keri tau pemuda umnu sudah matipucuk.
Keri tau pemuda umnu tadak dengar dia punya cakap.
Keri tau program pemuda umnu sudah sudah hampeh.
Ketua Pemuda umnu Keri Jamaluddin mulutbesar sama ngam dengan Ketua Pemuda Pas Tantawi@Telawi serban besar & Ketua Pemuda PKR report polis paling besar.
Gua setuju parlimen dipindahkan ke ulu klang tapak zoo negara @ zoo negara boleh dijadikan 2nd parliament.
nanti kita lihat Keri akan duduk kat parlimen yang bocor, menikmati titis air hujan yang tempias & akhirnya Keri akan tenggelam bersama dengan parlimen. Akhirnya riwayat Keri sebagai pejuang rakyat akan dikenang oleh isterinya, anaknya & mertua bapaknya.

Tanpa Nama berkata...

TUDM Sg Besi dah dapat....cuba2 pula kawasan lain yang berdekatan...OOOIIITTT Parlimen pulak???....Senduk betul

Tanpa Nama berkata...

Salah tu TT... Khairy cakap gitu dengan harapan dia ada lagi di parlimen di penggal hadapan dan penggal2 berikutnya... tu nak bg signal kat si jib la tu... hahahahahha

Lang berkata...

pehal lak mamat ni songsang tetiba2 nih... aku tengok mcm sizahid dulu... asik songsang... akhirnya dapat kerusi empuk dalam kabinet dapor...

usaha yang sama juga sedang digerakkan oleh kambing jantan nih...

parpukari tak marah ke kambing jantan mengembek kuat2 nih?

Tanpa Nama berkata...

ini kerja mudah jer isham, pakai jin, semua boleh jadi punyer... melayu ni manalah cerdik sangat, sama jer otaknya dengan orang asal dalam hutan nu...

Tanpa Nama berkata...

rega parlimen baru lebih kurang sama je dgn rega istana baru????

tu tak masuk peralatan dan kemudahan lain. kalau masuk mau cecah 1 bilion kot. kalau 2 maknanya 2 bilion

betul kata derih jala
negara nak bengkrup

Tanpa Nama berkata...

Tambah biasiswa utk pelajar luar negeri saja buat hapa!

Kalu nak tambah biorlah tambah suma biasiswa dalam dan luar negeri

Bilangan pelajor dalam negeri yang jauh lebih ramai la

Tak kan pelajor luar negeri diberi biasiswa JPA, pelajar dalam negeri keno pinjam PTPTN!!

Mana aci macam nih!
Bengap jugak Kerbau Jantina (kj) nih

Rillink berkata...

Gua tak caya ciput pun cakap orang politik nii,mana ada orang politik yang ikhlas,semuanya pengampuuuu.si KJ nii kalau tok jib kasi jawatan menteri gerenti jadi berok YES MAN.orang kampong kau yg seorang ni isyam jangan di percayai kata katanya kerana ini jenis berok munafik.

Tanpa Nama berkata...

1 rumah kos rendah = 40ribu
1 parlimen baru = 800juta

siapa belajar ppsmi mesti cemerlang dan terbilang apakah jawapan2 kepada perkiraan ini:

1.jika cadangan projek parlimen baru di campak ke longkang, berapa banyakkah rumah kos rendah baru boleh dibina supaya 'rakyat didulukan' bukan sekadar retorik yang dihambur dari mulut babi yang tak mungkin terbang dan tidak reti pula menunai janji?

2.jika kedua2 parlimen baru dan istana baru (juga berharga 800juta) tidak dibuat, berapa banyak pula jumlah rumah kos rendah baru boleh dibina untuk meyakinkan lagi bahwa sememangnya rakyat didulukan?

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)

Tanpa Nama berkata...

DIDI KOTA BELUD BERKATA; TT.....ALAHAI MANGKUK HIPOKRITNI....MASIH LAGI NAK JADI HANGKOK LAKONAN WILL SMITH TU...ALAHAI MANGKUK......FILEM TU DAH BASILAH BEB............

Tanpa Nama berkata...

bagus betul khairy ni.
ikhlas bercakap.

p/s: pengesahan perkataan aku die suruh tulis 'logedik'. kah kah kah.