Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 16 Jun 2010

DARI KOTA BAHRU




ISTERI DAN SUAMI LARI



berita terakhir dari kota bahru
melaporkan isteri bik mama telah
berjaya menaiki kapal terbang
sebelum beratus ratus penunjuk
perasaan sampai ke lapangan terbang.




JAM 10.57

DARI LAPANGAN TERBANG KOTA BAHRU

para pendemo dari stadium telah bergegas
memburu lord murujib yang telah melarikan diri
dari plencaran pesta kelatan.

pesta kelantan yang telah dilanda banjir dan
leterik padam ini cukup memalukan
bik mama.

sayangnya lord murujib telah berjaya
melepaskan diri sebelum para
demonstran sampai.







KESIAN TOK PA ...APA JADI DENGAN ALAT PEMBESAR SUARA ! SIAPA SABOTAGE !!!







SUWEY PUNYA BADAN - SOUND SISTEM GAGAL - LANCAR PROGRAM PAKAI LOUD HAILER





SILAP LORD TAK JADI DATANG

stadium black out
para demonstran yang bersedia bergegas ke lapangan terbang
untuk berdemo keran mungkin lord murujib lari.

stadium masih gelap.

semua teraba-raba.


JAM 9.46

Lord murujib sampai

JAM 9.30

Lord Murujib belum sampai sampai.
Minah cun dan balak telah celaah


JAM 9.04

mengikut aturcara majlis jam 8.45 kesampaian
lord murujib dan bik mama.

jam telah melintasi 9.malam.
hujan masih lebat
kilat sabung menyabung

ini sms dari hussam : allah lindungi negeri kelantan !



JAM 8.48


fru kelihatan merata rata
nampaknya satu warga kota bahru
sedang di jaga oleh 20 orang fru.

malam ini kota bahru adalah kota
paling selamat sesudah baghdad kah kah kah


JAM 8.46

stadium tempat peresmian kosong
tidak kelihatan artist yang
seharusnya telah memulakan malam ini.

apakah akan ada maian bunga apai malam ini
dengan ribut dan hujan ini
bagus juga kalau dihappykan
dengan maian bunga api.

nak bagi bik mama senyum sikit kah kah kah




INI GAMBAR TERKINI - JAM 8.44 DARI KOTA BAHRU SEMUA LUNGKUP OLEH HUJAN





jam:8.41 malam

TERBARU:


hujan makin lebat
kilat sabung menyabung
banyak khemah tercabut

siapa punya angkara?

siapa bertanggung jawab memanggil
nama inrahim ali?

bik mama akan kecewa kerana
angin ribut ini kalau tak berhenti
habis rambut terbarai kah kah kah



FRU DISERATA PENJURU ARAH KE STADIUM



HUJAN LEBAT KACAU MAKE UP BIK MAMA





BEBERAPA MINIT TADI HUJAN LEBAT TURUN



warga kota bahru bertempiran lari

fru kelihatan di pelbagai penjuru arak ke stadium
ini kerana telah ada ura ura untuk berdemo malam ini.

demo malam ini adalah menuntut royati minyak
dan juga memberi ingatan kepada penganjur
agar jangan kurang ajar tidak menghormati
tuan rumah.

kaki kaki bodek dan jantan berperut gendut berbaju
batik lengan panjang kelihatan datang dengan kereta
besar mereka semua menuju ke stadium.

semua nak tunjuk muka pada bik mama
manalah tahu dapat projek tudm
di sungai besi atau dapat
projek beli tandas untuk istana negara
atau dapat projek supply botox
untuk bik mama kah kah kah

22 ulasan:

OrkEd Desa berkata...

hnya kerana PM dtg ke Kb ari ni semua jln jam gara2 kena arah oleh polis supaya bg laluan utk PM...perjalanan yg amik masa 10 min jd 20 min....

TT, kim salam la kat bik mama tu...kalo artis dtg cni bertudung, bik mama bila lg???

Tanpa Nama berkata...

Lu buat apa kat Kay Bee? Tu kg gua tu ........

average joe berkata...

rakyat didulukan... untuk ke tepi bila 'pembesar2' lalu... mana taknye, pembesar sebesar gajah (badak je ke tt?) terpaksalah oranglain kosongkan laluan nak bagi muat!
rakyat didulukan... poooorah!!!
royalti rakyat tak bagi
subsidi rakyat nak tarik
ofis engkau nak baru
istana engkau nak baru
jalan engkau nak lalu
kapalterbang engkau naik dulu
rakyat didulukan??? dubur saiful la engkau dulukan!!!

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)

Tanpa Nama berkata...

Sesungguhnya Allah swt telah memberi petunjuk yg baik kepada sekalian umatnya supaya berfikir antara kebenaran dan kejahilan...

Maka setiap kejahilan itu akan ditunjukkan jalan lurus supaya kembalilah ia kepada kebenaran...

Akan tetapi jika kejahilan itu terus berleluasa bergelumangkan amarah, maka Allah swt akan menunjukkan kekuasaanNYA dan mereka2 yg engkar dan berterusan ingin berada bersama kejahilan akan ditujukan JALAN KELUAR tanpa ia perlu bersusah payah merosakkan umat lain....

bukan hadis tetapi ungkapan jujur

Lawan tetap lawan..ftg (finish the gerombolan)

CodeNameSomaliPirate berkata...

Inilah gara-gara ingkar kepada wali selipar yang maksum. Lagi sekali PM datang tak bagi wali selipar berucap alamat gempa bumilah Kelantan...

Tanpa Nama berkata...

0930 hujan mulai reda.kelihatan bik mama n brehem alia naik pentas utk myanyikan lagu katak oh katak mgapa kau pggil hujan..

Tanpa Nama berkata...

Isham,

Sekarang pukul 9.54 malam...
Radio Klasik Nasional dah lebih setengah jam, dah 3-4 kali sebut yang siaran klasik nasional akan membawa siaran dari acara di KB....
Tapi masih belum sampai KB lagi... masih dok putar lagu klasik.
Tunggu tengah malam nanti kut baru sampai KB

Lang berkata...

ketulahan.....

reverie berkata...

Bangun anak muda. Lawan kezaliman orang-orang tua perompak ni semua.

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah!
Kesian si brahim, dia dipersalahkan oleh stopa kerana tiba-tiba hujan turun dgn lebat di Klantan.
kau pula brahim kenapalah duk nyanyi lagu "katak 0h katak", banyak lagi lagu-lagu kroncong yg ada.
Stopa pula dimarah oleh bik mama, adakah manasabah fisrt lady disuruh merasmikan majlis guna haler, no class.

Tanpa Nama berkata...

Duit Royalti pun sapu dan sekarang duit felda pun dah susut.
Inilah UMNO pembela ugama islam tapi tidak pernah melakukan kerja untuk mencari keberkatan daripada Allah.
Kepada ahli2 UMNO sedarlah sikit dan buka minda supaya tidak ditipu oleh PM dan kabinetnya.

Tanpa Nama berkata...

Padan muko

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah...hohohoho!!! mcm rasmi sukaneka budak tadika je pakai haler!!!

asyMok_Aambo berkata...

Langit itu Tinggi
Bumi itu Rendah.

Tanpa Nama berkata...

nape nak bina istana baru?x paham...ke saja2 nak create another projek supaya poket puak2 AMNO sentiasa penuh...kalau ada duit utk itu mesti ada duit utk subsidi kepada rakyat...mana lebih penting????lu pikirla sendiri..

Tanpa Nama berkata...

satu fenomena berlaku semalam 16 June 2010..

di Singapore pon hujan turun lebat sehingga banjir orchard road/scotts road..

foto2 boleh tengok kat malaysian insider..

siapa sangka...Allah maha kuasa.

tengok berita ini..

In 1999, Singapore’s The New Paper explained why Orchard Road will never flood…
June 16, 2010JUNE 16 — Well, almost never.

For a flood to hit anywhere in Singapore, it takes a combination of high tides and about 100mm of rainfall within an hour.

And Orchard Road is protected by its mighty rain drain — the Stamford Canal.

Thanks to it, shoppers haven’t had to slosh through waist-deep waters since 1960s.

But what makes a good drain?

According to a Ministry of Environment (ENV) spokesman, it’s the flow capacity of a drain and not its storage capacity.

In other words, it isn’t the size of the boat that matters, but the motion of the ocean.

And Orchard Road’s supersucker had plenty of that.

It can empty an Olympic-sized pool before your cup of latte has time to cool

Tanpa Nama berkata...

TT...

banyak ke lembu yang datang lepak kat stadium tu malam tadi?
ada berapa ribu ekor??

kerbau pun ramai jugak ke??
wakil katak ada ikut bersidang ke??

Tanpa Nama berkata...

bila bik mama dan isteri nak dtg lagi ke KB?
janganlah malu2
janganlah segan2

Tuhan bayar cash....
tak ada tangguh2
tak paham2 lagi!!

Lain kali datang rumah orang, jumpa dan bagi salam kat tuan rumah dulu! Jangan main masuk macam orang tak beradab! Jangan main redah macam rumah tu rumah bapak kita!

bangang la kalau tak paham lagi

Tanpa Nama berkata...

itu baru sikit tuhan tunjuk kebesaran dia.. nasib baik tak di panah petir...:).. apa2 hal pun jangan segan, jangan malu datanglah ke kelantan lagi.

Tanpa Nama berkata...

kesian... ingat2 nak jolok dapat wang ehsang rupanya hampa..itu yg meghoyan tuh...kah...kah...kah.. pm datang bawa hujan rahmat di kb ...nik aajis lupa nak solat hajat mintak hujan...denagan paklah bolehla ...kah..kah

Amyra berkata...

itulah org kata HUJAN BAWA RAHMAT

Tanpa Nama berkata...

Hujan turun lebat. Isteri bikmama naik cepat2.
Kenapa tinggalkan stopa jeli sama black-out, stopa jeli resmikan dengan guna loud speaker...
para demonstran bagai hujan menimpa hati kecut bikmama
para katak bertepuk kaki menyambut fiesta tak jadi..

(bang tt, posting ini anak link juga ke blog ana, mohon dengan izin)

jalan JPJ,panji.