Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 3 Jun 2010

TAK PERLU NAIK CUKAI - SELESAI KAN KES RASUAH





PENING KEPALA PAK AJI




SIAPA JANTAN INI ? KAKI RASUAH? TAK BAYAR CUKAI? SIAPA DIA ?



41 PERATUS PENJAWAT AWAM TERBABIT RASUAH TAHUN LALU :CUEPACS – mStar

Seramai 418,200 atau 41 peratus daripada 1.2 juta penjawat awam dikesan terbabit dengan aktiviti penerimaan rasuah sepanjang tahun lalu, kata Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) Omar Osman.

Beliau berkata, jumlah itu adalah membimbangkan dan harus ditangani segera.

"Bagi menangani masalah tersebut, Cuepacs akan bekerjasama dengan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya mereka yang terbabit dengan aktiviti rasuah diambil tindakan dan diheret kemuka pengadilan.

KAH KAH KAH..

woit…. BANYANGKAN…DAN CUBA TEST… kah kah kah…

kah kah kah… PERGI KE PEJABAT LIHAT PARA PEKERJA DAN PEGAWAI…kah kah kah…

kah kah kah… KIRA SEPULUH ORANG… kah kah kah…

kah kah kah…. EMPAT DARI SEPULUH INI MAKAN RASUAH…. kah kah kah..

woit… KALAU 100 ORANG…. 41 ORANG MAKAN RASUAH… kah kah kah..

kah kah kah…. BETUL LAA KATA MALOAN JALA… NEGARA INI NAK MUFLIS…. kah kah kah..

kah kah kah... INI LAH SEBAB NEGARA TAK ADA DUIT... kah kah kah..

woit... SELESAIKAN INI DULU... SEBELUM CUKAI GASAK SAMPAI TERBRAI...kah kah kah

nota:
90% penjawat awam ialah:
orang melayu
I rest my case… my lord kah kah kah


12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

gasak sampai terbarai = GST = Geng songkok tinggi..wakakakakaka

zane berkata...

..padahal sebenarnya ada agenda tersembunyi.

kalau kami kaum guru jangan haraplah dpt makan rasuah. Guru tidak ada akses kewangan, hanya mengadap murid-murid dan pelajar-pelajar. Tidak, kami memang tidak rasuah, tidak mungkin merasuah kerana nak rasuah apa?

Tapi kalau polis tak berani nak kata. ada kawan aku duit sentiasa beribu dalam handbag dia. Suami polis. Suami dia tak brani nak pggng duit, takut kena serbu jadi bini yang bekerja jabatan lain tolong pegang. Selamat ah dari kena check. Soalnya, mana datangnya duit beribu tuh? Dan mengapa selalu saja ada? kata orang dia pau kilang2 haram sebab tu dpt tak putus bekalan RM dia.

jangan terkejut nanti asda kenyataan pak Menteri kakitangan awam jgn hrp dpt bonus sebab dah banyak pelahap rasuah!

Tanpa Nama berkata...

Wow ini sudah bahaya 4 dari 10 kakitangan Kerajaan ambil rasuah?

CUEPACS taknak buat kajian pula ke, dalam 70 orang Menteri, Timbalan Menteri, PM dan TPM berapa pulak yang ambil RASUAH?

Kaitangan Kerajaan mungkin ambil seribu dua, tapi Pak Menteri ambik Juta-juta tu.

-madir-

kenalari,tapi ke mana? berkata...

tapi...ini negaraku. why should i run?

bab nak tengok orang solat ka, tutup aurat ka, ligat sangat mata tu. nak hina sangat kalau pompaun tu pakai skirt. nak hina sangat kalau perempuan tu tak jadi bini yang lelaki melayu harapkan.

rasuah tu haram, boleh jadi halal macam judi? rasuah tu sama dosa besar ...faham tak kakak2 gemuk di putrajaya? laki-laki gatal di pejabat duti setem? makcik2 busuk & sibuk dengan kain tudung di mahkamah khas KL? semua melayu kan? orang2 melayu ni la yang bagi aku malu nak mengaku aku melayu! melayu mcm jenis ni la.

cuma pandai BUAT MALU dengan semua orang lain..

Tanpa Nama berkata...

kenapa kita susah nak menerima KENYATAAN / REALITI yang rasuah memang menjadi budaya dah LAMA dalam organisasi kerajaan bukan perkara baru..sehingga sekarang ini jika ada kakitangan yang tak rasuah dia menjadi alien atau luar biasa di kalangan kakitangan..dah jadi barah...semua bermula bila politik gerombolan masuk ke dalam pejabat kerajaan...

wer9740 berkata...

menteri menteri dan timbalan menteri 99.99% rasuah....umno bukan 100% lagi,undang2 ikut suka kepala hotak dia sahaja..

klu umno terus memerintah tak sampai tahun 2019 bengkrap...peta malaysia makin mengecil..

tak pandai urus ekonomi rakyat dikenakan cukai dan kenaikan harga barang,hisap darah rakyat tahap drakula pun kalah..ni jenis letak straw kat tengkuk sedut lagi boleh,biar rakyat kurus kering...nasib2....

Tanpa Nama berkata...

Krisis MORAL nie.... "Like father like son" la katakan...

Kt kampung aku polis pau tokey traktor..Pasai tu lah jalanraya kat msia nie belubang2 mcm surface planet bulan!Satgi timbus esok dh belubang!Lainlah kalu kualiti jalanraya kita cap A...

Segala jentera sebesaq2 kereta kebai buleh duk guna jalan raya... Yang untung tokey workshop n tayar kereta...

Tanpa Nama berkata...

sepatutnya presiden ceupacs mempertahankan ahlinya bukan mengecewakan mereka..ahli-ahli bayar yuran tiap-tiap bulan untuk mendapat pembelaan,bukannya pengkhianatan oleh presiden.marilah kita pakat-pakat berhenti jadi ahli.tak jadi ahli pun tak rugi.apa orang lain dapat kita pun dapat.

Tanpa Nama berkata...

rembat jangan tak rembat, cover balik duit bonus yang tak dapat tu...

kalau aku keje gomen pun, aku akan rembat apa yang ada. kalau tayar beskal buruk kat garaj pun laku, aku akan heret balik rumah, kemudian jual. buang masa jer jadi baik, takder kebaikan pun sbb jerung2 sumer sudah telan gila2, tekan hidup kita, kemudian kita pulak dipaksa dengan menggunakan agama supaya hidup penuh qanaah... butuh la luuu!!!

jual jangan tak jual... zaman kapitalis ni, semuanya laku.

Lang berkata...

sepatutnya dengan mengujudkan insitut intergriti malaysia (iim) kadar rasuah makin menurun, pekerja ponteng makin turun, kakitangan bermasalah semakin turun... tp apa yang terjadi adalah sebaliknya... tersasar ke matlamat penubuhan tu... atau hanya nak mengujudkan peluang kerja dan naik pangkat saja...

iim hanya gelembung dengan iklan dalam tv... nak tunjuk pada rakyat iim buat sesuatu... rakyat ke makan rasuah? oh ya.. kadang2 ada tp jumlah kecil saja.. kain pelikat, beras, janji manis dan sedikit gula2... tu pon kalau ada prk saja.

kalau lihat didada2 mat2 dan minah pulizi pon ada lencana intergriti... secara jujur logo tu memang cantik.. tapi cantik pada logolah sbb ada juga yang tanpa segan silu mintak kopi cap kepala agong jugak.

intergriti dimesia ni indah gelembong dari realitinya.

zzzzzz....zzzzzz....zzzzz

Tanpa Nama berkata...

kalo campur2 jumlah rasuah/komisen 420000 orang tu, rasanya baru RM10 juta jer rasuahnya.

Tak macam sekor2 menteri, setiap BN punyer Ahli Parlimen, jumlah rasuah tiap2 sekor dah RM10 juta ke hapa ratenyer. Itu blom kira orang macam Razak Baginda lagi tu..hidup makan komisen.

Tanpa Nama berkata...

bangang punya presiden...kat opis aku ada 12 orang staf...5 org makan rasuah ???? pantek punya presiden..confirm tahun ni dapat datuk..