Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 8 Julai 2010

MAKAN MAKAN MAKAN




TANJUNG


tanjung memang terkenal dengan makan.

malam tadi aku makan di restauran china
d tepi laut - ok saje
lalu dibasuh dengan cendul mamak

jam sebelas masuk makan lagi - line clear -
hanya makan gulai ikan - kalau masuk tanjung
mesti makan nasi yang ada kas kas
kas kas ini baik untuk membuka seleras
dan untuk kah kah kah

pagi ni makan nasi ayam -di chulia street
beberapa jam kemudian - pergi ke kopi kedai lorong
terbaik - roti bakar dan kaya
kopi o terbagus

jam 2 petang - makan lagi - mee sup kepala ikan
ciiis... banyak aji no moto - jauhkan dari aji no moto !
tapi air kedongdong cukup baik -aku minta dua gelas
kedondong hijau dengan asam boi.

kemudian minta air buah pala - nikmat hidup
yang amat sangat bila air sejuk masam menjalar
kedalam tekak.

sepuluh minit tadi - singgah di sebelah masjid
kapitan keling - nasi kandar lagi

rahsia: apabila berjalan untuk makan - jangan makan
kenyang. makan sikit sikit untuk merasa sebanyak
yang boleh.

jam 5 - masih belum tahu d mana nak makan.

yang tak pernah ke tanjung - datanglaaa
disini tempat makan yang terbaik dalam dunia.

ini bukan bohong - ini fakta - bila kerajaan
pakatan ambil tanjung pasti akan lebih meriah
pulau ini.

sekarang ini pulau pinang semakin bebas dari lelaki
gendut memakai baju batik berlengan panjang kah kah kah


8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jam 5 petang aku selalu kena bubuq kacang bubuh pulut kat tepi jalan penang road lepas tu kena ayaq sejuk.sempoiiii.
kalau tak tau tang mana
tanya mamak line clear.

...dulu orang tanjung...
...la ni orang perak...

Lang berkata...

lepas makan jangan lupa cari kayu..

nak cari kayu..
nak cari kayu...

Tanpa Nama berkata...

sebelah masjid kapitan keling.

nasi kandar beratur..hehehe

umar al khattab berkata...

...
terima kasih TT.

bangga aku menjadi orang penang

ha ha ha

kalau TT ke Kepala Batas, tanya orang dimana kedai makan Pak Din ikan bakar. terbaik..

tak pun tanyalah dimana sup tulang Lahar Kepar. banyak aji-na-moto. keh keh keh

Tanpa Nama berkata...

kat Masjid tak singgah ke?

mi-phg berkata...

KALAU NAK PEKENA POPIA PI KAT DEPAN ASTAKA STADIUM POPIA NUR MOHD WAKTU TGH HARI SAMPAI 5 PTG LAMBAT HABIS.
PAGI SAMPAI TGH HARI PI TRY AIR SOYA
IBO DEPAN KUBUR JALAN PERAK ,HABIS 2
PI KENA MEE GORENG KADIR KAT JLN MAKLOOM DEPAN FLAT NUSANTARA..OK TT

Tanpa Nama berkata...

ada anoy tanya " kat mesjid tak singgah ke?"

takkan lah nak bagi tahu semua tang solat2 ni, tajuk pun dah - makan makan makan-
lagupun filim TT adalah filim dokumentari bukan filim dakwah kan kan kan...

jalan JPJ panji..

Tanpa Nama berkata...

Hoi TT, ayat power!

Hoi TT, asyik2 mentedaghah ajer!

Hoi TT, keluar ayer lioq wa!

Hoi TT, char kuey tiow penang kat perda....mmg power!

Hoi TT, penang mmg syok makan!

Hoi TT, lu jgn lebih2 promo makan kat penang!

Hoi TT, buat hati wa nak balik penang!

Hoi TT, jangan sesah ajer...

Hoi TT, ingat2 pada sahabat2!