Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 10 Julai 2010

SEKARANG BARU NAK SEDAR


RAMPAS RUMAH TOYO - JADIKAN HOSPITAL JAMIN SATU SELANGOR GUMBIRA



MAJLIS PENASIHAT PBT BAZIR WANG - melayau

UMNO Selangor menyifatkan kerajaan negeri hari ini cuba membazirkan wang rakyat apabila bercadang untuk mewujudkan majlis penasihat kerajaan tempatan di Selangor.

Ketua Penerangannya, Abdul Shukor Idrus berkata, cadangan tersebut dilihat tidak wajar dan hanya menambahkan lagi masalah dari segi kewangan kepada pihak berkuasa tempatan (PBT) di negeri ini.

Ini kerana, kata beliau, difahamkan setiap seorang daripada 288 ahli majlis di 12 PBT yang diumumkan pelantikannya oleh Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada Rabu lalu itu akan dibayar elaun tetap kira-kira RM700 sebulan tidak termasuk dengan elaun mesyuarat.

Dengan pelantikan itu, ujarnya, PBT terpaksa memperuntukkan hampir RM201,600 sebulan untuk membayar elaun tetap ahli majlis terbabit dan jumlah itu dianggarkan mencapai RM2.4 juta setahun.

KAH KAH KAH..

woit… BARU SEDAR TENTANG PEMBAZIRAAAN…. kah kah kah…

woit... TOYO PAKAI DUIT RAKYAT BAWA ANAK BINI KE DISNEYLAND... TAK MEMBAZIR?...kah kah kah..

kah kah kah… MASA MALAON TOYO BERI 200 HEKTAR TANAH PADA DRIVER…. TAK MEMBAZIR…. kah kah kah..

woit…. PUNYA KAYA DRIBER TOYO…. HINGGA ADA DRIBER SENDIRI…. kah ah kah…

woit… BERAPA MEMBAZIR … DUA PERPULUHAN EMPAT JUTA RINGIT SAHAJA…. kah kah kah…

woit… PINTU JAMBAN RUMAH TOYO LEBIH MAHAL DARI INI…. kah kah kah..

woit… SELANGOR KALAU TAK CUKUP DUIT BOLEH LELONG…. RUMAH TOYO…. kah kah kah…

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dah pun namanya GEROMBOLAN, memang la bodo piang isham ooi!!!!

SEKONGKOLAN masih ok lagi sekarang ni. Tapi SEKONGKOLAN akan kalah, hanya dengan isu ini diwayang kulitkan, "isu negara Islam PAS". Ko tengok ini isu bergetah beb, modal ini saja sudah cukup untuk bagi SEKONGKOLAN mati mengejut pada PRU-13 nanti. Karpal lawan Nik Aziz taruk tiap2 hari dalam Melayau, Berita Hairan, RTM, TV3SUKU, TV9 SYURGA dan ASTRO. Ini sudah cukup untuk bungkus SEKONGKOLAN. Isu ini bodoh, tapi tak dak sapa mampu bagi jawapan yang konkrit, ini isu grey area yang GEROMBOLAN akan main habis2an dan SEKONGKOLAN tiada mampu berbuat apa2, hanya dengan CHECKMATE ini saja SEKONGKOLAN akan LINGKUP.

Lang berkata...

elaun tetap 700 sebulan... buat keje dan mereka terdedah kepada siasatan sperm... nak kata berbaloi... tak berbaloi... tp rasanya cukuplah sebagai ahli majlis.. ada juga duit poket tambahan..

yg dolu2... mau ke 700?... macai diorang pon tak mau kalau 700... tu sekali hanyun habis... yang aku tahu... jd mb ni mereka juga jd pengerusi anak syarikat negeri... dapat fulus juga... bukan riban tau... puluh riban... apa tu tak membazir?... buat tugu keris sana sini.... tak membazir?... buat gelanggang futsal dalam hutan belukar tak membazir?.. errr maaf silap la pulak... itu namanya pembangunan kepala hotak mangkuk hayun... hehehehe

Tanpa Nama berkata...

Betul.....betul...betulll......
Lelong-kan kandang Toyo a/l BapaAyam...
Kah.kah.kah.....

Tepat...tepat...tepattt....
Roboh-kan reban Toyo a/l PingganMangkok.....
Kah.kah.kah......

Ini baru-lah satu Malaysia "Happy"

Pencuri sentiasa-lah pencuri !
Penyamun sentias-lah penyamun !
Bapa ayam sentiasa-lah bapa ayam !

Apa boleh buat ?!
Kah.kah.......kah......
Booo...bot..bot...
Ketawa sampai mengebom di Hiroshima lagi
Booo...bot.. bot...
Oopss.....
Kah.kah.......kah......

"He that first cries out stop thief, is often he that has stolen the treasure."
William Congreve, Love for Love (1695)
English dramatist (1670 - 1729)

Tanpa Nama berkata...

Ayoyo itu dokter gigi, brape dia caj utk cabut satu batang gigi? RM80? RM100? brape banyak gigi dia suda cabut?

Tanpa Nama berkata...

Rumah ini dibina,untuk rakyat sesekali dijemput untuk baca doa selamat, majlis cukur jambul, majlis baca yasin, majlis buka puasa, majlis hari jadi dan sambutan aidil fitri.

lepas makan, jangan dok lama2, cepat2lah balik sebab tuan rumah
nak rehat bersama kaum kerabat je.

ha ha ha berkata...

Bro...

Ha ha ha ha... JKKKP..tu tak membazir..lagi membazir ..kalau Pengkerusi JKKP dibayar 200 hinggit ..berapa JKKP ada kat Selangor..kalau ada 10,000 JKKK..tentu ada 10,000 JKKP..maka perbelanjaanya menjadi 2,000,000 sebulan..dan mereka ni jadi Pengacau Kampung ....ha ha ha

Baguih punya sipir..

Ha ha ha