Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 6 Julai 2010

SILA GUNAKAN BAHASA CANADA





REBAN AYAM TAIB MAHMUD DI CANADA



BERI PENJELASAN JUJUR KEPADA TAKYAT : TAIB – melayau

Para wakil rakyat dan penjawat awam perlu melakukan penjelasan secara jujur sekiranya sesuatu pembangunan mahupun rancangan itu tidak dapat dilaksanakan supaya rakyat lebih yakin dan percaya situasi yang dihadapi oleh kerajaan.

Taib Mahmud berkata, jika mereka tidak berani bercakap benar sebaliknya hanya berjanji, dikhuatiri akan menyebabkan rakyat tertunggu-tunggu mengenai projek yang ingin dilaksanakan oleh kerajaan.

Menurutnya, keadaan seumpama itu boleh menghakis kepercayaan rakyat kepada kerajaan.
‘‘Perkara seumpama ini amat bahaya apabila pilihan raya tiba kelak.

‘‘Disebabkan itu, kita perlu bersikap jujur dan ikhlas apabila memberi penjelasan dalam membantu dan mengatasi masalah yang dihadapi oleh rakyat,” katanya.

KAH KAH KAH…

woit… NAK MENANGIS KE NAK KETAWA BACA BERITA INI… kah kah kah..

kah kah kah… INI MACAM MAK KERBAU SURUH ANAKNYA PAKAI BAJU PUTEH… kah kah kah..

kah kah kah…. INI MACAM LALAT JANTAN SURUH LALAT BETINA JANGAN CIUM BANGKAI…kah kah kah..

woit… INI MACAM KHIR TOYO MINTA MAT TAISON JAGAN CURI TANAH SELANGOR… kah kah kah..

woit… INI MACAM TAIB MAHMUD MINTA BIK MAMA JANGAN SUKA PERGI SHOPPING. …kah kah kah


nota:
malaon ini faham ke erti perkataan jujur?
malaon ini faham ke erti perkataan ikhlas?

kalau cakap bahasa canada malaon ini pasti faham kah kah kah


16 ulasan:

Lang berkata...

kah.. kah.. kah...

melayu cakap bapak borek.. anak berbintik2..

bertahun diajar menipu tetiba disuruh berkata jujur..

berzaman keje menipu... mau ke org percaya kalau dia kata kali ni tak tipoooo...

baik suruh sitaip tu pasang notis kat reban ayam dia dikanada... tulis notis tu begini... "ini bukan reban taib muud"

Ez Puella Sapiens berkata...

I've been in Canada 5 years,since when ada bahasa Canada?

lol

blogenstarz berkata...

'Disebabkan itu, kita perlu bersikap jujur dan ikhlas apabila memberi penjelasan dalam membantu dan mengatasi masalah yang dihadapi oleh rakyat,” katanya.

ISHAM
PUN KENA MACAM TU JUGALAH.JANGAN BANYAKAN FITNAH.

Keliwontron berkata...

Ketawa sampai menangis keluar air mata la Bang TT baru syiok kah kah kah .... Taib Oh Taib .... kalau org panggil kau Taik pun aku tak kisah dah la ... merompak duit rakyat Sarawak mmg pandai otak geliga kau tu ... ada hati pulak nak nasihat org kah kah kah ....
Ini dah macam suruh Jamaludin Jarjis jaga Pusat Asuhan Akhlak Perempuan2 Sundal kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Taib Mahmud patut disiasat oleh SPRM. Mana SPRM? Teoh Boon Hock disiasat sampai mati sebagai saksi perbelanjaan RM2,000 beli bendera Jalur Gemilang....1Malaysia.
Taib Mahmud beristana diKanada tak disiasat!..Bangsat SPRM.
Aku fedup la..wahai rakyat Malasia mari kita tukar BEEN dengan PR menjelang PRU13.

blogenstarz berkata...

‘‘Disebabkan itu, kita perlu bersikap jujur dan ikhlas apabila memberi penjelasan dalam membantu dan mengatasi masalah yang dihadapi oleh rakyat,” katanya.

Begitu jugalah yang diharapkan pada ISHAM......

blogenstarz berkata...

100%.... DELETED

Tanpa Nama berkata...

Salam TT,

Ini penyamun hanya faham Satu Bahasa,

Rembat dan Rembat sahaja!

Tanpa Nama berkata...

he still think all sarawakian lives in the cave...

or do they?

umar al khattab berkata...

tak hairan.

inilah antara top 10 melayu terbangsat dalam muka bumi.

http://sarawakreport.org/

ha ha ha berkata...

Ha ha ha..

Jika kamu rasa mendapat berita dari orang yang munafik atau fasik ..hendaklah kamu memeriksa dulu kebenaranya...ha ha ha..

Hanya untuk mereka yang rajin berfikir..semoga berada di jalan yang lurus ..amin..

Tapi kalau yang menyampai pun dah bengkok, kalau "kona" macamana pun tetap bengkok ..ha ha ha

Malangnya kalau kita tak tahu yang menyampai tu sudah bengkok tapi sudah kena lipat baik punya..mula lupa dan malas untuk berfikir..jadilah seperti mereka yang jatuh ke lubang yang gelap..ha ha ha.

Tanpa Nama berkata...

@ blogenstarz, lu memang genius... pak isham sebarkan ini semuanya fitnah belaka.. mengumpat akan masuk neraka.

tapi malangnya fitnah ini benar2 berlaku, kalo kita simpan, banyak orang akan sengsara dek kerana malon taib itu sudah merembat dan terus merembat harta rakyat.

ada fitnah yang merosakkan masyarakat, tak boleh dibetulkan ka? atau duduh senyap2 dan melancap sahaja lagi bagus sambil membiarkan mereka merembat apa2 lagi saki baki harta negara?

explain sikik blogenstarz! ko nampak macam cerdik banyak dari isham... jangan bagi explain macam buah pelio jer yer..

Tanpa Nama berkata...

Menurutnya, keadaan seumpama itu boleh menghakis kepercayaan rakyat kepada kerajaan.
‘‘Perkara seumpama ini amat bahaya apabila pilihan raya tiba kelak.

CUBA LIHAT - BAGI PENYAMUN SEPERTI TAIB NI MENIPU RAKYAT SEMASA PILIHANRAYA ADALAH SANGAT PENTING BAGI DIA DAN KUNCU-KUNCUNYA. DENGAN MEMENANGI PILIHANRAYA MEREKA BOLEH TERUS MENIPU DAN MEREMBAT!

Tanpa Nama berkata...

Kita patut ikhlas memberi pandangan, rumah ini sebenarnya untuk rakyat2 malaysia yang ketingalan bas, yang tiada penginapan dan yang sesat semasa melancong di CANADA. Jadi bolihlah tumpang buat sementara waktu dirumah Agam ini.

Kah..kah...kah......

Tanpa Nama berkata...

berkokok berdekah2 ekor bergelumangan taik...taib ape yg ko merepek ni setannn

Tanpa Nama berkata...

Apalah yang genstarz bolog tu kata...

apa la lu.......kalau ya pro-UBN janganlah BODO hangat.

vicmoro kombet.