Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 8 Ogos 2010

MALIKUL SEMBAB BERFATWA LAGI



INI KE GENERIC YANG SEMBAB MAKSUDKAN ?




PELAJAR IPT PERLU KUASAI KEMAHIRAN GENERIC - melayau

Muhyiddin Yassin menasihatkan para pelajar institusi pengajian tinggi (IPT) supaya melengkapkan diri dengan kemahiran generik seperti kepakaran menyelesaikan masalah atau menghasilkan sesuatu melalui cetusan daya kreatif dan inovasi.

Sambil mengingatkan penguasaan bukan sekadar dalam kemahiran profesional, dia berkata, pencarian ilmu tidak seharusnya dihadkan di dalam kuliah sahaja.
Sebaliknya, kata beliau, pelajar perlu mengambil pendekatan lebih kreatif dalam meneroka ilmu pengetahuan menerusi pelbagai sumber.

"Ini termasuk melalui penglibatan dalam aktivisme pelajar yang akan mendedahkan mereka kepada pelbagai bentuk kemahiran dan pengetahuan yang tidak boleh diperoleh di dalam bilik kuliah.

KAH KAH KAH..

woit.. GENERIK INI KEPALA BANA SIAPA?... kah kah kah..

Woit… MALIKUL SEMBAB… HAL UNIVERSITI INI TAK PAYAH CAKAPLAH…kah kah kah..

Kah kah kah..MUKA SEMBAB MACAM INI.. NAK EJA JENERIK PUN TAK TAHU… kah kah kah..

Woit… ORANG CAKAP GENERIC… SEMBAB CAKAP GENERIC…kah kah kah..

Kah kah kah… BILA TANYA MAKNA … HABUK TAK TAHU… kah kah kah..

Nota:
masuk universiti pakai kouta bumiputera malulaaa
setakat satu pinsipal itu lecehlaaa
ambil pengajian melayu lagi mangkukk kah kah kah


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mat sembab ni sekarang dah jadi pakar perbandingan... sekarang ni suka sgt dok banding pas dgn dap..
generic la tu kot...

Tanpa Nama berkata...

"Ini termasuk melalui penglibatan dalam aktivisme pelajar yang akan mendedahkan mereka kepada pelbagai bentuk kemahiran dan pengetahuan yang tidak boleh diperoleh di dalam bilik kuliah."

Bagaimana dengan kes UKM4?

Cakap sama amal mesti selaras.

Tanpa Nama berkata...

Malikul Sembab ni bgtau 'pencarian ilmu tidak seharusnya dihadkan di dalam kuliah sahaja' tapi apasai 4 org siswazah sains politik UKM menggunakan kaedah kemahiran generik ini kena dakwa pulak dengan Mahkamah UKM. Wahai Malikul Sembab jgn nak cakap putar alam la, tak jadi punye. Kepada semua Prof Kang Kong 1M'sia hentikan membodohkan Makcik dan Pakcik Felda disamping diri membodohkan diri sendiri

Laici berkata...

cau cibai la menteri nih, sembang kuat, buat ramai cakap perkataan2 susah nak faham nak bagi nampak pandai.

kepakaran menyelesaikan masalah atau menghasilkan sesuatu melalui cetusan daya kreatif dan inovasi.

kejadah apa nih? apa yang nak diselesaikan, apa benda yang kreatif dan inovasi..bodo,cakap terang2 la, nak bagi nampak pandai, guna perkataan hebat2.

,,|,, (>.<) ,,|,, u la sembab