Ahad, 8 Ogos 2010

SEMUA CUKONG SOKONG DEB




AL- SHEIKH Al- SAHIBUL VINSEN TAN PENYOKONG KUAT DEB




JANGAN PERLEKEH SUMBANGAN DEB KEPADA BUMIPUTERA -melayau

Bumiputera diingatkan supaya tidak memperlekeh sumbangan Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang telah membantu dalam membangunkan sosioekonomi masyarakat Malaysia sehingga kini.

"Jangan memperlekeh DEB kerana dengan adanya dasar tersebut, kita dapat peluang untuk belajar sehingga ke tahap ini,” katanya ketika merasmikan Seminar Rancangan Malaysia Ke-10 di sini hari ini.

KAH KAH KAH…

Woit… MEMANG TIDAK DI PERLEKEH…. Kah kah kah..

Kah kah kah… MEMANG SOKONG DEB…. Kah kah kah..

Woit… KALAU TAK ADA DEB MANA TOYO DAPAT RUMAH 24 JUTA…. Kah kah kah..

Woit… KALAU TAK ADA DEB … TENTU MAT TAISON TAK ADA KARONG DUIT… kah kah kah…

Woit… SEMUA SOKONG DEB…kah kah kah..

Kah kah kah… LIM GOH TONG SOKONG DEB .. kah kah kah..

Kah kah jah… VINCENT TAN SOKONG DEB…. Kah kah kah..

kah kah kah... ERIC CHIA SOKONG DEB... kah kah kah..

Kah kah kah..ANANDA KRISHNA SOKONG DEB… kah kah kah..

Woit… TAIK TERJULUR JULUR PUN SOKONG DEB…kah kah kah..

Woit… KALAU TAK ADA DEB.. TENTU MEREKA TAK KAYA RAYA…. Kah kah ka..

woit... LAGI LAMA ADA DEB... KLAGI KAYA CUKONG...kah kah kah

12 ulasan:

shah69 berkata...

Bos,

Gua dah beli Tapai tadi.

Tanpa Nama berkata...

Woit TT, hg lupa kalu takdak DEB tentu takdak bik mama! Kapai selam takut lemaih pun takdak, apa menatang baginda tentu tak dapat komisen RM500juta dan top sekali tentu takdak hantu altantuya!

Tanpa Nama berkata...

TT,
DEB telah disalahgunakan Pemerintah sehingga terjadinya amalan Mega rasuah, Megapenyelewengan dan unsur nepotisme yang berleluasa.
_______________

DEB asalnya seorang gadis perawan yang sepatutnya dinikahi untuk dijadikan baka yang baik. bukannya di rogol secara bergilir-gilir oleh pembesar dan pemerintah.

Tanpa Nama berkata...

Taek jho Low; taik terjulur-julur?!

Woi Isham, kawan tu siap kena romen ngan Paris Hilton lagi, engko kata dia taik terjulur-julur? Kesian....

keluar air mata aku gelakkan ngko!

Tanpa Nama berkata...

jangan dilupa, makcik pakcik felda pun sokong DEB...,

kah kah kah.....

dari johor berkata...

RASUAH MEMBATALKAN MATLAMAT DASAR
12. Seorang billionaire bukan Melayu, yang saya kenal baik sebagai RK, yang tinggal di luar negeri berkata kepada saya 'I am not worried about any government policy favouring the Malays so long as there is corrupt practises in Malaysia.' Ertinya: 'Saya tidak bimbang dengan dasar-dasar kerajaan yang menguntungkan Melayu selaagi amalan rasuah ada di Malaysia.' - sanusi junid sila rujuk http://sanusijunid.blogspot.com/2010/01/ketuanan-melayu.html

Tanpa Nama berkata...

DEB adalah satu skim 'Ali Baba'...hanya bagi peluang UMNO terus merompak harta negara, yang rakyat jelata khususnya orang2 Melayu terus diperbodohkan !!!

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah....woit kilang arak masih ada kukuh lagi di selangor woit...

kah kah kah....rumah urut berkembang pesat di negeri selangor woit....kah kah kah...xde telor ka parti konon2 islam nak halang??? ke syok kene urut batin woit.....

kah kah kah...pasir selangor da makin berlubang woit....sapa yg untung menggila woit??? melayu ka, cina ka, india ka??? DAP ka??

kah kah kah...raja melayu pon da xde sape respek woit...sapa yg untung woit??
melayu ka???india kaa???cina ka???
DAP woit????
kah kah kah...sape paling bodoh woit??? mekayu ka, india kacina ka DAP woit....kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

DEB dikatakan berjaya melahirkan ramai anak Melayu ke Universiti, lahir golongan menengah Melayu, melahirkan PNB unit amanah terbesar di dunia, melahirkan Sime Darby syarikat perladangan terbear di dunia, FELDA juga tapi juga melahirkan 22 bilioner dan melahirkan pekali Gini(gini coeffient) yang tertinggi di rantau ASEAN,lebih kurang 0.466 dan terciptanya lebih kurang 60% golongan pekerja atau isi keluarga ( bukan individu) yang berpendapatan RM3,000 sebulan. Bayangkan dengan RM5,000 sebulan bole hidup bertahan saja sedangkan 22 bilioner dan 191 Ketua Bahagian UMNO yang hidup kaya raya dengan asyik melalak "Ketuanan Melayu'! Itulah kejayaan DEB! Golongan 'miskin' itu boleh gigit jari melihat Menara Petronas, Formula One, KLIA, PLUS, Masjid Negara.......tapi mereka tiada kekayaan, tiada simpanan cuma ada sebiji kereta, rumah, subsidi baja, subsidi masuk universiti, surau, masjid , alan berturap- harta tiada selepas 53 tahun meredeka.

Tanpa Nama berkata...

Salam Waghis dan semua,
Dasar DEB adalah dasar untuk UMNOPUTRA bukan untuk Bumiputra.Umno lah pengkianat Agama,Bangsa dan Negara.
Selama 53 tahun UMNO memerintah dimana kejayaan Melayu/Bumiputra didalam Perniagaan? Pemilikan Hartanah? Pemilikan Kekayaan Pasaran Modal? Dimana Pemilikan dalam Perbankan? Permilikan Industri Binaan , kilang dll?
Seawal kemerdekaan Pendatang2 Cina dan India yang datang ke Malaysia tidak mempunyai wang atau modal . Mereka datang dengan tongkang. Pemimpim2 UMNO lah yang mengkayakan mereka. Umno lah yang mengkianati perjuangan/kepercayaan ahli2 setianya.
1)Beratus-ratus ribu ekar tanah genting highland dibahagikan kepada Cina uncle Lim bolehlah tanya PM keturunanya masa ada lg . Itu tidak termasuk beratus ribu ekar dimiliki oleh depa diseluruh negara melalui syarikat2 seperti asiatik dll.Belum lagi diambil kira seperti syarikat IOI,dll.
2)Berpuluh juta2 ekar tanah rizab Melayu seluruh negara dilepaskan kepada bukan Melayu tanpa digantikan semula.
3)Pemimpim2 UMNO hanya mengwujudkan kekayaan dikalangan mereka bukan bumiputra secara amnya.Dan mereka2 ini gagal didalam mengwujudkan Jutawan Melayu yg genuin kerna kepentingan peribadi/keluarga/rakan2 melebihi bangsa, agama dan negara.
Mereka boleh memberi lesen monopoli kepada cina/india seperti lesen judi genting highland, magnum, kuda, astro, Maxis, Digi, pengeluaran simen, IPP, Banking dan beribu lagi. Tetapi kepada Melayu/Bumiputra tiada . yang ada semuanya adalah proxy kepada pemimpim2 politik UMNO. Lihat apa dah jadi dengan Koperat2 Melayu yg lain apabila jatuhnya seseorang pemimpim politik yang dikatakan adanya hubungan habis semua jatuh.
Sedangkan untuk mewujudkan jutawan melayu/bumiputra yg genuin atau yg sustainable bukannya susah.
bersambung......part 2
Sila layari http://www.zabrimokhtar.blogspot.com/
ikhlas,

Tanpa Nama berkata...

Oleh kerana dek kecewa yang amat sangat,atau kerana sudah berjiwa kacau,sekumpulan manusia yang tidak tahu berterima kasih,telah menidakkan kebaikan yang ada didepan mata sendiri.
Mereka lebih gemar memutar belit akan fakta yang sebenar.
Kepada kebencian dan hasad dengki menjadi teman pemikiran,sehinggakan menghanyutkan jiwa yang kacau.....

Saiful berkata...

senor tt,
cam na nak buat sumbangan utk tabung TIRAM, dah tak sabar dah bagi apno-bn kalah, tlg nasihatkan cara2nya