Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 29 Ogos 2010

SELAMAT BERBUKA PUASA



TAK BOLEH MASUK MAJID



tak boleh masuk majid kalau china

tak boleh masuk masjid kalau china
dap
tak boleh masuk masjid kalau chin
pkr
tak boleh masuk masjid kalau tak
sokong gerombolan

china boleh masuk masjid kalau buat masjid
china boleh masuk masjid kalau pasang leterik masjid
china boleh masuk masjid kalau bawa ulur ulur
china boleh masuk masjid kalau china doll

china tak boleh masuk masjid walau oun di lubuk china
china tak boleh masuk masjid walau pun di bukit china

kafir boleh masuk masjid kalau kaffir
pelancung
kafir boleh masuk masjid kalau kafir
bawa dolar

inilah islam yang tinggal selam
inilah islam gerombolan
inilah islam yang tiggal selam
inilah islam yang bawa semua tenggelam
inilah islam yang beli kapal selam tapi tak boleh menyelam kah kah kah


PETANG KELMARIN

aku berhenti di pasar ramadan ijok
dalam perjalanan ke tanjung karang

beli kueh kacang yang keras macam batu
beli pecal dua ringgit dengan tiga helai taugeh
beli tahu sumbat yang tahunya sudah masam

memang betul meniaga setahun sekali
juallah barang yang baik
juallah barang yang bersih

haram itu bukan hanya kerana tidak ada notis jakim
haram itu bukan keran tak tayang logo halal

halal itu ertinya kesucian
haram itu ertinya kekotoran membawa mudarat

tahu masam sakit perut
ini haram dijual walau pun mak cik ini pakai kain tudung

halal itu tanda bersih

(kedai bangkai jual daging lembu bernama mek dogal makanan nya kotor seharusnya haram
kedai jual bangkai ayam bernama ketuki makanan nya merbahaya untuk kesihatan sepatutnya haram

tapi jakim takut - ornag hindu di india lawan sampai tutup
orang islam hanya berani halang china dari masuk masjid kah kah kah)


nota:
petang ini mencari makan di meru !
sudah bosan dengan batu road
sudah bosan dengan bangsar
sudah bosan degan kampong baru
cuba tengok ada apa di meru !

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kalau begitu.
ROKOK JUGA TIDAK BAIK UNTUK KESIHATAN,
ROKOK JUGA MEMUDARATKAN KESIHATAN,

Maka, ROKOK JUGA HARAM KERANA MEMUDARATKAN KESIHATAN

MANUSIA WAJIB MENJAGA KESIHATAN. ;)

Tanpa Nama berkata...

Lebih bosan apabila kita berpuasa kerana nak dapatkan 'lapar dan dahaga'
Lihatlah bagaimana orang Muslim kebanyakan berbuka puasa- itu dia satu meja penuh dengan juadah- pastinya sudah lari dari tujuan berbuka puasa, jadi kita puasa betul mengikut ajaran agama tetapi dipandu oleh bisikan syaitan yang mempengaruhi sentimen kita tatkala masa memebeli juadah itu, sedikit atau sederhana tidak mencukupi kena beli sakan baru nafsu lapar dipenuhi dan para peniaga pun ambil kesempatan.

mysticknight berkata...

abang oooo abang....
idea abang memang gaban, bukan aku bodek abang tapi aku terhibur dan dalam hati aku kaya .."ya, betul tu hahaha". jadinya aku puas hati hahaha

Tanpa Nama berkata...

moral- masak sendiri kat rumah..habis cerita. Maggie, pun maggie la..

Saiful berkata...

mmg sah dah..umno dan raja gopal ..dah sama 2 semakin dungu..samapai jadi batu...sabarlah saja pr ..bulan posa ni..

Tanpa Nama berkata...

pak sham...kalau nak cari makan pergila sungai besi...heaven ooo...

Tanpa Nama berkata...

Malaysia ada submarine Cina dan lain2 tidak boleh masuk jika masuk tida boleh selam. Malaysia ada MAS tidak lama lagi BRA NO HIM protest Cina dan Kafir tidak boleh naik jika naik tidak boleh terbang. Wahai UMNO semua UMNO punya . Terutama pajak Cina dan kafir misti payar.

Tanpa Nama berkata...

Malaysia ada submarine Cina dan lain2 tidak boleh masuk jika masuk tida boleh selam. Malaysia ada MAS tidak lama lagi BRA NO HIM protest Cina dan Kafir tidak boleh naik jika naik tidak boleh terbang. Wahai UMNO semua UMNO punya . Terutama pajak Cina dan kafir misti payar.

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama plg atas sekali...
jgn jadi bodoh...isham skang dh brenti merokok la bangang
sial kau ni!!