Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 10 Ogos 2010

SELAMAT MENYAMBUT BULAN PUASA




BERPUASA LAH KAMU SEBELUM KAMU DI PUASAKAN !




nota:
sidang pengarang dan tim tukar tiub
mengucapkan selamat berpuasa kepada
sesiapa sahaja yang nak berpuasa

kepada umat islam ini adalah
rukun agama - selamat menjalan
rukun agama - jangan ingatkan bidadari

sila tanya diri kalau jantan dapat bidadari
kalau perempuan dapat apa?

kepada yang tak nak berpuasa
pergi main tepi jalan
orang nak kuruskan badan
jangan buat sibuk


21 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau pompuan dpt jadi ketua puteri UMNO..oppsss..terlebih sudah..

Selamat berpuasa.

Tanpa Nama berkata...

perempuan akan dapat Wildan

Tanpa Nama berkata...

selamat berpuasa juga buat tim tt... moga ramadan kali ini lebih bermakna, sama2 kta bermuhasabah diri dan jangan dilupa jugak muhasabah bagaimana nak nyahkan puak2 gerombolan celaka.. moga dapat ilham dibulan puasa penuh berkat ni .. hehe

tak lupa jugak buat makcik pakcik felda yang tak pernah luput diingatan...., selamat berpuasa, selamat bukak puasa.., ada bonus raya ke weiii tahun ni... huluq2 lah... kah kah kah..... nak buat bayaq saman ekoq...

Tanpa Nama berkata...

hahahahhaha...

Bro Isham...
esey suko bonar tang ayat puasa kerana mjalankan hukum agama/ibadat bukan sebab nak dapek bidadari...amat esey setuju..

kalau nak bporang,bjihad,bjuang,solat,poso nak dapek bidadari jawabnyo tu muslim ikut2tan jerlah..tak faham pengertian poso, tak lueh akal pendek pikiran maleh beribadat...dok poyo mgikut konon nyer den pun poso gak...kakakakkakaka....

jgn jadi muslim cedokan gerombolan...poie haji/umrah..balik Msia lagi hebat jd mahafiraun...tu hakikat ramai yg terjadi......

Tanpa Nama berkata...

Isham,

'Sambut' ni untuk benda yang nak jatuh.

'Bulan' tak jatuh pun.... Naik ada, terutama bila besama dengan Pakatan, DAP dll dan Rakyat.

Selamat Beramal di Bulan Ramdzan yang penuh membawa Barakah.

Tanpa Nama berkata...

TT,

Ramadhan mubarak 2u

Penerbit Ibnu Al-Manhar berkata...

Beramal utk dpt bidadari tak salah. Beramal utk dapat fadhilat/ganjaran tak salah. Kerana itu juga adalah tanda iman. Tanda seseorang itu yakin bahawa nikmat Allah itu Maha Luas. Maha menciptakan sesuatu yg tidak terjangkau oleh akal manusia yg maha lemah.

Cuma, bagi para Nabi, para Sahabat R.A, iman mereka sifatnya sempurna. Ada atau tidak syurga/neraka, ibadat mereka adalah 100% kerana Allah s.w.t. Apa yg mereka harapkan hanya redha Allah s.w.t semata-mata.

Bagi umat Islam akhir zaman, perlu diceritakan tentang fadhilat/ganjaran amal ini kerana iman kita jauh lebih lemah drp mereka. Ini sudah disebut oleh Nabi s.a.w sejak dahulu.

Jadi, tidak perlu ada persoalan dan tidak perlu jadikan fadhilat/ganjaran kebaikan sbg bahan kelakar/jenaka bagi memerli umat Islam yg melakukan amal utk dpt bidadari, wildan (bidadara utk wanita), dan sebagainya.

Kadangkala kita brcakap tentang keburukan yg kita buat. Dan kita tidak tersedar bhwa kita tak cuba utk memikirkan itu.

Saya bukan geng gerombolan. Tapi pelik apabila bukan gerombolan pun bercakap 2 kali 5 gerombolan.

Tiap kali saya minta tolong pak syeikh (anda), tak pernah pun sudi utk balas atau jawab SMS/Panggilan. Pdahal utk menjalankan tujuan yg sama.

Banyak brcakap itu bagus. Tapi bila ada ruang, renungilah jasad dan perbuatanmu.

Assalammualaikum.

Pustaka Al Manhar:-Selamat Berpuasa

ayamtido berkata...

perempuan dapat jadi ketua bidadari kepada jantan...

reverie berkata...

yang majoriti belum tentu baik, bukan semua sama macam yang lain.

Selamat berpuasa.

Tanpa Nama berkata...

ucapan kau utk puasa kali ni xmengesankan la

-madey kimak-

Tanpa Nama berkata...

TT,
(Lawak untuk MCA di bulan Ramadan).

Pre-take off announcement on a China Southern Airlines Flight. This is true account of what was heard on a recent flight from Shenzhen to Qingtao.

Chinese Air Stewardess :
"Good afternoon, Ladies and the German. This is your cheap purser Wang Lui speaking. On behalf of China Sudden Airlines, I would like to waycome you on board our Bowling 737 fom Shenzhen to Qingtao. Members of my kew speak Chinese and other languages that you do not know. It is a great pressure serving you to-die. Should you need any resistance during the fright, peace do pest the call button. I and my gals are available to make you feel comfortable. Meanwhile, the airkwaft is going to fry. Peace sit upright and keep you belt tightly fastened until dinner is served at five dirty p.m.. Hope you would enjoy your fright with us. Funk kill." (thank you)
--------
Dr Zombi
OAT (Orang Asal Tapah)

redmrbs berkata...

'sila tanya diri kalau jantan dapat bidadari kalau perempuan dapat apa?'
ai bro, mcm free thinker je ayat ni... lain mcm je ayat nih

Khun Pana aka johanssm berkata...

Yang nak berpuasa , selamat berpuasa.
Yang tak nak berpuasa , selamat makan.
Yang nak bertaubat , selamat bertaubat ( saiful di kecualikan atas sebab tahan berak )
Yang nak merembat, selamat menyamun.
Terutama nya kepada pasukan polis ..hahaha

Tanpa Nama berkata...

Tradisi berpuasa kembali lagi. Pada bulan puasa sesuatu yang baik harus dibuat tapi pada bulan puasalah para peniaga mengambil kesempatan 'sembelih' para pengguna. Semua barang makanan/minuman akan naik, sementara itu manusia yang ada agenda lain membuka puasa di hotel berbintang lima kerana nak menegakkan syiar Islam dan pada pengamal agama berdengung membaca ribuan zikir/doa/ritual sembahyang yang mungkin dia sendiri tak faham kerana semua bacaan itu dalam bahasa Arab.
Tidak terfikirkah amalan puasa yang dilakukan sebelum ini ada membawa sedikit transformasi dari segi sikap/rohaniah atau perangai? Kalu ada allahmdulillah.
Selepas tamat 29/30 hari berpuasa maka mereka akan sambut aidilfitri dalam konteks sekitar budaya konsumerisme dan materialisme. Selepas itu mereka percaya boleh masuk syurga dan mungkin menemui bidadari/air anggur/susu yang lumayan mengalir tanpa hadnya di syurga loka!

tajudin berkata...

Bro TT, Selamat Menjalani Ibadah Puasa/Ramadhan. Moga Ramadhan tahun ini lebih baik dari tahun2 sebelumnya. Insya-Allah.

ahmad best berkata...

salam ramadhan,
tuan TT, lu punya ayat yang last sekali tu tak bley blah

'kepada yang tak nak berpuasa
pergi main tepi jalan
orang nak kuruskan badan
jangan buat sibuk'

kuakakakakakakakaka

Tanpa Nama berkata...

Apo pasal pulak si kepalo butuh babun ni sekojap berkecuali lopeh tu sokong PKR tup-tup lopeh tu kato pulak Anwar lidah bercabang...buek buku gambar altantunya tapi isi kandungan macam pooki mak kau.....Babun kolopelah mamang nak kono hobin dongan batang ponak....kelope botul babun ni

Sepukal berkata...

selamat berpuasa.

mentang2 la dah berenti merokok, eksyen la lu!

Dunia Reformis Muda berkata...

Saya pun ada buat buku,..depan gambar Altantuya.

Isi kandungan copy paste drp buku2, dokumen2, entri2 bloger reformis. Kumpul2, cantum2, dan jual. Masyuk...

Apa hukumnya En TT? Dapat ke bidadari kalau camni? Cemana ni?

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

salam
selamat berpuasa dan berbuka dengan tapai

Tanpa Nama berkata...

manhaj, syurga neraka bidadari ke apa pukimak ini ilusi tahyul ciptaan makhluk gerombolan dan orang2 yang mempunyai hati ala gerombolan, bertujuan untuk merembat duit saja, inilah konteks yang diamalkan sejak turun temurun lagi... benda2 tahyul ini direka2 untuk sesiapa yang mabuk dengan agama, akan terus diam dan tidak menuntut hak mereka setelah dirembat.

tapi mereka tidak akan sekali2 mengikut konsep syurga neraka yang dianjurkan rasullullah saw. yang mana kita sedia maklum. tak perlu aku ulas2 kat sini. nanti boleh jadi ustat pulok doh... gi la pondok2 mengaji dulu pasal bende ni. jangan tanya pope harussani pulak yer..

bukan susah nak perbodohkan orang, ko suruh dia bersyukur dan ingat mati banyak2... mesti tersungkur kene checkmate punyer.. sambil2 tu, kita boleh merembat apa yang kita mahu. bos2 aku selalu praktikkan cara macam ni time appraisal dan bagi bonus, dia rembat cukup2 untuk dia, kemudian untuk staff2, mereka akan mendapat rahmat kehidupan dan akan dapat apa2 yang diingini dekat hari kiamat dan syurga esok. semayang dhuha diamalkan untuk minta rezki, pangkat dan duit yang banyak..hahahaha, yang tak dapat, boleh pergi mampus la sendiri2.. kalo ko tak paham bahasa isham, jangan masuk blog sini... orang2 yang lurus kepala bana macam pembaris kayu, boleh brabus dari sini!!!

kerja2 membodohkan orang seperti ini akan terus dilakukan selagi bumi ini tidak hancur lebur.