Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 9 September 2010

KES POLIS PENCEN



KALAU INI ROAD BLOK POLIS BARU TERBAIK



IGP INGATKAN POLIS JANGAN JADI ‘ORANG SURUHAN ‘ – mkini

Ucapan perpisahan Ketua Polis Negara, Musa Hassan hari ini secara tidak langsung terus membidas camputangan Kementerian Dalam Negeri.

Musa yang dilihat tidak mahu berundur sebelum menyatakan apa yang terbuku di hatinya, mengingatkan anggota polis dan pegawainya supaya kekal setia meskipun “menerima tekanan dari pihak atasan dari dalam dan juga luar”.

Jangan jadi 'yes men'. Jangan jadi orang suruhan. Jika polis terdiri daripada orang suruhan, seluruh pasukan akan busuk dan musnah.
"Jangan tolak ansur dalam soal integriti ini, rosak pasukan nanti," katanya.

KAH KAH KAH…

woit… KAH KAH KAH…. INI LAH DIA POLIS PENCEN…. kah kah kah..

kah kah kah… MASA ADA KUASA SENYAP…. kah kah kah..

kah kah kah… BILA PENCEN… TETIBA OTAK DATANG BALIK…. kah kah kah..

kah kah kah... BILA PENCEN... TETIBA BOLEH BERFIKIR... kah kah kah..

woit...MASA ADA KUASA ... MATA BUTA ATAU TELAH DIBUTAKAN OLEH CHINA DOLL ?... kah kah kah

nota:
bila agaknya polis pencen ini
nak minta borang pas kah kah kah


13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Belum pencen angkat tilam, tulis skrip bodoh...hau hau hau hau...dah pencen terus jadi dungu!

1Crony berkata...

Apa le mabuknya orang tua tu. Hanya Jauhari yg mengenal Manikam, Siapa yg pernah usung tilam fitnah sana-sini dalam kes Liwat1 DSAI. Memandangkan dah nak jadi orang awam maka nak tunjuk baiklah konon. Melalak sana sini, nak tunjuk kita betul. Kalau dah korupsi tu, cakap apa pun orang tak caya dah, suluh muka pun dah tak ada cahaya. Betul barangkali kata orang-orang tua dahulu, kalau kita terlalu jahat, suka nak menjatuhkan orang lain, maka Allah akan padamkan sinar kebaikkan dari raut wajah kita? Tengok orang yg tak pernah niaya orang seperti Bro TT, usia dah 60 tu! Tapi masih tiada uban...dan tiada isteri. Jangan mare.. hee, Salam Aidil Fitri Bro TT. Maaf Zahir Batin.

Puan Ainon Mohd. berkata...

Kah kah kah....

cerek itam berkata...

isi borang pas,lps tu pakai kopiah putih...konon suci macam kaabah.ha..ha..ha..

Tanpa Nama berkata...

patut la dalam PAS ramai polis pencen.

da pencen baru berlagak alim.

masa jd polis layan china doll.

haha.

Tanpa Nama berkata...

bro...hargai lah sesuatu yg baik...anjurlah dan doakan lah kebaikan nya...tp harap jgn jadi cakap mcm si mat ezam si kotak yg nak menjunam dari atas bukit sudah...

Tabik Tuan!! berkata...

ala bro...polis pencen ni bukan apa..saja nak bagi warning...nak bagitau yg polis pencen ni pegang telor bos-bos suruhannya dulu..

kalau berani siasat...semua rahsia pecah...malaon ni mimang bijak..bijak-bijak taik ayam...kah kah kah

mosabit berkata...

nak isi borang pas?....

takut takut borang genting dah ada bawah meja..baik punya offer...

fikir..kaji...fikir...
tolak.?terima..? terima...? tolak..?
borang pas ker...borang genting...borang pas ker...borang genting....

kah kah kah kah kah kah ....

Hantamsajalah berkata...

Sebelum pencen telur masuk kedalam.

Kah Kah Kah

Tanpa Nama berkata...

mat ezam pun, masuk pas nanti, jadi suci murnilah dia.. tak payah pergi umrah daa.. tak ada sesiapa berani melarang sesiapa masuk pas.. hahahaha

berahing katak pun, masuk jer pas, takder sesiapa berani halau dia lagi.. orang islam dan orang melayu, makhluk paling mudah sekali ditipu.. hahahahaha cakap umat islam tak boleh tertipu dua kali... sudahlah bodoh, cakap besar pulak tu.. hahahahaha.. tak dapek den nak nolong lagik..hahahah

sujud kepada Allah, sumer orang akan jadi suka kat dia balik... kalo firaun sujud pun, firaun akan jamin jadi baik punyer... kendian, merembat lagi dan lagi...

Tanpa Nama berkata...

Kalau gua tak silap, PR ada buat cadangan supaya PDRM diletakkan dibawah kuasa parlimen.
Kalau boleh perlantikan juga dibuat dan diluluskan parlimen.
Itu apabila PR masuk ke Putrajaya.
Lambat lagi dan belum tentu PR boleh menang.
Kerana Musa Hassan dah bagitau KDN dan parti politik campurtangan, tak payah tunggu PRU13 sekarang pun boleh mulakan.
Kalau tak KPN yang baru (Ismail Omar) 2x5 macam Musa juga.
Kalau PDRM dah diganggu, Angkatan Tentera, SPRM, Jabatan Penguam Negara, Badan Kehakiman dan lain-lain yang penting tak mustahil telah dikeroyok.
Kalau tak ikut dan melawan, jadilah macam Salleh Abass disingkirkan.
Kalau diawasi parlimen (sudah tentu dalam perhatian Yang Di-Pertuan Agong), sesiapa pun tak berani usik.
Ini memudahkan pemegang tampuk menjalankan tanggungjawab masing-masing dengan adil, bukan mengikut telunjuk sesiapa terutama yang berkuasa.
Bukti dah banyak, rakyat pun dah muak. Kenyataan Musa hanya menguatkan hujah.
Gua rasa, itu saja caranya. Kalau tak "pi mai pi mai tang tu juga".

sexsniper berkata berkata...

orang pun susah nak terima daaa....

kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

alah... campur tangan pehak ketiga ni dan jadi org suruhan ni bukan rahsia lagi..seantero dunia pun dah tau.. ni cuma cakap org baru sedar dari mabuk je...mabuk kuasa.