Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 23 Oktober 2010

BUKAN TAKUT JADI MELAYU




CAKAP JUJUR - INI MELAYU KE?




nota:
tengok gambar ini betul betul
lihat dengan jujur
tanya diri sendiri
betulkah takut nak mengaku melayu?

sebenarnya bukan takut nak mengaku melayu
kita takut orang ini menyamar mengaku melayu
kah kah kah





JANGAN TAKUT MENGAKU MELAYU
- melayau

KUALA LUMPUR 21 Okt. – Orang Melayu diingatkan supaya tidak sesekali takut untuk mengakui diri mereka sebagai Melayu kerana ia selari dengan tuntutan agama.

Wakil UMNO Pahang, Syed Ibrahim Syed Ahmad berkata, ini berdasarkan kaedah fikah yang melarang perbuatan menghina keturunan kerana ia dilaknat Allah.

Sambil merujuk segelintir pemimpin parti pembangkang yang mendakwa tidak berbangga menjadi Melayu, beliau berkata, jika mereka bukan Melayu adakah mereka daripada keturunan lain atau sebaliknya.

“Terdapat golongan Melayu terpengaruh dengan alunan yang menyatakan mereka tidak berbangga menjadi kaum itu.

KAH KAH KAH

woit… KALAU MELAYU TAK MENGAKU MELAYU DILAKNAT ALLAH…. kah kah kah..

woit… MACAM MANA KALAU BUKAN MELAYU MENGAKU MELAYU…. kah kah kah..

woit… APA PULAK HUKUM YANG BUKAN MELAYU TAPI MENYAMAR MELAYU… klah kah kah..

woit… BOLEH TIDAK GEROMBOLAN MENGELUARKAN FATWA TENTANG BUKAN MELAYU NAK JADI MELAYU….. kah kah kah….


nota:
kenapa gunakan nama uited malays national organisation
takutlah nak gunakan nama melayu
apa jadi dengan pekembar kah kah kah

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wei! isham!! ko ni tak faham ke?
mamak bukan melayu secara jujur amat Berbangga Jadi Melayu... kahkahkah

nota:
walau luarannya bukan melayu tapi hatinya jujur nak jadi melayu...
kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Kah! kah! kah!... pusing mcm mane pun xkan jd melayu..... dh mmg lahir sbg mamak.... bersyukur je la... kah! kah! kah!.....

kulit cerah skit mcm shah rukh khan pon x dpt melayu.... bole dpt 'datuk' je...... kah! kah! kah!

kamisokongpas | O | berkata...

BRO TT....
INI UCAPAN NAJIB DALAM PAU 2010...
PATUTLAH RAMAI SEMACAM AHLI UMNO...
SEMUA BANGSA DIA SAPU...

Melayu itu, kaya falsafahnya
Melayu itu, orang yang bijaksana
Akal budi bersulamkan daya

Jawa itu Melayu, Bugis itu Melayu
Banjar juga disebut Melayu,
Minangkabau memang Melayu,
Keturunan Acheh adalah Melayu,

Saudara dan Saudari,

Tidak lengkap lagi senarai ini sebenarnya:

Jakun dan Sakai asli Melayu,
Arab dan Pakistani, semua Melayu
Mamak dan Malbari serap ke Melayu
Malah muallaf bertakrif Melayu

opisboi berkata...

warna kulit lebih legam dari negro lebih hitam dari buntut kuali lebih gelap dari sami belu lebih kelam dari malam yg tiada bulan masih si melayau bangsat mengaku mereka ini melayuKELING dah pasti umngok menghadapi sindrom "GILA BABI TONYOH"

mi-phg berkata...

mamak penang boleh ugut gomen kalau tak iktiraf kami sebagai bumiputra melayu kami akan sokong pembangkang walaupun dlm surat beranak tulis anak lelaki kah kah...depa nilah pelingkup umno dipenang kah kah..

din kaki lutu dreba berkata...

kah kah kah
bau sireh melekat
minyak sapi bersapu kilat
bukan dari kerala ke

eeee jenis ni kalu duduk kat amerika sarikat akan mengaku mat saleh
kalu duduk china akan mengaku cina
kalu duduk arab akan mengaku arab
kalu duduk sudan akan mengaku mat itam
kalu duduk mongolia akan mengaku sedara atantuya

Tanpa Nama berkata...

mamak ni bila masuk UMNO terus jadi Melayu..di rumah berckp guna bahasa Tamil

Tanpa Nama berkata...

ini melayu! nama dia Param.

Tanpa Nama berkata...

mamak kerala bukan takat hebat menyamar jadik orang melayu, tetapi boleh jadi presiden persatuan orang melayu..puluh tahun menyamar tapi takde sape pun orang melayu jati yang perasan...lagi hebat tu...