Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 13 November 2010

DASAR DAN TINDAKAN BETUL




BERSEDIA DAHULU SEBELUM TENGGELAM




GUAN ENG ARAH HENTI KERJA LANDASAN BERKEMBAR, BIMBANG BANJUR
- melayau

Kerajaan DAP Pulau Pinang hari ini mengarahkan MMC Corporation Berhad-Gamuda Berhad (MMC-Gamuda JV) memberhentikan dengan segera kerja projek landasan kereta api berkembar Ipoh ke Padang Besar melibatkan tanah di negeri itu bagi mengelak banjir.

Ketua Menteri Lim Guan Eng berkata, mesyuarat exco kerajaan negeri pagi tadi membuat keputusan agar kerja projek itu dihentikan sehingga syarat baru yang ditetapkan oleh kerajaan negeri dipenuhi.

Bercakap kepada pemberita di sini, beliau berkata, kerajaan negeri meminta MMC-Gamuda JV bersedia untuk memecahkan apa-apa landasan yang dibina supaya air tidak akan bertakung dan bertanggungjawab untuk menanggung segala kos kewangan akibat banjir.

"Kami berharap MMC-Gamuda JV dapat memberikan satu jaminan bertulis kepada pihak kerajaan negeri untuk memenuhi dua syarat baru yang ditetapkan,” katanya.

Guan Eng berkata, arahan henti kerja itu akan berkuatkuasa dengan serta merta dan wakil daripada MMC-Gamuda JV seharusnya berjumpa dengan wakil kerajaan negeri untuk berbincang tentang syarat baru itu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI BARU SATU TINDAKAN TEPAT… kah kah kah..

kah kah kah… INI NAMA NYA RAKYAT DIDAHULUKAN… kan kan

kah kah kah… RAKYAT DI DAHULUKAN… ANAK RAJA GOPAL DI KETEPIKAN…. kah kah kah..

kah kah kah ...RAKYAT DIDAHULUKAN…. BUKAN BAJIR DI GALAKKAN…. kah kah kah..

woit… RAKYAT DI DAHULUKAN… BUKAN CUKONG DIDAHULUKAN…. kah kah kah

woit… JANGAN CAKAP SAJA RAKYAT DIDAHULUKAN… TAPI RAKYAT TENGGELAM MATI LEMAS…. kah kah kah

nota:
buat perjanjian baru
ikat ketat ketat jangan
sampai tanah rakyat kena rembat
kah kah kah



nota:

tunggu esok mesti ramai
puak gerombolan meloncat mengambur
tudh kerajaan pakaran di pp sebagai
anti pembangunan kah kah kah

nota:
nak cakap lim guan eng anti melayu tak boleh
kerana yang nak diselamatkan ialah orang melayu
mungkin akan tuduh lim guan eng panggil hujan
untuk bawa banjir
dan bila ada banjir
boleh dapat simpati
kah kah kah



10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sapa2 atau org pinang sendiri yang suka main air banjir sila berarak ke rumah guan eng

tindakan guan eng ini akan menyebabkan tempat orang melayu bermain banjir akan terhapus malah turut menghapuskan tempat pembiakan denggi. Ini sudah bahaya dan mengancam keselamatan awam.

anak sedara cukong iaitu pemuda umngook, perkosa, gst dan eee kerala, sila berarak dan bakar gambar guan eng. Bawak kepala lembu sekali. Jemput jugak izam kotak, ketua katak pisang, mat bisul dan sarin padang golf.

*guan eng.....jangan hapuskan tempat kami bermain banjir!!!*

BUJANG SUSAH berkata...

BERSIH dan BERSIN bro.. ada cerita? kah..kah..kah..kah... dah masyuk banyak ke...?

Tanpa Nama berkata...

buat stadium – stadium runtuh
buat jalan - jalan robek
buat jambatan – jambatan terbarai
buat landasan - karam 2 negeri
kah..kah..kah..
malay (si..) a TAK BOLEH..!!!

1Crony berkata...

Kah..Kah..Kah, Salam Bro TT. Projek pertama mengayakan anak Raja Gopal adalah Landasan Berkembar Keretapi, projek sebelum itu menjatuhkan kerajaan rakyat di negeri Po-Rah... Hasilnya, Kerajaan rakyat tengelam dan negeri Kedah tenggelam, serampang dua mata. Yang untung hanyalah anak Raja Gopal. Falsafah Ghenghis Khan (adik beradik Shahrukh Khan), mengatakan... Aku berbangga menjadi hamba tuhan, tapi aku benci menjadi hamba manusia. Manakala Falsafah Meloya pula, begini bunyinya>... Akulah hamba... akulah balaci... akulah hina, akulah bodoh banggang seumur hidup... kerana...... aku seketul batu, di atas aku terletak tong tahi sembelit, yang walau bagaimana pun nak dihias dan direbenkan, di atas aku tu tetap tong tahi sembelit yang sentiasa dihurung lalat hijau.

Sudin berkata...

Tak serik-serik rajagopal ni.
Besan dalam industri filem pun macam setan....!!!
Deme je nak hidup,orang lain bior tumpor.
Ingat tanah kubor di Segedup tu yeop...kat situ kome anak-beranak kume antor.....
Kutip cukai lepas tu telan.
Kat segedup tu telan le tanah kubor tu sampai kenyang.
Macam setan...!

http://www.youtube.com/watch?v=tqCP2flir4Q

Tanpa Nama berkata...

'mungkin akan tuduh lim guan eng panggil hujan'... sapa katak skang ni bro? Lim Guan Eng ke atau Ibrahim Ali?

bebas berkata...

Bagus! tapi aku risau kalau-kalau kenyataan ini sebagai signal mengolah kefahaman bahawa "bila nak bagi aku masyukkkkk, takkan nak buat projek kat negeri aku senang².." harap tak camtu lahh

Tanpa Nama berkata...

inilah corak kepimpinan yang kita mau.
walaupun lim guan eng ni cina tapi dia pernah masuk penjara kerana gadis melayu.
oooiii, pemimpin-pemimpin umno-bn, ikutilah cara lge dan khalid ibrahim memerintah yang mendulukan rakyat.
ni tak, pentingkan tembolok sendiri.
agih mengaih sesama pemimpin.
rakyat melopong contohnya, sarawak dan sabah.
ada yang hidup miskin dan papa kedana.
yang kaya raya taib mahmud dan kroni.
habiskan duit rakyat berbilion-bilion tak tentu hala, membazir.
dah ada klcc, nak bina bangunan 100 tingkat pula.
kemudian nanti 500, lepas tu 1000 tingkat.
rakyat 27 juta tak terjaga, ada hati mahathir nak penuhkan malaysia 70 juta.
pada lge, teruskan usaha murni tu.
rakyat prihatin sentiasa berada di belakang mu.
nak tanya sikit.
apa jadi dengan duit warga emas?
dah pulang pada lge ke belum?
kalau belum, kes nyanya tu.

Tanpa Nama berkata...

tak logik lah banjir besar disebabkan landasan pembinaan landasan keretapi..
adakah di thai juga sedang dilakukan pembinaan landasan keretapi?

cicit ngah layor berkata...

Landasan berkembor tu salah satu sbb jerjadinyer bah diKedah.Kalau tak dibetoikan salah mcm diKedah tu,bulih jadi penyakit bah mcm tu akan beerjangkit diPenang pulak.Tengok leer maser bah besor diPenang tahun 80an dulu,bah diPenang pasai pembangunan yg tak mengutamerkan penduduk sekeliling.Bayangkan,ayor dalam ghomah org Kg Perlis diBagan tu sampai had pinggang.Dah ler majoriti penduduknyer berbangser Melayu,miskin pulak.Kesian demer.Jangan jadi duer kali kejadian mcm ni,kesian ghakyat.Beghingat ler sebelum kener,kalau dah kener baghu nak beghingat...kayer pulak tokeh perabut.