Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 17 November 2010

FAT FAT SHORT SHORT




INI BUKAN GEMOKLAAAA



nota:
bukan gemok
bukan gedebab
bukan hotok
tapi badak berendam kah kah kah









GEMUK PUNCA HAYAT PENDEK - melayau

Obesiti merupakan punca yang menyebabkan jangka hayat generasi muda di negara ini menjadi lebih pendek berbanding dengan generasi sebelum ini.

Presiden Persatuan Kajian Kegemukan Malaysia (Maso), Prof. Dr. Ismail Noor berkata, di kalangan golongan dewasa di negara ini, sebanyak 29 peratus mempunyai berat badan berlebihan dan 14 peratus pula disahkan obes.

Tambahnya, keadaan berkenaan bukan hanya berlaku dalam kalangan dewasa tetapi ia telah menular ke golongan kanak-kanak.

"Setakat ini, sejumlah 20 peratus golongan kanak-kanak di negara ini juga menghadapi masalah kegemukan.

"Ia semakin serius sehingga terdapat kanak-kanak di pra-sekolah turut mempunyai berat badan berlebihan," katanya.

Selain itu, katanya, golongan wanita turut mengalami masalah kegemukan dan obes.
Menurutnya, keadaan tersebut berleluasa kerana budaya rakyat negara ini adalah sentiasa mengamalkan corak pemakanan kurang sesuai dan aktiviti fizikal yang berkurangan.

"Walaupun kesedaran orang ramai telah meningkat, tetapi masih ramai tidak mahu mengubah sikap mereka bagi mengamalkan corak pemakanan seimbang dan gaya hidup yang lebih sihat.

"Lantaran itu, pihak saya akan terus menganjurkan program kesedaran untuk menyalurkan cara menjaga kesihatan badan kepada orang ramai.

''Saya berharap mereka menerima dan mengamalkannya dalam kehidupan harian bagi menjauhi diri daripada masalah ini," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI MACAM KEMPEN ANTI BIK MAMA…. kah kah kah..

kah kah kah… AKHBAR DAH MULA HEBOH TENTANG GEMOK HOTOK… kah kah kah…

kah kah kah… DI MALAYSIA INI YANG GEMOK MEMBADAK ….SIAPA LAGI…. kah kah kah…

woit…. TAK LAMA LAGI MEDIA MESTI DAPAT ARAHAN… kah kah kah..

kah kah kah… HENTIKAN LAPORAN BERITA TENTANG BADAN YANG GEMOK GEDEBAB…. kah kah kah…



5 ulasan:

matstimketum berkata...

keh,keh,keh...betul ke akan keluar arahan supaya akhbar dan media lain akan diarah tidak menyiarkan cerita tentang rakyat mesia yang gemuk gedempol? ala cayang oghang ghumah teman!

1Lancau didahulukan berkata...

kalau puaka kurus...
mana budak-budak nak takut!

Puaka kenalah gemuk, pendek, hodoh dan kejam
Barulah budak-budak naik rumah time maghrib

Barulah cukong cukup makan!

shazat berkata...

Ini adalah teknik superimpose...jangan percaya...kih kih....

cicit ngah layor berkata...

Org2 yg ader otoriti dalam kerajaan ni kener ler tengok selidik sikit pasai ayam daging yg ader di pasaran.Contohnyer kalau haghi ini anak ayamtu baghu besor ibu jaghi kaki,duer minggu lepaih tu dah jadi besor benor sampai 2 kg beghatnyer.Aper bender yg dimasokkan dek demer dlm peghot anak ayam tu.Kalau dah besor,anak ayam tu mesti ler demer juai,kalau disimpan buat habihkan dedak jer. Org kiter pon satu hai,pantang nebgok kentuki fuckciken,mek donah teghuih jer nak dilantak.Ayam kampng yg penoh dlm gheban belakang ghomah tu tak ndak disembelih utk dimakan.Itu yg jadi salah satu penyebab org kiter bertambah beghat badan tu.Komer malaih nak nyembelih ayam,tapi komer tak sedor ayam tengah nyembelih komer pelan2 sampai tumpor.

Tanpa Nama berkata...

ugly lah...

ugliest woman in malaysia lah !

si badak tu ialah "the fat bitch!!!"

'