Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 4 November 2010

TIANG GOL SELALU BERALIH ALIH





YANG BODOH MAIN BOLA



SPR : ZAKAT ATAU TIDAK , BERI WANG DIANGGAP SOGOKAN – mkini

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menegaskan walau apapun penjelasan PAS mengenai wang yang diberikan kepada beberapa mualaf Orang Asli petang kelmarin, ia masih dianggap sebagai sogokan di bawah undang-undang.

Timbalan Pengerusi SPR Wan Ahmad Wan Omar berkata, walaupun PAS mendakwa ia adalah zakat, tetapi di mata undang-undang, wang yang diberikan oleh siapapun kepada pengundi yang boleh mengubah undi mereka, dianggap rasuah mengikut Perkara 10 Akta Kesalahan Pilihan raya 1954.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
jika main bola
padang dia punya
gol dia punya
bola dia punya
refree dia punya
penjaga garis dia punya
pintu gol kita 25 kaki
pintu gol dia hanya 3 inchi luas

bila kita nak tendng masuk gol dia
wisel berbunyi
kita dituduh curi ayam

setiap kali penjaga gol kita tangkap bola
wisel berbunyi – bola diusik tangan
mereka dapat penalty

masih nak main bola?

ajak main kond kondi
ajak main guli
kita ajak mereka turun main maianan kita
ajak turun ke jalan raya
kah kah kah

17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau mengikut undang2 memang betul cakap Mamat tu tapi kenapa tak tujukan kepada UMNO dan BN cuma hanya kepada PAS sahaja.
Agak nya Mamat ni ahli UMNO atau gaji nya dibayar oleh cawangan dan bahagian UMNO.
Kalau tak sanggup nak menjalankan tugas dengan jujur dan amanah letak jawatan tak payah nak putar belit.
"di mata undang-undang"......pppiiirrraaahhh.

Tanpa Nama berkata...

Tak takut ngan Allah SWT ke?
sampai tahap macam tu.

Mat Lendir Kg Lonek berkata...

Assalamualaikum Datuk Mufti Harusani. Semoga dipanjangkan umur.

Soalan saya, datuk:

Adakah Islam melarang golongan mualaf yang baru memeluk Islam menerima zakat, datuk? Semasa saya belajar, salah satu bahagian zakat ialah kepada para mualaf. Adakah zakat kepada mualaf itu dikira sebagai rasuah dan haram hukumnya di dalam Al-Quran, datuk?

Diminta datuk yang mulia dapat memberi kefahaman kepada kami yang jahil ini, datuk.

Tanpa Nama berkata...

TT,

Sikap SPR ini, Mestialh kita dedahkan seluas2nya kepada pengundi muda dan generasi baru. Biar mereka tahu bahawa selama ini inilah cara kemenangan BN

Tanpa Nama berkata...

nate SPR ni bodoh sunggoh!!!jahil..zakat2 ni hk Tuhan perintoh!!!klu mu kato salah bermakna mu nafi hk Tuhan perintoh!!!ni la jadi bilo palo otok sekular..gi mapuh la SPR skali nga Umngok mu tu!!!!

yb berkata...

Otak "sour grapes" si Bodoh Sombong. Otak dengkel yang menjamin masa hadapan cerah dengan ganjaran yang mencurah-curah.

Otak terpilih yang terus digilap sebagai penyambung warisan.

Demi maruah yang sudah tercalar, pantang si Bodoh mengaku kalah, walaupun sudah terperangkap dan nyata di dalam salah.

yb

SPR Paria berkata...

Timbalan Pengerusi SPR Wan Ahmad Wan Omr ni anak haram tujuh keturunan.

Tanpa Nama berkata...

untuk anak haram ni aku nak kata:
kalau yang dibagi tu olih pakatan ianya hampa namakan rasuah,
tapi kalau bn yang bagi,hampa akan katagorikan sebagai menghargai rakyat.
jangan salahkan orang lain apabila spr ,satu drp komponen bn ini sanggup buat apa saja bagi memenangkan bn,tapi pakatan hendaklah salahkan diri sendiri.
pemimpin pakatan SEMUA tidur nyenyak dan puashati dengan elaun MP dan ADUN sampai terlupa peranan dan cadangan BERSIH.
inilah akibatnya BERSIH telah dilupakan dan ditinggalkan.

Janggoat berkata...

Dear TT..

hang kene ingat.. walau sume tu dia punye.. tapi Penyokong tegar xsemestinya dia punya.. akkkaa

p/s jom baling mercun kat gerombolan wargkkakkkaa

Tanpa Nama berkata...

kenyataan paling BODO oleh SPR...manusia jenis apakah ini? ingat kami bodo macam kamu??

matstimketum berkata...

spr sememangnya ngok! kalau pr bagi duit dikatakan rasuah tetapi jika umno-bn-apco yang beri tak mengapa pula? he.he nak rakyat turun beramai-ramai kejalanraya ker?

Datuk berkata...

kah kah kah
kali ini kita ajar SPR
negeri2 dikuasai PR
jgn bubar teruskan mandat
sampai 5 thn
depa terang-terangan bias
kita ajar sampai tergolek
kita ajar sampai terlondeh
mmng tak guna punya SPR
biar derang tersasul
biar derang buat kenyataan
bodoh nak mampus
rakyat suda muak
biar rakyat meluat
biar rakyat muntah
kita kuburkan umno
kita kuburkan BN
kita sunatkan Najib

kah kah kah

UMNO Bongok berkata...

aku berazamh, mulai hari ini, aku tak akan keluarkan lagi apa2 bentuk zakat dari wang aku lagi.. hahahaha duit tu sudah jadi haram doh!!! tak payah la keluarkan zakat lagi.. pejabat agama boleh kulum pelir la kalau mau duit zakat dari ambo!!! pergi mampus la kadhi2 sumer.. mufti2 pun sama lanchow saja.. sonok polok duit gaji jo..

Tanpa Nama berkata...

MUFTI SPR DAH KELUAR FATWA
ZAKAT HANYA SAH DEBERI SELEPAS PRK ATAU PRU...
JIKA SEBELUM PRK ATAU PRU ITU DIHUKUMKAN SEBAGAI BELI UNDI

macamlongkang berkata...

betul kata you bro isham! mari kita bawa depa menari ikut rentak kita pula!

Rakyat Pakatan berkata...

Wooo!!!! Nasib baik PRK atau PRU tak diadakan dalam bulan puasa, kalau tidak semua rakyat yang beragama Islam tak boleh bayar zakat fitrah sebab akan di tuduh menyogok Pak Amil zakat.

Tanpa Nama berkata...

pengarah spr ni buta agama bro,mane th zakat,dia th ulur2 masyukkk,memng otak penuh taik..tu gmbo mat sembab xulas plk.bangng