Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 13 Disember 2010

MELAYU KENA KELENTONG LAGI !




KEBUN SAYUR TEPI LRT BANGSAR




TANAM SENDIRI SAYUR KEKANG KENAIKAN HARGA PASARAN – ISMAIL
- melayau

Rakyat diminta menanam sendiri sayur-sayuran sebagai cara menjimatkan perbelanjaan dapur sekali gus mengurangkan kesan kenaikan harga barangan itu di pasaran.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Ismail Sabri Yaakob berkata, selain menjimatkan perbelanjaan dapur, ia secara tidak langsung dapat menurunkan harga barangan tersebut di pasaran apabila permintaan terhadapnya berkurangan.

''Melalui Kempen Tanam Sendiri Jimat Belanja yang dianjurkan oleh Gabungan Persatuan-Persatuan Penguna Malaysia (FOMCA) yang dijalankan sejak tiga tahun lalu dapat membantu rakyat menjimatkan perbelanjaan harian.

''Jika semua rakyat menyahut kempen FOMCA itu ia bukan sahaja menjimat perbelanjaan harian tetapi boleh membantu kerajaan mengurangkan import sayur-sayuran yang mencecah bilion ringgit," katanya kepada pemberita selepas merasmi kempen tersebut di Kompleks Rakan Muda Bera, di sini hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


kah kah kah... IDEA BANGANG TERBAIK.... kah kah kah

woit…. INI CARA BARU NAK TIPU ORANG MELAYU…. kah kah kah..

kah kah kah… DULU MLAON SANUSI JUNED CADANG TANAM PADI ATAS BUMBUNG…. kah kah kah..

kah kah kah… NAK TANYA… DI FLET KERINCHI DAN PANTAI DALAM NAK TANAM DI MANA?.... kah kah kah…

kah kah kah… KENAPA TANAH KOSONG DISANA HADIHAKAN PADA CUKONG…. kah kah kah..

woit…. LEPAS TANAM SAYUR...INI NAK GALI PERGI KERANA AIR MAHAL….kah kah kah..

kah kah kah… LEPAS TU NAK KOREK BUMI NAK CARI GALI MINYAK…. KERANA MINYAK MAHAL….. kah kah kah..

kah kah kah…. ATAS FLET NI NAK BUAT KOLAM… NAK PILIHARAYA IKAN KELI… kah kah kah..

kah kah kah… TEPI STESEN LRT BANGSAR ADA TANAH KOSONG… BOLEH PILIHARAYA AYAM PULAK…. kah kah ka..

kah kah kah… IDEA BANGANG INI MEMANG BAIK… kah kah kah

kah kah kah… CAKAP IKUT SEDAP MULUT SAJA….. kah kah kah

nota:
macam macam
dibuat untuk
menipu otrang melayu

orang melayu hidup kena tipu sepanjang masa
pagi di tipu gerombolan
petang di tipu utusan
malam ditipu rtm
kah kah kah


18 ulasan:

Dejan berkata...

Air mahal boleh mandi sungai..Minyak mahal boleh jalan kaki..Letrik mahal boleh pakai lilin..2020 nanti Malaysia maju tapi rakyat jalan kaki, mandi sungai and umah pakai lilin..
MALAYSIA BOLEH..KAH KAH KAH..

cicit ngah layor berkata...

Kater2 yg diucapkannyer tu bukan dituju kpd penduduk bandaraya,tp ditujukan kpd org kampong pendalaman.Dier tau,org bandor dah tak ndak tengok tv tiger suku masak lagi,dan org bandor tak sior ngundi demer lagi.Undi simpanan tetap demer semuernyer org kampong,jadi kener ler jager hati org kampong jgn sampai terlucut pulak.Mcm org diLembah Kinta...dimaner demer ndak tanam sayor kalau tanah dah jadi pasior peninggalan cukong.Yg ader,pucuk paku dgn pucuk kangkong jer.Pucuk kangkong pon tak lamer lagi akan habih sbb ndak kener hantor ke IPT.

Tanpa Nama berkata...

punyala macam konek punya saranan menteri..kepala bapak dia akal kat jebo ke apa si sabri ni? hahahahahhaha...ada gak menteri bangang macam ni!!!

soul

UMNO BODOH berkata...

Memang sahlah menteri M'sia dari BN ni bodoh bangang belaka...Bayangkan kalau semua orang tanam sayur apa jadi dengan petani..apa jadi dengan pasar..

Dulu pernah keluar idea hidroponik..lepas tu apa jadi....?????
Dalam sekelip mata syarikat produk hidroponik kaya raya...

Tanpa Nama berkata...

nasib baik aku tak undi mangkok hayon ni...camana la buleh jadi menteri pastu bagi idea bangang...idea tahap ni tak pass upsr pon takpa...la nie, hang suruh la anak hang yang ala ala jambu tu tanam sayoq dulu...lebih baik daripada dok melalak tak tentu kalu...eh, lupa...hangpa puak2 jahanam nie mana nak terasa harga barang naik nie...hangpa semua kaya...noooooo....

IbnAbdHalim berkata...

Rakyat semua tanam tebu buat gula sendiri. Kemudian buat diesel dari minyak sawit. Tapi tak semua kenderaan boleh guna diesel dari sawit. Nak ganti petrol rakyat kena buat penyelidikan sendiri bagaimana nak hasilkan petrol dari air kencing. Sekarang semua rakyat kena simpan semua air kencing dan hantar ke pusat pemerosesan. Tempatnya kalau tak salah aku kat belakang kediaman Mat Mongol. Kat dapur Bik Mama. Pakar penyelidik yang ditugaskan ialah siapa nama tu, professor kangkung dari UKM yang Isham sebut tu lah.

Tanpa Nama berkata...

Bodoh punya menteri, ini bukan menteri tapi mentari ! Sekolah selalu dapat nom satu, Masuk U dekat setiap sem, jadi menteri buat kenyataan bodoh mcm org x sekolah...apa punya menteri bodoh mcm lembu, lembu pon x bodoh mcm ni......nak tipu sapa ni? nak tipu makcik felda? Kalau nak tanam sendiri aku nak tanam celah mana? aku dok flat tinggat 12? apa la punya menteri bodoh mcm taik gigi? Dah la satu family x pegi solat jumaat.......

Tanpa Nama berkata...

yg ada tanah okay la

yg tak ada tanah, saranan tu adalah saranan berbentuk BABI

ketuanan layu berkata...

Harga Sayur Naik - Tanam Sayur Sdiri
Harga Ikan Naik - Bela Ikan Sdiri
Harga Gula Naik - Buat Gula Sdiri
Harga Gas Naik - Guna Kayu Api
Harga Minyak Naik - Buat Minyak Sdiri
Harga Litrik Naik - Pakai generator
Harga Air Naik - Korek Perigi

Abis tu yg ko orang bahalol jadi kerajaan buat apa !!!!

Tanpa Nama berkata...

ketuanan layu berkata...
Harga Sayur Naik - Tanam Sayur Sdiri
Harga Ikan Naik - Bela Ikan Sdiri
Harga Gula Naik - Buat Gula Sdiri
Harga Gas Naik - Guna Kayu Api
Harga Minyak Naik - Buat Minyak Sdiri
Harga Litrik Naik - Pakai generator
Harga Air Naik - Korek Perigi

Abis tu yg ko orang bahalol jadi kerajaan buat apa !!!!

Jawapannya >>> Buat Burit (kata orang utara la..buat burit nih...ganti nama tuk proses bersenggama ler....bersetubuh...bukannye proses fotosintesis<<< (isyam..ko jgn tak siarkan komen aku nih...plZZZZZZZZ..kah kah kah

merbok berkata...

SALAM SEMUA,
KORANG IKUT JE LAA SARANAN MENTERI TU.. DIA PUN ADA JUGAK BERCUCUK TANAM UNTUK BERJIMAT CERMAT..

DIA TANAM TEBU DI TEPI BIBIR.. TAK PERCAYA???

bunbinban berkata...

bangang punya menteri. mcmmana org bera boleh undi menteri bangang ni.

Tanpa Nama berkata...

Ketuanan layu kata...
Harga Sayur Naik - Tanam Sayur Sdiri
Harga Ikan Naik - Bela Ikan Sdiri
Harga Gula Naik - Buat Gula Sdiri
Harga Gas Naik - Guna Kayu Api
Harga Minyak Naik - Buat Minyak Sdiri
Harga Litrik Naik - Pakai generator
Harga Air Naik - Korek Perigi

Lagi satu
Tak ada duit...buat mane(i)y sendiri.....tu yang orang buat black money, jual lendir dsbnya

orang melayu berkata...

blog ni untuk apa sebenarnya?nak kutuk orang ke nak menghasut?atau nak bukak pekung kelemahan umno?tak nampak dengan jelas halatuju blog ni.

TQ

Tanpa Nama berkata...

"Katakanlah (wahai Muhammad): Matilah kamu dengan kemarahan kamu itu." [Al-Imran ( 3):119]. “Dan mereka tidak marah dan menyeksakan orang-orang yang beriman itu melainkan kerana orang-orang itu beriman kepada Allah Yang Maha Kuasa, lagi Maha Terpuji! Tuhan yang menguasai segala alam langit dan bumi dan (ingatlah), Allah sentiasa menyaksikan tiap-tiap sesuatu. Sesungguhnya orang-orang yang menimpakan bencana untuk memesongkan orang-orang lelaki yang beriman dan orang-orang perempuan yang beriman, kemudian mereka tidak bertaubat, maka mereka akan beroleh azab Neraka Jahannam (kerana perbuatan buruk itu) dan mereka akan beroleh lagi azab api yang kuat membakar (kerana mereka tidak bertaubat).” [Al-Buruj, 85:8-10]

“Dan orang-orang yang mengganggu serta menyakiti orang-orang lelaki yang beriman dan orang-orang perempuan yang beriman dengan perkataan atau perbuatan yang tidak tepat dengan sesuatu kesalahan yang dilakukannya, maka sesungguhnya mereka telah memikul kesalahan menuduh secara dusta dan berbuat dosa yang amat nyata." [Al-Ahzab, 33:58]..Lu Pikir la sendiri.

Tanpa Nama berkata...

bila kita dah tanam sayur,dia naik pulak rega baja..terpksa pakai baja asli,ni menteri cerdik mane ni..cadangan terbaikk dr menteri ngok ni..

Tanpa Nama berkata...

ngan tv3 pn kita kna bohong.

Tanpa Nama berkata...

kalo singapore kata menteri2 kat malaysia ni bangang, ni la contohnya. fikir macam otak letak kt kepala konek!!!!