Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 18 Januari 2011

AWAS JANGAN KENA TIPU




KERJA BARUA




HAK UNTUK MENGUNDI ADALAH SULIT DAN PERIBADI : KOH TSU KOON – mstar

Hak untuk mengundi dalam pilihan raya adalah sulit dan peribadi, kata r Koh Tsu Koon.
Bagaimanapun, Koh berkata, beliau perlu mendapatkan maklumat berhubung cadangan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk mewujudkan sistem pegundian secara proksi sebelum memberi sebarang ulasan terhadap perkara itu.

"Saya belum melihat cadangan sebenar mereka. Tetapi bagaimanakah anda memberi proksi kepada seseorang untuk mengundi? Bagaimana anda dapat pastikan bahawa dia mengundi seperti yang anda kehendaki?," katanya dalam sidang akhbar selepas menyampaikan perutusan Tahun Baru kepada Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional di sini, Isnin.


PROKSI : SPR DMINTA HJANGAN BANTUTKAN LAGI DEMOKRASI
– harakah daily

Berikutan cadangan undi proksi, Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) semakin dilihat membantutkan proses demokrasi di negara ini, malah ianya tidak standing dengan kematangan rakyat yang bijak memilih.

Pengerusi Jawatankuasa Forum Bersih 2.0, Dr Abdul Halim Yusof, pada sidang medianya berkata, SPR kini semakin keluar dari prinsip serta ruang lingkup tanggungjawabnya.

“SPR dengan jelas dilihat sebagai alat kerajaan untuk meneruskan hasrat sebagai pemerintah, walaupun asas demokrasi telah ditelanjangkan.


PEMUDA PAS BANTAH UNTDI PROKSI
– harakah daily

Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP) membantah cadangan Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) yang mahu mewujudkan sistem undi proksi.

Pengarah pilihan rayanya, Mohd Firdaus Jaafar (gambar) menyatakan demikian sebagai mengulas kenyataan Pengerusi SPR, Abdul Aziz Mohd Yusof bahawa sistem undi proksi dibuat bagi membolehkan seseorang pemilih diwakili oleh mana-mana individu yang layak pada hari pengundian.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Jerai merasakan cadangan SPR untuk mewujudkan undi proksi itu tidak wajar dilaksanakan kerana ia mudah terdedah dengan pelbagai manipulasi dan penipuan.

“SPR tidak menjelaskan siapakah proksi yang layak dilantik bagi menggantikan pemilih yang tidak dapat hadir pada hari mengundi,” katanya kepada Harakahdaily.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI SEMUA PERANGKAP…. kah kah kah…

kah kah kah.. DALAM PSYWAR… INI DI PANGGIL PASANG BENDERA SALAH… kah kah kah..

kah kah kah… DALAM BAHASA MELAYU… TONGGENG KE HULU… KENTUT KE HILIR… kah kah kah…

nota:
lihat bagaimana spr cuba mengalihkan
pandangan dengan mengajukan satu pekara tak masuk akal
seperti undi proksi!
ini bertujuan agar rancangan yang lebih jahat
tidak kelihatan :

1 - memberi kad pengenalan pada mat indon dan mat bangla
2 – mengalih nama pengundi ke tempat lain
3 – menutup perbincangan undi pos
4 – tidak membersihkan daftar mengudi
5 – meletakan pengundi RELA
6 – menutup perbincangan tentng guna dakwat
ini adalah rancangan jahat yang sedang berjalan
dengan menuimbulkan undi proksi maka semua
ajenda ini tenggelama dan dilupakan


lihat pengunaan perkatan PROKSI – ini sengaja
dipilih agar orang kampong tidak faham bila
tidak faham orang kampong tidak ambil pot
walhal perkataan melayu ialah WAKIL

lihat bagaimana ianya dirancang
spr tembak idea ini dan disambut oleh tsu kooon
ini memperlihatkan seolah olah dalam kerajaan pun
ada yang tak setuju

lihat pula laporan harakah daily
orang pas sendiri telah terperangkap
sibuk dengan hal undi proksi hinggakan ajenda undi pos
terkebelakang, hal dakwat tidak ditimbulkan lagi

awas!
ini teknik menipu yang sedang dijalankan
oleh gerombolan. nasib baik kita ada internet
dapat kita bogelkan rancangan jahat mereka

terima kaseh ronald reagan kah kah ksh




9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SPR yang celaka

Rakyat Pakatan berkata...

PROKSI tu bunyi macam singkatan Perogol Amah Bersiri je! Kalau kekawan semua takut tengok Bik Mama, aku pulak takut tengok bini Rais Yatim sebab sekali pandang nampak macam muka Arwah Mona Fendi le pulak!!!

Tanpa Nama berkata...

Assalam,
abdulll aziz nii orang yang berpelajaran tinggi tetapi otak bahlul bin penipu kerana masa ambil SPM dulu bawa toyol dalam poket untuk lulus periksa,lepas tuu masuk universiti pensarah nya pulak pensarah kangkong dan ini lah yang menyebabkan otaknya kena sejenis kanser yang di namakan kenser BODEK.

Muhammad berkata...

sakit hati aku dengan penipuan gerombolan. teruskan dengan 'pencerahan' kepada rakyat hatta orang pakatan sendiri yang kadang2 tak sedar diri kena perangkap. Di Sudan n India pun setiap kali selepas mengundi jari mereka kena tanda dengan dakwat!

apa apa pun ok berkata...

idea ini dinamakan kepala butuh dimasak asam kahhh kahhh kahhh
idea ini lebih buruk dari fatwa ustaz najibul al-razaki al-mongoli atau fatwi dari ustazah rosmah bik mama al-mansuri al-badakiah-cambabi kahhh kahhh kahhh
idea ini bukan sahaja dalam kategori kangkung tetapi boleh juga dikategorikan sebagai idea kaliamput, masuk air, haramjadah, lahanat, kecik2 x nak mampuih dah besar, besar sangat kahhh kahhh kahhh
cina cakap tuiiiiii nia ma ciiiiiiiiibaiiiiiiiiiii kahhhh kahhhh kahhhhh
india cakap cunikkkkkkkkkkkk vuuuuuuuuukerk kahhhh kahhh kahhh
kavitha singh cakap; saya okay depan x pa belakang pun boleh kahhhhh kahhhhh kahhhhh

Tanpa Nama berkata...

spr mmg btul2 anjing barua umnogok apco btul..tp xpe btul kata saudara TT..kita ada internet, terima kasih jugak kat ronald reagan sbb mbenarkn internet digunakan untuk kegunaan awam..kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

S P R

PUKIMAKAULEBARNYIRU

Tanpa Nama berkata...

toyol proksi hantu

Khun Pana aka johanssm berkata...

Cadangan Peroksi atau Wakil untok pergi undi didalam PilihanRaya ada banyak daki di dibawah kopek Bikmama.

Polis buncit boleh tangkap ramai rakyat dalam rumah pasong dan IC mereka akan di Peroksikan

Kutu-kutu yang sedang jalani hukuman dalam penjara . IC mereka akan dibawa keluar pada hari undi juga boleh diperoksikan

Mana-mana mat jaga kereta , jaga lembu , mat pet boleh sewa keluar IC mereka dengan harga lumayan untok di peroksikan.

AWAS rancangan jahat Peroksi - Peroksi