Isnin, 10 Januari 2011

MAAF KAN KAMI!!!




SEMUGA DAPAT PROJEK



KONTRAKTOR MELAYU MINTA MAAF TAMPARAN BUAT UMNO – harakah daily

Ustaz Salleh Man menyifatkan tindakan Persatuan Kontraktor Melayu Pulau Pinang memohon maaf kepada Ketua Menteri, Lim Guan Eng memberi seribu makna kepada kontraktor supaya lebih matang dan bersikap terbuka.

"Kini semua tembelang Umno sudah nampak,” ujarnya selaku Pesuruhjaya PAS negeri.
Tambahnya, orang Melayu jangan sewenang-wenangnya menyalahkan Kerajaan Pakatan Rakyat yang jelas bersih daripada segala rasuah dan penyelewengan.

Bagi Adun Permatang Pasir itu, Umno mendapat tamparan hebat apabila persatuan kontraktor itu dengan rela hati memohon maaf secara terbuka Guan Eng, kelmarin.
Persatuan itu memohon maaf kepada ketua menteri dan Kerajaan Negeri Pulau Pinang kononnya tidak berlaku adil kepada kontraktor Melayu sejak mengambil alih pentadbiran pada Mac 2008 lalu.

Yang Dipertuanya, Mohamed Fadzil yang datang bersama kepimpinan persatuan berkenaan ke Pejabat Ketua Menteri di tingkat 28 Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) sekaligus menangkis semua tuduhan yang selama ini dikira fitnah.

Bagi Lim tindakan tersebut merupakan satu usaha bijak kerana tidak terjerat dengan dakyah yang sengaja dipasang oleh Umno dan BN bagi mengucar-kacirkan kerajaan yang lebih telus terutamanya dalam hal membabitkan pemberian projek kerajaan.

"Saya bersyukur kerana mereka datang bertemu dan memohon maaf secara terbuka di depan media.

“Mungkin selama ini mereka terpengaruh dengan pembohongan Umno yang sengaja mencari alasan agar kontraktor melayu menjauhkan diri kerana kononya DAP sebagai pemerintah," ujarnya semasa berucap pada Program Penganugerahan Warga Emas dan Sumbangan Kepada Waris yang meninggal dunia di Pejabat Jabatan Kerjaraya Bukit Mertajam, semalam.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI TANDA KERAJAAN PAKATAN DI PULAU PINANG TAK GOYANG… kah kah kah..

kah kah kah…KALAU KONTREKTOR MINTA MAAF… MAKNANYA PAKATAN MAKIN KUKUH…. kah kah kah…

woit…INI BUKTI KONTREKTOR MELAYU BOLEH BUAT KERJA… kah kah kah..

woit… YANG TAK BOLEH BUAT KERJA IALAH KONTREKTOR GEROMBOLAN…kah kah kah

nota:
ada beza antara kontrektor melayu
dengan kontrektor gerombolan

kontrektor melayu berkerja sepanjang hari
kontrektor gerombolan berkerja sebulan tak sekali
kontrektor melayu bertukang dahulu bekerja hingga selesai
kontrektor gerombolan berhutang dulu hingga kerja terbengkalai


7 ulasan:

jambanemas berkata...

ada tak lagi kontraktor 5%.. pakat2 kumpul lesen ... kah kah kah..

bekas ahli umno berkata...

hanya kontraktor kroni yg kaya zaman BN dulu,sekarang kontraktor melayu mula merasai nikmat dibawah PR..

L_J berkata...

Hish (my man!),

Saya tiada keraguan dan mempercayai bahawa pembangkang PR - yang dipamerkan oleh media arus perdana dan prokerajaan kononnya pecah-belah dan, hatta, lemah - memang lebih kuat berbanding keadaan 2008, khususnya kerana, pada pandangan saya, prestasi pentadbiran di negeri2 yang diperintah oleh PR.

Khusuhnya misal kekurangan rasuah dan perkembangan keadah tender (penawaran)terbuka yang diamalkan dalam negeri2 itu mengakibatkan projek2 dimenang oleh syarikat2 Bumiputera yang cekap (dan bukan ekoran menjadi kroni UMNO), khususnya di Pulau Pinang. Keadah macam inilah yang semestinya menjadi acuan dalam pengurusan ekonomi dan pembagunaan diperingkat negara seluruhannya.

Salam,

LJ

L_J berkata...

Hish (my man!),

Saya tiada keraguan dan mempercayai bahawa pembangkang PR - yang dipamerkan oleh media arus perdana dan prokerajaan kononnya pecah-belah dan, hatta, lemah - memang lebih kuat berbanding keadaan 2008, khususnya kerana, pada pandangan saya, prestasi pentadbiran di negeri2 yang diperintah oleh PR.

Khusuhnya misal kekurangan rasuah dan perkembangan keadah tender (penawaran) terbuka yang diamalkan oleh pentadbiran negeri2 itu, mengakibatkan projek2 dimenang oleh syarikat2 Bumiputera yang cekap (dan bukan ekoran menjadi kroni UMNO), khususnya di Pulau Pinang. Keadah macam inilah yang semestinya menjadi acuan dalam pengurusan ekonomi dan pembagunaan diperingkat negara seluruhannya.

Salam,

LJ

Tanpa Nama berkata...

mintak mahap?
ada makna tu bebb!

ontohnya....
kalau nak mintak duit raya
biasanya aku nyanyi lagu...
"selamat hari raya, ampun maaf dipinta, kuih muih sedapor, aku mintak duit raya" (lagu Celoma)

Tanpa Nama berkata...

utk mengganjak ke putra jaya kadang kadang tak perlu simbah air liur ke muka rakyat, cuma lebih contoh camni utk mewaraskan pikiran

Tanpa Nama berkata...

utk mengganjak diri ke putra jaya kadang kadang tak perlu simbah byk byk air liur ke muka rakyat, cuma lebih contoh camni utk mewaraskan pikiran