Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 10 Januari 2011

BANGANG TAK TAHU MENGIRA





INI GARIS BESI TAHAN LAMA



nota:
gari ini boleh digunakan
berulang ulang kali
boleh gari madey
boleh gari sami
boleh dari baginda
tak perlu berbelanja
beli gari baru !







PM ANGGAP TINDAKAN PEMBANGKANG BERSIFAT POPULIS - meloya

Najib Razak menyifatkan janji pembangkang untuk melaksanakan `Pelan 100 Hari' jika dapat memerintah negara sebagai amat populis tetapi tidak berpaksi di bumi yang nyata kerana tidak membentangkan punca kewangannya kepada rakyat.

Menurutnya, terdapat keanehan dan juga amat menghairankan apabila pembangkang membentangkan segala benda bersifat populis tetapi tidak ada sebutir pun dibentangkan dari mana punca kewangannya.

``Jadi kalau begitu, bagaimana segala-gala yang dijanjikan kepada rakyat boleh dilaksanakan, boleh ditunaikan,'' katanya ketika berucap pada perhimpunan bulanan Jabatan Perdana Menteri di sini hari ini.

Justeru katanya, kita tidak boleh mengambil sikap terlalu populis sehingga menggadai masa depan negara dan begitu tidak bertanggungjawab sekali sehingga anak cucu merana kelak.

``Malah tidak payah tunggu anak dan cucu dalam masa dua tahun sahaja menurut perkiraan kita negara kita jadi macam negara Greece kalau dilaksanakan segala janji itu tanpa mengambil kira kemampuan negara.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… BENGONG…. PATUTLAH HIDUP DI SEKSA OLEH BADAK…. kah kah kah..

lihat dan baca apakah betul pelan 100 hari ini mengeluarkan belanja?
apakah betul kita akan bangkrap?
apakah ini hanya propaganda?
apakah kita ada duit?

INI YANG AKAN DILAKUKAN DALAM MASA 100 PERTAMA
1 – tangkap mahathir kes tipu
2 – tangkap samy vellu kes bunuh
3 – tangkap taib mahmud kes bunuh
4 – tangkap tajuddin ramli – kes tipu
5 – tangkap razak baginda kes bunuh
6 – tangkap rais yatim kes rogol
7 - tangkap jamakluddin jarjis kes rab raba bontot

BELANJA:
sebuah kereta polis x 7 – untuk membawa penjenayah
4 orang pegawai polis x 7 – digunakan ketika menangkap
1 set gari x 7 – untuk mengari penjenayah

nota:
jika memerlukan lebih ramai tenaga
unit amal pas dan unit amal pkr sedia membantu dengan percuma

8– hapuskan isa
9- hapuskan auku
10– hapuskan akta cetak

BELANJA:
4 helai kertas A4 untuk draf pelupusan akta. tidasl ada menggunakan duit.

Sepeluh pekara ini boleh dilakukan tanpa
menggunakan belanjayang banyak.
Mungkin jika orang orang jahat ini ditahan reman
perlu keluar sedikit pebelanjaan.

Hari peruntukan untuk seorang baduan ialah RM 3.50 sen sehari.
Ertinya jika orang jahat ini direman sebulan maka perbelanjaan
untuk mereka ialah RM105 untuk 30 hari. Jumlah ini
amat sedikit berbanding dengan jenayah yang telah mereka lakukan.

SEPULUH PEKARA ini boleh dilakukan
dengan perancangan yang teratur dan tidak
kelam kabut.

seluruh belanjawan dijangka tidak
akan melebihi 3000 ringgit.
Ini lebih murah dari belanja botox bik mama untuk seminggu kah kah kah

22 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Betol tu
tak payah pakai belanja pun

rasuah akan dihapuskan
jenayah dapat dipadamkan

rakyat tak perlu keluar duit
negara tak perlu keluar duit

rakyat lagi untung sebab rasuah dikurangkan
negara aman damai sebab tak ada kepala penjenayah

Kebaikan ini mat mongol tak berani nak sebut

kah kah kah kah

Non-Governmental Individual berkata...

PR PUN SATU HAL, SEBENARNYA UTK PENUHI SEMUA JANJI2 NI TAK
PERLU 100 HARI PUN LEH SIAP, SATU HARI CUKUP

DAN

TAK PERLU BAYAR KONSULTAN PERHUNBUNGAN AWAM RM77 JUTA UTK BERI NASIHAT.

NOTA: KES MADEY - BUKAN STAKAT TIPU AJE. KES BUNUH DI MEMALI PUN DIA !

Tanpa Nama berkata...

1dunia pun nak tengok kalo belanjawan cheap ni laku ke tidak

Tanpa Nama berkata...

tk perlu remn reman, bung duit rakyat. 7 butir peluru m16 tk sampi rm100..... jimat masa dn kos!!!!

BN bodoh berkata...

PENYOKONG BN NI MEMANG BANGANG!
BARANG NAIK,
JUDI BOLA,
HUB HIBURAN
bayar APCO penasihat yahudi
pemimpin dedahkan aurat,
anak-anak pemimpin UMNO
kaki perempuan,
banyak lagilah
Tapi Penyokong UMNO BN tetap kata
BN dan UMNO bagus!!!!!

Apa nak dikata? ini ayat untuk kamu!
BN BODOH!

bunbinban berkata...

pesal x boleh?. belanja anak badak jadi wakil menteri keluar negeri pun dah brape. persidangan wanita pertama dari afrika ( patut pun, dah anak badak buat, safari bro..) dah brape puluh juta. mockup projet beratus kali ganda...semua tu sumber kewangan la bongok anon 19:39. anak badak punya belanja bukan murah bro. hua hua hua... ko ke yg undi anak badak tu jadi wakil menteri. apa punya sengal penyokong melayu kebangsaan ni. itu pun korang tak leh pikir..songkok je tinggi tapi akal dok dlm kantung punai

ungku aziz berkata...

tanpa nama 20.21

hahaha hang memang bijak.

masaimara berkata...

si mulut merah haprak ni, sebenarnye tahu ape yang dia cakap ni semua tak betul , tapi disebabkan takde lagi idea nak menipu orang melayu, maka alasan ni pun jadilahh...supaya tunjuk dia taklah PM yang paling bangsat, tapi sebenarnye memamng bangsat pun.

sadai berkata...

Tangkap Maday perlu banyak ari jugak sebab dia lariiiiiii.Tangkap sampai dapat!

Khun Pana aka johanssm berkata...

Setuju .
Tapi kalao musang hasan ditangkap dan akta dipinda dari hukuman gantung leher ke akta hukuman tembak mati. Saya akan sponsor sebutir peluru.

Ramai warganegara Malaysia dan warganegara asing akan berebut kalao ada rancangan sponsor peluru untok tembak mereka tu.

NeoNodeGuy berkata...

Betul Pak Isham, tanpa rasuah cukup untuk rakyat jelata..
Nie rasuah bukan sebarang rasuah, rasuah berbillion-billion..giler betul

Tanpa Nama berkata...

Bro TT..lu punya follower kat sini senang cakap..memang bingai..kah..kah..kah

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin celaka, sekarang pun aku dah merana...! Bageroo!

Tanpa Nama berkata...

tangkap madey bapak penyamun,yg lain dh terkencing la,memang sial diorang ni,tembak mati je..jimat gile,xsabau tggu the judgement day..

Tanpa Nama berkata...

http://www.facebook.com/pages/Sejurus-PR-Menang-Tangkap-Pemimpin2-BN-ini/167015760009318

tangkap mana yang boleh kita tangkap.. sudahlah bodoh, berani pula nak kelentong rakyat..

Tanpa Nama berkata...

tangkap n.ajis mengong tu dulu....

Tanpa Nama berkata...

ko ni kan sham
bila le ko nak kawin?

dapat badak pon badak la sham
tibai aje laa!

yang ko jual mahal sangat ni napa?
ko nak carik yang slim macam atlantuya jugak ker?

keh keh keh
keh keh keh

Tanpa Nama berkata...

berita terkini: pembubaran dun sarawak adalah pada hujung mac atau awal april dan pengundian akan di lakukan pada hujung april hingga pertengahan may. sapa2 yang belum mendaftar, dah tak sempat. ok! berita di terima dari sumber yang boleh di percayai

jangan cakap je mai tukartiub aku bawak ko tengok sarawak!!

Tanpa Nama berkata...

Si kitul dgn datok mandaliar tambat dengan tali kobau je.

Tanpa Nama berkata...

aiikk... modal tak sampai rm3000 jek dah boleh bangkrap malaysia macam Greece? dah miskin sangat ker negara kita? apa punya banganglah pm kita...

Tanpa Nama berkata...

Oi ... saudara saudara yang mintak mereka ditembak.

Saudara tahu tak yang mati ditembak tu ialah "an honourable death", ialah kematian yang diberi kepada askar askar, atau dikenali sebagai "soldier's death"

Untuk lanun lanun ini maut yang setimpal hanyalah kematian yang memalukan, kematian yang tiada "honour" langsung, kematian yang diberi kepada mana mana penjenayah. Biarlah mereka digantung sahaja.

.Gory. berkata...

Kalau rasa diri betul, kenapa tak keluarkan fakta atau kira kira pasal apa yang dijanjikan dalam Pelan tu? kenapa nak kena ubah topik pasal isu bunuh bunuh ni apa semua?

Janji lain buat lain ke?

Lagi satu, kalau rasa diri betul, yang komen komen ni, jangan lah pakai anonymous. Tampil elok elok lah. Kita kan ada adab, ada tamadun. Guna bahasa elok elok, tampil diri elok elok.