Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 9 Januari 2011

SURAT DARI PEMBACA




SEHARI DALAM SEJARAH




Oleh hafszach pada NATANG BEWOK!!! pada 11/01/08

Rehat Sebentar...!!! Ni nak cite Pasal ketuanan Melayu Pulak...!! korang nak PDF Handsad Parliment-krisis perlembagaan 1993 - Kenyataan President PERKASA datok Paduka Brahim Ali yg maha perkasa tu... Jilit II, Bil 67, 18 January 1993. Dalam kenyataan tersebut Brahim Ali menyatakan yang beliau sanggup berperang dgn Raja2 melayu dan keris Taming Sari tetap terhunus di tangannya... aku tulis sedikit petikan kata2 celupar beliau terhadap DYMM Agung.. " Ampun Tuangku, Keris ditangan ini keris Taming Sari, Kami datang tidak dijemput pergi kami tidak perlu disuruh. Kami datang menuntut janji, janji diikat antara Lemang Lebar Daun dan Sang Purba..Kami bercakap bukan bahasa Tuah setia membuta.." " Keris di tangan ini Keris Taming Sari, Keris bersepuh besi Kursani, Semangatnya meresap jiwa rakyat menjadi berani. Ingat Tuanku Bila Taming Sari Menuntut Janji, 7 Purnama angin Terhenti, 7 keturunan akan bermimpi." Kemuncak penderhakaan Brahim Ali yg mengugut DYMM Agung : " waspadalah tuanku, Jebat menikam dengan Taming Sari,Taming Sari yang berlanggir darah satu warna, Bagaimana pula kalau Taming Sari ku ini menuntut Darah KELAINAN Warna..? Taming Sari ditangan inilah yang akan menentukan segala.." Hebat Pak Berahim ikut telunjuk Mahatir.. Masa Pak Brahim mengucapkan Taming Sarinya menuntut KELAINAN DARAH ( Darah Raja2 Melayu ).. Mahatir membangunkan dirinya sedikit dan menunjukkan sokongan dan tanda " Good " dengan kedua2 tangannya... Isham.. ini Fakta sebenar jangan korang delete pulak..!! Itulah dia Pak Braim President PERKASA yang hebat bersandiwara semata2 demi kepentingan Politiknya.. Sifat yang sama seperti Patih Karma Wijaya pada Zaman Melaka dahulu..!! Patut kena Laungkan " Hidup PERKASA.. Hidup Patih Karma Wijaya..!!


20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Natang bewok lidah bercabang..

berahim nate babbiii... berkata...

ini berahim natang bewok memang haram jaddah ni pukimak sekor.waktu anwar kena pecat dlm mesyuarat majlis tertinggi umno dia yg hentak hentak meja kata anwar liwat pemandu.dia siap suruh anwar mengaku dan mengalah.ini keling kutty punya sedara ni sebab tu kamcing dgn kaka kerala.kaka mahatahi dah pakat dgn nate babi ni jatuhkan anwar dulu.mahatahi dah beri nate babi ni duit judi supaya terus dpt beri hantu raya belaan dia makan.aku suspect mahatahi pun dah boh bontot berahim.berahim pyn dah boh bontot mahatahi jugak.sebab tu kamcing mcm kekasih.sib baik ada nik sapeai hehehe....

fa-t berkata...

katak lidah bercabang....

Tanpa Nama berkata...

Demi kuasa,kedudukan dan wang ringgit Berahim ni akan lakukan apa saja....termasuk jilat dubor Mahathir.
Tuhan dah panjangkan usia supaya bertaubat tapi masih tak sedor2 diri.

Tanpa Nama berkata...

Dokumen rasmi di
www.parlimen.gov.my/files/hindex/pdf/DR-18011993.pdf

Jgn pulak si kitul moden ni nanti cakap TT buat fitnah di sini.

Tanpa Nama berkata...

Download disini...

http://www.parlimen.gov.my/files/hindex/pdf/DR-18011993.pdf

Datuk berkata...

kah kah kah
sbb masa tu bnyk projek masuk
tu ler sbb kena sokong
walau apa cara skali pun..
mcm mn nak lawan jgk
smua file kat tangan mahafiraun..
tepaksa sokong
mmng nahas ler kalu melawan
tgk la anwar
seb baek tak mampos kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

walaupun dah lama,mai sama sama kita buat lapuran polis.
biar polis jawap:ini kes lama,waktu itu (1993)derhaka pada raja dibenarkan.
dan kita tengok pula apa brahiam nak jawap

G berkata...

Pak Berahi(m)ni punya imaginasi tinggi. Nak buat mcm mana zaman kanak-kanak dulu tak pernah puas bermain. Hahahaha.

Tanpa Nama berkata...

Madday ....Ba alif ba ya..
Berahim.....Bewok..
Dua2 ekor ni Natang...

golok perak berkata...

... udah teman kabokan ... natang bewok ni patutnyer di ' tegheban 'kan ke sunge ... buat umpan boye .... ngabihkan oksijen je ... kalu dah jenih haram jadah tu selama-lamanya haram jadah ..... heei ngeletek golok teman ni .....

Tanpa Nama berkata...

celaka pendaderhaka

Tanpa Nama berkata...

fuhhhhhh dia ni betol betol maling gila bikin susah satu negeri.....

teganu-kite berkata...

isamudeng,

comel gambor nnatang bewok, nnatang bewok makhluk yang tidok bersaloh. tapi bile manusie becakap ikot sedak mulot,lembot gigi pade lidoh, akal letok di perot, kepale bawoh lebeh cerdek dari kepale ataah, jenih keghah keng, keghah pedal - make jadilah nnatang bewok yang selalu bersaling kulet.

Tok Beraheng Ali - biarkang die bergolek2, berguleng2, merayap2, merangkok2 mencari lobang busok & biase lah bewok ini bertukor menjadi polong/antu raye bertempek melolong kerane dok cukop makang.

Berjasa, umno, S46, umno, 'Pas'? Perkasa &...

Belajor lah dari geng nelayang yang 'istiqomah walau hujang panaah, ombok gelombang,anging ribot - menangkap ikang tetap tujuang.

di Teganu - "Kami nok Deris Natang'

Tanye la Mat Said Kemamang yang bijok itu.

Di bawoh rang ikang.

Tanpa Nama berkata...

Breheng telah kata: "Tukar cakap takpor. Aku tak tukar ugama".

Tanpa Nama berkata...

munapik natang bewok ni

Tanpa Nama berkata...

Pada zaman TKT dulu, bila TKT balik dari membazir duit rakyat dengan tour ala toyo semua kaki bodek pun berebut rebut kat cium tangan si TKT tapi bila sampai giliran si katak cono, TKT pusing badan, kasi bontot pada Katak Fica untuk di cium!

Tanpa Nama berkata...

berahim ni ppt operate otak sma..
bkn takat jantung..x abih2 pejuang melayu..mcm dia srg sj melayu

Tanpa Nama berkata...

teke teki lama tahun 1999 dulu

pada jubur Mahadir ada seketul daging apakah daging itu?

seleman berkata...

Tahun 1993 ni aku kat ukm lagi, siap guna radio kaset rakam ucapan mahathir. Yang aku tau ianya adalah sejarah besar raja-raja melayu. Entah kemana agaknya kaset tu. Radionya ada lagi. <Masa tu aku undergrad sejarah.