Sabtu, 22 Januari 2011

SURAT DARI PEMBACA




INI MENTERI SUKAN



nota:
dari guru sukan
dari guru jimnastik
kini jadi menteri pelajaran
kah kah kah..

nota:
siapa undi bik mama?







KESAH BIK MAMA


Semakan yg aku buat di laman web Jabatan Perdana Menteri mendapati kini telah ditubuhkan satu bahagian baru yg tidak pernah ada sebelum ini iaitu Bahagian Wanita Pertama Negara yg disamarkan sebagai FLOM Division (First Lady of Malaysia Division). Boleh rujuk pautan ini:

http://www.pmo.gov.my/?menu=page&page=1947

Bahagian FLOM ini dibarisi oleh:

1. Datuk Siti Azizah binti Sheikh Abod - Pegawai Khas

2. Saleha binti Mohd Rabani - Pembantu Peribadi

3. G. Vimala - Penolong Pegawai dgn Tugas Khas

4. Siti Zaiton binti Abdul Ghani - Pembantu Peribadi

5. Rizal bin Mansor - Penolong Pegawai dgn Tugas Khas

6. Nurul Rosemiemmy binti Khasimi@Mohamed - Penolong Pegawai dgn Tugas Khas

Menurut seorang kawan aku yg bertugas di JPM, penubuhan Bahagian baru ini khas utk menguruskan urusan Rosmah Mansor, yg sebelum ini tidak pernah wujud.

Harap kau boleh dedahkan perkara ini kerana Isteri Perdana Menteri selayaknya tidak diperuntukkan utk memiliki satu Bahagian khas dlm JPM yg mana gaji para pegawai dibayar dgn menggunakan dana awam.


MAS DI BAWA LARI


LAGI CERITA BIK MAMA

Di Malaysia, kita kenal dgn Rosmah Mansor yang mengaku sebagai Wanita Pertama; di Tunisia, Wanita Pertama mereka adalah Leila Ben Ali.

Hari ini, media melaporkan bahawa Leila Ben Ali telah melarikan diri dari Tunisia dengan membawa bersama 1.5 tan jongkong emas bernilai £35juta.

Bagi yang maseh belum tahu, kerajaan Tunisia di bawah pimpinan Presiden Zine el Abidine baru saja ditumbangkan oleh kebangkitan rakyat.

Leila Ben Ali dikenali sebagai seorang wanita yang bercitarasa tinggi; meminati kereta mewah, pakaian berjenama dan suka membeli belah di Dubai.

Leila Ben Ali dilahirkan pada 20 Julai 1957 dalam keluarga sederhana dan merupakan anak perempuan tunggal daripada 11 org adik beradik.

Leila Ben Ali mendapat pendidikan formal setakat peringkat rendah dan seterusnya bekerja sebagai pendandan rambut. Beliau berkahwin dengan Zine el Abidine pada 1992 dan dikurniakan tiga orang anak.

Dua penulis Perancis ada menulis sebuah buku "La regente de Carthage" yang memperincikan salahlaku rasuah Leila dalam pentadbiran Tunisia.

Leila Ben Ali seperti mana Rosmah Mansor turut aktif dalam aktiviti yang dilihat berunsur 'amal' dan bersifat 'manusiawi'.

Jika Rosmah menjawat Pengerusi BAKTI, Leila pula memegang jawatan selaku Presiden Organisasi Wanita Arab (AWO).

Leila juga merupakan Pengerusi Basma iaitu organisasi kebajikan yang berperanan untuk membantu golongan kurang upaya mendapatkan pekerjaan.

Pada Julai 2010, Leila Ben Ali menubuhkan SAIDA dengan tujuan membantu dan menyokong pesakit-pesakit barah di Tunisia.

Dalam tempoh menjawat pelbagai posisi istimewa ini, Leila kerap hadir menyampaikan ucapan dalam acara-acara rasmi kerajaan.

Selain mengiringi suami dalam lawatan rasmi ke luar negara, Leila juga kerap mewakili suaminya serta berucap dengan membaca teks ucapan suami.

Sosok seperti Leila Ben Ali kini sedang meningkat naik di Malaysia dan muncul dengan nama Rosmah Mansor. Minat, sikap dan perwatakan mereka hampir sama.

Jika Leila Ben Ali membawa lari 1.5 tan jongkong emas bernilai £35juta sejurus selepas digulingkan, apa pula yang bakal dicuri dan dilarikan oleh Rosmah Mansor seandainya ditakdirkan Barisan Nasional tumbang?

KAH KAH AKH
KAH KAH AKH
KAH AKH KAH


woit... KESIAN DENGAN MALIKUL SEMBAB... kah kah kah..

kah kah kah... JADI MENTERI PELAJARAN TAK ADA GUNA... kah kah kah..

kah kah kah.... GOSOK TELOOO SAJE... kah kah kah..

kah kah kah.... BIK MAMA SUDAH JADI MENTERI PELAJARAN... kah kah kah..

26 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Serious case of flominitis...only cure is to chuck the whole gropes to the sewer hole.

Tanpa Nama berkata...

nyampah nyer plak aei....


org laki kt cni kalau nk jadi hebat jangan takut bni....kelihatan takut bini pun kira dah ......
apatah lagi mmg takut...

PM umno tu .....ish222 kesian...

Amuraria berkata...

umno@apco tahu rakyat malaysia bodo banyak sikit ja yang cerdik jadi apa pun depa buat sapa pun tak ambil pot ! takat sikit ja yang protes no hal bagi depa !
inilah padah kita semua kena bila banyak kaldai mengundi & melantik puak cacamarba kaki kelentong@seleweng jadi pemimpin ! kesian kita !

zuraimi berkata...

dulu khairi... kini big mama...

adakah sudah sampai masanya....

Tanpa Nama berkata...

apa pula yang bakal dicuri dan dilarikan oleh Rosmah Mansor ........................kak ksk kak.....tiada keperluan....Rosmah Mansor tu RM lah abang.

naim berkata...

terbaik dari TT. Inilah untung ada internet.

Semua yang rahsia tidak jadi rahsia lagi.

Tanpa Nama berkata...

YA, saya sudah lama 'perasan' dan menyedari Rosamah Mansur sejak lama campur hal ehwal pendidikan/pelajaran dengan memfokuskan prasekolah/Permata.Beliau gunakan premis di UKM, USIM dan lain-lain.Justeru sebagai GURU yang telah berkhidmat lebih 30 tahun, saya pun bersara awal kerana hilang kepercayaan! Hilang kepercayaan saya kini ada asa dan buktinya kini.Nah lihatlah betapa cacamarbanya pendidikan anak-anak kita.PPSMI yang sudah diputuskan muktamad dibubarkan pun ada 'malaon' seperti PAGE mahu menjolok sarang tebuan dengan menyerahkan memorandum kembalikan PPSMI sebagai opsyen terus ke JPM.Kenapa JPM? kenapa tidak ke KPM? Atau masuk terus ke lubang najis DBKL?Kes lnterlok pun KPM dan TPM dan PM tidak bulat hati bertegas menolaknya.lngat kaum lndia cuma 7.5%...jika ikut pecahan berapa persen aje lndia suku Tamil ini?Kenapa perlu ikut telunjuk?lngat, calon MIC,PPP,DAP orang Melayu/bumiputera dan Cina yang mengundi! Apa..takut? Pooorahhh..pundek.

Tanpa Nama berkata...

Salam TT,

Aku naik menyampah dengan bik mama. Oleh itu, aku ingin surahkan sedikit ceritera Bik Mama.

Begini, kesah yang ingin disurahkan adalah kajian lisan. Menurut beberapa saudara dan rakan taulan yang bekerja sebagai pehasiku kerajaang, Bik Mama adalah orang besar yang sapu semua kontrek.

Difahamkan, Bik Mama telah menyapu kontrek buat baju PLKN. Baju haramjadah yang kaler blue blue white white short short dark dark ini telah disupply oleh syarikat yang dikepalai oleh Bim Mama.

Selain itu, aku juga difahamkan kontrek bas-bas PLKN juga Bik Mama sapu. Kontrek bas-bas yang asal tidak disambung, kemudian Bik Mama masuk sebagai pembekal bas. Sewa yang dikenakan amat tinggi. Maka, kerajaang sekali lagi mennanggung bayaran sewaan kepada perot Bik Mama.

Sebenarnya, ada banyak lagi kontrek yang dibuat oleh Bik Mama melalui Kementerian Pertahanan. Ada banyak. Tapi semuanya classified. Hanya orang-orang corruption sahaja yang tahu. Pasal mereka pun nak makan jugak.

Ko telah culas dalam mengatakan Bik Mama sebagai Menteri Pelajaran padahal ko tidak tahu yang Bik Mama lebih kehadapan. Insyallah, jika tidak ada aral melintang, kita akan dapat 'Menteri Pertahanan' yang baru. Ko harus sedar itu.

Bagaimana Bik Mama boleh ada dana? Masihkan ko ingat akan peruntukan yang diberikan oleh isteri pada bajet yang lepas? Ianya mengenai projek Anak Permata. Bajet itu hanya mengaburi mata Malaysia. Walhal, wang itu digunakan untuk mengukuhkan kekuatan Bik Mama di dalam sistem kerajaang. Struktur yang dibina amat kuat, hingga orang atas yang bergelar JUSA A, B dan C amat takot. Bik Mama tidak memiliki JUSA. Itu adalah hakikat.

Oleh yang demikian, sedikit ini sahajalah yang dapat disurahkan terlebih dahulu. Peringatan yang ingin dikongsi bersama, Bik Mama bukan saperti 1st Lady di Tunisia. Bik Mama lebih hebat lagi. Jika ko gelak dengan ayat ini tak mengapa. Satu hari nanti ko akan tahu apa yang aku cuba sampaikan. Semoga TT berada dalam keadaan sihat dan baik.

Yang Ikhlas,

Socrates

Tanpa Nama berkata...

makin mengarut dah si kononnya wanita pertama ni.

tapi nama rizal bin mansor tu, kalau betul la, yg aku kenal sorang je, dulu budak mmu ...mamat ni dari dulu ada problem ni

lizay_73 berkata...

TT.... uar2kan supaya calon2 YB dimestikan membuat pemeriksaan kesihatan supaya takde lagi YB2 yang dapat elaun tapi sakit memanjang... keja tak buat gaji jalan rakyat menganga

Tanpa Nama berkata...

siapakah gerangan makhluk ini???

1. cakap tak mahu jatuh....muka macam kepala but...!

2. cakap tak mahu jatuh....muka macam rambo....hahahahah

cicit ngah layor berkata...

Projek makanan tambahan utk anak2 miskin dihentikan.Peruntukan utk FLOM pulak diwujudkan.Biler murid lapor,pelajaran tak bulih masuk,kesudahannyer jadi bodoh dr org lain.Ini yg demer mahu,kalau ghakyat tak pandai,senang kener tipu.Kiter semuer dah tahu pon bangser maner yg miskin, bangser maner yg seghonok kener tipu dan bangser maner yg selalu menipu.Kalau akai duduk diataih,pikior ler sikit.Tak kan ler maser sihat kener tipu,maser sakarat maut pon nak kener tipu juger?Dah lebih 50 tahun dah yob ooii,tak kan tak merdeka lagi otak tu.

Tanpa Nama berkata...

Mat sembab takut dengan bayang bayang bik mama yang sentiasa mengekori dan perhatikan tinkahlakunya, salah langkah Mat Sembab akan terima padah.

Itulah kuasa yang ada dan dimiliki oleh BIK MAMA terhadap kedayusan semua ahli UMNOAPCOYAHUDI.

Tanpa Nama berkata...

padan muka ko
Sapa suruh undi bn
Kan dah kena!

Kat tunisia bawak lari emas.
Kat sini bawak lari telor isteri

HALIMI MN berkata...

MALAY SIA DAHULU MENANTU ABAH
SEKARANG BINI KU
SUPAYA JANGAN TAK TENTU ARAH
MUSNAHKAN SEGARA DARI TERUS BERLAKU

Tanpa Nama berkata...

sudah cukup bagi najib sebagai pm kalau dapat jinakkan bik mama .itulah nkra/etp/terbesar najib sepanjang jadi pm.tapi sudah 3 tahun najib semakin dikuasai bik mama,jgn lupa bik mama baru dapat pingat dari oman,qatar,bangladesh sekaligus,hebat hebat hebat
tzzm

nak bukti berkata...

pandai2 je flom tu first lady of malaysia... hahaha

hafszach berkata...

Isham...
Kak Rosmah bawak lari BEG SUSU ( coli ) yang bersalu Mas dan bertatahkan batu permata

Tanpa Nama berkata...

Yarabi,biar betul,ni gmbq yb rosmah ke? mcm coyote ugly je?

Tanpa Nama berkata...

Bro Isham,

esey mencarut dgn izin di sini...

Pukimak punya Rosmah...mmg puako sial punya pompuan....ntah bilo agaknyo dio ni poie luar negara jatuh mati terbalik ketiko turun dr tanggo pesawat????

alamat gini mmg sahlah BN n gerombolan akan habih PRU 13 ni....poie jahanamlah!!!

Tanpa Nama berkata...

stim siottttttttttttt! tak kira ler macamana bentuk fizikal.....janji dapat panchut....hahahahah

Tanpa Nama berkata...

cuba cerita2 sikit mengenai Azizah Abod tu sapa.... dah kawin ke belum, berapa umurnya... terornye ke dia masa di Kementerian Pertahanan.... masa tu sapa Menterinya hah.. hah... yang menubuhkan PLKN semua tu sapa ke???? Azizah tu ada jual kain batek tak dekat Karang kraft..???

Tanpa Nama berkata...

Di Tunisia rakyat bodoh tak suka FLOM tapi di Malaysia, we love FLOM! JPM siap adakan peruntukan dana untuk pejabat FLOM, first of its kind! Moron! Cunt, cono, fica, puki!

Tanpa Nama berkata...

Altantuya Shaariibuu murder - who is Musa Safri?

Look at the difference in reporting between MSM (main stream media) The Star's report of the trial of Altantuya Shaariibuu murder and that of online news portal Malaysia Insider and Malaysiakini:

The Star:

Chief Inspector Azilah Hadri told the High Court that a higher ranking police officer DSP Musa Safri had asked him to help political analyst Abdul Razak Abdullah Baginda.

Note: no mention of the position of Musa Safri and his relation with Najib Abdul Razak, just a high ranking police officer.

Malaysia Insider

Tantalising details emerged about how the two accused policemen got involved in the case on the instruction of Deputy Prime Minister Datuk Seri Najib Razak’s aide-de-camp Musa Safri, including the emergence of a new character, identified as a “Chinese man,” in the saga which has gripped the nation.

ESCORT UNIT:

http://www.pmo.gov.my/?menu=page&page=1947

Tanpa Nama berkata...

sepatutnya PM memberi satu jawatan khas bertaraf menteri kepada Ros Mansur, sebab dia sangat berminat untuk memegang jawatan.

daviza berkata...

dah tak boleh bukak dah pages FLOM kat www.pmo tu..nampak sangat dah bersalah pada rakyat.

tggula esok lusa kemungkinan tindakan BM(bik mamah):

1. dia akn tukar nama kpd nama jabatan lain.

2. dia akn jawab bhwa jbtn FLOM tiada kaitan dgn dia,itu semua idea PM utk rakyat.

3. dia akn jawab bhwa jbtn ni Istana Oman yang sponsor.suruh dia duduk situ. Istana Oman yg byr gaji staf2 situ.

4. dia buat tak tau jer..sbb dia tak kisah..asalkan dpt shopping, dpt perabih duit...Dia selalu ada sponsor..don worry


kalau dulu kita banyak tggu dan lihat...

tp skg kita tukar...kita tunggu dan serang..!!!

syabas TT