Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 25 Januari 2011

TIPU LAGI




HANTU DATANG MENGUNDI






nota:
kalau senarai nama pengundi
tidak dibersih maka hantu
akan terus wujud !!!







ANGGOTA WATANIAH TIDAK TERGOLONG PENGUNDI POS : SPR -meloya

Pas lega dengan penjelasan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bahawa anggota Wataniah tidak digolongkan dalam kalangan pengundi pos.

Setiausaha Agung Pas,Mustafa Ali berkata, perkara itu dijelaskan oleh Pengerusi SPR, Abdul Rashid Abdul Rahman dalam pertemuan dengan pemimpin parti pembangkang di Ibu Pejabat SPR di sini hari ini.

"Kita mendengar kenyataan yang dibuat oleh Menteri Pertahanan bahawa akan diwujudkan pasukan Wataniah bagi setiap kawasan Parlimen dan mereka akan dikategorikan dalam pengundi pos.

"Tetapi kita dapat jaminan (daripada SPR) bahawa anggota Wataniah tidak termasuk dalam undi pos, katanya kepada pemberita selepas pertemuan itu.

Antara yang hadir ialah Anggota Parlimen Bukit Bendera, Liew Chin Tong dari DAP dan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) R. Sivarasa.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH AKH KAH


woit… INI PELIK… INI BETUL BETUL PELIK…. kah kah kah…

kah kah kah … APA DIA TENTERA WATANIAH INI ?..... kah kah kah…

kah kah kah… SIAPA DIA WATANIAH ?..... kah kah kah..

kah kah kah… APAKAH WATANIAH DAN RELA … ITU SAMA?.... kah kah kah..

kah kah kah… INI TAK JELAS…. PASAL APA TAK GUNA PERKATAAN RELA?.... kah kah kah…

woit… INI MACAM ADA CHINA DOLL DI BELAKANG PINTU…. kah kah kah…

woit.. INI MACAM RANCANGAN NAK MENIPU….. kah kah kah…

nota:
sila nyatakan dengan jelas
apakah RELA itu undi pos
atau tidak ?

lihat bagaimana helah dilakukan:
cadangan yang bukan bukan
kemudian ada komplain
cadangan yang bukan bukan dipersetujui tak diterima
tapi sebenarnya untuk menutup kepada:
1 – hapuskan undi pos
2 – guna dakwat sesudah mengundi
3 - pembersihan senarai mengundi
cadan
gan yang bukan bukan ini
hanya tipu muslihat

kalau pilihanraya boleh memgubah sesuatu
telah lama pilihanraya di haramkan!

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

yang rela ni ada kad pengenalan lain ke TT? macam polis dengan askar ke
yang wataniah askar simpanan TT.
macam KJ tu wataniah. kenapa la ko ni tulis tak baca, kutuk orang prof kangkong tapi sendiri belaja tak abis.
kah kah kah

kalau parti tuan TT kalah sbb diaorang bangang! Tu je. kalau dah menang memang menang. mangkok!!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 2011 Januari 25 11:08: hang tu yg x bca..bkn ke kerajaan nk suggest kt SPR supaya RELA tersenarai dlm kategori undi pos...kah..kah..kah..hang lg kangkong tahap gaban..lain kali baca, nilai & kaji dlu..ni x tau ujung pangkal amik tgh2 jerk..kah..kah..

Anti TELAN berkata...

Anggota Wataniah tu dalam 1 tahun 360 hari dalam pejabat.

5 hari jer dalam Kem.

Itu pun dalam kem...TELAN, GOYANG KAKI, HISAP ROKOK 4 hari.

Training 1 hari jer...kah kah kah kah..kah kah

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 2011 Januari 25 11:08
mangkuk betul la ko nih....
bangang berlapis lapis...

lengkali jgn tulis komen camni lagi, pegi men jauh2...kah kah kah kahak!

perompak harta rakyat berkata...

kita mintak pemimpin PR adakan demonstrasi besar besaran membantah kedegilan SPR guna dakwat kekal.

tapi kali ni jangan buat demo kat Dataran Merdeka, Masjid Negara atau tempat yang biasa buat demo, ..... kali ni kita buat demo besar-besaran DEPAN PEJABAT SPR... atau lebih kreatif lagi kita himpun 50,000 penyokong PR DEPAN RUMAH PENGERUSI SPR......

kalau dah berpuluh ribu orang himpun depan rumah dia, mintak setiap sorang bawak telor busuk, campak keliling rumah.....biar rumah dia bau macam bangkai anjing.... amik masa seminggu baru abis bersih.....

InsyaAllah cara ni Pengerusi SPR akan pikir 2 kali untuk menganjingkan dirinya pada UMNO... dan akhirnya tepaksa ikut kehendak rakyat terbanyak yang inginkan ketelusan dalam PRU 13 akan datang...

Bro TT, mintak Tolong sampaikan pendapat aku ni pada Pimpinan BERSIH.... sebelum PRU 13 ni....

Mohd Naim berkata...

apa lah TT nie..perkara asas pun tak tahu...nak mengutuk aja lebih...


RELA tu bawah KDN la...pakai senapang patah, kerja jaga kawasan perumahan,kebun..xde masuk hutan..kadang2 jaga trafik kenduri kawen atu pak guard masa majlis3 tertentu..

wataniah pulak bawah kementerian pertahanan, yg ini xde jaga kawasan...kalau ada perang, diaorang akan dipanggil la...


RELA xterlibat perang, wataniah terlibat perang kalau dipanggil...

RELA xde elaun kalau pergi training..wataniah ada elaun...

Mohd Naim berkata...

...

mat peon berkata...

tu la ko TT, kata kalau dah bodoh jangan tunjuk kat orang ,...aaa ni la dia salah 1 bodoh ko ni..mai sini aku kasi tau apa dia askar wataniah tu....askar wataniah tu ada 2 siri ,...1 sukarelawan dan 1 lagi kerahan yang bermakna bertugas seperti askar regular,,sukarelawan terdiri dari Unit siri 500 mana kala kerahan terdiri dari unit 300,...fungsi askar kerahan ni dia menjaga sempadan, itu la duduk lama sangat jadi penyokong kominis itu pun tak tau..asik cerita rejimen ke 10 la...askar wataniah ni dulu slalu bantai rejimen ke 10,pkm sebab rejimen ni banyak orang melayu kominis macam ko,....kalau spr kata askar wataniah kerahan saja ngundi pos so tu jadi cam biasa la...kalau dia kata askar wataniah..tapi tak sebutkan unit mana ..tetiba boleh mengundi pos itu memang maklum kena tipu la...betul tak komunis....kalau ko berani publish la lkomen ni....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 2011 Januari 25 11:08 ...betul lah...mu ni meme bodo...skolah kat mana dulu weh...bodo sangat ni

arill berkata...

jang..ado pompuan arqam buat persidangan roh la..buleh ke dio panggil roh altantunya..buat pc roh kat tenang..

Tanpa Nama berkata...

http://www.kawther.info/wpr/2011/01/24/mossad-the-biggest-loser-in-tunisia

cicit ngah layor berkata...

CRISTIANO RONALDO MALAYSIA.PAKAR KELECEK,PAKAR TENDANGAN BEBAS DAN PAKAR MENJAHANAMKAN PASUKAN LAWA.

benci fat mamaaa berkata...

yeee semuanyee bodoh bangang...
korang nampak tak iklan kuning kat bawah tu?????....
pilihanraya tak mengubah apa2, kalau dah tentu dah lama diharamkan..
semua tu wayang belaka, tengoklah apa dah jadi selepas pilihanraya lalu, Perak diambik balik cara mahkamah..ada kee hakim lantik MB..dah tu kalau kena umno boleh bawa ke mahkamah, pertikai keputusan speaker tp pembangkang kena gantnug nak bawa ke mahkamah siap menteri cakap kuasa seaker muktamat, mahkamah tak boleh campur..
semua bodoh bangang..pilihanraya tu sebagai wayang iaitu satu cara praktikal nak tunjuk kata ketelusan dan demokrasi..padahal segala2nya ditangan orang tertentu saja..kalau orang malaysia tak bodoh bangang dah lama menteri kena kes rasuah..semua menteri jutawan, ape cite niee..gaji menteri berapa..dah tu simpan duit banyak2 kat luar negara, kat negara ni nak guna apa plak..kenapa tak biarkan duit berlegar dalam malaysia banyak2 biar rakyat mudah cari duit, kenapa plak nak kena simpan kat luar..semua tu rakyat kena pikir, kecualilah dah memang makan sekali...mulai sekarang semua rakyat kena belajar jadi lebih cerdik,jangan dok kena perbodoh dengan media lagi..yang untung pemimpin dan fat mammaaaa..