Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 21 Februari 2011

PROSES MEMBODOHKAN MELAYU




PRESTASI EKONOMI ANTARANEGARA BUKAN UKURAN KATA HUSNI
–minsider

Pencapaian ekonomi Malaysia tidak boleh diukur dengan membuat perbandingan pencapaian ekonomi negara jiran seperti Singapura dan Indonesia, kata Menteri Kewangan Kedua Ahmad Husni Hanadzlah.

Beliau berkata negara jiran seperti Singapura mampu mencapai peratusan yang lebih tinggi kerana mereka hanya menumpukan kepada peningkatan nilai rantaian ekonomi selain jumlah penduduknya yang kecil dalam lingkungan tiga juta orang.

“Struktur ekonomi Singapura berbeza kerana tumpuan pembangunan dapat dilakukan sepenuhnya kerana ia adalah sebuah negara bandar dan kerana itulah pencapaian mereka lebih tinggi iaitu pada 12 peratus.

“Kita harus sedar pencapaian ekonomi Malaysia tidak boleh dibandingkan dengan negara-negara jiran ini kerana kedua-duanya mempunyai struktur berbeza,” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… PANDAI PULAK MANGKOK INI BECAKAP…. kah kah kah..

kah kah kah…. KALAU HARGA GULA NAIK … KENAPA KATA KITA LEBIH MURAH DARI SINGAPURA…kah kah kah..

kah kah kah… KALAU HARGA MINYAK PETROL NAIK KENAPA KATA KITA LEBIH MURAH DARI INDONESIA…. kah kah kah…

kah kah kah….KALAU TAK BANDINGKAN DENGAN NEGARA JIRAN NAK BANDINGKAN DENGAN SAPA?... kah kah kah…

kah kah kah… NAK BANDINGKAN DENGAN ZIMBABWE KE?.... kah kah kah..

kah kah kah…ATAU DENGAN SWEDEN?.... kah kah kah

kah kah kah… MACAM MACAM CAKAP… SEMUA NAK MENIPU ORANG MELAYU… kah ka kah…

woit… HENTIKAN LAH KERJA MEMBODOHKAN ORANG MELAYU…. kah kah kah..

kah kah kah… MELAYU INI DAH BANYAK BODOH..kah kah kah..

kah kah kah….HINGGAKAN ANGGAP ABDUL AZEEEZ INI ORANG MELAYU… kah kah kah..

DAH RAMAI BODOH


nota:
dah jadi bodoh
hingga kan tak
dapat kenal malaon ini
gambir ke kapor kah kah kah




24 ulasan:

Non-Governmental Individual berkata...

SIOT ISYAH! NAK PECAH PERUT AKU! KAH KAH KAH KAH KAH!

Tanpa Nama berkata...

mmg la org2 UMNgOk-BoNgok ni dari spesis "mangkuk yg dalamnya kedapatan ular membelit"
(jenis bahlol tahap baghal mengawan dgn unta, dan/atau jenis kelentong tahap tong deram penuh berisi shit shy fool)

kau tunggu la, kau tunggu la!
penyesalanmu tak akan berkesudahan hingga bawak ke lahad hingga ke mahsyar!

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)
twitter: averagejoeMY

AkuuJugak berkata...

Kenyataan paling bangang!! s'pore lebih tinggi sebab singapore kecik. Indonesia lebih tinggi sebab indonesia lebih besar??? Abih tu??? Baik gua la jadi menteri

Tanpa Nama berkata...

salam tuan tt,
saya suka membaca nukilan tuan dlm blog tetapi agak kecewa apabila tuan menyinggung perasaan warga mamak. Ramai mamak2 saya kenali adalah penyokong kuat parti2 pembangkang.
saya harap tuan tidak lagi menyindir kaum mamak, kerana menyindir bangsa samaada jawa atau mamak adalah tidak baik dan wajar.
sekian tq

Khun Pana aka johanssm berkata...

Tak Bolih banding dengan Singapore & Indonesia-kata seekor menteri

Munkee itu kata Singapura bukan sebuah negara tetapi ialah sebuah bandar kechil dengan 3juta penghuni.

Adakah ini bermakna munkee itu nak kata bahwa Indonesia juga bukan sebuah negara sebab terlalu besar dan terlalu ramai penduduk.
Juga bermaksud bahwa Rosmah bukan gemok jika dibanding dengan lembu kaki pendek.

Munkee macham tu pon bolih jadi menteri jaga wang.

Tanpa Nama berkata...

Jenis kutty pariah ni semua bangsa depa nak..

Melayu pun depa nak..
Mamak pun depa nak..
Keling pun depa nak..

Pariah saja depa nak buang..

Tanpa Nama berkata...

Woit TT, apa rasis ke? Apasal mat gelap kena tibai? Melayu yang bodoh ngaku dia Melayu.....anti India ke? Kalau jumpa Keling dengan TT, tibai TT dulu ke?

Tanpa Nama berkata...

"gambir ke kapor" - i like

wakakakakakakakaka

Tanpa Nama berkata...

macam tony fernandes.... tapi melayu

Tanpa Nama berkata...

KENALI SPESIS-SPESIS BODOH DAN JENIS-JENIS KEBODOHAN

1. BODOH-BANGANG - Orang ini memang suka menjadi bodoh, mereka bahagia dan senang sekali menjadi bodoh. Dia juga tak suka orang lain memberi pertolongan kerana dia bodoh sebab dia sudah amat bahagia dan mesra sekali menjadi bodoh. Ini orang, memang tak boleh kita buat apa-apa lagi. Mereka juga amat suka membodohkan orang dan tidak boleh tidak setiap saat berfikir bagaimana nak membodohkan orang lain.

2. MESRA-BODOH - Orang ini tak lah bodoh, masa sekolah dulu, dia memang pandai, belajar sampai ada ijazah, Master dan PhD, tapi terpaksa buat-buat bodoh demi mencari rezeki, pangkat dan kedudukan. Kalau melawan, mereka akan diugut akan kesusahan dan rezeki akan ditarik balik jika berbuat pandai. Lama-lama dia sudah sebati dengan cara hidup menjadi bodoh ini dan tidak dapat ditolong lagi untuk keluar dari kepompong kebodohan.

3. BODOH-BEBAL - Orang ini memang pandai dari segi pelajaran, tapi menjadi bodoh kerana nafsunya hendakkan dia menjadi bodoh. Ini juga, tak boleh kita bantu sebab dia memang bahagia dan suka menjadi bodoh.

4. BODOH-BIOL - Orang ini diciptakan secara asalnya memang bodoh oleh Tuhan. Dan mereka ini hidup dalam dunianya yang tersendiri. Mereka tidak mengharapkan orang yang pandai menolong mereka dan orang yang pandai terpaksa menolong mereka untuk hidup. Jika tak ditolong, orang yang pandai tak boleh hidup dengan senang. Jadi terpaksalah mereka mengerah tenaga untuk menolong orang-orang bodoh ini.

5. BODOH-MEROYAN- Orang ini amat-amat gembira dan sukarela dibodohkan, buatlah apa pun dekat dia, dia tak kesah dia dibodohkan. Malah dia merasa begitu bahagia sekali bila orang membodohkan dia. Tambahan lagi dia tak boleh hidup walau sesaat kalau orang tidak ada orang membodohkan dirinya. Ini jenis gila bodoh dan teringin sangat menjadi bodoh.

pakwe berkata...

penipu punya menteri...tk boleh ukur nk ukur dngn sapa??thailand??fiji???tonga???isle of samoa??

ke nk suruh jabatan ukur tanah???

makcik2 dan pakcik2 yg tak belajar subjek ekonomi boleh la ditipunye weeeeeeeeeeei

ahaha pesal ko penye blog ni??

ingatkan sbb ada adult content..

rupenye kena repot..

kah kah kah...(tiru sikit cara ko glak..ehehe)

ayyub berkata...

buek malu budak sodar jo si husni nih...

rattlehead berkata...

bro tt...blog lu dah tak bleh share dlm fb...something wrong ni....

rillink berkata...

Assalam,
Ini-lah sebenarnya kerendahan tahap pemikiran menteri-menteri malaysia,sebab apa jadi macan ini??adalah kerana otak dah terkena penyakit barah yang bahaya iaitu barah bodek.Melayu mahzab umno hadari boleh lah di-tipuuuuu, hanya satu soalan kepada menteri UBN yang semuanya bonggok!!!kenapa ekonomi perlis tak sama dengan singapura??negeri diaorang kan sama sama kecil???

Tanpa Nama berkata...

Wooiit! Betul jugak TT semacam rasis terhadap golongan gambir & kapur atau nama generik mereka Mamak.

Sebenarnya Mamak ka, Melayu ka, Cina ka sama saja. Ada yang OK ada yang KO.

Yang ikut UMNO/BN bukan lagi KO tapi sangat2 siot keKOan mereka.

Tanpa Nama berkata...

wei abg mamak isham kutuk mamak mankok / mamak kutty jer bukan semua mamak macam cina kutuk cina tikus je melayu melayu sembab jer...jgn dok pikir keturunan ko mamak jer baik ko duk pikir ko keturunan manadari anak nabi nuh.....bongokss

Tanpa Nama berkata...

ala mahafiraun hari ni kat brita hairan ada ckp kita tak ble banding dgn s'pore kos dorg ada industri judi!!! mcm msia takde jer..

James_Iha berkata...

daildAku bukanlah racist tp aku terpikior la jugak kalu geng mamak2 kutty ni kalau mendarat kat tanah melayu dulu, lepas 100 tahun boleh ngaku depa ni Melayu, cuba bayangkan kalu 100 tahun dulu, depa mendarat kat england ka, sweden ka, germany ka, adakah mereka akan ngaku la ni depa juga bangsa mat salleh..?

tuyuk berkata...

hahaha.. aduii 5/5

Tanpa Nama berkata...

ko pun mamak isham..mane gambar atuk ko??

Tanpa Nama berkata...

TT maksudkan mamak umno upco yg slalu ngaku dorg melayu...

Tanpa Nama berkata...

Betul tu

eeeee ni:

kalu mendarat kat aprika dia akan ngaku aprikan
kalu mendarat kat china akan mengaku cina
kalu mendarat kat mongolia akan mengaku monggol
kalu mendarat kat arab akan mengaku arab

abis kalu mendarat kat lubang kubor???

Tanpa Nama berkata...

Woii Mat!!

sami velu mic tu lagi cerah
tu pun tak nak ngaku melayu

gobela lompat katak tu lagi putih
tu pun tak nak ngaku melayu


apadaaaaa!

Tanpa Nama berkata...

Kena faham bahasa tujuan dan maksud yg tersirat..bukan rasis.Ini cuba diterjemah oleh TT betapa daya berfikir serta kelimuan pengetahuan individu itu kerana tidak boleh membezakan keturunan sesuatu bangsanya,contoh..kucing parsi..kucing siam paling sadis kucing kurap adakah ini menghina kejadian tuhan?.Apabila kita banyak mengali,mencari,menimba ilmu berfikir dan menilai sesuatu itu diatas landasan kewarasan akal tidak maka timbul soal ini. Dimedan blogger seperti ini ilmu serta pengetuan itu penting sebagai penyaring untuk menapis sebarang maklumat..dari itu moga tidak ada dikalangan peminat blogger TT digolongkan dikalangan mereka yang membabi buta...cari pahala tolong jawap bagi pihak TT.