Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 16 April 2011

BETUL KE TER ATAU SENGAJA ?



TER TER TERBAKAR




12 RUMAH SETINGAN PANTAI DALAM TERBAKAR - meloya

KUALA LUMPUR 15 April - Sebanyak 12 buah rumah setinggan di Jalan Kubur, Pantai Dalam, di sini, musnah dalam kebakaran hari ini, mengakibatkan kerugian lebih RM500,000.

Kejadian pukul 5.20 petang itu bagaimanapun tidak melibatkan sebarang kemalangan jiwa.

Menurut Penolong Penguasa Balai Bomba dan Penyelamat Wilayah Persekutuan, Wahid Mahad, seramai 60 anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat dari Jalan Hang Tuah, Pantai Dalam, Taman Desa, Sentul dan Taman Tun Dr. Ismail terlibat memadam kebakaran.

"Bomba mengalami masalah apabila bekalan air tidak cukup, manakala untuk memperoleh sumber air agak jauh iaitu satu kilometer dari lokasi kejadian.

nota:
lihat dan tunggu pasti semua penduduk ini
akan dipindahlan kerana keselamatan

keselamatan .. kah kah kah

kerana ada cukong mahu ambil tanah ini

tak caya?

tunngu dan nanti
ini mondus operandi yang dijalankan
di isreal - rumah warga palestin di bakar
kemudian paksa pindah untuk zionis datang

kah kah kah

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

perkara sama pernah berlaku di kampung melayu tanjung tokong, pulau pinang bberape tahun lalu,,
pemaju offer rumah flat kos rendah tuk ganti tanah kampong n org kampung x stuju,,,then tibe2 setengah kampung dh tebako.......uda holdings???

Alam berkata...

hidup jadi golongan bawahan sentiasa jadi mainantox kapitalis.

Tanpa Nama berkata...

pada ogos 1997 satu kebakaran kawasan setinggan di danau kota, usaha memadamkan kebakaran juga mengalami kesulitan.
lhatlah sekarang, macam2 lot perniagaan sudah dan sedang didirikan di kawasan tersebut....
(bukan menolak pembangunan, tp buatlah dgn cara yg betul)

cicit ngah layor berkata...

Tahun 80an,ghomah setinggan berhampiran terminal bas Butterworth terbakor pukul 5 pagi.Pukul 8.00 pagi,dah ader tali dikeliling kawasan tu yg bertulih 'DILARANG MENCEROBOH'.Aper ker ini satu jalan ndak menghalau setinggan tempat tu.Mudah jer...'TERbakor'... tutup buku.

Kap berkata...

cakap banyak tak guna.
ayuh, semua!
turun mengundi nanti.

Tanpa Nama berkata...

sonang jo tu. naikkan voltage,tobakar la... sapo nak cek? sapo ado rekodkan voltage? den ponah dongar trik ni. buek waktu siang la, tak kojam sangat...

Tanpa Nama berkata...

kau ni tak percaya pada kadak dan kadar ke isham?

sampai isu eksiden,rumah terbakar, orang mati pun kau buat isu.

tak kesian ke org2 yang tinggal sehelai sepinggang?

kalau ikhlas nak jadi pemimpin isham, gi lah bantu diaorang tu tanpa mengira parti..

kau ni otak bagus tapi bila jadi pembangkang, takda satu pun usaha baik kerajaan yang kau kata baik.

kat uk takda pun opposer perangai macam ni kan?

takpalah, aku doakan kita sama2 aman di bumi bertuah dan kau akan jadi pemimpin rakyat yang berwibawa

mendoakan kebaikan sesama insan adalah lebi mulia dari memporak perandakan sesama umah..

u will be somebody 1 day.

piut ngah layor berkata...

ini ucop whicair punye keroje kot...
kite bakor je rumah kak limah tu'!...hehehe