Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 16 April 2011

SPR MEMULAKAN KERENAH LAMA - MENIPU




TWITTER , SMS SEBAR KEPUTUSAN TAK RASMI :SPR KATA JANGAN PERCAYA
- minsider

Dunia siber khususnya SMS dan Twitter sekali lagi mewarnai pilihan raya — hari ini membabitkan pilihan raya negeri bumi Kenyalang Sarawak sementara Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menasihatkan jangan percaya keputusan tidak rasmi.

Pilihan raya negeri Sarawak merupakan yang pertama ruang Twitter memainkan peranan signifikan dalam menyebarkan maklumat keputusan tidak rasmi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..SPR DAH MULA DENGAN KERENAH LAMANYA... kah kah kah..

kah kah kah... DAH MULA NAK MENIPU... kah kah kah

kah kah kah..INI MESTI RANCANGAN NAK MENIPU... kah kah kah...

nota:
kalau pilihanraya boleh mengubah sesuatu
dah lama pilihanraya di haramkan di malaysia
kah kah kah


10 ulasan:

Adi Thruster berkata...

SPR memang parti komponen BN, kahkahkah...

Tanpa Nama berkata...

Haramjadah Suruhanjaya PaRiah bikin taik lagi!!

"Anil:
Azmin Ali is here now and is raising the issue of Borang 14. Counting agents must be given a copy of Borang 14 as soon as counting in streams at polling stations is completed.

"Unfortunately counting agents report that they have been denied this Borang 14. Apparently ROs have been given instructions not to give copies to the counting agents.

"This is shocking. They know that based on initial results PKR has put up a strong showing in interior areas. They are afraid that we will get better support in urban areas. Now we have no access to official results from those areas.

"I tried to contact the EC head of Sarawak. But I can't reach him since this afternoon.

"They must count at the station in the presence of the agents and sign the Borang 14 and the copies must be given to the agents before the boxes are moved.

Once they hold back the forms and we have no copies, it is possible for numbers to be changed, he added.

"This denial of Form 14 is happening throughout Sarawak. It started as AssaJaya, where the RO gave us so many problems."

Tanpa Nama berkata...

Twitter
swak4chg:
@bgu_sarawak Urgent! Kpd semua PACA, jgn tinggalkan tmpt mengira undi smpai dpt brg 14 yg sah. Klu perlu, peluk peti undi. Jgn tunduk #fb [via Twitter]

Matt berkata...

cerita kt twitter n facebook tu cerita tk rasmi.. tunggu la pengumuman rasmi.

pilihanraya benda serius bukan boleh main cerita mcm gosip artis kt twitter..

kalau ye pun pembangkang nk menang sabar dan bertenang-tenang la skt..

Tanpa Nama berkata...

Jika petugas SPR bertegas, hak utk mendapatkan Borang 14 adalah mengikut peraturan 25 (12) (B) ii undang2 perjalanan pilihanraya 1981.

Tanpa Nama berkata...

astro awani...ketua umum spr umum BN menang mejoriti mudah...
tapi bila press tanya soalan cepu emas (barang kali mgapa x umumkn brapa krusi BN yg jatuh kpd PR),ketua umum spr jawab cukuplh diumumkn BN menang mejoriti mudah...
relex la bro...jgn gelabah...jgn tunjuk sgt kegagalan spr mengawal kemaraan rakyat sarawak menolak BN...nutrallh...klu nk umum umum smua,klu nk jawab,berpadaa2lah...
lps nih pun spr kn kerja keras lg...memenangkan calon BN tdk lg senang diurush.melawan arus kebgkitn rakyat bukn lg mjd kerja mudah....selg spr tdk betul2 disamak,slagi itulh rakyat menentg tuan ketua umum spr....

Anak Jati Kelate berkata...

Selagi SPR jadi anjing..

Sampai kiamat la PR x kan menang..

Sampai kiamat la PR dan rakyat jelata kena kencing..

Tapi dah tau SPR kaki kencing..barua Gerombolan..

Nak jugak PR masuk btanding..

Teruskan berharap dgn pilihanraya..

Teruskan bermimpi di siang hari..

Tanpa Nama berkata...

dahlah korang PR tak habis2 cari salah org lain
cerminlah diri sendiri dulu
baguih sangat2 ke?
bila BN menang..itu konspirasi, fitnah, perkakas bla bla bla

bila PR menang..itulah kuasa TUHAN ynag esa menunjukkan kebanaran..

bilalah korang ni nak waras..

boleh mimpi jelah nak jadi PM

kalau perangai tak ubah2 macam budak2 nak jadi ketua pengawas

semua yang haram jadi halal

anuar azmin bolehlah bincang bila nak taubat nasuha kembali kepangkal jalan

makan duit lendir mana ada berkat
macamana nak memimpin umah kalau dua2 tu pun kena dipimpin oleh Kirt Seal dan Carl Poosing..

patutlah org kuat PAS dah cadang kerajaan perpaduan

agar melayu bersatu tanpa perlu bergabung parti

melayu melayu
kalau marah sgt, jangan sampai gadai geran tanahair dan kutuhan Islam...apa yang tinggal nanti?

yang tinggal BAJU MELAYU je...

fikirlah waras2 ketika masih ada waktu
PAS menang apa di Sarawak?

org sarawak pun tahu siapa anugerah yang sebenarnya

berpijaklah dibumi nyata
didik anak bangsa dgn ilmu dan jatidiri
supaya bangsa kita tak diludah
dan dipijak2
bila yang tinggal hanya...
BAJU MELAYU.

Tanpa Nama berkata...

PR jangan putus asa bila kalah,
buatlah banyak post mortem
kenal pasti samada masalah:

a. PKR
b. DAP
c. PAS
d. Pemimpin
e. Anugerah
f. Omegamania
g. Penyokong
h. Semuanya di atas

Bila kalah kenalah terima hakikat
dan muhasabah diri
tengok cermin
bukan syok sendiri
atau angan2 Mat Anujenin Alsufuri

Janganlah salahkan orang sarawak
Jangan salahkan Tok Batin
Jangan salahkan orang Iban n Dayak
Syukurlah DAP 13 PKR 3
Takpa PAS dapat Omega award sebab kegigihan..adat bertanding

BN tak pernah tutup pintu untuk berbincang dgn mana2 grup PR
Bukalah pintu hati untuk sama2 membetulkan diri masing2
BN tak semuanya mantap
PR pun tak semuanya betul

Tapi rakyat tahu siapa dia nak
Rakyat tak mahu kecoh2
Rakyat tak mahu demo sana sini
Rakyat nak negara yang stabil dan aman
Rakyat impikan bigboss2 partai duduk semeja dan berbincang
Supaya rakyat tak susah hati
Bila semua bigboss berjanji
Rakyat nak tengok siapa tepati
Bukan jual air liur basi
Atau guna sentimen putar
poosing roti capati

Siapa2pun tak boleh dabik dada
kata parti dia paling terror
sebab rakyat yg paling berkuasa
memilih kerajaan beraja

BN menang memang dijangka
sebab hanya dia boleh berjanji dan menjadikan semuanya realiti
Walau PR asyik mencemuh mencaci
Itu BN tak peduli
Agenda untuk rakyat perlu prioriti
Walau ada juga yang tak jadi
Kan itu dah hukum sejak azali
Bahawa kita manusia hanya merancang misi...

hanya Yang MAHA ESA berkuasa merealitikan segalanya, walau ada puak yg tak pernah mensyukuri.

TUHAN tetap melimpahkan rezki
agar BNPASPKRDAP sedar kesilapan dan merperbaiki diri,
Bersatu menjadi umah sejati.
Ini semua bukan mimpi.....
NAJIBNIKAZIZHADIAWANG insan2 boleh buat malaysia perkasa hargadiri,
TUNM negarawan jangan dilupai
KITSIANGKARPALANUAR boleh menasihati tapi kena sedar diri..

Rakyat dah penat memerhati
Gelagat politik yg makin ngeri
Rakyat mahukan peningkatan ekonomi
Untuk mencari sesuap nasi
Di bumi bertuah MALAYSIA hari ini.

tsabri berkata...

Mr Pol Pot berkata (mungkin dalam bahasa Khmer atau Perancis):

Taking part in elections is just for propaganda. An election is a power struggle. The one who has power in his hands is the one who controls the outcome.
- Pol Pot in Philip Short's Pol Pot: The History of a Nightmare | 2004/5 | London: John Murray...

Sepertinya juga kata Brader mengenai pilihanraya... tapi Pol Pot suka bunuh orang! Bunuh! Bunuh! Bunuh! Mampus! Mampus! Mampus! Harharharharhar...