Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 30 April 2011

GADUHKAN LAGI !



NANTANG BEWOOOK!




MASALAH DI TERANGGANU ? NAJIB ADAKAN PERJUMPAAN TERTUTUP - mkini

Najib Razak mengadakan perjumpaan tertutup dengan semua anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) dan anggota Parlimen Terengganu serta beberapa pimpinan parti komponen BN Negeri, malam ini.

Hadir sama, Shafie Apdal yang juga Naib Presiden Umno, Menteri Belia dan Ahmad Shabery Cheek.

Turut serta dalam mesyuarat itu Menteri Besar Terengganu, Ahmad Said yang juga merupakan Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…… NANTANG BEWOK…. kah kah kah..

kah kah kah…LAWANG JANGANG TAK LAWANG…. kah kah kah..

kah kah kah… TIBANG JANGANG TAK TIBANG….. kah kah kah..


nota:
barah dalam politik gerombolan di ganu
ini menjanjikan pulang yang maha hebat
untuk pas – inilah peluang terbaik
untuk pas mengambil kembali teranganu

klik dan puak puak dalam gerombolan
wajib diadu didombakan
sokong yang satu tibai yang lain

kalau gerombolan terus beramok di terangganu
tidak dapat tidak pilihanraya akan tahun 2013
ini terbaik kerana inilah masanya
kalender mayan beralih kah kah kah


GADUHKAN MEREKA - HANTUKAN MEREKA


nota:
berita terbaik untuk seluruh rakyat
malaysia ialah apabila gerombolan
dan ketuanan melayu bergaduh sesama
sendiri kah kah kah!



5 ulasan:

cicit ngah layor berkata...

Kiter tengoook penyu bertelooooor.Penyu tengok telooor kiteeeer.kah kah kah selagi kepaler batu 2 ekor tu masih ader,selagi banyak pekong terbukak,sbb keduer2nyer pekong.PAS kener pandai ambik peluang,jangan berlengkor mcm kucin kenyang.Komer akan dapat hasil dr aper yg komer ushakan,bukan dapat hasil dr aper yg komer citer2kan.

Tanpa Nama berkata...

bro TT...
memang la kite tengok macang puok2 umno di ganung ni baloh sesame sendiri..... tapi kalu mu rase puok2 PAS buleh menang di tranung, mu memang silap besor.....
puok2 PAS ni dok nampok langsung kesungguhan nok tawan ganung....
setakat ni takdop nampok usaha besor-besoran puok2 PAS untuk memikat hati rakyat tranung.....hok ade pon, program2 syok sendiri macam PAS ganti UMNO yang pendekatannya sama je macam program2 PAS yang lain.... balik2 ceramoh-ceramoh-ceramoh..... buhsang sungguh..... xdop kreativiti lansung..... rase2nye same la macam di sarawak ari tu.... dekat2 pilihanraya baru nampok muke.... acu tengok puok2 DAP wat khije guaner?kemah keming....

orang2 ganung dok nampak - apa beza puok2 PAS dengan UMNO.... rase2nya PAS lagi teruk sebab kalu PAS jadi pemimpin- rakyat buleh dengor ceramah jer..... nok2 muke2 lame hok memang rakyat menyampoh..... bakor chik, stopa ali dan suku sakatnya yang lain.....duk sibuk kutuk UMNO, tapi dalam PAS sendiri tak dop pembaharuan muke2 baru, idea2 baru, pendekatan2 baru....

ape pencapaian yang buleh dibanggakan PAS di Terengganu? at least tunjukkan la materialnya? nabi sendiri berhijrah ke Madinah sebab nak bina Kota Madinah sebagai mercu pentadbiran dan kemegahan Islam yang lengkap dengan sistem politik-ekonomi-sosial-...baru la ade contoh...
dok la orang kata pandai bercakap sahaja....
" material first, idea later.." Karl Marx.....

sebab apa Parti AKP diterima di Turki? sebab pendekatannya ialah mendekati hati -jiwa-nurani rakyat... bukan fokus kepada hudud semata2...ini harooommm ini halal tu je la yang tau....reformasi ekonomi dilakukan- ekonomi Turki pulih daripada depression dengan usaha AKP.... bukan bercakap gebang semata2.....
malah walaupon Parti Islam, dalam nama AKP sendiri xde nama Islam macam PAS, sebab diorang takut nanti bile diorang buat salah, nanti orang kata Islam tak betul...
ini tak...ade yang Kapitalism dengan Sosialism pon tak reti beza....bila ditegur nanti kata kite tak respek pewaris Nabi....
sume nak jadi pewaris nabi... sume nak rekrut nabi... sume nak rekrut tuhan....

my prediction, PAS kalah teruk di Terengganu...yang lebih sadis dan hina, PAS kalah di waktu UMNO terengganu sesama sendiri sedang berbalah...

aku percaya, kalau kite nak kalahkan geng jahat, kite kene lebih hebat daripada geng jahat....

DK

Tanpa Nama berkata...

Economics and Political Empowerment

The victorious AKP (Adalet ve Kalkinma Partisi) or Justice and development party is…a product of the religious, merchant class in rural Turkey. During the economic boom in the 1980’s, large numbers of rural Turks moved to the cities, forming a new Islamic middle class with its own wealthy elite. That religious class, in the form of Mr. Erdogan’s party, pushed to the upper reaches of the state’s power apparatus.4 A strong and stable economy contributes immensely to political stability and to democracy. The AKP’s broad victory was due to its record on the economy. For many who voted for Mr. Erdogan’s party, the election was a referendum on the party’s economic performance.5 During the party’s tenure, rampant inflation has been tamed, annual growth has run to 7%, unemployment has leveled off and the national currency has strengthened. The boom has bought a middle class life style within reach of millions of Turks, including many in the party’s religiously conservative core constituency.6 However, the AKP’s economic track record and overall government performance still has others unconvinced of its true intentions.

http://globalpolitician.com/23172-turkey

aku rase, bile orang2 PAS paham bende2 macam ni, baru la tuhan akan bagi diorang perintah negara... ni tak, geng2 ustat nak memperbodohkan Melayu dengan ketuanan Ulama'.....
geng2 ustat2 nak carik makan dengan sijil/diploma/ijazah pengajian Islam....kalo ko takder, konfem ko kene cantasss dalam PAS....

DK

mat terang bulan berkata...

Komen Anon 3.55pm dan 4.05pm tu baik diberi renungan oleh PAS Trengganu.Tak kiralah pemberi komen itu ahli PAS atau tidak,tak jadi soal.Yang penting adalah komennya yang membina.Jika pengomen tu tak sayangkan PAS,dia tak mau buang masa untuk buat komen yang panjang.Jangan ikut jejak Pemuda PAS WP membedal Prof Aziz Bari.Hanya mereka yang berjiwa besar dan mahukan pembaharuan sedia menerima teguran.

Tanpa Nama berkata...

betul....betollll.......PAS kena berubah dului...orangg nak tengok akhlak dan pendekatan bukannya serban , pioh, juboh..baru ade peluanggg nak tawangg.
kenapa ALLAH bagi dap menang.. pakat2 pikir.